Jednomasowe koło zamachowe G60

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

strikerbest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: strikerbest » śr lis 17, 2010 18:19

Witam
Na temat koła jednomasowego od G60 było już dużo napisane ale chciałbym podsumować wiedzę w jednym temacie, dlatego pytam.
Jakie są plusy i jakie minusy montażu jednomasu i jakie są plusy i minusy odelżenia tego koła.



Awatar użytkownika
dcsp52
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 14:01
Lokalizacja: SC

Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: dcsp52 » czw lis 18, 2010 18:56

zamiast G60 napisz otwarcie ze kolo zamachowe z silnika 1Z i silnika ABF tez pasuje


ja mam odelżone na 5,5 kg [seria z abf wazyła 9.7 , dwumas z agu seryjny na mojej wadze 15.5 ;D[BŁĄD - KORYGUJE waży 10.266kg ważone po wyjeciu z auta] - auto lepiej idzie, reakcja o wiele lepsza i spalanie spadło

minusów nie widzę - jak ktos kumaty ci to założy a nie pan stasio ze stodoły to bedzie super i zarazem bezpiecznie - oszczędzanie i cudotwórcy powoduja potem filmy jak na youtube gdzie zamach wylatuje przez maske masakrujac połowę komory i maskę
Ostatnio zmieniony czw lis 25, 2010 20:31 przez dcsp52, łącznie zmieniany 1 raz.


dead slow but still forward

Awatar użytkownika
maziarz00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn paź 05, 2009 06:07
Lokalizacja: lubelskie

Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: maziarz00 » wt lis 23, 2010 19:26

tak wiec jakie sa plusy jednomasu??? szybsze wchodzenie na obroty?? a co z momentem pewnie mniejszy ze względu na wage koła. jakieś jeszcze plusy i minusy??



Awatar użytkownika
maziarz00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn paź 05, 2009 06:07
Lokalizacja: lubelskie

Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: maziarz00 » wt lis 23, 2010 19:39

i takie szybkie pytanie. czy koło o oznaczeniach nr 037 105 273C 1.9 TDI 90KM 1Z 1.8 g60 pasuje do 1.8t agu???



Awatar użytkownika
dcsp52
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 14:01
Lokalizacja: SC

Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: dcsp52 » wt lis 23, 2010 23:56

ja tam strat momentu niezauwazylem a auto regularnie jest katowane i mierzone gtechem pro ss a czasem przenośna hamownia Dynomet- predzej straty momentu masz od ciezkich koł

a nawet jak ci ten moment spadnie to o ile ;] masz doladowane auto ktore go uzyskuje od dolu bo seryjne sprezarki sa malenkie - poza tym - to nie jest wysoko obrotowa honda z 140 nm - zeby goscie sie martwili ile zdjac wagi z koła zeby auto niesłabło w czasie podjazdu pod gorke i wymagao redukowania biegow

moim autem jechal latiusz :) spytaj go jak jedzie bez softu ;D


dead slow but still forward

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: RasPL » śr lis 24, 2010 08:54

moment generowany na wale jest cały czas ten sam tylko straty są mniejsze bo mniejsza jest masa do rozpędzenia więc moment wyjściowy z zespołu silnik-sprzęgło jest większy


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
XenO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: czw mar 03, 2005 19:39
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Re: Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: XenO » czw lis 25, 2010 15:43

RasPL pisze:moment generowany na wale jest cały czas ten sam tylko straty są mniejsze bo mniejsza jest masa do rozpędzenia więc moment wyjściowy z zespołu silnik-sprzęgło jest większy
właśnie czytając ten temat odrazu wywnioskowałem że lżejsze koło to większy moment bo przecież waga mówi wszystko 15,5kg / 5,5kg sam też mam w planie taką zmiane w swoim 1.8T.


Mk4 GTI 1.8 T
Mój VW -- viewtopic.php?f=160&t=221264
Moje aukcje - zobacz warto !!!
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=1959642" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/Tamj/" onclick="window.open(this.href);return false;

strikerbest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: strikerbest » czw lis 25, 2010 17:30

Chciałbym żeby koledzy jeszcze zwrócili uwagę na ten stary temat: http://www.racingforum.pl/lofiversion/i ... 40-50.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie twierdzę że kolega DSCP52 kłamie czy też celowo wprowadza w błąd ale chciałbym żeby wypowiedziała się jeszcze jakaś osoba która odelżała koło zamachowe. Zgodnie z informacją kolegi Pavel z tematu na StreetRacing fabryczne koło waży tylko 1kg więcej niż koło z G60 (9,5kg).
Z informacji które znajdują się też na stronie wynika że koło należy wyważać razem z wałem :(
Cieszę się że jest dyskusja w temacie :)



Awatar użytkownika
dcsp52
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 14:01
Lokalizacja: SC

Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: dcsp52 » czw lis 25, 2010 19:07

moge ci zwazyc wagą łązienkową :okej: ale jesli mnie pamiec niemyli to wasnie tyle było [myliłem się - waży 10.566 po zwazeniu mojego tyle wskazala waga]

wg mnie spinanie pupy o nic - albo sie chec to zrobic albo nie - koszt to żaden przy okazji wymiany sprzegla jak znalazł - jak ktos ma ultralekkie felgi bedize wypas jak ma ktos ciezkie 17 zobaczy jak auto by jechalo na lekkich :) takie moje odczucia

zimowe felgi waza mi 8.5 kg letnie 10 :) niemowiac nawet o rożnicy w szerokosci i oporach wynikajacych z nią
roznica jest odczuwalna :)

policzmy
po mojemu



tak czy tak jest lepiej


edit




no i juz sie wyjasnia
heh :) strker a jednak masz racje - chyle czoła - moje niedopatrzenie :kwiatek: :kwiatek: :kwiatek: :kwiatek: :kwiatek: :kwiatek:
fabryczne dwumasowe sprzego z 1.8T z 98 roku silnik agu - uzywka wazy 10.266 kg a cały komplet sprzęgła 14.98 tyle ze tarczy sprzegła prawie niema

tak czy tak 10.266 a odelżone jednomasowe 5.5 kg
jak by niebylo to połowa wagi


PRZEPRASZAM WSZYSTKICH ZA WPROWADZANIE W BŁĄD - MOJA WINA


dead slow but still forward

strikerbest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: strikerbest » śr gru 08, 2010 04:44

Powiedzcie mi proszę jeszcze jak z tym zabielaniem i jak się sprawa ma z wyważaniem koła razem z wałem, powinno się czy nie?



strikerbest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: strikerbest » ndz maja 15, 2011 03:12

Skusiłem się na odelżenie koła z ABF/1Z oraz zastosowanie sprzęgła z VR6 (Sachs). Koło zamachowe po odelżeniu wyszło 7kg. Po zważeniu całość miała 14kg. Nawet nie wiecie jakie było moje zdziwienie jak na wadze położyłem stary dwumas z dociskiem i tarczą w dość dobrym stanie. Stary zestaw waży też 14kg. Z szybkich kalkulacji wynika że gdybym nie zdecydował się na odelżenie to miał bym zestaw cięższy o 2kg od starego :)
Co do wrażeń to nie wiele mogę na razie powiedzieć. Wiadomo że nowe sprzęgło łapie inaczej niż stare. Innych negatywnych ani pozytywnych rzeczy nie zauważyłem. Mechanik który mi to zakładał stwierdził tylko że tarcza jest dość cienka mimo że to nowy zestaw VR6 i na pewno nie przeżyje tyle ile fabryczny dwumas.
Pytanie do znawców tematu. Jak należy układać sprzęgło?



Awatar użytkownika
Mr Coffee
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 17:31
Kontakt:

Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: Mr Coffee » wt lis 15, 2011 19:52

Zamach G60 + kompletne sprzęgło G60 waży 15,5 kg (sam zamach 9,6)
Dwumas AGU fabryczny + kompletne sprzęgło (tarcza zjechana aż do nitów ;p) waży 14,4 kg (dwumas 9,9)



RufiG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr mar 14, 2012 09:49

Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: RufiG » śr mar 28, 2012 15:53

Jest to mój pierwszy post, więc witam wszystkich bardzo serdecznie i od razu przechodzę do rzeczy:

Zamierza włożyć do Audi A3 1.8T 150 km 2000 r. (po lifcie) ARX zestaw koła z G60 z zesawem sprzęgła do VR6. Piszecie, że trzeba to wyważyć z wałem. Wobec tego, napiszcie proszę, jak wałowi :los2: , jak mam to zrobić.
Idę do warsztatu gdzie stoi mój samochód z tym kołem i sprzęgłem i co? Mają mi to tam połączyć (koło, plus zestaw sprzęgła, plus wał) a potem z całym zestawem do wyważania?

I jeszcze tylko trzy pytanka:
Czy zabielanie to to samo za wyważanie?
Czy odelżenie koła do 6.5 kg będzie ok?
Gdzie to zrobić w Krakowie?

Proszę o wyrozumiałość.



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Re: Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: olozwirski » śr mar 28, 2012 19:49

RufiG pisze:Jest to mój pierwszy post, więc witam wszystkich bardzo serdecznie i od razu przechodzę do rzeczy:

Zamierza włożyć do Audi A3 1.8T 150 km 2000 r. (po lifcie) ARX zestaw koła z G60 z zesawem sprzęgła do VR6. Piszecie, że trzeba to wyważyć z wałem. Wobec tego, napiszcie proszę, jak wałowi :los2: , jak mam to zrobić.
Idę do warsztatu gdzie stoi mój samochód z tym kołem i sprzęgłem i co? Mają mi to tam połączyć (koło, plus zestaw sprzęgła, plus wał) a potem z całym zestawem do wyważania?

I jeszcze tylko trzy pytanka:
Czy zabielanie to to samo za wyważanie?
Czy odelżenie koła do 6.5 kg będzie ok?
Gdzie to zrobić w Krakowie?

Proszę o wyrozumiałość.
Wyważa sie zestaw- kolo pasowe, wal, kolo zamachowe i docisk.
Zabielanie to co innego.
6.5 OK.
2B lub u Kusia w Niepołomicach.



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości