Półoś Prawa dłuższa 1.8T AGU - problem

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Szum3k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt paź 28, 2014 10:41
Lokalizacja: Grajewo

Półoś Prawa dłuższa 1.8T AGU - problem

Post autor: Szum3k » pn mar 16, 2015 01:29

Cześć Wszystkim ! Mam problem i potrzebuję porady. Tak jak w temacie chodzi o prawą półoś. Ostatnio kiedy popadał deszcz było mokro zerwałem przyczepność a przy tym auto zaczęło skakać coś strzeliło i autem zaczęło rzucać jakbym felgę zgiął. Byłem przekonany ze przyczyną jest przegub wewnętrzny no i w pewnym sensie się nie myliłem bo odzywa sie kiedy w powietrzu na luzie kręcę kołem. Przy tym zauważyłem zgiętą półoś. Zacząłem szukać i nowe są oczywiście tylko że zapewne nie wytrzymają długo przy takiej mocy i są dość drogie wiec szukam używanej z przegubami problem w tym ze nie sposób ją znaleźć oznaczenia na niej to 1J0 407 272 BT. Moje pytanie brzmi czy pasuje półoś od innych modeli ? Może coś mocniejszego ? Przewaliłem całe alledrogo olx ebay i nic.


Fot. Poglądowe :
Obrazek


Moja Niepozorna Zabawka

GTI TURBO RED TUBE EDiTiOn

>>305KM/371NM<<

Obrazek

Temat z moim Golfikiem ;) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=561330" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Półoś Prawa dłuższa 1.8T AGU - problem

Post autor: Michał_1977 » wt mar 17, 2015 09:39

Szum3k, Przez moment myślałem nad półosią od ARL-a,ale tam jest inny przegub wewnętrzny i nie wiem czy da się podmienić sam wałek.
Najlepiej będzie jak przerzucę temat do działu Speed --> 1,8T,może tam chłopaki coś zaradzą :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Sev
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt sty 25, 2011 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Półoś Prawa dłuższa 1.8T AGU - problem

Post autor: Sev » wt mar 17, 2015 15:39

Prawa półoś jest krótsza, lewa jest dłuższa ;-)
Szukaj od każdego 1,8t na płycie GIV ze skrzynią 5b. Z tymi numerami a szczególnie literowymi końcówkami nawet ETKA sobie czasem nie radzi. Samego wałka półosi od ARLa nie podmienisz bo jest między 6b i 5b różna średnica wielowypustu jak i ilość samych wieloklinów/zębow.


Projekt FiA: 6Y+20VT ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Szum3k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt paź 28, 2014 10:41
Lokalizacja: Grajewo

Półoś Prawa dłuższa 1.8T AGU - problem

Post autor: Szum3k » wt mar 17, 2015 16:22

Siedząc w aucie półoś dłuższa jest u mnie po stronie pasażera. No i właśnie kolega z forum zaproponował mi Półoś tylko końcówka jest CT nie BT 1J0 407 272 CT wymontowana z silnika AGU oznaczenia skrzyni niestety nie pamięta ;/no i jak myślicie można ryzykować i kupować czy raczej nie ma co ?


Moja Niepozorna Zabawka

GTI TURBO RED TUBE EDiTiOn

>>305KM/371NM<<

Obrazek

Temat z moim Golfikiem ;) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=561330" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Sev
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt sty 25, 2011 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Półoś Prawa dłuższa 1.8T AGU - problem

Post autor: Sev » śr mar 18, 2015 11:59

Szum3k pisze:Siedząc w aucie półoś dłuższa jest u mnie po stronie pasażera.
Fakt, mój błąd, musiałem być przed popołudniową kawą jeszcze :P
Skrzynie 5b w 1.8t na płycie GIV wszystkie są 02J więc będzie pasować. Bierz.
W AUQ jeździłem przez jakiś czas ze skrzynią z AGU. Półoś z CT na końcu (tak mi się coś kojarzy) bodajże miałem w zestawie z AUQ z octavii RS wraz ze skrzynią 5b (2003r). Także wg mnie luzik.
Tak na dobrą sprawę nawet z jakiegoś 1.9tdi też sama rura półosi powinna pasować tylko przegub wewnętrzny trzeba by przełożyć.


Projekt FiA: 6Y+20VT ;)
Obrazek

Rapcio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: śr lis 10, 2004 22:28
Kontakt:

Półoś Prawa dłuższa 1.8T AGU - problem

Post autor: Rapcio » czw mar 19, 2015 13:12

Szukaj też półosi z Golf 4 , Bora z silnikami 2.3 150km i 170km. Ja mam Golf 4 GTI który miał seryjnie silnik 1.8T AGU i mam włożony silnik 3.2 VR6 i skrzynie VR5 i obie półosie zostały z 1.8T więc skoro pasowały to w 2.3 muszą być takie same. Jezdze bez żadnej awari od ponad 2 lat. Jedynie co musiałem zmienić to flanszę w skrzyni na 100mm bo przegub wewnętrzny w 2.3 jest 110mm ale to na pewno można zmienić bez problemu na przegub 100mm. Jeszcze łatwiej można wymienić same flansze w skrzyni.



Awatar użytkownika
Szum3k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt paź 28, 2014 10:41
Lokalizacja: Grajewo

Półoś Prawa dłuższa 1.8T AGU - problem

Post autor: Szum3k » pt mar 20, 2015 01:26

Z Bory 2.3 wszystko podejdzie ? Nie bedzie problemów? Ogólnie szczerze powiem że celowo tutaj napisałem bo nie chcę zamawiać w ciemno co innego żebym miał kogoś na miejscu co ma różne półosie wyglądające na takie same wtedy można byłoby próbować dopasować a ja po prostu nie chcę wdawać się w niepotrzebne koszta.


Moja Niepozorna Zabawka

GTI TURBO RED TUBE EDiTiOn

>>305KM/371NM<<

Obrazek

Temat z moim Golfikiem ;) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=561330" onclick="window.open(this.href);return false;

mabu79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: sob sty 01, 2011 15:16
Lokalizacja: Olsztyn

Półoś Prawa dłuższa 1.8T AGU - problem

Post autor: mabu79 » ndz mar 22, 2015 02:08

Chlopaki nie to zebym sie czepial,ale czemu najnormalniej w swiecie nie zamowisz takiej nowej w Motomaxie w Toruniu.Spradzwona jakosc,cena w granicach 200zl za sztuke.Fajnie by bylo jakbys napisal jaka moca sie furmanka legitymuje.Zamiast sie meczyc i szukac,podaruj sobie "odrobine luksusu":P.Jedyne czego bedziesz potrzebowal to wymiaru(dlugosci orginalnej),a stara mozesz wyslac zeby wiedzieli jaki wieloklin zrobic.


...it has so much torque,that could tear a whole in time :)
...this is not acceleration. It's TELEPORT

Awatar użytkownika
Szum3k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt paź 28, 2014 10:41
Lokalizacja: Grajewo

Półoś Prawa dłuższa 1.8T AGU - problem

Post autor: Szum3k » czw mar 26, 2015 14:59

Auto Obecnie ma potwierdzoną moc 305KM/371NM. Moim zdaniem te nowe (zamienniki) będą miały krótszą żywotność w aucie z taką mocą niż ori. Zależy mi na całej kompletnej półosi bo przez skrzywienie półosi coś pęka a nawet mogę powiedzieć że strzela w przegubie wewnętrznym jak tylko zakręci się kołem i zapewne też kwalifikuje się do wymiany. Właśnie ostatnio rozmawiałem ze znajomym że sporo półosi powinno pasować a najprostszym sposobem będzie wyjęcie swojej zrobienie dokładnych zdjęć i porównywanie z innymi wgl wymiarów wieloklinu przegubu itp. Jutro biorę się za wyjmowanie swojej zrobię szczegółowe zdjęcia i kolega z forum ma półoś i też ją dokładnie zmierzy i zrobi mi szczegółowe fotki.


Moja Niepozorna Zabawka

GTI TURBO RED TUBE EDiTiOn

>>305KM/371NM<<

Obrazek

Temat z moim Golfikiem ;) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=561330" onclick="window.open(this.href);return false;

maxan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob sty 15, 2011 18:03
Lokalizacja: STG

Półoś Prawa dłuższa 1.8T AGU - problem

Post autor: maxan » czw kwie 23, 2015 23:15

półoś powinna pasować od większości mk4 czy to diesel czy benzyna ( AGU ma 30 zebów na półosi od strony skrzyni tym sie trza kierowac) gorzej z przegubem wewnętrznym - jaki rocznik golfa? ja mam flansze 100 a w nowszych byly mocniejsze 108mm - te sa dużo łatwiej dostepne. Jakie mody masz pod maską? planuję wzmocnienie mojego AGU - na razie seria.


Golf 4 GTi 1.8 20V TURBO AGU
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości