Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Fahoo » czw sty 05, 2012 18:25

Mruffka, nie na stronie a w hurtowni stali kwasoodpornej ARGO Białystok ,wpisz w net a znajdziesz


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Rapix » pn sty 16, 2012 15:10

Panowie mam APY moc to jakieś 265KM i teraz pytanie co warto zrobić dalej przy stosunkowo nie wielkim nakładzie?
Mam już zrobione:
-tip stalowy
-440cc
-wydech
-fimc
-oil catch tank
-oczywiście soft

Pytanie moja głowica jest najprawdopodobniej już wysłużona, mam drugą od AEB (odświeżoną) czy warto ją wkładać pod K04 ?
warto robić jakoś hybrydę z K04 (za specjalnie nie chce zmieniać turbo bo to wiąże się z większymi kosztami) cel to zbliżyć się do 300km
Co warto jeszcze było by zrobić?



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: bugalon » czw sty 19, 2012 00:52

Głowica z AEB będzie lepsza nawet po samym remoncie, bo ma szerokie kanaly. Potencjał da też kolektor ssący z AGU (ale to nie jest jakis wielki mus). Jak masz IC i wydech to zmień turbinę i wtryski tylko i będzie cacy. Najlepiej zainwestuj w jakies turbo sensowne teraz na przyklad TD05-16 (lub GT2871R z garretta jeśli masz więcej kasy). Do tego wymień wtryski (najlepiej na 630) i możesz spokojnie celować w 320 koni (na TD05) lub i nawet 400koni (GT2871R) o ile nie boisz się o dół silnika a tuner będzie umiał mądrze poprowadzić moment.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
jakubek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 780
Rejestracja: czw maja 12, 2005 22:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: jakubek » czw sty 19, 2012 11:05

bugalon, Kolega napisał małym kosztem.Z tego co wiem to niechce zmieniac turbo na wieksze zeby nie zmieniac kolektora dlatego pytał o hybryde. A zmiana turbo i wtrysków pociaga za soba inne zmiany i koszty.


Obrazek

Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Rapix » czw sty 19, 2012 15:01

bugalon na temat większej sprężarki i większych mocy to wiem co i jak... ale nie chce iść w to stronę bo to zaraz kolektor, turbo, tip, pompa, paliwa, wtryski + robocizna itp. i nazbiera się niezła sumka....
bardziej zależało by mi się zbliżyć do 300KM i w miarę sensownie przy tym wyjść finansowo...
głowicę mam i leży dlatego pewnie założę zastanawiam się jeszcze tylko czy bawić się w to hybrydową sprężarkę czy jednak odpuścić...



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: bugalon » czw sty 19, 2012 18:51

Hybrydy odpuść, nie slyszalem żadnej dobrej opinii o takich wynalazkach, za to złych całą masę. Na K04 raczej do 300 nie dociągniesz. Głowica z szerszymi kanalami pomoże, warto pobawić się też fazami rozrządu, troche moment przenieść w wyższy zakres obrotów. Można też zrobić bardziej agresywne mapowanie silnika (zaplony) no ale wtedy jeździć tylko na paliwach shellowskich (Vpower racing) lub dodawać jakieś octan boostery przy każdym tankowaniu. Tyle można doradzić "bezkosztowo".

Poza tym TD05 wcale nie jest takie drogie. Pewnie taniej by wyszlo zapodać tą turbinę niż bawić się w zmianę głowicy. Efekt na pewno by wyszedł lepszy i był by ograniczony jedynie przez wtryski.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Rapix » pt sty 20, 2012 00:48

głowica z remontem to 1000zł. + uszczelki śruby itp. 400/500zł robotę mam powiedzmy gratis to wychodzi 1500zł. max - a za tyle to ja turbo kupię drugie tyle co najmniej wyspawanie kolektora pod to, a gdzie dp tip ? Ja rozumiem że wszystko kosztuje ale co wydać 3tys zł. to nie 8 tys np.



Awatar użytkownika
lukas.g60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1346
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 16:14
Lokalizacja: TBU/sw209ld
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: lukas.g60 » pt sty 20, 2012 03:54

jak masz 3k to kolega ma do sprzedania włąsnie taki zestaw,ja mialem brac tyle ze u mnie robi sie 4x4 i kolektor nie spasi,APY to s3 ?jezeli masz ośke to podejdzie do ciebie,schamowane na 336km bodajze,za 3000 takich koni nie zrobisz,jak jeszcze zapodasz głowe z aeb i jak bugalon, wspomniał ssacy to bedzie baja,tamten ma na waskim kanale auq motor,apropo bugalon, jest cos z evo na 350+?chodzi mi o turbo i zeby wstawało cos koło 3000obr?



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: bugalon » pt sty 20, 2012 11:16

Zgadza się, ale policz też że swoje graty sprzedasz. Na K04 z kolektorem znajdzie się szybko kupiec i popędzisz swoj zestaw za 1500 spokojnie. Żeliwne kolektory z flanszami T3 czy T25 na ebayu możesz spokojnie dostać za 800 złotych. Myślę że nie będzie tak źle jak piszesz. Turbinę też kupisz taniej niż napisałeś. Za 1500 to na racingforum ktoś używanego GT28RS sprzedawal. Wystarczy troche poszukać i sie nie bać :)
Rapix pisze:głowica z remontem to 1000zł. + uszczelki śruby itp. 400/500zł robotę mam powiedzmy gratis to wychodzi 1500zł. max - a za tyle to ja turbo kupię drugie tyle co najmniej wyspawanie kolektora pod to, a gdzie dp tip ? Ja rozumiem że wszystko kosztuje ale co wydać 3tys zł. to nie 8 tys np.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: bugalon » pt sty 20, 2012 11:20

A co to za kolega? Bo takiego zestawu mój brat poszukuje do siebie :). Z Evo są turbiny ktore osiągną 350+. Trzeba szukać z tych wersji co seryjnie mialy 400 koni. Problem w tym że jest ich malo a ja oznaczeń nie znam. No i zapomnij że w silniku 1,8 z mocą ponad 350 koni turbo będzie wstawalo kolo 3k :) GT2871R na kulkach które napędza się jak wsciekle da boosta pelnego dopiero w okolicy 3500 a co dopiero turbina na panewce.
lukas.g60 pisze:jak masz 3k to kolega ma do sprzedania włąsnie taki zestaw,ja mialem brac tyle ze u mnie robi sie 4x4 i kolektor nie spasi,APY to s3 ?jezeli masz ośke to podejdzie do ciebie,schamowane na 336km bodajze,za 3000 takich koni nie zrobisz,jak jeszcze zapodasz głowe z aeb i jak bugalon, wspomniał ssacy to bedzie baja,tamten ma na waskim kanale auq motor,apropo bugalon, jest cos z evo na 350+?chodzi mi o turbo i zeby wstawało cos koło 3000obr?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

buryy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt paź 05, 2004 12:55
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: buryy » pt sty 20, 2012 18:27

bugalon, zapraszam na priv

łukasz, potrzebujesz turbiny z Evo 9: TD05HR-16G6C-10.5T (49378-01580). Jej wydajność to 400+. Problemem jest dostępność i cena. Nowa w FP kosztuje 1075$ + opłaty.
Wydajności najbardziej powszechnych TD05HR-16G6-9T, TD05HR-16G6-9.8T, TD05HR-16G6-10.5T w silnikach 20V wg mojej wiedzy to odpowiednio ~ max 340, 350, 360KM przy modach towarzyszących. Poszczególne modele różnią się wastegatem (49378 vs 49178), materiałem, z którego wykonane jest koło turbiny (inconel, tytan), koło kompresji (alu, magnez - dotyczy tylko niektórych Evo9) i wielkością części gorącej.
Jak już ktoś wypłodzi sobie kolektor pod twinscrola Evo to jest on w miarę rozwojowy, można posadzić na niego FP white, green lub wyżej :bajer: Ewentualnie dla miłośników Tajwanu TD06Sl2R 20G


Golf 1 400+
S4B5 450+
ACQ: _https://www.facebook.com/AudiCoupeQuattroV8T

Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Rapix » pt sty 20, 2012 18:44

S3 jest w quattro ;) i ja nie napisałem że mam 3tys tylko że nie chce wydawać małego worka pieniędzy ;)



mabu79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: sob sty 01, 2011 15:16
Lokalizacja: Olsztyn

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: mabu79 » sob sty 21, 2012 13:34

Rapix,mój dziadek miał powiedzonko:"Grosz dał,g..no tańcował".Tak samo jest w przypadku modzenia przy samochodach.Szukając koni musisz zapytać zapytac samego siebie,czy to tylko dla wyniku czy ma być bezawaryjnie(o ile to mozliwe przy samochodach mocno modyfiowanych).Moim zdaniem trzeba dozbierać kilka PLNow i kupowac cos z zapasem.To oczywiście tylko moje zdanie.


...it has so much torque,that could tear a whole in time :)
...this is not acceleration. It's TELEPORT

Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Rapix » wt sty 24, 2012 16:35

Generalnie macie racje tylko że ja nie chce więcej niż 300KM i nie chce ładować się w jakieś duże koszta ;) Więc pewnie odpuszczę i będę tak jeździł ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości