1.8t AUQ słabe falujące doładowanie, logi str. 2

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Upiter
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 20:52
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

1.8t AUQ słabe falujące doładowanie, logi str. 2

Post autor: Upiter » ndz lis 20, 2016 11:44

Witam
Auto jetta mk4 po swapie na 1.8t AUQ, sprężarka ładuje 0,6 a nie jak powinna 0,7-0,8. Auto na hamowni wypluło 163km (zgubiłem wykres ;/) Według człowieka który hamował auto sprężarka dobrze ładuje i trzyma ciśnienie do samej góry. Z logów wyszło, że było cofnięcie zapłonu dlatego wymieniłem świece i łańcuch ze ślizgami. Sprawdzona szczelność w dolocie, DV, n75 i przepławka, podmieniane z innego sprawnego auta (auto z podmiany wypluło w serii 180km) ale nie przyniosło rezultatów. Wyspawany wydech od DP 3"-> 2,5" do końca na jednym przelotowym wydechu. Auto jeździ na Pb brak LPG. Aha jeszcze taka sytuacja, auto kiedy złapie już odpowiednią temperaturę to przez jakieś 2, 3 razy można mu przycisnąć i ląduje 0,7bara i koniec dalej już max niecałe 0,6. Na hamowni mówił że ładuje dobrze a wskaźnik elektroniczny auto gauge pokazuje 0,6 urządzenie podpinane pod auto (nie pamiętam nazwy) które także pokazuje parametry silnika również wskazuje wartości takie jak wskaźnik zamontowany w aucie...
Co jeszcze może być przyczyną takiego spadku??
Ostatnio zmieniony śr sty 25, 2017 10:02 przez Upiter, łącznie zmieniany 5 razy.


RED MEXICANA by uPiter

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2755683#2755683

Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

1.8t AUQ słabe doładowanie 0,6

Post autor: wronek1 » ndz lis 20, 2016 12:46

ori soft jaki miałem w auq , podejrzyj sobie doładowanie ... pod koniec ma pompować poniżej o.6bara.
http://vaglog.pl/log_267228.html


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Awatar użytkownika
Upiter
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 20:52
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

1.8t AUQ słabe doładowanie 0,6

Post autor: Upiter » ndz lis 20, 2016 12:58

Nie bardzo potrafię to rozszyfrować :l mógłbyś jaśniej wytłumaczyć ?


RED MEXICANA by uPiter

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2755683#2755683

Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

1.8t AUQ słabe doładowanie 0,6

Post autor: wronek1 » ndz lis 20, 2016 13:04

seryjna mapa ustawiona jest tak że od 3tyś obr. jest zadane około 0.7 bara które może lekko falować ... tzn ma się ciśnienie trzymać miedzy 0.6 a 0.7 bara do 6200obr a później spada poniżej 0.6 bara.
Wiec teoretycznie większego doładowania niż 0.7 bara nie zobaczysz na serii , no chyba że w peaku jak turbo będzie wstawać , ale momentalnie powinno być zbite na takie jak podałem wcześniej.


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Awatar użytkownika
Upiter
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 20:52
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

1.8t AUQ słabe doładowanie 0,6

Post autor: Upiter » ndz lis 20, 2016 13:22

Czyli mam rozumieć, że 0,6 jest dobrym wynikiem? Czy forach seta czy audi podawali doładowania dla auq w granicach 0,7-0,8. A gdzie szukać tych 17 brakujących koni?


RED MEXICANA by uPiter

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2755683#2755683

Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

1.8t AUQ słabe doładowanie 0,6

Post autor: wronek1 » ndz lis 20, 2016 13:33

nie wiem skąd mają takie info na innych forach , ja opieram moją wiedzę na tym co pokazuje mi moja seryjna mapa .
Końmi się nie przejmuj , moja skoda w serii wypluła 170koni na 95 i przy 30stopniach upału(lekko ugotowany dolot był po logowaniu bez nadmuchu) , a udało się wykrzesać 214koni przy 36stopniach na seryjnym smicu.
Na wynik może wpływać sporo czynników , nie koniecznie doładowania , jednak dla pewności zloguj sobie 115kanał dynamicznie i będziesz wiedział czy turbina jest ok ...


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

1.8t AUQ słabe doładowanie 0,6

Post autor: spawacz » ndz lis 20, 2016 14:15

Ja mysle ze masz wg za slabo dociagniete i z 2 do 3 obrotow powinno zalatwic sprawe , a i moc z momentem ladnie wroci. 0.55 na samej gorze jest , na dole powinno z ob zlapac ok 0.75-8 b , ale ogólnie tak jak wronek napisal . Tu masz logi serynego AUQ i wszytko swietnie widac. http://vaglog.pl/wolekzbozowy1_119572.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
Upiter
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 20:52
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

1.8t AUQ słabe doładowanie 0,6

Post autor: Upiter » ndz lis 20, 2016 14:44

Dzięki chłopaki spróbuję jeszcze tę gruche sprawdzić


RED MEXICANA by uPiter

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2755683#2755683

Awatar użytkownika
Upiter
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 20:52
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

1.8t AUQ słabe doładowanie 0,6

Post autor: Upiter » pn sty 16, 2017 16:58

Koledzy pomocy :I
Gruszka sprawdzona i ustawiona tak jak ma być, założyłem cewki czerwone od fsi i wymieniłem przepływkę. Wskaźnik raz pokazuje niecałe 0,5 a raz 0,7 i jest odczuwalna kolosalna różnica w mocy. Auto pojedzie dobrze raz na 20... Co może być przyczyną?? Jest ktoś z okolic woj lubelskiego kto mógłby to ogarnąć??


RED MEXICANA by uPiter

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2755683#2755683

Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

1.8t AUQ słabe doładowanie 0,6

Post autor: wronek1 » wt sty 17, 2017 15:44

nieszczelności ?


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Awatar użytkownika
Upiter
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 20:52
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

1.8t AUQ słabe doładowanie 0,6

Post autor: Upiter » wt sty 17, 2017 21:29

Znajomy mechanik podpinał się jakimś komputerkiem (nie znam nazwy tego urządzenia) służącym do diagnostyki i twierdzi że układ jest szczelny bo gdyby była jakaś nieszczelność to urządzenie bo to wykazało... Na dniach będę jeszcze próbował sprawdzić kompresorem o ile ktoś będzie w stanie pomóc bo ja takowego nie posiadam.


RED MEXICANA by uPiter

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2755683#2755683

bzzyczek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: sob lis 23, 2013 19:59

1.8t AUQ słabe falujące doładowanie

Post autor: bzzyczek » wt sty 17, 2017 21:41

Zrób logi dynamiczne, coś będzie wtedy wiadomo...



Awatar użytkownika
syncmaster955df
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob sie 06, 2011 16:08
Lokalizacja: Opolskie (PL), Bayern (D)

1.8t AUQ słabe falujące doładowanie

Post autor: syncmaster955df » wt sty 17, 2017 21:54

Sprawdź wtryski - tam lubią gumki parcieć. Na kolektorze ssącym wokół gniazd na wtryski jest żółty osad to od paliwa- wymień gumki i gniazda. Potrzebny klej do gwintów Loctitte ok 100zł
Kolektor wydechowy pęka o ile fabryczny każdy w tym samym miejscu- wada oryginału. Powietrze zamiast do turbo idzie do atmosfery -wymień na nowy ok 300 zł.
Na cewki zapłonowe była akcja serwisowa. Wymienią w ASO VW o ile już nie wymienili a jeżeli nie to wymienią za free pod warunkiem, że będą stare fabryczne to tak dla informacji.
Ostatnia może być usterka pompy paliwa tzn. pompa nie domaga raz tak a raz nie. Nie ma beny nie ma mocy nie ma doładowania nie ma fanu... :bigok:


Stiffler

Awatar użytkownika
Upiter
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 20:52
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

1.8t AUQ słabe falujące doładowanie

Post autor: Upiter » śr sty 18, 2017 09:26

syncmaster955df, Dziś postaram się sprawdzić te wtryski bo sprawdzenie kolektora rozumiem że wiąże się z demontażem...


RED MEXICANA by uPiter

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2755683#2755683

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości