bardzo prosze o przejrzysta odpowiedz i dokladna czym roznia sie te dwa zawory wystepujace przy silniku z turbosprezarka
ewentualnie jaki zawor kupic (konkretny model)zeby dobrze sie sprawowal przy silniku AGU.
westgate a blow off
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
westgate a blow off
simens, AGU jest o tyle dobrym silnikiem, ze akceptuje praktycznie wszystkie zawory typu Blow-off. Od properfectow do HKS-ow etc.
Z lepszych zaworkow jakie widzialem zamontowane i slyszalem w AGU to byly HKS SQQV i FORGE.
ps. Nie wiem dlaczego, ale niektorzy pisali ze w AGU dobrze miec jednak DV niz BOV-a szczegolnie jesli auto chce sie stroic na wieksze moce. Dlaczego? To juz pozostawiam GTO lub EVO to specjalisci wiec wiedza znacznie wiecej w tej kwestii
Z lepszych zaworkow jakie widzialem zamontowane i slyszalem w AGU to byly HKS SQQV i FORGE.
ps. Nie wiem dlaczego, ale niektorzy pisali ze w AGU dobrze miec jednak DV niz BOV-a szczegolnie jesli auto chce sie stroic na wieksze moce. Dlaczego? To juz pozostawiam GTO lub EVO to specjalisci wiec wiedza znacznie wiecej w tej kwestii
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:38
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
westgate a blow off
Odpowiedź jest dość prosta. Zawór DV upuszcza powietrze ponownie w układ dolotowy w przeciwieństwie do Blow off który upuszcza powietrze w atmosferę. Różnica jest znacząca ponieważ auta są tak zestrojone że komputer wylicza dawkę mieszanki paliwowo powietrznej uwzględniając powietrze które wraca z zaworu DV. W przypadku kiedy powietrza jest za mało (zostało upuszczone w atmosferę) mieszanka jest bardzo bogata w paliwo co powoduje że przez ułamki sekund auto się dławi. Ponieważ AGU jest zbyt biedne w czujniki to błędów nie pokaże na komputerze. W pozostałych 1,8T błędy są już widoczne. Na upartego można stosować splitter Forge. Jest to połączenie DV i Blow Off. Dzięki niemu można ustawić sobie by część powietrza powracała w układ a część szła w atmosferę. Jest to zawór regulowany.hunterek pisze:Nie wiem dlaczego, ale niektorzy pisali ze w AGU dobrze miec jednak DV niz BOV-a
westgate a blow off
i nie westgate a wastegate, zawór obejściowy wirnika turbiny czyli po stronie wydechowej montowany, normalnie bez niego turbina by wraz ze wzrostem prędkości spalin czyli wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika się rozpędzała dając coraz większe ciśnienie w dolocie, jeżeli turbo by było małe a raczej za małe pod dany silnik nic się nie stanie pozatym że przebieg momentu będzie kupa, ale przy dobrym turbo rozsadziło by silnik/dolot lub coś jeszcze innego. Zawór ten poprostu utrzymuje stałe ciśnienie, gdy prędkość spalin rośnie, ciśnienie rośnie, doprowadzone jest wężykiem do WG a on odpowiednio do tego ciśnienia otwiera obejście bardziej lub mniej
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość