1.8T AGU zmiana na jednomas
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
1.8T AGU zmiana na jednomas
Wiem iż temat był wałkowany przez kilkadziesiat stron ale mam kilka pytań aby się upewnić. Pacjent Golf IV 1.8T AGU 97r (program na 180KM/280nm)
1.Czy to wszystko co potrzebuję do wymiany dwumasu na jednomas:
- koło zamachowe od G60 nr katalogowy VW 037 105 273C
- kompletne sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) 228mm, 28 zębów, nr kat. Sachs 3000 332 001
- śruby do mocowania koła zamachowego mają nr katalogowy N 101 010 01 -6szt
- śruby do mocowania docisku (od G60) mają nr katalogowy N 902 061 03 -6szt
2.Kolejne pytanie gdzie kupię te śruby: N 101 010 01 -6szt, N 902 061 03 -6szt ? Jedynie ASO?
3.Tuleja na którym pracuje łożysko oporowe (ta od skrzyni-przykręcona do skrzyni) jest u mnie wytarta czy to jest to:
- tujeja prowadząca sprzęgło 02A 141 180 (02A 141 180 A)
4. Jak to jest z tym wyważeniem (oraz ew. odelżeniem jednomasu) - gdzie to wykonać i czy trzeba to wykonać aby nie mieć spadku mocy czy drgań?(sprzęgło seryjne 14,4kg a G60 to aż 15,5kg czyli caly kilogram wiecej) Chciałbym je odelżyć ale nie wiem kto mi to potem wyważy-okolice Starogard Gd.) Czy po prostu kupuje jednomas w bdb stanie i przykręcam?
5.Czy to jest koło zamachowe którego szukam? Naczytałem sie że od silnika wzdłużnego nie pasuje a tylko z poprzecznego ..no ale z wzdłuznego ma chyba inne oznaczenie jak VW 037 105 273C ?
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=60 ... 01#thumb/1" onclick="window.open(this.href);return false;
6. Sprzęgło Sachs do G60 ma rozmiar 228mm aktualnie w golfie mam sprzęgło LUK 220mm czy to podejdzie? Dodam iż mam skrzynie z przegubami wewnętrznymi flansza 100mm nie jak większość 108mm?! Oznaczenia skrzyni nie znam.
Inaczej czy średnica obecnego sprzęgła ma jakieś znaczenie jak chcę zamontować jednomas i sprzęgło z G60?
1.Czy to wszystko co potrzebuję do wymiany dwumasu na jednomas:
- koło zamachowe od G60 nr katalogowy VW 037 105 273C
- kompletne sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) 228mm, 28 zębów, nr kat. Sachs 3000 332 001
- śruby do mocowania koła zamachowego mają nr katalogowy N 101 010 01 -6szt
- śruby do mocowania docisku (od G60) mają nr katalogowy N 902 061 03 -6szt
2.Kolejne pytanie gdzie kupię te śruby: N 101 010 01 -6szt, N 902 061 03 -6szt ? Jedynie ASO?
3.Tuleja na którym pracuje łożysko oporowe (ta od skrzyni-przykręcona do skrzyni) jest u mnie wytarta czy to jest to:
- tujeja prowadząca sprzęgło 02A 141 180 (02A 141 180 A)
4. Jak to jest z tym wyważeniem (oraz ew. odelżeniem jednomasu) - gdzie to wykonać i czy trzeba to wykonać aby nie mieć spadku mocy czy drgań?(sprzęgło seryjne 14,4kg a G60 to aż 15,5kg czyli caly kilogram wiecej) Chciałbym je odelżyć ale nie wiem kto mi to potem wyważy-okolice Starogard Gd.) Czy po prostu kupuje jednomas w bdb stanie i przykręcam?
5.Czy to jest koło zamachowe którego szukam? Naczytałem sie że od silnika wzdłużnego nie pasuje a tylko z poprzecznego ..no ale z wzdłuznego ma chyba inne oznaczenie jak VW 037 105 273C ?
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=60 ... 01#thumb/1" onclick="window.open(this.href);return false;
6. Sprzęgło Sachs do G60 ma rozmiar 228mm aktualnie w golfie mam sprzęgło LUK 220mm czy to podejdzie? Dodam iż mam skrzynie z przegubami wewnętrznymi flansza 100mm nie jak większość 108mm?! Oznaczenia skrzyni nie znam.
Inaczej czy średnica obecnego sprzęgła ma jakieś znaczenie jak chcę zamontować jednomas i sprzęgło z G60?
Golf 4 GTi 1.8 20V TURBO AGU
1.8T AGU zmiana na jednomas
Temat do usunięcia. Jednomas już u mnie siedzi- wszystko pasowało plug&play
Golf 4 GTi 1.8 20V TURBO AGU
1.8T AGU zmiana na jednomas
maxan, kolo wyslij do odelzenia i wywazenia do "otoczak7" na allegro.. chlop wie co robi i ma uczciwe ceny
Re: 1.8T AGU zmiana na jednomas
Nic nie toczyłem, przeleciałem drobnym papierem ściernym Wrażenia jak najbardziej pozytywne. Pedał sprzęgła chodzi lżej to po pierwsze. Auto zbiera sie żwawiej, ruszać można wręcz bez gazu, nic nie stuka/puka/wibruje- dwumas był w opłakanym stanie auto szarpalo a przy równej nawierzchni/wiekszych predkosciach wibrowało/tłukło jakbym miał sworzen wybity/ przegub wewnętrzny uszkodzony. Z czystym sumieniem polecam przejście na jednomas!jameess pisze:I jak wrażenia? jest jakaś różnica? Jednomas toczyłeś został odelżony?
Dzięki za informacje; może kiedyś Drugi raz skrzyni mi sie wyciągać nie chce.kkkacper pisze:maxan, kolo wyslij do odelzenia i wywazenia do "otoczak7" na allegro.. chlop wie co robi i ma uczciwe ceny
Golf 4 GTi 1.8 20V TURBO AGU
Re: 1.8T AGU zmiana na jednomas
Po zapoznaniu się z opiniami innych użytkowników (internety) wybrałem tę opcję (jednomas G60 + sprzęgło G60).borzo pisze:sorry, że odświeżę nie lepiej kupić gotowca od valeo ?
Golf 4 GTi 1.8 20V TURBO AGU
1.8T AGU zmiana na jednomas
To co zrobił kolega wyżej to 450zł nowe sprzęgło kpl sachsa, zamach koło 100-150, śruby nie wiem z 50zł liczyć?
ALE: nie wiem czy seryjne sprzęgło vr6 wytrzyma 400km, ja u siebie mam około 350km/420nm i trzyma bdb, ale tarcza obita kevlarem.
ALE: nie wiem czy seryjne sprzęgło vr6 wytrzyma 400km, ja u siebie mam około 350km/420nm i trzyma bdb, ale tarcza obita kevlarem.
1.8T AGU zmiana na jednomas
Sprzegło G60 450zł internety, sklep stacjonarny ok 530zł
Zamach 100-150zł
śróby Aso-85zł, internety- ok 50zł
Do 350-400KM sprzegło VR6 nieco droższe ... na alledrogo można już dorwać za 500zł a w sklepie stacjonarnym pewnie ze 100zł drożej.
Zamach 100-150zł
śróby Aso-85zł, internety- ok 50zł
Do 350-400KM sprzegło VR6 nieco droższe ... na alledrogo można już dorwać za 500zł a w sklepie stacjonarnym pewnie ze 100zł drożej.
Golf 4 GTi 1.8 20V TURBO AGU
1.8T AGU zmiana na jednomas
Panowie, byłby ktoś tak dobry i podesłał przykładowe linki do tego zestawu sprzęgła, bo mam problem z kołem zamachowym, jakieś dziwne rzeczy wyskakują, a te śruby? bo jedne mogę odnaleźć ale to nie jest to samo? osobne muszą być do zamachu?
Mam to samo auto co autor, mk4 1,8T w tej chwili 178 KM/295 nm ale od początku zakupu poszarpywał i były wibracje powyżej 2 tys obrotów, teraz to się nasiliło i diagnoza mechanika - że dwumas się odzywać zaczyna, no ale komplet LUK czy Sachs to jest masakra cenowa.
Czy taki zestaw z jednomasem G60 wymieni mi każdy mechanik czy trzeba coś dorabiać, przerabiać, kombinować?
Spotkał się ktoś z jakimiś skutkami ubocznymi? problemy z wbijaniem biegów? albo jakieś wibracje? czy nic absolutnie?
Cały czas się waham tylko nie wiem czy gra warta świeczki, jak z wymianą.
Niby za dużo modzić nie chce może tak 220-230 KM ale chodzi o to że nie ma komfortu bo auto poszarpuje i drga przy wyższych obrotach.
Mam to samo auto co autor, mk4 1,8T w tej chwili 178 KM/295 nm ale od początku zakupu poszarpywał i były wibracje powyżej 2 tys obrotów, teraz to się nasiliło i diagnoza mechanika - że dwumas się odzywać zaczyna, no ale komplet LUK czy Sachs to jest masakra cenowa.
Czy taki zestaw z jednomasem G60 wymieni mi każdy mechanik czy trzeba coś dorabiać, przerabiać, kombinować?
Spotkał się ktoś z jakimiś skutkami ubocznymi? problemy z wbijaniem biegów? albo jakieś wibracje? czy nic absolutnie?
Cały czas się waham tylko nie wiem czy gra warta świeczki, jak z wymianą.
Niby za dużo modzić nie chce może tak 220-230 KM ale chodzi o to że nie ma komfortu bo auto poszarpuje i drga przy wyższych obrotach.
1.8T AGU zmiana na jednomas
Oto lista potrzebnych czesci do przejscia na jednomas przy skrzyni 5 biegowej:
koło zamachowe od G60 nr katalogowy VW 037 105 273C (ja dorwałem takie) bądź VW 028 105 269B. Ważne by koło nie miało wżerów na powierzchni 'ciernej'
- kompletne sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) 228mm, 28 zębów, nr kat. Sachs 3000 332 001
- śruby do mocowania docisku mają nr katalogowy N 101 010 01 -6szt
- śruby do mocowania koła zamachowego (od G60) mają nr katalogowy N 902 061 03 -6szt
Przykładowe linki:
-sprzęgło
http://allegro.pl/sachs-sprzeglo-a3-oct ... 11316.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- śruby N 101 010 01 cena za sztukę (przykręcić je można oczkową 9 )
http://allegro.pl/sruby-docisku-sprzegl ... 21923.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://kayaba.istore.pl/pl/n10101001-o ... 01704.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-śruby N 902 061 03 komplet 6 śrub (oznaczenie SACHS: SCH 3096005000)
https://kayaba.istore.pl/pl/3096-005-00 ... 83449.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-jednomas o numerze VW 037 105 273C szukasz na szrocie bądź napisz na forum w kupię na bank ktoś się odezwie. Śuby możesz kupić także w ASO VW, Skoda... koszt za komplet 6śrób do docisku + 6 śrub do jednomasu ~85zł
Wymiana bardzo prosta wszystko pasuje plug&play każdy mechanik sobie z nią poradzi! I nie tylko mechanik- wymieniałem sam na kanale Inaczej, wymiana tak samo prosta jak przy wymianie na zestaw oryginalny - z kołem zamachowym dwumasowym
koło zamachowe od G60 nr katalogowy VW 037 105 273C (ja dorwałem takie) bądź VW 028 105 269B. Ważne by koło nie miało wżerów na powierzchni 'ciernej'
- kompletne sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) 228mm, 28 zębów, nr kat. Sachs 3000 332 001
- śruby do mocowania docisku mają nr katalogowy N 101 010 01 -6szt
- śruby do mocowania koła zamachowego (od G60) mają nr katalogowy N 902 061 03 -6szt
Przykładowe linki:
-sprzęgło
http://allegro.pl/sachs-sprzeglo-a3-oct ... 11316.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- śruby N 101 010 01 cena za sztukę (przykręcić je można oczkową 9 )
http://allegro.pl/sruby-docisku-sprzegl ... 21923.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://kayaba.istore.pl/pl/n10101001-o ... 01704.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-śruby N 902 061 03 komplet 6 śrub (oznaczenie SACHS: SCH 3096005000)
https://kayaba.istore.pl/pl/3096-005-00 ... 83449.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-jednomas o numerze VW 037 105 273C szukasz na szrocie bądź napisz na forum w kupię na bank ktoś się odezwie. Śuby możesz kupić także w ASO VW, Skoda... koszt za komplet 6śrób do docisku + 6 śrub do jednomasu ~85zł
Wymiana bardzo prosta wszystko pasuje plug&play każdy mechanik sobie z nią poradzi! I nie tylko mechanik- wymieniałem sam na kanale Inaczej, wymiana tak samo prosta jak przy wymianie na zestaw oryginalny - z kołem zamachowym dwumasowym
Nic wszystko gra. Sprzegło pracuje po prostu troche inaczej jak zestaw z dwumasem. Przy jednomasie za tłumienie drgań odpowiedzialna jest tarcza sprzegła (znajdujące się na niej spręzynki) w zestawie z dwumasem to dwumas tłumi drgania.Namysło pisze:(...)
Spotkał się ktoś z jakimiś skutkami ubocznymi? problemy z wbijaniem biegów? albo jakieś wibracje? czy nic absolutnie?
(...)
Golf 4 GTi 1.8 20V TURBO AGU
1.8T AGU zmiana na jednomas
Dzięki wielkie czy po wymianie nie ma żadnych problemów? a nie słychać na wolnych obrotach po odpuszczeniu sprzęgła jakiś dźwięków np te sprężynki nie trzeszczą? (gdzieś jakbym czytał że lekko je słychać), muszę w tym momencie szukać jednomasu bo z nim pewnie będzie problem, reszta to do kupienia.
1.8T AGU zmiana na jednomas
Coś tam je słychać-minimalnie. Taki urok sprzegła opartego na jednomasie
Golf 4 GTi 1.8 20V TURBO AGU
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości