Przygotowanie głowicy AGU pod większe moce.

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
siwysdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 15:25
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Przygotowanie głowicy AGU pod większe moce.

Post autor: siwysdz » wt gru 04, 2012 01:08

Witam, przymierzam się do odświeżenia mojej głowicy w AGU. Chcę wymienić popychacze, zawory, zrobić porting no i planowanie. Czy robił ktoś u siebie taki zabieg? Może ma ktoś jakieś sugestie, fotki, przykładowe koszta części?



Awatar użytkownika
siwysdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 15:25
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Re: Przygotowanie głowicy AGU pod większe moce.

Post autor: siwysdz » wt gru 04, 2012 12:03

No właśnie ten porting to mi kolega podsunął w sumie nie wiem po co... Ogólnie chcę tylko odświeżyć głowicę. Większe zawory czyli jakie np? Póki co nie chcę kuć motoru ze względów takich, że nie mam zamiaru robić więcej jak 350ps na przednią oś. Myślę jeszcze o nowych panewkach bo to w sumie jest najbardziej narażone na uszkodzenie no i pierścienie też wymienić.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Przygotowanie głowicy AGU pod większe moce.

Post autor: Dario84 » wt sty 15, 2013 18:35

Przede wszystkim trzeba ja dobrze obejrzec czy nie jest zmeczona. Jesli nie jest to polecal bym do ok 350km zawory wydechowe jednoczesciowe, powyzej 370 polecam sprezyny mocniejsze do zaworow.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Re: Przygotowanie głowicy AGU pod większe moce.

Post autor: ADi997 » śr sty 16, 2013 11:56

Dario84 pisze:Przede wszystkim trzeba ja dobrze obejrzec czy nie jest zmeczona. Jesli nie jest to polecal bym do ok 350km zawory wydechowe jednoczesciowe, powyzej 370 polecam sprezyny mocniejsze do zaworow.
Możesz coś więcej o tych zaworach ??
Jaka cena, gdzie dostać ??


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Przygotowanie głowicy AGU pod większe moce.

Post autor: Dario84 » śr sty 16, 2013 14:53

Supertech, ferrea, ceny duże, dokładnie nie powiem trzeba szukać na stronach producentów, dostęne zza oceanu.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Przygotowanie głowicy AGU pod większe moce.

Post autor: TAZ » śr sty 16, 2013 22:52

Prawie 1100zł za zawory wydechowe i 1300zł za ssące, do tego jeszcze ponad tysiak za sprężynki i podkładki pod nie :helm: D wyboru zawory sodowe lub inconel.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Przygotowanie głowicy AGU pod większe moce.

Post autor: Dario84 » śr sty 16, 2013 23:37

Sprezyny i talerzyki w re5pect to koszt ok 2000zł, wlasnie bedziemy zamawiac. Sodowe wydechy to tak jak bys serie zostawil :)


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Przygotowanie głowicy AGU pod większe moce.

Post autor: toffic » śr sty 16, 2013 23:50

Jakby ktoś chciał taniej to Paradowscy też robią do 1.8T ale bez sodu



Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Przygotowanie głowicy AGU pod większe moce.

Post autor: ADi997 » czw sty 17, 2013 14:16

Droga impreza. Seria wystarczy na 350km, zawory, sprężynki, talerzyki ?? Bo bez kucia nie ma co więcej robić.
To prawda, że bez zmiany zaworów lepiej nie podnosić limitera rpm bo wydechowe lubią się zrywać ??


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Przygotowanie głowicy AGU pod większe moce.

Post autor: Dario84 » pt sty 18, 2013 10:49

Na 350 wystarczy seria ze wskazaniem na wydechowe jednoczęściowe. Bez zmiany limiter na 7k max


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Przygotowanie głowicy AGU pod większe moce.

Post autor: ADi997 » sob sty 19, 2013 13:16

Skoro już mamy temat odnośnie przygotowania głowicy do 1.8T na większe moce biorąc pod uwagę AGU/AEB na szerokim kanale, gdzie nie ma sensu robić portingu to może kilka słów o rozrządzie ??
Większość z Nas jednak chce przenieść moment obrotowy w górną partie obrotów co wiąże się z instalacją sporej sprężarki, która np utrzyma 1.0b do odcięcia w granicach jej mapy pracy. Wraz ze wzrostem obrotów liniowo skraca się czas napełniania cylindrów mieszanką paliwowo-powietrzną i tutaj ważną rolę odgrywają wałki rozrządu i ich ustawienie.
Może ktoś coś napisze więcej w tym temacie bo nie zawsze pakowanie dużej turbosprężarki jest dobrym rozwiązaniem.

- regulowane koło rozrządu ( regulacja +/- co możemy osiągnąć)
- współotwarcie zaworów (regulacja między wałkami, system z hydraulicznym napinaczem np. w AUQ)
- inne wałki (np. ssący z 1.8 20V NA)

Tutaj jeszcze mały wykresik (nie jest to 1.8T) :

Obrazek


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości