Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

czaro96
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: sob sie 20, 2011 09:52

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: czaro96 » czw lis 13, 2014 22:11

ADi997 pisze:
czaro96 pisze: Wracam z problemem i szczerze to ręce mi opadają. Po podaniu +12V na 2 pin przepływki nadal 0.0g/s na Vagu w grupie 002. Po podłączeniu +12V jednak zauważyłem że gdy zewre +12V auto nagle jakby osłabło i inaczej pracuje lecz na vagu nadal jest 0.0g/s. Przy tej sytuacji nagle przestaje także regaować pedał gazu. Gdy zgasze auto i odepne +12V z przepływki pedał już ,,jest''. Nie mam pojęcia co to może być. Przy tym wszystkim mam następujące błędy:

17956- Zawór regulacji ciśnienia doładowania przerwa- brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem
17697- Zawór regulacji ciśnienia turbiny- zwarcie do masy brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem
17938- Nastawnik wałka rozrządu - zwarcie do masy brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem

Przy tym wszystkim zauważyłem że auto faluje lekko na obrotach i ma drgawki. Poza tym jedzie normalnie nie przerywa itp.

Gdyby ktoś mógł pomóc będę bardzo wdzięczny. Mogę nawet wysłać flache bo już mnie to irytuje.
Jaki to silnik ??
Co do przepływki 4 pinowej masz +12V po stacyjce, +5V z ecu, gnd z ecu i sygnal 0-5V do ecu.
Na początek sprawdź czy wszystkie bezpieczniki żyją potem odepnij wtyczkę od mafa odepnij wtyczki od ecu i sprawdź czy nie masz zwarcia między poszczególnymi pinami między sobą a następnie czy żaden z nich nie ma zwarcia do masy. Sprawdź też przy okazji czy ecu ma "dobrą" masę. Jak nic nie znajdziesz to podłącz wszystkie wtyczki, zapłon i zobacz czy masz to +12V po stacyjce na mafie czy nie.


edit. Na wyłączonym zapłonie na zasilaniu przepływki powinno pokazać Ci zwarcie do masy.
Dzięki wielkie :) Przepływka wymieniona na inną i +12V dałem na krótko i działa :) Teraz pytanie skąd wziąć najlepiej +12V po zapłonie do wtyczki przepływomierza?



michal_m18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pn paź 29, 2007 14:08
Lokalizacja: WLKP

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: michal_m18 » czw lis 13, 2014 23:41

Wydaje mi się, że w instalacji ce2 (nowa w mk2) zasilanie można pociągnąć z g1/10.



Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: ADi997 » pt lis 14, 2014 00:03

czaro96 pisze: Dzięki wielkie :) Przepływka wymieniona na inną i +12V dałem na krótko i działa :) Teraz pytanie skąd wziąć najlepiej +12V po zapłonie do wtyczki przepływomierza?
Na tym samym bezpieczniku co przepływka są jeszcze dwie lambdy, n112 i n80 jeśli mowa o AUM. Najlepiej jak byś znalazł przyczynę braku napięcia w instalacji, może gdzieś się przewód przetarł i potem mogą być jaja.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: czaja86 » pt lis 14, 2014 22:29

Zna ktoś w 100% pewny sposób na sprawdzenie n75?? Bo coś mi się wydaje że mój się przycina ponieważ czasem jak dam lekko gaz i jadę według wskaźnika na podciśnieniu to czuć jak by turbo chwilę pompować zaczynało i po chwili przestaje. Tak samo jest z przyśpieszeniem czasem jest mocniej odczuwalne a czasem gorzej.



czaro96
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: sob sie 20, 2011 09:52

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: czaro96 » ndz lis 16, 2014 13:37

ADi997 pisze:
czaro96 pisze: Dzięki wielkie :) Przepływka wymieniona na inną i +12V dałem na krótko i działa :) Teraz pytanie skąd wziąć najlepiej +12V po zapłonie do wtyczki przepływomierza?
Na tym samym bezpieczniku co przepływka są jeszcze dwie lambdy, n112 i n80 jeśli mowa o AUM. Najlepiej jak byś znalazł przyczynę braku napięcia w instalacji, może gdzieś się przewód przetarł i potem mogą być jaja.
Dzięki wielkie :) Flaszke Ci wisze ;)

Okazało się że problem był w przewodzie żółto-niebieskim czyli przepływka, lambdy itp. i stąd miałem błędy w sterowniku. Kabel był przetarty. Wpiąłem się przewodem w bezpiecznik na skrzynce aku i działa. Efekt: brak błędów w sterowniku :)

A co do przepływki mam pytanie. W bloku 002 pod koniec 3 biegu mam 142g/s. Czy przepływka dobrze pokazuje? Można mniej więcej stwierdzić po przepływie czy auto seria?



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: czaja86 » ndz lis 16, 2014 15:16

150KM -120g/s
180KM -144g/s
204KM -163g/s

coś takiego znalazłem na necie



czaro96
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: sob sie 20, 2011 09:52

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: czaro96 » ndz lis 16, 2014 16:14

czaja86 pisze:150KM -120g/s
180KM -144g/s
204KM -163g/s

coś takiego znalazłem na necie
1.8T AUM 150KM :) Muszę wybrać się na hamownie z ciekawości :) Na wiosne może jakiś program zrobie.

Czy trzeba robić korektę po założeniu fmic + dp?



Awatar użytkownika
homer21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1011
Rejestracja: wt lis 15, 2011 13:25
Lokalizacja: Pniówek

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: homer21 » ndz lis 16, 2014 18:08

więcej zimnego powietrza więcej paliwa większa moc oj jakąś minimalką korekte moze być delikatnie za ubogo ale jak nic nie było dłubane tylko sam dolot to szkoda kase pakować w korekty


Mój Mk2 1.8 T :D http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=514787" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: slawko333 » sob lis 22, 2014 18:26

predkosciomierz ogarnalem i wskazowka paliwa juz nie szaleje :bigok: , kontrolke od absu i poduch pogasilem przez komputer, tutaj podziekowania dla kolegi daron7,
braklo mi paliwa i przestal dzialac pierwszy wirnik w pompie ktory podaje paliwo do kosza, narazie musialem wywalic jeden oring zeby pompa ciagla paliwo, czy orientuje sie ktos czy pompa z passata 1,8t albo audi a4 podejdzie do kosza z golfa 4/octavia bez zadnych przerobek? bo ponoc z passata i a4 sa troche wydajniejsze pompy, ew czy jest sens kupowac zamiennik do mk4 np
http://www.motointegrator.pl/produkty/2 ... o-o2u066jc" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motointegrator.pl/produkty/2 ... oria-76809" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motointegrator.pl/produkty/2 ... 86-580-824" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
homer21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1011
Rejestracja: wt lis 15, 2011 13:25
Lokalizacja: Pniówek

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: homer21 » czw lis 27, 2014 22:02

Pany ciekawy temat .

Ostatnio czytając troche polskich stron jak i tych zza wielkiej wody , doczytałem czegoś takiego że .
Dzieki pomocy Progrmatora willem można bez wylutowania wgrać nową mape na sterownik chodzi tu o 3.8.2 bez szyny can
mianowicie Pamięć może przyjmować dane czyli nasze mapy gdy podłączyny pod pin 43 w sterowniku 12+ ,
Czyli możemy słać nowe mapy przez OBD2 jak w nowszych m7X
Jedyny minus jest taki że nie można odczytać z naszego sterownika mapy .


Pytanie się nasuwa takie jak to zrobić .
Ma ktoś jakieś pomysły lub doświadczenia ? :hmm:


Mój Mk2 1.8 T :D http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=514787" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: ADi997 » czw lis 27, 2014 22:21

Kości w agu są jednokrotnego zapisu, nie da się na nich nadpisać nowych map, trzeba wylutować, włożyć w programator, odczytać, zmodyfikować i wgrać na nową kość.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
homer21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1011
Rejestracja: wt lis 15, 2011 13:25
Lokalizacja: Pniówek

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: homer21 » ndz lis 30, 2014 14:22

nie do końca były dwa rodzaje kości jedna nie mogła przyjmować wcale a druga mogła przyjmować ale tylko po podaniu + na 43 pin


http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... chiptuning" onclick="window.open(this.href);return false;


Mój Mk2 1.8 T :D http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=514787" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: slawko333 » ndz lis 30, 2014 15:56

jak to jest z tymi pompami paliwa? katalogi podaja ze np 1,6 mialy takie same pompy co 1,8 t, a kolega forumowy mowil mi ze 1,8 t mialy wydajniesze pompy, szukac ori uzywanej czy nowy zamiennik?



S.
Super eS.
Super eS.
Posty: 816
Rejestracja: wt gru 02, 2008 20:55
Lokalizacja: Santorini

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: S. » ndz lis 30, 2014 16:13

slawko333 pisze:jak to jest z tymi pompami paliwa? katalogi podaja ze np 1,6 mialy takie same pompy co 1,8 t, a kolega forumowy mowil mi ze 1,8 t mialy wydajniesze pompy,
ETKA mówi że wszędzie szło to samo, prócz AJQ/APP i Quattro/4 motion z racji budowy baku ;)
Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości