Układ hamulcowy golf iv GTI

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
multilux@op.pl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: wt gru 22, 2009 01:17
Lokalizacja: Wałbrzych

Układ hamulcowy golf iv GTI

Post autor: multilux@op.pl » ndz maja 15, 2011 15:29

Witam , posiadam golfa iv gti moc ok 190ps, jednka chce przeprowadzic jeszcze kilka modyfikacji w silniku, jednak hamulce w golfie nie sa zadowalajace.

Moje pytanie jest takie czy zamiast tarcz 288mm takie jakie teraz mam moge zalozyc 312mm w te same zaciski czy jak to jest, bo nie dokonca rozumiem??

Z gory dzieki Pzdr


Maciek

Awatar użytkownika
VWaldini81
LDZ
LDZ
Posty: 308
Rejestracja: śr lis 24, 2010 16:20
Lokalizacja: ŁDZ

Układ hamulcowy golf iv GTI

Post autor: VWaldini81 » ndz maja 15, 2011 20:42

multilux@op.pl pisze:Moje pytanie jest takie czy zamiast tarcz 288mm takie jakie teraz mam moge zalozyc 312mm w te same zaciski czy jak to jest, bo nie dokonca rozumiem??
Wystarczy jarzma wymienić i oczywiście tarcze z 288 na 312 :pub:
Planuje tak u siebie zrobić.


Obrazek

strikerbest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Układ hamulcowy golf iv GTI

Post autor: strikerbest » pn maja 16, 2011 00:04

Musisz niestety przy takiej zmianie liczyć się z tym że już 15 calowych felg nie założysz. Minimum to 16'' mniejsze nie wejdą.



Awatar użytkownika
zonda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: wt cze 10, 2008 15:26
Lokalizacja: BI

Re: Układ hamulcowy golf iv GTI

Post autor: zonda » pn maja 16, 2011 19:28

strikerbest pisze:Musisz niestety przy takiej zmianie liczyć się z tym że już 15 calowych felg nie założysz. Minimum to 16'' mniejsze nie wejdą.
I to nie wszystkie 16''. Poza tym, moim zdaniem sama zamiana 288mm na 312mm jest trochę "przegadana" tutaj na forum. Ja zastanowiłbym się czy zamiast większych tarcz nie zakupić po prostu tarcz tej samej wielkości, ale wentylowanych dobrej marki. Do tego przewody w stalowym oplocie i dobry płyn hamulcowy. Wg mnie to ciekawa opcja. Ciekawe, co o tym sądzą inni? A jak już 312 z przodu, to z tyłu 256 i wtedy już będzie lepiej. Chyba żebyś na te 312 założył jakieś zaciski 4 lub 6 tłoczkowe, to wtedy taka zamiana ma jak najbardziej sens.



JackGTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: czw sie 19, 2010 16:15
Lokalizacja: Horsens

Układ hamulcowy golf iv GTI

Post autor: JackGTI » pt maja 27, 2011 23:25

pierwsza sprawa koniecznie rob modyfikacje z 232 na 256 wentylowane tyl i klocki ceramiczne; druga sprawa przod wystarczy jarzma wymienic ale bardzo ciezko je dostac. z mojego doswiadczenia wynika ze jesli zrobisz porzadny tyl 256 i dasz dore tarcze 288 + ceramicze klocki o wysokim wspolczynniku tarcia to juz nic nie musisz ruszac!

pozniej warto jeszze wymieci tylko przewody takze dla poczucia bezpieczenstwa :)



Awatar użytkownika
dcsp52
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 14:01
Lokalizacja: SC

Układ hamulcowy golf iv GTI

Post autor: dcsp52 » pt cze 03, 2011 23:23

jack mozesz rozpisac sie bardziej na temat 232=>256 ? ew jakis link podrzucić ? :)


dead slow but still forward

Awatar użytkownika
VWaldini81
LDZ
LDZ
Posty: 308
Rejestracja: śr lis 24, 2010 16:20
Lokalizacja: ŁDZ

Układ hamulcowy golf iv GTI

Post autor: VWaldini81 » pt cze 10, 2011 13:10

dcsp52 pisze:mozesz rozpisac sie bardziej na temat 232=>256 ?
Tu potrzebujesz jarzmo i zacisk od 256. O tarczy nie muszę Ci chyba wspominać.


Obrazek

JackGTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: czw sie 19, 2010 16:15
Lokalizacja: Horsens

Układ hamulcowy golf iv GTI

Post autor: JackGTI » pt cze 10, 2011 18:25

generalnie wymieniasz zaciski od kazdego z tarczami 256 mm na tyle ale jarzma tylko od modeli bez 4 motion bo nie beda pasowac, najlepiej wymienic tez oslony tarcz na te od 256 ale trzeba piaste odkrecac sam bede to jeszce robil ale dopiero w wakacje jakos - to tak dla lepszego wygladu i moze troche oslony przed roznego rodzaju syfem

do tego zakladasz dobre tarcze ja mam EBC + do tego porzadne klocki o podwyzszonym wspolczynniku tarcia, nejlepiej od razu wymienic takze przewody na stalowy oplot ale jeszcze tego nie robilem ale wkrotce bedzie. Roznice w hamowaniu odczujesz po pierwszym hamowaniach a po dotarciu bedziesz jeszcze bardziej zadowolony :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości