Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

bialychomik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt cze 14, 2016 01:22

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: bialychomik » wt cze 14, 2016 01:39

Rozmawiałem dziś z mechanikiem i powiedział że zrobi mi swapa z 1.6 bcb na 1.8t auq za 1k pln, tylko cały czas zastanawiam się czy nie będę tego żałował :mrgreen: w sensie czy to wszystko będzie jakoś działać i czy nie będę miał jakiś dziwnych problemów później :? Najlepiej jakby zrobił to ktoś kto już to robił bo teraz to z mechanikami różnie bywa :roll: a może sprzedać bcb i kupić auto z 2.3v5 170? :twisted:



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: kkkacper » wt cze 14, 2016 10:40

2.3 jeszcze w takiej ciezkiej budzie jak mk IV to porazka, nie brzmi, nie jedzie.. albo 1.8T albo 6 cylindrow wedlug mnie ;)


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
maj0nez
VR6 user
VR6 user
Posty: 3229
Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
Lokalizacja: LOP
Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
Silnik: AUQ
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: maj0nez » wt cze 14, 2016 13:55

bialychomik pisze:Rozmawiałem dziś z mechanikiem i powiedział że zrobi mi swapa z 1.6 bcb na 1.8t auq za 1k pln, tylko cały czas zastanawiam się czy nie będę tego żałował :mrgreen: w sensie czy to wszystko będzie jakoś działać i czy nie będę miał jakiś dziwnych problemów później :? Najlepiej jakby zrobił to ktoś kto już to robił bo teraz to z mechanikami różnie bywa :roll: a może sprzedać bcb i kupić auto z 2.3v5 170? :twisted:
Kolega ma w mk4 1.8T APX hamowane z wykresem 225KM skrzynia 6 biegów zmieniony rozrząd wszystko porobione sprzedaje bo zmienia na R32.
Silnik w samochodzie można się przejechać:
https://www.youtube.com/watch?v=DpxZ-ndxQUE
Nie miał byś daleko.


Szkodnik Skoda Octavia 1 RS 1.8T + DSG
Audi S3 8L ABT
Volkswagen Golf 1980r 1.6D

bialychomik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt cze 14, 2016 01:22

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: bialychomik » wt cze 14, 2016 13:59

Jednak zaryzykuje ze swapem na 1.8t auq, co będzie to będzie :D i tak różnica po 1.6 16v będzie kolosalna :D swap kompletny 2tys pln + 1tys za przekładkę to chyba dobra okazja :D



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: RasPL » wt cze 14, 2016 15:34

No tylko jednak co fabryczne to fabryczne, pojedziesz po czesc do sklepu bo sie popsula i wymienisz, podlaczysz vaga dziala itp. W aucie skladanym za 3k PLN napewno beda jaja


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: kkkacper » wt cze 14, 2016 19:27

RasPL, tez uwazam ta cene za mocno optymistyczna.. ale czasem zdarzaja sie cuda xD P.S. No i liczac 2 tysie na komplet na swapa tez dajesz obraz tego na jakim poziomie chcesz to wykonac... wez lepiej to przemysl i nie niszcz auta, ktore Ci sluzy, bo jak znam zycie to wrocisz na forum placzac, ze to nie dziala, tamto nie dziala i nie masz jak dojechac do pracy :los2:


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: RasPL » wt cze 14, 2016 20:52

No o tu mi chodzi, niektorzy 3k pln to na samo sprzeglo wydaja i wiele wiecej przy podnoszeniu mozliwosci. Wiec to sie nie ma prawa udac. Zreszta niech napisza Ci co te marne zjechane 1.8T wrzucili.

Rozumie i popieram swapy w mk1, mk2 moze i mk3 gdzie te silniki naprawde wiele zmieniaja. Najlepiej zac1k PLN byle by dzialalo. Auta ktore w standardzie maja mocne silniki to naprawde szkoda zachodu bo to 150km w mk4 nawet usmiechu nie wywola.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Skoczer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt cze 14, 2016 11:48
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Skoczer » śr cze 15, 2016 08:00

RasPL pisze:No tylko jednak co fabryczne to fabryczne, pojedziesz po czesc do sklepu bo sie popsula i wymienisz, podlaczysz vaga dziala itp. W aucie skladanym za 3k PLN napewno beda jaja
Raczej w większości sytuacji przy takiej cenie będą jak to napisałeś 'jaja'. Jest to normalne.
A co do oryginałów, to jakie by nie były zawsze pozostaną oryginałami. Choć wiele osób jest zdania, że można znaleźć zamienniki nie wiele gorszej jakości z czym ja się fundamentalnie nie zgadzam.



bialychomik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt cze 14, 2016 01:22

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: bialychomik » wt cze 21, 2016 21:02

Panowie może źle się wyraziłem :D 3tyś pln ( swap+robocizna) to jest kwota na początek tak aby auto można było odpalić i jakoś się przemieścić a potem z czasem hebel, zawias itp :P oczywiście liczę się z tym że wyjdą jakieś "jaja" :P



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: kkkacper » wt cze 21, 2016 23:50

bialychomik, o heblach, zawiasie itp nawet tu nikt nie wspomina, bo to oczywista oczywistosc.. takze jak to nazwales "mozna bylo odpalic" to moze na to Ci starczy, chociaz pewny tez bym nie byl ;)


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Chrzanek`
Forum Master
Forum Master
Posty: 1644
Rejestracja: pt lis 21, 2014 01:56
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Chrzanek` » śr cze 22, 2016 23:21

RasPL pisze:No o tu mi chodzi, niektorzy 3k pln to na samo sprzeglo wydaja i wiele wiecej przy podnoszeniu mozliwosci. Wiec to sie nie ma prawa udac. Zreszta niech napisza Ci co te marne zjechane 1.8T wrzucili.

Rozumie i popieram swapy w mk1, mk2 moze i mk3 gdzie te silniki naprawde wiele zmieniaja. Najlepiej zac1k PLN byle by dzialalo. Auta ktore w standardzie maja mocne silniki to naprawde szkoda zachodu bo to 150km w mk4 nawet usmiechu nie wywola.

Ja wrzuciłem te marne 1.8t do swojej budy mk4. Nie rozumiem Twojego zdania, że to nie ma sensu. Myślę, że ktoś kto porywa się na temat
swapu, nie jest osobą, która nawet nie pomyśli o jakimś programie. Tylko raczej robi swapa plus pierdylion innych rzeczy i działa z tematem.
Nie zrozum mnie źle, ale czemu kurde w mk3 i poprzednich wersjach Golfa swap ma rację bytu, a w mk4 nie? Po prostu mi to wytłumacz,
bo po prostu może nie jestem na czasie, albo za młody, albo już dla innych za stary, chuy wie w sumie jak to odebrać.


__________________________________________
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
Obrazek
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+

http://bit.ly/sklep-fm_world
:gora: Mój sklep internetowy :gora:

Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: kkkacper » czw cze 23, 2016 00:08

Chrzanek`, RasPl chodzi zapewne o stosunek ekonomiczny i zgadzam sie z nim w tej kwestii.. przy tej ilosci mk IV z 1.8T na rynku swap z 1.6 jest dla mnie bezsesnsowny, tymbardziej, ze nie ukrywajmy, ale wiekszosc 1.6 to totalne golasy i rzadko kiedy sa projekty syto napchane gratami z 1.6 pod maska w przypadku ktorych taki swap mialby jeszcze sens ;)


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Chrzanek`
Forum Master
Forum Master
Posty: 1644
Rejestracja: pt lis 21, 2014 01:56
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Chrzanek` » czw cze 23, 2016 08:42

kkkacper, jeżeli spojrzeć z tej strony to macie zupełną rację. Może nie w stu procentach, ale w większości.
Wiem, bo po prostu jestem po takim swapie i nie skończyło się to tylko na silniku, więc kasy poszło, a jeszcze pójdzie :)
U mnie taka decyzja zapadła, bo po prostu buda jest i była w zajebistym stanie, potwierdzone wszystko w aso, plus
jakieś tam zacząłem już modyfikacje w aucie popychać do przodu. 1.6 strasznie jadł olej, 3 kafle za remont minimum/maximum,
kwestia mechaniora. Ja za 2k kupiłem komplet swapa ze wszystkim :p Wsadziłem 3 razy tyle dodatkowo i fakt ekonomii finansowej
tu nie widać, w sumie ekonomii w paliwie też nie :D Aczkolwiek, teraz pewniak autko jest na pewno.


__________________________________________
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
Obrazek
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+

http://bit.ly/sklep-fm_world
:gora: Mój sklep internetowy :gora:

Awatar użytkownika
arekgroszek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 409
Rejestracja: ndz gru 22, 2013 14:49
Lokalizacja: LOW CHOW
Auto: GOLF IV
Silnik: 1.8T
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: arekgroszek » czw cze 23, 2016 09:32

Też zmieniłem 1.6 AKL który wpieprzał olej i ciągle były z nim jakieś problemy na 1.8t, robiłem sam, kupiłem anglika i robiąc jeszcze wydech, tip, fmic zarobiłem na angolu także robienie projektu wcale nie musi wiązać się z kupnem auta od razu z dobrym silnikiem. Ja tak samo jak chrzanek zostawiłem budę przebieg jak i buda prosta, jak oglądałem kilka aut które mają te niby ~150 tys oryginalne 1.8t to się przeżegnałem. Co lepsze anglik różnił się przebiegiem 4k km także włożyłem z takim samym przebiegiem do swojego a efekt?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Szo9rbO3uGQ[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=J-9jDlk_NdE[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YB8I3PSC67w[/youtube]



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości