1.8T AGU zmiana na jednomas

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

maxan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob sty 15, 2011 18:03
Lokalizacja: STG

1.8T AGU zmiana na jednomas

Post autor: maxan » ndz kwie 24, 2016 17:07

Wiem iż temat był wałkowany przez kilkadziesiat stron ale mam kilka pytań aby się upewnić. Pacjent Golf IV 1.8T AGU 97r (program na 180KM/280nm)

1.Czy to wszystko co potrzebuję do wymiany dwumasu na jednomas:
- koło zamachowe od G60 nr katalogowy VW 037 105 273C
- kompletne sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) 228mm, 28 zębów, nr kat. Sachs 3000 332 001
- śruby do mocowania koła zamachowego mają nr katalogowy N 101 010 01 -6szt
- śruby do mocowania docisku (od G60) mają nr katalogowy N 902 061 03 -6szt

2.Kolejne pytanie gdzie kupię te śruby: N 101 010 01 -6szt, N 902 061 03 -6szt ? Jedynie ASO?

3.Tuleja na którym pracuje łożysko oporowe (ta od skrzyni-przykręcona do skrzyni) jest u mnie wytarta czy to jest to:
- tujeja prowadząca sprzęgło 02A 141 180 (02A 141 180 A)

4. Jak to jest z tym wyważeniem (oraz ew. odelżeniem jednomasu) - gdzie to wykonać i czy trzeba to wykonać aby nie mieć spadku mocy czy drgań?(sprzęgło seryjne 14,4kg a G60 to aż 15,5kg czyli caly kilogram wiecej) Chciałbym je odelżyć ale nie wiem kto mi to potem wyważy-okolice Starogard Gd.) Czy po prostu kupuje jednomas w bdb stanie i przykręcam?

5.Czy to jest koło zamachowe którego szukam? Naczytałem sie że od silnika wzdłużnego nie pasuje a tylko z poprzecznego ..no ale z wzdłuznego ma chyba inne oznaczenie jak VW 037 105 273C ?
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=60 ... 01#thumb/1" onclick="window.open(this.href);return false;

6. Sprzęgło Sachs do G60 ma rozmiar 228mm aktualnie w golfie mam sprzęgło LUK 220mm czy to podejdzie? Dodam iż mam skrzynie z przegubami wewnętrznymi flansza 100mm nie jak większość 108mm?! Oznaczenia skrzyni nie znam.
Inaczej czy średnica obecnego sprzęgła ma jakieś znaczenie jak chcę zamontować jednomas i sprzęgło z G60?


Golf 4 GTi 1.8 20V TURBO AGU
Obrazek

maxan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob sty 15, 2011 18:03
Lokalizacja: STG

1.8T AGU zmiana na jednomas

Post autor: maxan » pn cze 20, 2016 23:32

Temat do usunięcia. Jednomas już u mnie siedzi- wszystko pasowało plug&play ;)


Golf 4 GTi 1.8 20V TURBO AGU
Obrazek

jameess
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:52
Lokalizacja: zg

1.8T AGU zmiana na jednomas

Post autor: jameess » pt cze 24, 2016 10:04

I jak wrażenia? jest jakaś różnica? Jednomas toczyłeś został odelżony?



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2322
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

1.8T AGU zmiana na jednomas

Post autor: kkkacper » pt cze 24, 2016 12:29

maxan, kolo wyslij do odelzenia i wywazenia do "otoczak7" na allegro.. chlop wie co robi i ma uczciwe ceny


:dol: 2.8 V6 24V Tornado Rot mk II :dol: :satan: :satan: :dol: VR6 Turbo [?? KM/?? Nm] 4motion mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

maxan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob sty 15, 2011 18:03
Lokalizacja: STG

Re: 1.8T AGU zmiana na jednomas

Post autor: maxan » pt cze 24, 2016 23:52

jameess pisze:I jak wrażenia? jest jakaś różnica? Jednomas toczyłeś został odelżony?
Nic nie toczyłem, przeleciałem drobnym papierem ściernym ;) Wrażenia jak najbardziej pozytywne. Pedał sprzęgła chodzi lżej to po pierwsze. Auto zbiera sie żwawiej, ruszać można wręcz bez gazu, nic nie stuka/puka/wibruje- dwumas był w opłakanym stanie auto szarpalo a przy równej nawierzchni/wiekszych predkosciach wibrowało/tłukło jakbym miał sworzen wybity/ przegub wewnętrzny uszkodzony. Z czystym sumieniem polecam przejście na jednomas!
kkkacper pisze:maxan, kolo wyslij do odelzenia i wywazenia do "otoczak7" na allegro.. chlop wie co robi i ma uczciwe ceny
Dzięki za informacje; może kiedyś ;) Drugi raz skrzyni mi sie wyciągać nie chce.


Golf 4 GTi 1.8 20V TURBO AGU
Obrazek

borzo
Grupa Tomaszowska
Grupa Tomaszowska
Posty: 278
Rejestracja: pn cze 11, 2012 18:12
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

1.8T AGU zmiana na jednomas

Post autor: borzo » czw cze 30, 2016 14:50

sorry, że odświeżę nie lepiej kupić gotowca od valeo ?



maxan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob sty 15, 2011 18:03
Lokalizacja: STG

Re: 1.8T AGU zmiana na jednomas

Post autor: maxan » sob lip 09, 2016 11:10

borzo pisze:sorry, że odświeżę nie lepiej kupić gotowca od valeo ?
Po zapoznaniu się z opiniami innych użytkowników (internety) wybrałem tę opcję (jednomas G60 + sprzęgło G60).


Golf 4 GTi 1.8 20V TURBO AGU
Obrazek

Awatar użytkownika
gronus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz wrz 21, 2014 12:52

1.8T AGU zmiana na jednomas

Post autor: gronus » sob lip 16, 2016 19:52

ile taka przyjemnosć bo modze 1.8t agu na 350-400hp



Awatar użytkownika
tom cio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 14:56
Lokalizacja: Radzyń Chełmiński

1.8T AGU zmiana na jednomas

Post autor: tom cio » śr lip 20, 2016 22:32

To co zrobił kolega wyżej to 450zł nowe sprzęgło kpl sachsa, zamach koło 100-150, śruby nie wiem z 50zł liczyć?
ALE: nie wiem czy seryjne sprzęgło vr6 wytrzyma 400km, ja u siebie mam około 350km/420nm i trzyma bdb, ale tarcza obita kevlarem.



maxan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob sty 15, 2011 18:03
Lokalizacja: STG

1.8T AGU zmiana na jednomas

Post autor: maxan » sob lip 23, 2016 10:16

Sprzegło G60 450zł internety, sklep stacjonarny ok 530zł
Zamach 100-150zł
śróby Aso-85zł, internety- ok 50zł
Do 350-400KM sprzegło VR6 nieco droższe ... na alledrogo można już dorwać za 500zł a w sklepie stacjonarnym pewnie ze 100zł drożej.


Golf 4 GTi 1.8 20V TURBO AGU
Obrazek

Namysło
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lip 23, 2016 15:03

1.8T AGU zmiana na jednomas

Post autor: Namysło » sob lip 23, 2016 15:08

Panowie, byłby ktoś tak dobry i podesłał przykładowe linki do tego zestawu sprzęgła, bo mam problem z kołem zamachowym, jakieś dziwne rzeczy wyskakują, a te śruby? bo jedne mogę odnaleźć ale to nie jest to samo? osobne muszą być do zamachu?

Mam to samo auto co autor, mk4 1,8T w tej chwili 178 KM/295 nm ale od początku zakupu poszarpywał i były wibracje powyżej 2 tys obrotów, teraz to się nasiliło i diagnoza mechanika - że dwumas się odzywać zaczyna, no ale komplet LUK czy Sachs to jest masakra cenowa.
Czy taki zestaw z jednomasem G60 wymieni mi każdy mechanik czy trzeba coś dorabiać, przerabiać, kombinować?

Spotkał się ktoś z jakimiś skutkami ubocznymi? problemy z wbijaniem biegów? albo jakieś wibracje? czy nic absolutnie?

Cały czas się waham tylko nie wiem czy gra warta świeczki, jak z wymianą.

Niby za dużo modzić nie chce może tak 220-230 KM ale chodzi o to że nie ma komfortu bo auto poszarpuje i drga przy wyższych obrotach.



maxan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob sty 15, 2011 18:03
Lokalizacja: STG

1.8T AGU zmiana na jednomas

Post autor: maxan » ndz lip 24, 2016 21:14

Oto lista potrzebnych czesci do przejscia na jednomas przy skrzyni 5 biegowej:
koło zamachowe od G60 nr katalogowy VW 037 105 273C (ja dorwałem takie) bądź VW 028 105 269B. Ważne by koło nie miało wżerów na powierzchni 'ciernej'
- kompletne sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) 228mm, 28 zębów, nr kat. Sachs 3000 332 001
- śruby do mocowania docisku mają nr katalogowy N 101 010 01 -6szt
- śruby do mocowania koła zamachowego (od G60) mają nr katalogowy N 902 061 03 -6szt

Przykładowe linki:
-sprzęgło
http://allegro.pl/sachs-sprzeglo-a3-oct ... 11316.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- śruby N 101 010 01 cena za sztukę (przykręcić je można oczkową 9 Obrazek)
http://allegro.pl/sruby-docisku-sprzegl ... 21923.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://kayaba.istore.pl/pl/n10101001-o ... 01704.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-śruby N 902 061 03 komplet 6 śrub (oznaczenie SACHS: SCH 3096005000)
https://kayaba.istore.pl/pl/3096-005-00 ... 83449.html" onclick="window.open(this.href);return false;

-jednomas o numerze VW 037 105 273C szukasz na szrocie bądź napisz na forum w kupię na bank ktoś się odezwie. Śuby możesz kupić także w ASO VW, Skoda... koszt za komplet 6śrób do docisku + 6 śrub do jednomasu ~85zł

Wymiana bardzo prosta wszystko pasuje plug&play każdy mechanik sobie z nią poradzi! I nie tylko mechanik- wymieniałem sam na kanale :) Inaczej, wymiana tak samo prosta jak przy wymianie na zestaw oryginalny - z kołem zamachowym dwumasowym :)
Namysło pisze:(...)
Spotkał się ktoś z jakimiś skutkami ubocznymi? problemy z wbijaniem biegów? albo jakieś wibracje? czy nic absolutnie?
(...)
Nic wszystko gra. Sprzegło pracuje po prostu troche inaczej jak zestaw z dwumasem. Przy jednomasie za tłumienie drgań odpowiedzialna jest tarcza sprzegła (znajdujące się na niej spręzynki) w zestawie z dwumasem to dwumas tłumi drgania.


Golf 4 GTi 1.8 20V TURBO AGU
Obrazek

Namysło
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lip 23, 2016 15:03

1.8T AGU zmiana na jednomas

Post autor: Namysło » śr lip 27, 2016 19:17

Dzięki wielkie czy po wymianie nie ma żadnych problemów? a nie słychać na wolnych obrotach po odpuszczeniu sprzęgła jakiś dźwięków np te sprężynki nie trzeszczą? :grin: (gdzieś jakbym czytał że lekko je słychać), muszę w tym momencie szukać jednomasu bo z nim pewnie będzie problem, reszta to do kupienia.



maxan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob sty 15, 2011 18:03
Lokalizacja: STG

1.8T AGU zmiana na jednomas

Post autor: maxan » pn sie 01, 2016 13:30

Coś tam je słychać-minimalnie. Taki urok sprzegła opartego na jednomasie :)


Golf 4 GTi 1.8 20V TURBO AGU
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości