Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

strikerbest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: strikerbest » pn sty 24, 2011 02:54

Proponuję rozejrzeć się za ElsaWin. Tam jest wszystko jeśli chodzi o schematy elektryczne. Niestety inaczej nie mogę Ci kolego pomóc.



Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Rafalek114 » pn sty 24, 2011 13:30

strikerbest, jezeli chodzi o MAF to chcesz zrobic kalibracje pod wieksza obudowe?VR6 mial wieksza obudowe niz AGU i tylko w tym celu robiono adaptacje z vr6(wtycznik sa takie same w AGU jak i w vr6) Wiekszosc vr6 po 95roku mialy taka obudowe jak potrzbujesz( czyli chyba 80mm jezeli sie nie myle) ,ale pozniej trzeba kalibrowac ta zmiane u ECU


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

Awatar użytkownika
dcsp52
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 14:01
Lokalizacja: SC

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: dcsp52 » pn sty 24, 2011 18:22

to on ma 253 konie na przeplywce z AGU ????????????? :shock: :shock: :shock: :shock:


dead slow but still forward

Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Rafalek114 » wt sty 25, 2011 18:40

dcsp52 pisze:to on ma 253 konie na przeplywce z AGU ????????????? :shock: :shock: :shock: :shock:
tak , jest ori maf z agu


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

Awatar użytkownika
Sev
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt sty 25, 2011 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Sev » czw lut 03, 2011 13:08

Przemierzając czeluście netu w poszukiwaniu różnorakich TIP'ów do AUM natknąłem się na TIP z AGU.
Ku mojemu zdziwieniu wygląda na lepszy niż fabryczny z AUM, nie ma tego przewężenia tzw naleśnika.
Tu AUM/AUQ i unitronic'owy
Obrazek

A tu z AGU
Obrazek
Obrazek

Przekrój jest w miarę stały, lekko zwężający się w kierunku turbiny ale nie ma tego przewężenia. Czy TIP z AGU będzie lepszy niż z AUM?


Projekt FiA: 6Y+20VT ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Rafalek114 » czw lut 03, 2011 15:44

tyle ze ja bym najpierw sprawdzil srednice kolnieza na wlocie do sprezarki bo jakos mi sie nie wydaje ,aby udalo ci sie zalozyc tip z AGU na sprezarke z AUM (wieksza srednica wlotu do sprezarki) ale sprobowac mozesz


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

Awatar użytkownika
Sev
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt sty 25, 2011 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Sev » czw lut 03, 2011 16:43

Tu i tu jest ten sam o-ring 44x3,5mm a średnica wlotu (zewn. turbiny i wew. TIP'a) to 44,5mm bodajże. Ten z AGU ma nawet ciutkę więcej niż 45mm (lipną linijką mierzyłem) ale sprawdzę suwmiarką w domu.


Projekt FiA: 6Y+20VT ;)
Obrazek

strikerbest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: strikerbest » pt lut 04, 2011 00:32

Kolega ma założone kolanko z AGU z turbo K03-011 do turbiny z AUQ K03-052 i wiem że da się założyć. Niestety nie jest to takie proste ponieważ najpierw trzeba porządnie przeszlifować wlot turbosprężarki by dało się naciągnąć to kolanko.



Awatar użytkownika
Sev
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt sty 25, 2011 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Sev » pt lut 04, 2011 09:24

Cytując początek wątku:
"All the following turbos have the same installation dimensions (...):
K03-011 (5303 988 0011) 150 hp, 65 N actuator
K03-026 180 hp, 85 N actuator APP
K03-035 180 hp, 85 N actuator
K03-044 150 hp, 65 N actuator
K03-045 156 hp (Ibiza Cupra), 85 N actuator with 2 ports
K03-049 150 hp (Sharan/Alhambra), 65 N actuator
(...)

The following turbos are a further development (since 2000) and have an
improved and slightly larger compressor while using the same turbine (still
with the same installation dimensions
):
K03-052 180 hp, 85 N actuator AUQ
K03-053 150 hp, 85 N actuator
K03-058 150 hp/180 hp, 85 N actuator"

Ciekawe jak zatem będzie faktycznie :)

Ale pomijając aspekty montażu itd, czy nie wydaje Wam się że ten stary, wycofany, TIP ma lepszy przepływ przez bardziej równomierny kształt?
...pewnie koszt produkcji kształtki stalowej był większy (gięcie, tłoczenie muszli, zgrzewanie, lakierowanie itd.) od aluminiowego odlewu (odlew z jednoczesnym wstawieniem króćca, obróbka skrawaniem i gotowy).


Projekt FiA: 6Y+20VT ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
buli12
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: ndz sty 30, 2011 23:23

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: buli12 » pt lut 04, 2011 22:11

panowie mam pytanie mam 1,8t w swoim golfie i turbo k03 za turbina jest taki baczek z prętem nagwintowanym wiem ze można tam podkręcić turbo ale nie wiem w która stronę wkręcać czy wykręcać prosze o porade



Awatar użytkownika
GregorzG60
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pt lis 21, 2008 14:09
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: GregorzG60 » pt lut 04, 2011 22:38

buli12- tak mozesz regulowac do woli i niedlugo Ci turbo odleci a silnik zrobi bum , a juz na pewno tłoki bedziesz mial stopione...... nie zartuje. Nie tak tuninguje sie 1.8T , chcesz wiecej mocy - trzeba zrobic program u tunera.


http://gregor10.pl Chiptuning Diagnostyka Hamownia DPF OFF

Awatar użytkownika
buli12
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: ndz sty 30, 2011 23:23

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: buli12 » sob lut 05, 2011 00:05

rozumiem ale by zrobic program muszę turbo zmienic chodzby na k03s ja mam ten silnik w golfie III a silnik jest z seata ibizy cupry 156km mam culer na front tłumnik przelotowy filtr kn i turbo 0,8 bar ale to mi mało i chciałbym troszke jeszcze podciagnąc ale nie wiem w która strone sorki za błedy ale klawiature mam nie polska i nic tu nie działa



mabu79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: sob sty 01, 2011 15:16
Lokalizacja: Olsztyn

Moze wrocmy jednak bardziej do podstaw :)

Post autor: mabu79 » pt lut 11, 2011 19:17

Czytalem juz dosc duzo na temat swapa,ale caly czas po glowie kolacze mi sie pytanie.Swap silnika jak najbardziej ale co sie dzieje ze skrzynia.Piszecie ze w przypadku 1,8T najlepiej brac cos z tdi ze wzgledu na przelozenia,a co jesli ktos chce zostac z seryjna?Moje pytanie bedzie dotyczylo swapa wszystkiego do golf mk2.Dawca jest mk4 gti z silnikiem AGU.Czy jestescie w stanie mi odpowiedziec czy seryjna skrzynia(nie znam oznaczenia) wejdzie bez wiekszego modzenia do golfa 2?

Za wyrozumialosc i pomoc z gory dziekuje
M


...it has so much torque,that could tear a whole in time :)
...this is not acceleration. It's TELEPORT

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: TAZ » pt lut 11, 2011 22:43

Skrzynia pasuje, ale trzeba flansze napędowe w niej zmienić na takie ze skrzyni 02O, na przykład od skrzyni CDA z ABFa lub coś na linki z mk3 lub passatów b3 i b4. Łapę do skrzyni dajesz też z takiej skrzyni, a tej długiej metalowej nie montujesz bo nie ma potrzeby. Kaseta z linkami pasuje jak wywalisz wspornik kasety ori z mk2 i nawiercisz dwa otwory, a z tyłu utrącisz lub odetniesz dwie przelotki na śruby. U mnie się kaseta pięknie schowała pod autem. Ori skrzynia z AGU jest deko krótkawa bo mi robi ty ty ty ty przy 240km/h i dość szubko się łapie tą prędkość.



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości