1,8T AGU chip a osiągi

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1048
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

1,8T AGU chip a osiągi

Post autor: Pastusiak » ndz mar 15, 2015 19:47

Witajcie!
Mam takie niecodzienne pytanie, może ktoś to kiedyś testował, sprawdzał.
Mianowicie biorąc pod uwagę silnik 1,8T 150 KM/210 nm, jakie różnice w osiągach daje przyrost 10 KM i np 20 nm? mozna to jakoś ocenić?

Powiedzmy że mam zdrową serię - 1,8 T AGU - do setki 8,2 sek i teraz planuje póki co zwykły program na 185 KM/ 280 nm.
Pytanie takie..o ile szybciej auto będzie przyspieszać do setki? czy da radę zejść do 7,5 sek?

Dlaczego o to pytam..po pierwsze zwykły program bez modyfikacji to zaledwie 30kilka koni + trochę momentu a cena jest jaka jest..
Po drugie znajomy ma Golfa MK6 w dieslu 2,0 TDI 110@ 184 KM i u niego przy momencie 330 nm auto przyspiesza w okolicach 7,4 do setki.

Tylko nie wiem czy można porównywać nowoczesnego diesla ze starszym już silnikiem AGU 1,8T.

Bo tak własnie czytam sporo osób robi solidne modyfikacje, ale ja chciałbym póki co przetestować auto po zwykłym programie.
A że seria zdrowa to myślę że ładnie się będzie kręcił, tylko problem taki że no...185 KM i 280 nm nie jest na tyle dużą różnicą żeby stwierdzić że do setki tyle i tyle..
Mam wątpliwości bo jednak nie bez powodu większość walczy i modyfikuje silnik.

I ostatnia rzecz co z momentem obrotowym? Bo są firmy które przy 185 KM w katalogu podają zwiększenie momentu nawet do 310 nm to dość sporo o 100 nm..czy moment też wpływa na skrzynie, sprzęgło? Czy raczej nie? Czy warto pchać się w większy moment przy seryjnym silniku?
Po prostu sporo osób mówi o mocy jako takiej w koniach mechanicznych a często ten moment daje tego "kopa" i teraz nie wiem czy poniżej 300 nm to jest ta bezpieczna granica czy nie wiem 310-320 nm dla serii też jest ok?

Dziękuję za informacje, nawet jeśli dla kogoś to nielogiczne i głupie pytania.



bigsasza
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: pt mar 14, 2014 22:10

1,8T AGU chip a osiągi

Post autor: bigsasza » ndz mar 15, 2015 19:59

W Audi TT jest to samo sprzęgło dwu masowe i skrzynia biegów - bez problemu obsługują seryjne 180PS i podobny moment. W dieslu mam 320NM i to samo seria sprzęgło też daje radę bez problemu.


Mój były MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=545063" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Fastener
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 745
Rejestracja: sob wrz 15, 2012 16:48
Lokalizacja: Częstochowa

1,8T AGU chip a osiągi

Post autor: Fastener » pn mar 16, 2015 00:13

5 czy 10 koni to nawet nie poczujesz różnicy względem serii ...
Zdrowy silnik to nie tylko to, bo jeszcze jest ważna kondycja sprzęgła.



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

1,8T AGU chip a osiągi

Post autor: czaja86 » pn kwie 27, 2015 21:40

AGU ma taką samą skrzynie jak AUM 5 biegową i sprzęgło 228mm ktróe jest dość słabe można zmienić na jednomas od g60. Audi TT ma chyba już taką samą skrzynie jak leon 1.8t i AUQ więc 6 biegów która ma sprzęgło 240mm które dużo więcej zniesie niż 228mm więc nie wprowadzajcie w błąd użytkowników. Po za tym nie róbcie porównania auta seryjnego 180KM a po programie które będzie miało 18-190KM bo to już kwestia jak tuner to wystroi. Może z dołu dowalić momentu i sprzęgło jak i korby mogą powiedzieć PAPA.



bigsasza
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: pt mar 14, 2014 22:10

1,8T AGU chip a osiągi

Post autor: bigsasza » śr kwie 29, 2015 21:36

Otóż drogi kolego czaja86, to chyba Ty wprowadziłeś w błąd, bo tak się składa, że mam skrzynię od audi TT w moim MK3 i tam jest 5b, skrzynia ta hula w fabrycznym TT z silnikiem 1.8T AUQ 180PS i sprzęgłem 228mm. Natomiast w Leonie z tym samym silnikiem 1.8T AUQ 180PS montowano już seryjnie skrzynie 6b i mocniejsze sprzęgło 240mm, które oczywiście znosi więcej.
A co do strojenia 1.8T z k03-052, /bez wydechu, TIP-a, wtrysków i może kilku innych gratów/ to chyba trudno napisać soft, który z tego setupu wyciągnie taki moment co urywa korby (nawet w dolnym zakresie obrotów). Silniki 1.8T z tego co fachowcy mówią bez problemu obsługuje 300PS i 400NM bez zakuwania.
Co do wytrzymałości sprzęgła 228mm (dwumasowego) ku mojemu zdziwieniu u mnie obecnie przy 245PS i 380NM daje radę i nie uślizguje (być może właśnie m.in. ze względu na dobrą kondycję).


Mój były MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=545063" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości