Strona 17 z 181

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pn sty 24, 2011 02:54
autor: strikerbest
Proponuję rozejrzeć się za ElsaWin. Tam jest wszystko jeśli chodzi o schematy elektryczne. Niestety inaczej nie mogę Ci kolego pomóc.

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pn sty 24, 2011 13:30
autor: Rafalek114
strikerbest, jezeli chodzi o MAF to chcesz zrobic kalibracje pod wieksza obudowe?VR6 mial wieksza obudowe niz AGU i tylko w tym celu robiono adaptacje z vr6(wtycznik sa takie same w AGU jak i w vr6) Wiekszosc vr6 po 95roku mialy taka obudowe jak potrzbujesz( czyli chyba 80mm jezeli sie nie myle) ,ale pozniej trzeba kalibrowac ta zmiane u ECU

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pn sty 24, 2011 18:22
autor: dcsp52
to on ma 253 konie na przeplywce z AGU ????????????? :shock: :shock: :shock: :shock:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: wt sty 25, 2011 18:40
autor: Rafalek114
dcsp52 pisze:to on ma 253 konie na przeplywce z AGU ????????????? :shock: :shock: :shock: :shock:
tak , jest ori maf z agu

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: czw lut 03, 2011 13:08
autor: Sev
Przemierzając czeluście netu w poszukiwaniu różnorakich TIP'ów do AUM natknąłem się na TIP z AGU.
Ku mojemu zdziwieniu wygląda na lepszy niż fabryczny z AUM, nie ma tego przewężenia tzw naleśnika.
Tu AUM/AUQ i unitronic'owy
Obrazek

A tu z AGU
Obrazek
Obrazek

Przekrój jest w miarę stały, lekko zwężający się w kierunku turbiny ale nie ma tego przewężenia. Czy TIP z AGU będzie lepszy niż z AUM?

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: czw lut 03, 2011 15:44
autor: Rafalek114
tyle ze ja bym najpierw sprawdzil srednice kolnieza na wlocie do sprezarki bo jakos mi sie nie wydaje ,aby udalo ci sie zalozyc tip z AGU na sprezarke z AUM (wieksza srednica wlotu do sprezarki) ale sprobowac mozesz

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: czw lut 03, 2011 16:43
autor: Sev
Tu i tu jest ten sam o-ring 44x3,5mm a średnica wlotu (zewn. turbiny i wew. TIP'a) to 44,5mm bodajże. Ten z AGU ma nawet ciutkę więcej niż 45mm (lipną linijką mierzyłem) ale sprawdzę suwmiarką w domu.

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pt lut 04, 2011 00:32
autor: strikerbest
Kolega ma założone kolanko z AGU z turbo K03-011 do turbiny z AUQ K03-052 i wiem że da się założyć. Niestety nie jest to takie proste ponieważ najpierw trzeba porządnie przeszlifować wlot turbosprężarki by dało się naciągnąć to kolanko.

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pt lut 04, 2011 09:24
autor: Sev
Cytując początek wątku:
"All the following turbos have the same installation dimensions (...):
K03-011 (5303 988 0011) 150 hp, 65 N actuator
K03-026 180 hp, 85 N actuator APP
K03-035 180 hp, 85 N actuator
K03-044 150 hp, 65 N actuator
K03-045 156 hp (Ibiza Cupra), 85 N actuator with 2 ports
K03-049 150 hp (Sharan/Alhambra), 65 N actuator
(...)

The following turbos are a further development (since 2000) and have an
improved and slightly larger compressor while using the same turbine (still
with the same installation dimensions
):
K03-052 180 hp, 85 N actuator AUQ
K03-053 150 hp, 85 N actuator
K03-058 150 hp/180 hp, 85 N actuator"

Ciekawe jak zatem będzie faktycznie :)

Ale pomijając aspekty montażu itd, czy nie wydaje Wam się że ten stary, wycofany, TIP ma lepszy przepływ przez bardziej równomierny kształt?
...pewnie koszt produkcji kształtki stalowej był większy (gięcie, tłoczenie muszli, zgrzewanie, lakierowanie itd.) od aluminiowego odlewu (odlew z jednoczesnym wstawieniem króćca, obróbka skrawaniem i gotowy).

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pt lut 04, 2011 22:11
autor: buli12
panowie mam pytanie mam 1,8t w swoim golfie i turbo k03 za turbina jest taki baczek z prętem nagwintowanym wiem ze można tam podkręcić turbo ale nie wiem w która stronę wkręcać czy wykręcać prosze o porade

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pt lut 04, 2011 22:38
autor: GregorzG60
buli12- tak mozesz regulowac do woli i niedlugo Ci turbo odleci a silnik zrobi bum , a juz na pewno tłoki bedziesz mial stopione...... nie zartuje. Nie tak tuninguje sie 1.8T , chcesz wiecej mocy - trzeba zrobic program u tunera.

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: sob lut 05, 2011 00:05
autor: buli12
rozumiem ale by zrobic program muszę turbo zmienic chodzby na k03s ja mam ten silnik w golfie III a silnik jest z seata ibizy cupry 156km mam culer na front tłumnik przelotowy filtr kn i turbo 0,8 bar ale to mi mało i chciałbym troszke jeszcze podciagnąc ale nie wiem w która strone sorki za błedy ale klawiature mam nie polska i nic tu nie działa

Moze wrocmy jednak bardziej do podstaw :)

: pt lut 11, 2011 19:17
autor: mabu79
Czytalem juz dosc duzo na temat swapa,ale caly czas po glowie kolacze mi sie pytanie.Swap silnika jak najbardziej ale co sie dzieje ze skrzynia.Piszecie ze w przypadku 1,8T najlepiej brac cos z tdi ze wzgledu na przelozenia,a co jesli ktos chce zostac z seryjna?Moje pytanie bedzie dotyczylo swapa wszystkiego do golf mk2.Dawca jest mk4 gti z silnikiem AGU.Czy jestescie w stanie mi odpowiedziec czy seryjna skrzynia(nie znam oznaczenia) wejdzie bez wiekszego modzenia do golfa 2?

Za wyrozumialosc i pomoc z gory dziekuje
M

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pt lut 11, 2011 22:43
autor: TAZ
Skrzynia pasuje, ale trzeba flansze napędowe w niej zmienić na takie ze skrzyni 02O, na przykład od skrzyni CDA z ABFa lub coś na linki z mk3 lub passatów b3 i b4. Łapę do skrzyni dajesz też z takiej skrzyni, a tej długiej metalowej nie montujesz bo nie ma potrzeby. Kaseta z linkami pasuje jak wywalisz wspornik kasety ori z mk2 i nawiercisz dwa otwory, a z tyłu utrącisz lub odetniesz dwie przelotki na śruby. U mnie się kaseta pięknie schowała pod autem. Ori skrzynia z AGU jest deko krótkawa bo mi robi ty ty ty ty przy 240km/h i dość szubko się łapie tą prędkość.