westgate a blow off

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
simens
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: śr kwie 04, 2007 11:42
Lokalizacja: Wroclaw

westgate a blow off

Post autor: simens » pn wrz 20, 2010 02:09

bardzo prosze o przejrzysta odpowiedz i dokladna czym roznia sie te dwa zawory wystepujace przy silniku z turbosprezarka
ewentualnie jaki zawor kupic (konkretny model)zeby dobrze sie sprawowal przy silniku AGU.


VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!

Awatar użytkownika
hunterek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1141
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 23:01
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

westgate a blow off

Post autor: hunterek » pn wrz 20, 2010 10:15

simens, AGU jest o tyle dobrym silnikiem, ze akceptuje praktycznie wszystkie zawory typu Blow-off. Od properfectow do HKS-ow etc.

Z lepszych zaworkow jakie widzialem zamontowane i slyszalem w AGU to byly HKS SQQV i FORGE.

ps. Nie wiem dlaczego, ale niektorzy pisali ze w AGU dobrze miec jednak DV niz BOV-a szczegolnie jesli auto chce sie stroic na wieksze moce. Dlaczego? To juz pozostawiam GTO lub EVO to specjalisci wiec wiedza znacznie wiecej w tej kwestii ;)



strikerbest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

westgate a blow off

Post autor: strikerbest » wt wrz 21, 2010 04:28

hunterek pisze:Nie wiem dlaczego, ale niektorzy pisali ze w AGU dobrze miec jednak DV niz BOV-a
Odpowiedź jest dość prosta. Zawór DV upuszcza powietrze ponownie w układ dolotowy w przeciwieństwie do Blow off który upuszcza powietrze w atmosferę. Różnica jest znacząca ponieważ auta są tak zestrojone że komputer wylicza dawkę mieszanki paliwowo powietrznej uwzględniając powietrze które wraca z zaworu DV. W przypadku kiedy powietrza jest za mało (zostało upuszczone w atmosferę) mieszanka jest bardzo bogata w paliwo co powoduje że przez ułamki sekund auto się dławi. Ponieważ AGU jest zbyt biedne w czujniki to błędów nie pokaże na komputerze. W pozostałych 1,8T błędy są już widoczne. Na upartego można stosować splitter Forge. Jest to połączenie DV i Blow Off. Dzięki niemu można ustawić sobie by część powietrza powracała w układ a część szła w atmosferę. Jest to zawór regulowany.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

westgate a blow off

Post autor: RasPL » wt wrz 21, 2010 07:16

i nie westgate a wastegate, zawór obejściowy wirnika turbiny czyli po stronie wydechowej montowany, normalnie bez niego turbina by wraz ze wzrostem prędkości spalin czyli wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika się rozpędzała dając coraz większe ciśnienie w dolocie, jeżeli turbo by było małe a raczej za małe pod dany silnik nic się nie stanie pozatym że przebieg momentu będzie kupa, ale przy dobrym turbo rozsadziło by silnik/dolot lub coś jeszcze innego. Zawór ten poprostu utrzymuje stałe ciśnienie, gdy prędkość spalin rośnie, ciśnienie rośnie, doprowadzone jest wężykiem do WG a on odpowiednio do tego ciśnienia otwiera obejście bardziej lub mniej


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość