Zawór N75 RACE

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Robertoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: sob lip 03, 2010 02:36
Lokalizacja: Kobyłka/Wawa

Zawór N75 RACE

Post autor: Robertoo » czw sie 15, 2013 20:16

Czyli jak wsadzę n75 od S2 który daje o 0,1bara więcej to, powinno być ok.



Awatar użytkownika
Sev
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt sty 25, 2011 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zawór N75 RACE

Post autor: Sev » czw sie 15, 2013 20:20

wesol pisze:ECM toleruje odstepstwa od mapy ale niewielkie- okolo 0.1 bara.
250mbar czyli 0,25 bara dokładnie.

N75 od S2 ma inną charakterystykę pracy, daje 0,1 bara ale w peaku, przy wyższych obrotach (pow 3500 mniej więcej czyli za peakiem) i przy odcince będziesz miał tyle ile ECU chce. Ni mniej ni więcej.


Projekt FiA: 6Y+20VT ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Zawór N75 RACE

Post autor: wesol » pt sie 16, 2013 08:08

no nie wiem czy az 0,25 bara toleruje. Overbosta to moze tolerowac nawet i pol bara ale napewno po 5-6 sekundach wywali blad jak tyle bedzie przeladowania. W dieslu jak jest juz przeladowanie powyzej 0.1 to wywala blad a przeciez wiemy ze benzyny musza miec mieszanke stechiometryczna wiec sa bardziej czule pod tym kątem. Po to ECM ma w mapach zadane wartosci i ma do nich dążyć zeby byly w rzeczywistosci by byly spełniane. Nigdy przeladowania nie beda dobre. Przeciez tez MAF to donotowuje ze jest wiekszy przeplyw powietrza.

Charakterystyka pracy elektrozaworka nie jest tez az tak mocno istotna bo tak jak skrecenie tej sztangi zmienia juz charakterystyke wysterowania elektrozaworka co widac na vagu w wypelnieniu N75 ale moze nie wplynac na cisnienie doladowania bo ECM i tak moze sobie dawac rade.
Poza tym zakladalem elektrozaworki z opla np do vagów i tez nie bylo problemów z wysterowaniem doładowania a przeciez maja inna charakterystyke, inny kształt nawet tego elementu.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Sev
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt sty 25, 2011 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Zawór N75 RACE

Post autor: Sev » pt sie 16, 2013 21:00

ObrazekObrazekObrazekObrazek

A co do "przeładowania", standardowo Me7.5 toleruje ok 250mbar ale można to pozmieniać w parametrach regulatora albo całkiem wyłączyć (boost deviation).


Projekt FiA: 6Y+20VT ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Zawór N75 RACE

Post autor: wesol » pt sie 16, 2013 22:01

wiesz wywody tepaków z UK jakos do mnie nieprzemawiaja. Ani tam nie ma pozadnych tunerów ani tymbardziej pozadnych mechaników wiec co oni tam moga wiedziec. Zreszta tak jak wspomnialem overbosta to moze byc i nawet pol bara. Overbost yo nie przeladowanie ktore trwa dlugi czas. W oplach tez sa overbosty - mam tu na mysli slynne silniki GM jakimi sa LET'y. Jednakze przeladowanie trwajace powyzej 6 sekund o cisnieniu wiekszym jak zadane w mapie ECM'a o 0.15 bara czyli 150 mBar wywola wywalenie bledu i oczewiscie obciecie dawki i doladowania do minimum. Czy sie to tobie podoba czy nie. Wymiana elektrozawrka na taki ktory bedzie wiecej sial zametu co ma dać?? tuning to podpompowanie powietrza i podlanie paliwa tak by byla mieszanka stechiometryczna. Bedzie czegos za duzo a drugiego za malo i masz zmulenie auta. Przykro mi ale takie sa realia. Chcesz wymieniac N75 na jakies inne to tak jak napisalem wez sobie sprezynke mocna zalóż na zawor upustowy tak by przetrzymywal nieco WG na zamknieciu. Z tym ze efekt bedzie taki jak wspomnialem. Chcesz wieksze doladowanie i wiekszy power to jedz do tunera i niech odpowiednia mape ugra i bedzie okej.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
GregorzG60
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pt lis 21, 2008 14:09
Lokalizacja: podkarpacie

Zawór N75 RACE

Post autor: GregorzG60 » ndz sie 18, 2013 17:01

wesol pisze:wiesz wywody tepaków z UK jakos do mnie nieprzemawiaja. Ani tam nie ma pozadnych tunerów ani tymbardziej pozadnych mechaników wiec co oni tam moga wiedziec. Zreszta tak jak wspomnialem overbosta to moze byc i nawet pol bara. Overbost yo nie przeladowanie ktore trwa dlugi czas. W oplach tez sa overbosty - mam tu na mysli slynne silniki GM jakimi sa LET'y. Jednakze przeladowanie trwajace powyzej 6 sekund o cisnieniu wiekszym jak zadane w mapie ECM'a o 0.15 bara czyli 150 mBar wywola wywalenie bledu i oczewiscie obciecie dawki i doladowania do minimum. Czy sie to tobie podoba czy nie. Wymiana elektrozawrka na taki ktory bedzie wiecej sial zametu co ma dać?? tuning to podpompowanie powietrza i podlanie paliwa tak by byla mieszanka stechiometryczna. Bedzie czegos za duzo a drugiego za malo i masz zmulenie auta. Przykro mi ale takie sa realia. Chcesz wymieniac N75 na jakies inne to tak jak napisalem wez sobie sprezynke mocna zalóż na zawor upustowy tak by przetrzymywal nieco WG na zamknieciu. Z tym ze efekt bedzie taki jak wspomnialem. Chcesz wieksze doladowanie i wiekszy power to jedz do tunera i niech odpowiednia mape ugra i bedzie okej.
Co do tunerów w uk nie zgodzę się absolutnie- podpowiem Ci - R-Tech.
pozatym nie ma takiego czegos ze powyzej 6 sek overboostu i odetnie 'dawke' , wszystko zalezy od wersji software-owej :) są takie AUM /AUQ gdzie można jezdzić caly czas na booscie 1bar , czy overbooscie o 0.3bara badz wiecej i bledu nie będzie ani cięcia 'dawki' czy boostu ,
a są i takie które 0.2bara overboostu powoduje natychmiastowy limp mode.

Co do ostatniego zdania w pełni się zgadzam , chcesz wiecej powera jedz do tunera , strojenie i wtedy można jeżdzić bezpiecznie i tak jak fabryka nakazała.

A na forum golfa pokutuje mit o zaworku z S2/RS2 który daje kope mocy.... a tak na prawdę powoduje tylko pik doładowania w zaleznosci od jednostki 0.05 do 0.2bara i to wszystko , po chwili oczywiscie nastepuje wyrównanie zadanego doladowania i ostatecznie moc pozostaje na tym samym poziomie co seria. Zamiast wydawać kope siana na zawór lepiej spożytkowac to na paliwo lub profesjonalne customowe strojenie , przyniesie to zdecydowanie niebo lepszy efekt :) Podobnie na klubie TT - tam metalowa dvka która jest nieszczelna od nowości jest bóstwem :) Zapewne przez to że się ładnie błyszczy :).


http://gregor10.pl Chiptuning Diagnostyka Hamownia DPF OFF

Awatar użytkownika
jakubek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 780
Rejestracja: czw maja 12, 2005 22:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Zawór N75 RACE

Post autor: jakubek » pn paź 14, 2013 17:16

To powiedzcie jaki zawór jest najlepszy pod względem trwałości i wytrzymałości do ok 1,4bara ?


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości