Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
brylantx8
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw paź 20, 2011 17:06

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: brylantx8 » pn gru 17, 2012 02:13

Witam a więc mam pare pytań dotyczących swapa z 2.3 v5 AGZ 1998 r na 1.8 turbo AUM 2001 R

A wiec kupilem anglika 1.8 t aum caly samochód:

1.Tempomat - w 2.3 v5 mam tempomat i link na gaz, w angliku nie ma ale jest gaz na potencjometr wiec jak bedzie z przekładka aby wszystko działało?
2.ASR- w 2.3 mam ASR ale nie jest na przycisk tylko stały, czy moge przełożyc z 1.8 bo tam jest ten przycisk ?
3.co to jest ten dziwny jakby jakis zwór srebrny na tym zdjeciu oznaczony czerwoną strzałka,bo nigdzie sie z takim nie spotkalem w tych silnikach ????:

Obrazek

4.Dlaczego te cewki na tym zdjęciu poniżej sa zabezpieczone tymi przypałowymi łańcuszkami :goof: ??sprawdzalem siedzą siedza ścisło, i te kable jakies poprzecierane i obilizowane ilzolacją,dodam ze jezdzilem nim i przerywa zapłon , winna kabli lub cewek..... jak wiadomo AUM ma inne cewki niz np AGU nie sa przykrecane tak jak te w AUM ale siedza scisło wiec ocb ??

Obrazek

5.Miałem doczynienia z silnikami AGU i ARZ zaden nie jechał tak jak ten AUM wszystkie te motory maja 150 koni,ale mój jedzie znacznie lepiej mimo ze przerywa ten zapłon,czy to jest spowodowane ze mam tą turbine k03s ?? czy może jest zrobiony jakis soft ? jak to sprawdzic?
6.Dlaczego u mnie w AUM słychac owiele głosniej turnine niz w AGU I ARZ ? a w dodatku owiele lepiej sie wkreca w obroty ? czy to tez moze byc spowodowane inna turbiną ?


Sprzedam mapę silnika do 1.8 turbo aum . 200km 290nm wyłączona sonda n249 i SAI

Awatar użytkownika
Sev
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt sty 25, 2011 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Sev » pn gru 17, 2012 08:13

Za działanie ASR odpowiedzialny jest głównie ABS, przycisk na desce połączony jest ze sterownikiem ABSu właśnie a ECU silnika ASRem steruje na podstawie tego co mu sterownik ABS "mówi" więc kwestia elektrycznego dogadania obu sterowników - pytanie tylko czy się da, powinno, no ale głowy nie dam. Co do tempomatu, chyba da się go zostawić ale w ECU silnika może być tempomat wyłaczony, przynajmniej spotkałem się z przypadkiem wymiany sterownika na od takiego samego silnika (AUM na AUM) ale sterownik różnił się literkami na końcu (nowsza SG czy SJ vs. starsza wersja HJ) i tempomat nie działał.

To srebrne to blow job :D tzn blow off albo po prostu zawór DV ale na 100% nie seryjny.

Łańcuszki to wiocha, weź to zdejmij, wywal, spal, chyba że srebrne do do lombardu oddaj ;)

Sądząc po nieseryjnym DV mógł Ci się trafić AUM po programie ;) Prosta sprawa, zrób logi kanału 115 i 118, jeżeli będzie ładował więcej niż 0,5 bara (około 0,7 na przykład) powyżej 3500 to jest prawdopodobieństwo że jest dłubany. Jeżeli masz kabelek do vaga na układzie FTDI (niebieski popularny na portalu aucyjnym za około 30zł) to możesz zgrać wsad sterownika silnika a wtedy można już porównać go z serią ;)

To co odbierasz jako przerywanie zapłonu, czyli poszarpywanie lub zdlawianie to może być skopany program. O stanie osprzętu i tego co w ECU drzemie najwięcej powiedzą logi.

Co do pedału gazu - pedal od anglika nie pasuje więc musisz się zaopatrzyć w pedał DBW (drive by wire), jak będziesz szukał to unikaj tych z 1U2 na początku nr części. Taki już masz w angliku tym co go kupileś :D Instalację masz kompletną z anglika więc zostaje zabawa z kabelkologią, przepychanie się przez ścianę grodziową żeby pedał podłączyć. Wykonalne na 100%.


Projekt FiA: 6Y+20VT ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
brylantx8
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw paź 20, 2011 17:06

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: brylantx8 » pn gru 17, 2012 14:25

Dzieki wielkie za odp :pub:

a czym ogolnie różni sie blow off od tego zaworu DV napewno dzwiekiem,a jakie zastosowanie ma ten zawór ? co on daje ??

i jeszcze pytanie dotyczace zegarów ,a wiec chcialbym załozyc te od anglika bo maja fis tylko czy mi one podejdą ? oczywiscie tarcze bym sobie zmienil, ale jak to bedzie z przebiegiem da sie zmienic zeby liczł przebieg w kilometrach a nie w milach ?


Sprzedam mapę silnika do 1.8 turbo aum . 200km 290nm wyłączona sonda n249 i SAI

Awatar użytkownika
Sev
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt sty 25, 2011 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Sev » pn gru 17, 2012 15:13

W zasadzie to nic nie daje :)

Zegary - zmienia się tylko kodowanie vagiem i masz wyświetlane w km/h i zużycie paliwa też w l/100km. Zegary tak czy inaczej musiałbyś podmienić bo z immobiliserem mniej zabawy będzie. Kluczyk z immo też, najlepiej jak sobie grot tylko przełożysz/dorobisz do tego z anglika albo przełożysz sama pestkę immo, tu jest ryzyko że szlag ją trafi przy wyciąganiu. Pęknie szkiełko i papa.

Co do centralnego, pytanie tylko czy piloty oba są na tej samej częstotliwości. Jeżeli oczywiście masz centralny fabryczny. Jak są to pikuś.

Poza tym schematy, schematy i jeszcze raz schematy czytać żeby wszystko podłączyć jak trzeba.


Projekt FiA: 6Y+20VT ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
pusieq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: śr gru 30, 2009 19:43
Lokalizacja: Puławy (okolice)
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: pusieq » pn gru 17, 2012 15:13

te łańcuszki na cewkach były pewnie z powodu wyskakiwania cewek



Awatar użytkownika
brylantx8
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw paź 20, 2011 17:06

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: brylantx8 » pn gru 17, 2012 15:26

myslalem ze to przez ten zawór słychac głosniej turbine :chytry: , łancuszki w jakims celu musiały wsumie byc zamontowane bo ktos na darmo wiochy by nie robił :) SEV dzieki za podpowiedzi :pub:
Ostatnio zmieniony czw gru 20, 2012 17:51 przez brylantx8, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam mapę silnika do 1.8 turbo aum . 200km 290nm wyłączona sonda n249 i SAI

Awatar użytkownika
Sev
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt sty 25, 2011 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Sev » pn gru 17, 2012 16:02

Pytanie tylko dlaczego miały by wyskakiwać? W AUM i AUQ miałem problem by je wyciągnąć bez jakiegokolwiek łańcuszka tak skubane ciasno siedziały. Zasysają się. Chyba że z tych cewek ktoś gumki pozdejmował...


Projekt FiA: 6Y+20VT ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
brylantx8
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw paź 20, 2011 17:06

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: brylantx8 » pn gru 17, 2012 17:35

może i tak , pyatnie jescze o wiazke czy wystaczy ze do swapa zmienie tylko wiazke przy silniki czy ze srodka tez musze przełozyc czy moja bedzie pasowała z 2.3 v5?
i czy wiazka z anglika duzo sie rózni długością kabli od ten europejskiej ? i czy są jakies wieksze problmy z taką przekładką ??

i skad wziac schematy w ogole ?
a i ten pedał gazu z potencjometrem to moze byc z byle jakiego 1.8 t mk4 ? z AGU np ? bo mam okazje kupic z AGU

i jak bedzie sprawa z czujnikiem deszczu jezeli zawsze go posiadalem a w angliku go nie było to normalnie tez mozna go vagiem uruchomic ? tak samo climatronic w angliku go nie było hmmmm .............
Ostatnio zmieniony pn gru 17, 2012 20:13 przez brylantx8, łącznie zmieniany 3 razy.


Sprzedam mapę silnika do 1.8 turbo aum . 200km 290nm wyłączona sonda n249 i SAI

Awatar użytkownika
pusieq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: śr gru 30, 2009 19:43
Lokalizacja: Puławy (okolice)
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: pusieq » pn gru 17, 2012 18:25

Sev, nie wiem dlaczego miałyby wyskakiwać, szwagier w soim AWT miał problemy z wyskakujacymi cewkami i musiał dorobic mocowania, też po wciśnieciu szczelnie siedziały ale wystarczyło ze zrobił jakies pare km i znowu to samo



Awatar użytkownika
Sev
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt sty 25, 2011 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Sev » wt gru 18, 2012 07:22

brylantx8, wiązka z anglika różni się, bardzo, jest dłuższa a przy próbie dopasowania ją na lewą stronę i tak trzeba lutować i dodatkowo przedłużać kilka kabelków pomijając to że bezpieczniki są w skrzynce "w druga stronę". Najlepiej znajdź w okolicy elektryka który Ci to ogarnie a pedał z AGU możesz powiesić na lusterku. AGU jest na linkę...

Szukaj pedału z oznaczeniem 6Q1721503E lub 6Q1721503F, ten sam pedał był w Polo, Fabii, Octavii, A3 itd.


Projekt FiA: 6Y+20VT ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
brylantx8
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw paź 20, 2011 17:06

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: brylantx8 » wt gru 18, 2012 14:02

Konto ktoś mi chce sprzedac pedał z agu ktory jest na potencjometr, ciekawe ;> nO fakt agu jest na linke , czyli stara wiązka pod deską sie nie nadaje ? a czy pedał o takim nr 1J1 721 511C podejdzie ? ... Dzięki za odp sev będę sie jeszcze odzywal


Sprzedam mapę silnika do 1.8 turbo aum . 200km 290nm wyłączona sonda n249 i SAI

Awatar użytkownika
rc-men
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: czw mar 22, 2012 22:07
Lokalizacja: Łomża/WWA

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: rc-men » wt gru 25, 2012 13:27

Mam pytanie; czy warto szukac lepszego niz seryjny kolektora wylotowego do takiego zestawu: silnik AGU, fmic, k03s, wydech przelot 2,75 cala, tip, wtryski 440cc?



Awatar użytkownika
Kevin_mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 768
Rejestracja: sob lis 20, 2004 02:09
Lokalizacja: Worthersee
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Kevin_mkII » wt gru 25, 2012 13:57

kolektor wylotowy?? a po co... zaloz seryjny wydechowy...chyba ze masz za duzo kasy... dla mnie bez sens


Pozdrawiam
Kevin

http://www.facebook.com/ksystem1 - K-system Car Detailing

Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: szpieg » wt gru 25, 2012 18:51

pod k03s pasuje seryjny kolektor, dopiero k04 wymaga zmian, chyba ze chodzi Ci o szerokosc kanałów ... wszystko zalezy jakiej mocy oczekujesz, bardziej przejmowalbym sie kolektorem dolotowym bo raczej pod wtryski 440 seryjny nie bedzie pasowal (kolektor z AGU pasuje pod wtryski EV1 a wtryski 440 zielone boscha są EV6)


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości