MK4 Swap z 1.6 AKL na 1.8T AUQ, AUM Konkretne informacje

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Poper
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: sob gru 22, 2012 14:35
Lokalizacja: Ełk

MK4 Swap z 1.6 AKL na 1.8T AUQ, AUM Konkretne informacje

Post autor: Poper » pn kwie 15, 2013 14:47

Planuję SWAP tak jak w temacie. Proszę o nie pisanie, że sprzedaż auta i kupno innego z takim silnikiem wychodzi taniej, sprawniej i w ogóle. Tutaj jest inny przypadek ;]
Potrzebuję informacji dot. całego zabiegu.
- czy silnik na łapy pasuje bez żadnego przerabiania? Domyślam się, że tak, pytam aby na 100% wiedzieć
- zawieszenie z 1.6 wytrzyma? przez krótki czas bo i tak będzie gwint a z tego co widziałem "pasuje do Golf 4 (1997-2004), typ 1J, hatchback, kombi, wszystkie wersje silnikowe / bez 4x4"
- czy konieczna jest wymiana hamulców na większe?
- wydech inny?
- IC większy?
- o czymś zapomniałem jeszcze pewnie
skrzynia, wiązka, komputer cały osprzęt wiem, że inne są
Warto szukać anglika aby wymontować silnik i sprzedać resztę gratów?
Dobrze by było aby też doświadczeniami podzieliły się osoby które przerabiały SWAP w swoim bolidzie :D
Temat może też posłużyć jako swojego rodzaju FAQ dla potomnych :okej:
Edit:
Myślałem, o silnikach o oznaczeniu AUQ ze względu na moc oraz AUM i zmianie sterownika na 180KM, bo z tego co czytałem to konstrukcyjnie one się niczym nie różnią, tylko mapą
Ale z którymi silnikami będzie najmniej zabawy? AGU, AUM, ARZ, ARX, AUQ?



Awatar użytkownika
Sev
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt sty 25, 2011 11:27
Lokalizacja: Wrocław

MK4 Swap z 1.6 AKL na 1.8T AUQ, AUM Konkretne informacje

Post autor: Sev » pn kwie 15, 2013 15:21

czy silnik na łapy pasuje bez żadnego przerabiania? Domyślam się, że tak, pytam aby na 100% wiedzieć
Jak masz łapy z 1.8T to tak
- zawieszenie z 1.6 wytrzyma?
1,8T jest cięższy - więc sam sobie odpowiedz ;)
- czy konieczna jest wymiana hamulców na większe?
Uważam że wszystko zależy od tego co mamy w głowie ale ogólnie ujmując - hamulce obowiązkowo, zatrzymac 1,5tony musisz równie sprawnie co rozpędzić. Bez dyskusji.
- wydech inny?
Zdecydowanie
- IC większy?
przyda się
Myślałem, o silnikach o oznaczeniu AUQ ze względu na moc oraz AUM i zmianie sterownika na 180KM, bo z tego co czytałem to konstrukcyjnie one się niczym nie różnią, tylko mapą
Prawda ale sterownika bez wyłaczania immo z AQU pod zegary z AUM nie zaadaptujesz, przynajmniej w Octavii się nie udało póki immo nie poszło w odstawkę.


Projekt FiA: 6Y+20VT ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Poper
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: sob gru 22, 2012 14:35
Lokalizacja: Ełk

Re: MK4 Swap z 1.6 AKL na 1.8T AUQ, AUM Konkretne informacje

Post autor: Poper » pn kwie 15, 2013 16:17

czy silnik na łapy pasuje bez żadnego przerabiania? Domyślam się, że tak, pytam aby na 100% wiedzieć
Jak masz łapy z 1.8T to tak
- wydech inny?
Zdecydowanie
- IC większy?
przyda się
Kupując silnik pewnie i łapy wezmę. Wydech też. No i iC :D
- zawieszenie z 1.6 wytrzyma? 1,8T jest cięższy - więc sam sobie odpowiedz ;)
Z tego co widać w danych technicznych
1.6 100KM
Masa własna pojazdu: 1194kg
Masa dopuszczalna: 1700kg
1.8T
Masa własna pojazdu: 1287kg
Masa dopuszczalna: 1730kg

Także różnica w masie własnej 93kg a dopuszczalnej 30kg
I z tego co widziałem kupując amory+sprężyny dany zestaw pasuje do zarówno 1.6 i 1.8 więc bez problemu by było :D
- czy konieczna jest wymiana hamulców na większe?
Uważam że wszystko zależy od tego co mamy w głowie ale ogólnie ujmując - hamulce obowiązkowo, zatrzymac 1,5tony musisz równie sprawnie co rozpędzić. Bez dyskusji.
A jeśli te co teraz mam są nówki sztuki? :D
Myślałem, o silnikach o oznaczeniu AUQ ze względu na moc oraz AUM i zmianie sterownika na 180KM, bo z tego co czytałem to konstrukcyjnie one się niczym nie różnią, tylko mapą
Prawda ale sterownika bez wyłaczania immo z AQU pod zegary z AUM nie zaadaptujesz, przynajmniej w Octavii się nie udało póki immo nie poszło w odstawkę.
Ułaa więc tu się komplikuje :D Bo całą kabelkologią będę się sam zajmował. No ale jeszcze zobaczę jaki silnik uda się dorwać.
A same przemapowanie komputera wchodzi w grę? Bez jego wymieniania.

Dzięki za odpowiedź i czekam na więcej :D



Awatar użytkownika
brylantx8
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw paź 20, 2011 17:06

MK4 Swap z 1.6 AKL na 1.8T AUQ, AUM Konkretne informacje

Post autor: brylantx8 » pn kwie 15, 2013 21:54

Kolego ja bym szukał Anglika,możesz nawet za 4 tys znaleźć ja tak zrobiłem , a sam silnik ze wszystkim może cie wynieść z 3,5 tys więc możesz ładnie zarobić na gratach ,mi sie zwrócił cały swap i jestem jeszcze na tym zarobiony:) o ogolnie przy takim swapie jest trochę roboty i to nie jest takie łatwe jak mogłoby sie wydawać,ale zawsze warto próbować :) jak coś to pisz na pw to podziale sie moimi informacjami co do swapa.


Sprzedam mapę silnika do 1.8 turbo aum . 200km 290nm wyłączona sonda n249 i SAI

Awatar użytkownika
Sev
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt sty 25, 2011 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: MK4 Swap z 1.6 AKL na 1.8T AUQ, AUM Konkretne informacje

Post autor: Sev » wt kwie 16, 2013 00:25

A jeśli te co teraz mam są nówki sztuki? :D
Nie w nowości a wielkości i konstrukcji szukaj różnic. Przód masz pewnie 256 albo 280 a tył bębny. W 1.8T przód był najmniejszy 288 ale na innych zaciskach niż 280 a tył
min. 232 niewentylowany oraz 256 wentylowany. Główną rolę odgrywa średnica tarczy i jej pojemność cieplna a zdecydowanie mniej to czy są nowe czy nie.
A same przemapowanie komputera wchodzi w grę? Bez jego wymieniania.
A popularny "chiptuning" to myślisz że jak się odbywa ;)
Swojego AUM'a w Octavii jeszcze sam sobie przemapowałem na AUQ i to był pierwszy mod od którego zacząłem zabawę z ME7.5

Z resztą, pamięć mam zawodną ale mam wrażenie że powielam tylko to co jest już na pisane na forum. Z resztą nie raz.


Projekt FiA: 6Y+20VT ;)
Obrazek

imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

MK4 Swap z 1.6 AKL na 1.8T AUQ, AUM Konkretne informacje

Post autor: imperfectCell » wt kwie 16, 2013 00:40

AKL powinien miec juz tarcze na tyle seryjnie. Przynajmniej ja sie z takimi spotykalem.



Awatar użytkownika
Poper
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: sob gru 22, 2012 14:35
Lokalizacja: Ełk

Re: MK4 Swap z 1.6 AKL na 1.8T AUQ, AUM Konkretne informacje

Post autor: Poper » wt kwie 16, 2013 07:24

brylantx8 pisze:Kolego ja bym szukał Anglika,możesz nawet za 4 tys znaleźć ja tak zrobiłem , a sam silnik ze wszystkim może cie wynieść z 3,5 tys więc możesz ładnie zarobić na gratach ,mi sie zwrócił cały swap i jestem jeszcze na tym zarobiony:) o ogolnie przy takim swapie jest trochę roboty i to nie jest takie łatwe jak mogłoby sie wydawać,ale zawsze warto próbować :) jak coś to pisz na pw to podziale sie moimi informacjami co do swapa.
Też o tym myślałem, tj. o angolu ale trudno znaleźć egzemplarz z takim silnikiem jaki chcę :D Ale szukam, szukam...
imperfectCell pisze:AKL powinien miec juz tarcze na tyle seryjnie. Przynajmniej ja sie z takimi spotykalem.
Dokładnie, z tyłu mam tarcze.



Awatar użytkownika
mcaris
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 18:33
Lokalizacja: warszawa

Re: MK4 Swap z 1.6 AKL na 1.8T AUQ, AUM Konkretne informacje

Post autor: mcaris » wt lip 09, 2013 11:10

Witam odgrzeje troche. Jestem przed swap-em silnika tzn mam leona 1.6AKL z 2000r . A chce wrzucić 1.8t agu z golfa 4 99r. Moje pytanie brzmi czy wsio powinno śmigać najbardziej chodzi o elektrykę . Ponieważ w moim jest tzw pół can i boje sie że może coś nie grać choć moge sie mylić . Oczywiście licznik do leona zapodam od gofra kodowanie kluczyków oraz immo nie problem :)


Był LEON jest SKODA OCTAVIA II 2.0 TDI

Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

MK4 Swap z 1.6 AKL na 1.8T AUQ, AUM Konkretne informacje

Post autor: szpieg » wt lip 09, 2013 11:20

AGU pracuje na starym ECU ktory nie obsluguje CANa, poszukaj nowszego silniika 1.8T


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Awatar użytkownika
mcaris
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 18:33
Lokalizacja: warszawa

MK4 Swap z 1.6 AKL na 1.8T AUQ, AUM Konkretne informacje

Post autor: mcaris » wt lip 09, 2013 11:36

ok napisałem pół can bo chyba tylko info do licznika idzie . Modół komfortu jest 1jo 959 799 ah więc bez can myśle że może być poroblem z poduszkami bo one są na can-ie . A silnik już stoi w garażu więc nie takie pstryk z nowym

Bardziej interesuje mnie czy jak już bym zamontował ten silnik . Podpiłą zegary od golfa odpalą od strzała :) (obecnie mam od b5fl) oraz komp agu czy auto bedzie pracować bo poduszki to jakiś emulator sie podepnie :) Najbardziej interesuje mnie to czy jak wstawie to wsio czy powinien pracować poprawnie wskazania na liczniku obroty prędkość . W sumie mam całe auto to i airbag można podmienić :)

Jest może ktoś z warszawy lub okolic co by wrzucił taki silnik do Leosia?


Był LEON jest SKODA OCTAVIA II 2.0 TDI

Awatar użytkownika
Młody Golfiarz
Vag Nysa
Vag Nysa
Posty: 459
Rejestracja: ndz lip 28, 2013 20:39
Lokalizacja: Nysa

MK4 Swap z 1.6 AKL na 1.8T AUQ, AUM Konkretne informacje

Post autor: Młody Golfiarz » pn sie 10, 2015 12:16

Witam, odgrzewam temat.
Właśnie jestem w trakcie swap-a z 1.6 AKL na 1.8T AUQ. Stary silnik już wyciągnięty i zastanawia mnie jedna rzecz a mianowicie: czy poduszki silnika z 1.6 pasują do 1.8T wydają się być identyczne i na niektórych aukcjach też tak pisze, więc już nie wiem co sądzić. Proszę o odpowiedź



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości