Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
homer21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1011
Rejestracja: wt lis 15, 2011 13:25
Lokalizacja: Pniówek

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: homer21 » sob cze 21, 2014 20:50

Kalik fajnie by było jak byś smierzył , ja myśle ze nie ma co się rozdrabniać i lepiej zapodac większą pompę lepiej mieć lekki nadmiar cisnienia niż jego brak


Mój Mk2 1.8 T :D http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=514787" onclick="window.open(this.href);return false;

czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: czaja86 » sob cze 21, 2014 23:48

Pompy nie zmusisz do wydajniejszej pracy. Pompa ma określoną wydajność. Różne info jest na necie odnośnie seryjnych pomp paliwa w 1.8T ale większość pisze że zdrowa pompa powinna wystarczyć do tego co da radę uzyskać z K03s.
A jak myślisz co robią osoby które jadą serią na softa i dostają 1,2 bara ?? Po prostu nic nie robią bo pompa obsłuży a regulator 4 barowy po prostu zwiększa wydajność wtryskiwaczy benzynowych.

Katalogi zapewne podają 3 bary dla tych pomp bo taki jest regulator ciśnienia paliwa ale przy obciążeniu trzeba dodać do tego ciśnienie doładowania. A jak odepniesz wąż od podciśnienia do regulatora paliwa to ciśnienie na listwie paliwowej też spadnie.
Ile max barów seryjna pompa paliwa wydoła to nie wiem ale to jest według mnie mało istotne bo raczej liczy się ile paliwa napompuje serja to chyba 120L/h a takie walbro to chyba 255/h

Jeśli chcesz sprawdzić ile twoja pompa wydoła to zrób test na jej wydatek i test pod obciążeniem i wtedy będziesz wiedział czy jest ok.

PS. Ja na seryjnej padniętej pompie paliwa przy 1,2 bara miałem 202 KM ale wtryski się zapętlały. Moja pompa miała wydajność coś około 30L/h.

Trochę się rozpisałem ale mam nadzieję że załapiesz o co chodzi.
Przejrzyj ten temat od początku to dużo ciekawych rzeczy się dowiesz.



Kalik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz lip 22, 2012 00:51
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Kalik » ndz cze 22, 2014 12:45

homer21, I też z takiego założenia wychodzę, dlatego szukam pompy pasującej w ori kosz ale wydajniejszej, a z tego co wyczytałem w różnych źródłach pompa audi s3 wcale nie jest wydajniejsza niż seryjna, co innego r32 ale troszkę inaczej wygląda i tu potrzeba sprawdzonego info w tym temacie :)

Znalazłem ten N75, numer 058 906 283 C. Śrubki nie da się całkiem wykręcić i wyjąć, bo na to się nastawiałem :P Ale od pozycji w jakiej się znajdowała oryginalnie kręciłem ją w lewo na max (bardziej się chyba nie da, bo już zaczęła się obrabiać główka a dalej nie poszła) i... po 3/4 obrotu doszła do końca.

Obrazek

To jest jej maksymalna pozycja kręcąc w lewo i od niej, 3/4 obrotu w prawo, tak żeby wcięcie śrubki było minimalnie za tą plastikową wypustką od kostki po lewo.

czaja86, masz rację wydajność pompy w litrach na godzinę jest bardzo ważna ale ważne jest też przy jakim ciśnieniu jest ten wydatek paliwa, bo prawdopodobnie im większe ciśnienie pompa musi napompować, tym mniej wydajna staje się w l/h. I tak jak pisałeś, przy seryjnej pompie i regulatorze ciśnienia 3 bar ona dawała ciśnienie 3,6-3,7, to wydaje mi się że przy 4 barowym regulatorze, wyda większe ciśnienie, bo większy regulator nie będzie sprawiał jej oporu w układzie ale jeśli wyda wtedy powiedzmy 4,4 bara, to czy jej wydajność w l/h nie spadnie?

Tylko się nie denerwuj :P bo ogarnąłem to co mi napisałeś w poprzednim temacie i macie rację, żeby pompę sprawdzić, tak chyba zrobię :) tylko chcę się dowiedzieć, czy to co do tej pory czytałem (a sporo tego było), zrozumiałem porpawnie.


Obrazek

Awatar użytkownika
homer21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1011
Rejestracja: wt lis 15, 2011 13:25
Lokalizacja: Pniówek

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: homer21 » ndz cze 22, 2014 16:47

Kalik wielkie dzięki że sprawdziłeś :D, słuchaj powoli do przodu nie od razu Kraków zbudowali xd


Mój Mk2 1.8 T :D http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=514787" onclick="window.open(this.href);return false;

S.
Super eS.
Super eS.
Posty: 816
Rejestracja: wt gru 02, 2008 20:55
Lokalizacja: Santorini

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: S. » ndz cze 22, 2014 17:30

Pompa 120L/H przy ciśnieniu 6,5b do ilu według was wydoli? :)



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: czaja86 » ndz cze 22, 2014 17:39

Kalik, podaj specyfikację auta co masz zrobione. Bo regulatora 4 barowego nie zakłada się od tak sobie ale do określonego powodu.



Kalik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz lip 22, 2012 00:51
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Kalik » ndz cze 22, 2014 23:49

homer21, nie ma problemu ;) Ja chyba właśnie za dużo na raz w tym sezonie robię, bo i moc i wygląd i jeszcze za środek się brać chciałem...

czaja86, pierwsze co zrobiłem, to wrzuciłem sprężarkę k03-052 i N75 z S3, do tego doszedł wydech przelot, FMiC i auto pojechało na strojenie. Tam tuner wrzucił mi większe wtryski, bo tak chciałem, z audi s2 to chyba 330cc są, okazało się że moja pompa jest trupem i wtedy wrzucili mocniejszą pompę z 2.7 biturbo i regulator ciśnienia 4 bar. W trakcie strojenia turbo które było po regenereacji i zrobiłem na nim może 3 tyś zaczęło się sypać, to znaczy zaczęło puszczać olej i dostało luzu na wirniku, góra - dół. Więc auto wypluło 212 koni i 330 NM, choć dało by się pewnie więcej ale tuner nie chciał go już gnieść, żebym mógł wrócić na kołach do domu i naprawić turbo.


Obrazek

czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: czaja86 » pn cze 23, 2014 15:37

W audi S2 było 2 rodzaje wtryskiwaczy : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=81658" onclick="window.open(this.href);return false; tu masz rozpiskę wtryskiwaczy.
Ja mogę tylko od siebie dodać że seryjne 320cc pętliły mi już na 202KM.
Regulator mógł tuner zastosować żeby zwiększyć wydajność wtryskiwaczy ale u jednego na takich samych wtryskach wyjdzie inna moc u drugiego inna.
Gdzieś na początku tego tematu jest napisane że seryjna pompa starcza na 250KM co jak na K03S jest już blisko jej maxa. Więc obawiasz się o pompę to szukaj wtryskiwaczy z rovera 460cc pakuj regulator 3 barowy i albo seryjną pompę lub coś z TT lub R32 ewentualnie walbro inline.

Ja się zastanawiam jak by dodać drugą pompę obok filtra paliwa inline czy nie zwiększyło by to wydajności całego układu. Ta w baku robiła by za wstępną a ta zewnętrzna wydajniejsza za właściwą. Widziałem na necie takie już rozwiązania i zastanawia mnie to czy cały taki układ jest dużo wydajniejszy.

PS. Jeśli teraz masz 1,1bara doładowania i regulator 4 bary to już robi się pod obciążeniem 5,1 bara



Kalik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz lip 22, 2012 00:51
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Kalik » pn cze 23, 2014 18:28

PS. Jeśli teraz masz 1,1bara doładowania i regulator 4 bary to już robi się pod obciążeniem 5,1 bara
I tu właśnie doszedłeś do sedna sprawy i dlatego pytam, czy seryjna pompa, bądź tam mocniejsza z s3/r32 da sobie radę przy takim ciśnieniu. A szukam takiej, bo pasuje w seryjny kosz i nie musiał bym się bawić w rzeźbę :)

Co do połączenia pomp szeregowo jest do dobre rozwiązanie ale opłacalne i stosowane głównie w projektach 500+ hp, dlatego sobie ten temat odpuszczam i szukam czegoś co mi przypasuje :) Wtryski prawdopodobnie mam z tej mocniejszej wersji.


Obrazek

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: RasPL » pn cze 23, 2014 23:02

czaja86 pisze:3 bary to jest regulator na listwie paliwowej na wolnych obrotach
Też głupot nie pisz bo na wolnych obrotach to 3 bary nie ma. 3 bary ma z odłaczonym weżem podcisniania/nadcisniania.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Kalik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz lip 22, 2012 00:51
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Kalik » wt cze 24, 2014 00:15

RasPL, Oczywiście masz rację, wiem co kolega czaja86 miał na myśli, tylko źle to napisał. Dla ścisłości ciśnienie paliwa na listwie na wolnych to coś około 2,5 bara o ile dobrze pamiętam.


Obrazek

Awatar użytkownika
homer21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1011
Rejestracja: wt lis 15, 2011 13:25
Lokalizacja: Pniówek

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: homer21 » wt cze 24, 2014 22:48

dokładnie to 2,3-2,5 z odpiętym wężem 3 bary


Mój Mk2 1.8 T :D http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=514787" onclick="window.open(this.href);return false;

Filip954
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt lis 16, 2010 23:40

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Filip954 » śr cze 25, 2014 20:13

Mam pewien problem z łapą silnika, swap idzie do B4, łape silnika tył mam od vento 1.9 Tdi i przeszkadza mi spływ oleju z turbo, silnik BAM
Obrazek
Mogę wyciąć kawałek łapy i sie nie bać ze silnik mi kiedyś spadnie czy musze wyrzeźbić nowy spływ oleju?

Drugi problem to pozbycie się węży od dodatkowej pompki wody. Nie wiem co zrobić z przewodem co idzie do turbo, czy wykręcić go i zatkać otwór inną śrubą, a uszczelnić podkładką miedziana, chodzi mi o tą śrubę:
Obrazek



S.
Super eS.
Super eS.
Posty: 816
Rejestracja: wt gru 02, 2008 20:55
Lokalizacja: Santorini

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: S. » śr cze 25, 2014 20:19

chcesz pozbyć turbine chłodzenia wodą?



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości