1.8T AGU zmiana na jednomas

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Namysło
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lip 23, 2016 15:03

1.8T AGU zmiana na jednomas

Post autor: Namysło » pt sie 19, 2016 21:16

Ok dzięki wielkie..trochę z opóźnieniem się odzywam ale cóż..jeszcze tylko napisze swoje objawy żeby nie robić śmietnika i żeby ktoś potwierdził czy to może być dwumas/ogólnie sprzęgło?

1) Układ napędowy ma luz, poszarpywania jak się doda gazu lub odejmie (od razu mówię poduszki sprawdzone, nie ma luzów w zawieszeniu, to jest luz w układzie napędowym - wg mechanika to może być dwumas)
2) wibracje odczuwalne na kole kierownicy, pedale gazu, lewarku biegów powyżej 2 tys obrotów, które znikają jak rozłączę napęd np wcisnę sprzegło
3) nawet przy 60 km/h wyczuwalna na kole kierownicy praca układu napędowego, kół, tu coś wibruje, tutaj czuć że to wszystko pracuje itd...nie jest to takie wyizolowane..np u kolegi w golfie VI nie odczuwa się tak tego
4) czasem lekki opór przy wkładaniu biegów, jak jeszcze raz wcisnę sprzęgło wchodzą od razu lepiej

do tego napiszę że nic nie ślizga, nie ma żadnych stuków na postoju, może to świadczyć o padającym sprzęgle z dwumasa??



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3410
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

1.8T AGU zmiana na jednomas

Post autor: marcinas1983 » wt gru 27, 2016 23:41

Namysło pisze:1) Układ napędowy ma luz, poszarpywania jak się doda gazu lub odejmie (od razu mówię poduszki sprawdzone, nie ma luzów w zawieszeniu, to jest luz w układzie napędowym - wg mechanika to może być dwumas)
2) wibracje odczuwalne na kole kierownicy, pedale gazu, lewarku biegów powyżej 2 tys obrotów, które znikają jak rozłączę napęd np wcisnę sprzegło
3) nawet przy 60 km/h wyczuwalna na kole kierownicy praca układu napędowego, kół, tu coś wibruje, tutaj czuć że to wszystko pracuje itd...nie jest to takie wyizolowane..np u kolegi w golfie VI nie odczuwa się tak tego
Mam podobne objawy w skodzie octavia 1.8T. Podczas jazdy wibruje mi drążek zmiany biegów na niskich biegach najbardziej, jak wcisnę delikatnie pedał sprzęgła to czuć na nim czasem wibracje. Np. jadąc około 50km/h wciskam sprzęgło do końca to wibracje drążka ustają. Podczas przyspieszania i puszczenia gwałtownie gazu i jego ponownym naduszeniu czuć uderzenie. Aktualnie skoda ma na blacie 267tys km. Poduszki skrzyni wymienione, nawet wymieniłem przegub wewnętrzny od strony kierowcy i nic to nie dało. Czy to może być dwumasa??

P.S.

Namysło czy rozwiązałeś swój problem??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Zwierzak89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz sty 01, 2017 22:19

1.8T AGU zmiana na jednomas

Post autor: Zwierzak89 » pt sty 20, 2017 10:07

To i ja sie podepne w temat. U mnie objawy podobne z tym że wibracje sa tak odczuwalne ze miota gólfem na lewo i prawo po calej drodze przy mocniejszym depnieciu w gaz. Wiem ze gdzies tam w zawieszeniu jakas guma do zmiany sie znajdzie ale mysle ze jedna czy dwie gumy to jeszcze nie powód zeby trzepalo przodem az tak. Tym bardziej ze przy takiej trzepaczce sprzęgło w podloge i przestaje walic..



Awatar użytkownika
tom cio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 14:56
Lokalizacja: Radzyń Chełmiński

1.8T AGU zmiana na jednomas

Post autor: tom cio » sob sty 21, 2017 02:00

Oczywiście, że jedna guma w zawiasie rozwalona może coś takiego spowodować...



Awatar użytkownika
Zwierzak89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz sty 01, 2017 22:19

1.8T AGU zmiana na jednomas

Post autor: Zwierzak89 » sob sty 21, 2017 17:20

Czyli sugerujesz ze lepiej ogarnac pomniejsze rzeczy i jesli to nie pomoze brac sie za zamach?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3410
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

1.8T AGU zmiana na jednomas

Post autor: marcinas1983 » śr lip 12, 2017 13:42

Zmieniłem sprzęgło u siebie w skodzie na zestaw dedykowany valeo jednomasowy. Jest różnica między dwumasą a jednomasem i nikt mi nie powie, że jest inaczej. Na pewno pozbyłem się jednego wnerwiającego defektu jakim było gwałtowne uderzenie chwilę po zmianie biegu gdy była dwumasa. Jak drążek zmiany biegów mi drżał i telepie kierownicą tak telepie dalej :helm: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość