1.8T Wastegate :)

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
daniel0098
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt mar 12, 2013 12:37
Lokalizacja: Wrocław

1.8T Wastegate :)

Post autor: daniel0098 » sob maja 04, 2013 23:51

Witam, w moim 1.8T AGU przy gwałtownym przyspieszeniu słychać delikatny odgłos z turbiny a'la blow off, podobno jest to ten Wastegate ;) da radę zrobić żeby to dawało lepszy efekt dźwiękowy a chodzi mi o głośność czy po prostu lepszym rozwiązaniem byłby blow off? :)



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Odp: 1.8T Wastegate :)

Post autor: TAZ » ndz maja 05, 2013 09:15

A wystarczy poszukać, żeby wiedzieć dlaczego nie powinno się montować do AGU blowoffa.



janich
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz cze 24, 2012 22:37

1.8T Wastegate :)

Post autor: janich » ndz maja 05, 2013 20:27

a tak na szybko to czemu nie mozna ?? ja mam agu i blow off i smiga dobrze



Awatar użytkownika
GregorzG60
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pt lis 21, 2008 14:09
Lokalizacja: podkarpacie

1.8T Wastegate :)

Post autor: GregorzG60 » śr maja 15, 2013 13:01

nie opowiadaj glupot , bo jeszcze ktos przeczyta i uwierzy
BLOW OFF w 1.8T NIE ŚMIGA DOBRZE BO JEST TO NIEMOŻLIWE Z PRZYCZYN TECHNICZNYCH !


http://gregor10.pl Chiptuning Diagnostyka Hamownia DPF OFF

Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

Re: 1.8T Wastegate :)

Post autor: szpieg » śr maja 15, 2013 15:10

GregorzG60 pisze:nie opowiadaj glupot , bo jeszcze ktos przeczyta i uwierzy
BLOW OFF w 1.8T NIE ŚMIGA DOBRZE BO JEST TO NIEMOŻLIWE Z PRZYCZYN TECHNICZNYCH !
teraz Ty piszesz głupoty :) bov bedzie działał w silniku 1.8t jednak jesli juz koniecznie chce sie miec psst przy zmianie biegów lepiej zastosowć hybryde która upuszcza 25 % nadmiaru powietrza, wtedy ten ubytek masy powietrza nie jest tak odczuwalny i silnik nie jest zalewany niepotrzebnie paliwem

przy zwyklym blow offie dostarczana jest za bogata mieszanka, odkładają sie sadze w układzie wydechowym ... ogolnie samo zło :)

polecam lekture:
http://obeny.obeny.net/jpg/txt_fuel.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Awatar użytkownika
GregorzG60
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pt lis 21, 2008 14:09
Lokalizacja: podkarpacie

Re: 1.8T Wastegate :)

Post autor: GregorzG60 » pn maja 20, 2013 00:22

szpieg pisze:
GregorzG60 pisze:nie opowiadaj glupot , bo jeszcze ktos przeczyta i uwierzy
BLOW OFF w 1.8T NIE ŚMIGA DOBRZE BO JEST TO NIEMOŻLIWE Z PRZYCZYN TECHNICZNYCH !
teraz Ty piszesz głupoty :) bov bedzie działał w silniku 1.8t jednak jesli juz koniecznie chce sie miec psst przy zmianie biegów lepiej zastosowć hybryde która upuszcza 25 % nadmiaru powietrza, wtedy ten ubytek masy powietrza nie jest tak odczuwalny i silnik nie jest zalewany niepotrzebnie paliwem

przy zwyklym blow offie dostarczana jest za bogata mieszanka, odkładają sie sadze w układzie wydechowym ... ogolnie samo zło :)

polecam lekture:
http://obeny.obeny.net/jpg/txt_fuel.html" onclick="window.open(this.href);return false;

człowieku sam sobie zaprzeczasz piszesz że bedzie działać a potem że jednak silnik jest zalewany więc jak niby bedzie dobrze działać, wystarczy pomierzyć choćby głupim G-techem / albo lepiej Racelogiciem i wyjdzie jak to SUPER DZIAŁA BOV w 1.8T , tak samo diagnostyka vag to potwierdza ale niektorzy i tak będą pisać że działa , montować hybrydy zaślepieni wiejskim syczeniem z pod remizy.

Natomiast jesli działanie bova sprawadza się Twoim zdaniem do robienia wieśniackiego pssst to ja nie mam dalej pytań

no ale tak najważniejsze żeby robiło pss , to że zalewa motor to nie ma znaczenia i nie jedzie.
Czytaj ze zrozumieniem co ktoś piszę "
BLOW OFF w 1.8T NIE ŚMIGA DOBRZE BO JEST TO NIEMOŻLIWE Z PRZYCZYN TECHNICZNYCH
Nie śmiga i koniec kropka ogarnijcie się ludzie i czytajcie ze zrozumieniem.


http://gregor10.pl Chiptuning Diagnostyka Hamownia DPF OFF

Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

1.8T Wastegate :)

Post autor: szpieg » pn maja 20, 2013 08:44

jak moze nie dzialac bov skoro ma cisnienie i podcisnienie ?
to że z silnikiem dobrze nie wspołpracuje to inna sprawa ... nie spinaj sie tak i czytaj ze zrozumieniem co sie pisze !
nie jestem zwolennikiem wszelakich psst lecz jesli juz ktoś musi to lepiej zastosowac rozwiazanie hybrydowe
w silnikach z map sensorem bedzie to mniej szkodliwe lecz nadal niekorzystne , a przy wszelakich modyfikacjach podwyższajacych moc nawet niewskazane !


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Awatar użytkownika
GregorzG60
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pt lis 21, 2008 14:09
Lokalizacja: podkarpacie

1.8T Wastegate :)

Post autor: GregorzG60 » pn maja 20, 2013 11:16

Sory ale jak bov może działać dobrze ale jednoczesnie nie współpracować z silnikiem ? jedno drugie wyklucza :)
to że z silnikiem dobrze nie wspołpracuje to inna sprawa ... nie spinaj sie tak i czytaj ze zrozumieniem co sie pisze !
Kolego napisałeś
teraz Ty piszesz głupoty
wskaż gdzie napisałem głupotę.
dla mnie coś działa dobrze jak nie ma żadnych problemów , a tutaj są same problemy przy bovie i zero pozytywnych efektow.

W dodatku auto jest zmulone po przepieciu biegu, nieprzepala pb, cewki cierpia na skutek niedopalania mieszanki , auto wiecej pali, traci na osiągach.


http://gregor10.pl Chiptuning Diagnostyka Hamownia DPF OFF

Awatar użytkownika
gibon.vw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1050
Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

1.8T Wastegate :)

Post autor: gibon.vw » pn maja 20, 2013 12:12

Zagorzała dyskusja przeczytałem i odnośnie zewnętrznego bov zgadzam się i jestem na nie, ale zastanawiam się odnośnie ori bov który upuszcza powietrze do dolotu i teraz lepiej go zdemontować i zaślepić? czy zostawić tak jak jest.


VW Golf mk2 pasja zobowiązuje

Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

Re: 1.8T Wastegate :)

Post autor: szpieg » pn maja 20, 2013 12:52

GregorzG60 pisze:Sory ale jak bov może działać dobrze ale jednoczesnie nie współpracować z silnikiem ? jedno drugie wyklucza :)
to że z silnikiem dobrze nie wspołpracuje to inna sprawa ... nie spinaj sie tak i czytaj ze zrozumieniem co sie pisze !
Kolego napisałeś
teraz Ty piszesz głupoty
wskaż gdzie napisałem głupotę.
dla mnie coś działa dobrze jak nie ma żadnych problemów , a tutaj są same problemy przy bovie i zero pozytywnych efektow.

W dodatku auto jest zmulone po przepieciu biegu, nieprzepala pb, cewki cierpia na skutek niedopalania mieszanki , auto wiecej pali, traci na osiągach.
Wlasnie BOV sam w sobie bedzie działał, a napisałeś że nie bedzie z przyczyn technicznych. Wielu zależy na efektownosci, a nie efektywnosci ...
ma ryczeć ma syczeć ale niekoniecznie jechac jak trzeba ;)
gibon.vw pisze:Zagorzała dyskusja przeczytałem i odnośnie zewnętrznego bov zgadzam się i jestem na nie, ale zastanawiam się odnośnie ori bov który upuszcza powietrze do dolotu i teraz lepiej go zdemontować i zaślepić? czy zostawić tak jak jest.
poczytaj: http://autokult.pl/2011/02/17/wg-bov-dv ... osprezarka" onclick="window.open(this.href);return false;

Zostaw DV gdyż jest niezbedny do prawidłowej pracy silnika.


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Awatar użytkownika
GregorzG60
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pt lis 21, 2008 14:09
Lokalizacja: podkarpacie

1.8T Wastegate :)

Post autor: GregorzG60 » pn maja 20, 2013 14:17

W takim razie nie zrozumialiśmy się co mam na myśli - pisałem że nie działa mając na myśli działanie jako całokształt w 1.8T , a nie samo syczenie w sobie, no ale tak jak piszesz wielu zalezy zeby ryczało , syczało a potem dostaja baty od 1.9Tdi 130ps.bov gwizdać będzie ale poza tym same problemy.

W 1.8T tak został napisany program aby sprawdzał się idealnie z zaworem recyrkulacyjnym DV , a nie atmosfertycznym zaworem upustowym. Przez co założenie bov powoduje cała mase negatywnych skutków.

Pełno znajomych nie wierzyło jak im radziłem, w końcu kupili , properfekty , forge i inne badziwie , nawet jeden zakupił hybryde bov/recyrkulacja froga. Wszyscy sprzedali w przeciągu miesiąca - pół roku (ci bardziej oporni na wiedze) i jeźdzą znów na dvce.

Kolega który miał hybryde twierdził zawzięcie że jest jak na dv, dopóki nie włożyłem mu seryjnej dvki i zlogowałem auto + pomiary 0-100 100-200. Wtedy otworzył oczy dopiero i sprzedał :)
gibon.vw pisze:Zagorzała dyskusja przeczytałem i odnośnie zewnętrznego bov zgadzam się i jestem na nie, ale zastanawiam się odnośnie ori bov który upuszcza powietrze do dolotu i teraz lepiej go zdemontować i zaślepić? czy zostawić tak jak jest.
ori zawór to zawór recyrkulacyjny DV a nie bov, nie można go zaślepić, chyba że chcesz wywalić uszczelnienia z turbiny.
Najlepiej go zostawić bądz wymienić na nowy z końcówką 710N. Pozatym zrobic logi i sprawdzić czy wszystko gra z motorownią i osprzetem.

Tak całkowicie nawiasem - zanim wiekszość zacznie montować wszelkie rodzaju niepotrzebne śmieci typu bov , stożek i tym podobne , niech pierwsze zacznie od diagnostyki auta i doprowadzenia 1.8T do SERII. Gdyż 90% 1.8T poruszajacych się po naszych drogach jest niesprawne i zazwyczaj nie trzyma mocy.
Po doprowadzeniu do serii właściciel zazwyczaj jest zszokowany jak to zaczyna jechać na serii.
Niedomagaja stare zanizajace przeplywki , niewymieniane swiecie, rozwalony rozrzad, popuszczajace glowice na zaworach, popekane kolektory wydechowe , czesci gorące turbo, nieszczenosci w dolocie i tak dalej. Zdrowe 1.8T generuje w 100% przypadków zdecydowanie więcej niż fabryka podaje zazwyczaj 150km @210 zdrowe mają pod 160 @ 230Nm, 180@235 - 185/187ps @250Nm

Sory za elaborat.


http://gregor10.pl Chiptuning Diagnostyka Hamownia DPF OFF

Homikowaty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 22:35

1.8T Wastegate :)

Post autor: Homikowaty » pn cze 03, 2013 21:58

Powiem tak czytam te forum i jest tutaj straszny śmietnik :popcorn: w jednym Poście jest napisane jasno AGU + BOV (proPerfekt II) działa, tutaj że nie działa takich tematów na tym forum jest koło 100 ;) Postarał by się ktoś napisać raz a porządnie w jakich silnikach nie zalewa nie wywala Checka jasno i na temat.



Ja dodam tylko od siebie że zamontowałem dziś ProPerfekt II zrobiłem ponad 100km i nic się z silnikiem nie dzieje nie strzela nie kopci pięknie syczy :satan:
żadnych spadków mocy szarpnięć NIC zero także wg. mnie AGU jest odporne na Blow-offy



Dodam jeszcze że to forum jest najbardziej zaśmiecone z jakich do tej pory korzystałem..... :rozpacz:



Awatar użytkownika
daniel0098
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt mar 12, 2013 12:37
Lokalizacja: Wrocław

1.8T Wastegate :)

Post autor: daniel0098 » śr cze 05, 2013 15:14

no i o taką odpowiedź właśnie chodziło :)



Awatar użytkownika
GregorzG60
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pt lis 21, 2008 14:09
Lokalizacja: podkarpacie

1.8T Wastegate :)

Post autor: GregorzG60 » czw cze 06, 2013 11:18

AGU+BOV = porażka nie działa poprawnie , przetestowane w rzeczywistości. Idz do każdego Konkretnego TUNERA i Ci to samo powie że TYLKO ORI zawór DV do 1.8T. Gdybyś był świadomy na jakiej zasadzie pracuje Bosch Motronic 3.8.2 nie pisał byś że bov dziala bez problemu, bo nie działa, jakoś inżynierowie boscha nie zastosowali zaworu atmosferycznego tylko DV, no ale Ty wiesz lepiej.


http://gregor10.pl Chiptuning Diagnostyka Hamownia DPF OFF

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości