Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » sob mar 06, 2010 02:45

Kolejna zagadka panowie... A mianowicie moim zdaniem najwiekszy wynalazek jaki do tej pory spotkalem. Silnik 150km ulozony poprzecznie ,ale ze sprezarka z silnika wzdluznego , malo tego silnik ma ustawiony kolektor ssacy i przepustnice w odwrotna strone jak AGU,AUM,APP,AUQ itp itd a ma przepustnice na linke i glowica ma wielkosc kanalow prawdopodobnie taka ja glowica w silniku AGU ,AEB (sprawdze to jutro )

Obrazek

Jak ktos zgadnie jakie ten motor ma oznaczenie to jest dobry...ja osobiscie pierwszy raz trafilem na takiego wynalazka

[ Dodano: 06 Mar 2010 01:58 ]
Raschey pisze:Tzn. ja to tak rozumię że oddaje swoje turbo z Golfa IV 1.8t 150PS, płacę za regenerację/modyfikację 500 zł-tyle było przynajmniej ostatnio ("nowa" 1300zł), wsadzam, daje wtryski 320cc, pompa da rade do 250PS, stroje i mam 230PS do codziennej bez fuckup-owej jazdy. No i IC

Nie ma takiej opcji .... zle to rozumiesz ... nie osiagniesz takiej mocy po takich modyfikacjach ktore podales
Ostatnio zmieniony sob mar 06, 2010 02:48 przez Rafalek114, łącznie zmieniany 1 raz.


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob mar 06, 2010 11:35

Tak by to wyglądało, chyba go ktoś z sharana wyrwał :)

Obrazek



Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » sob mar 06, 2010 11:42

TAZ pisze:chyba go ktoś z sharana wyrwał :)

Dokladnie :bigok:

ps ten silnik to straszny wynalazek


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob mar 06, 2010 12:01

Ponoć słupek ten sam co AGU, reszta osprzętu inna.



Awatar użytkownika
WILCZEK MK4 GTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt lis 13, 2007 15:11
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: WILCZEK MK4 GTI » sob mar 06, 2010 19:45

oznaczenie silnika AJH



Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » ndz mar 07, 2010 12:39

Ponoć słupek ten sam co AGU
info potwierdzone ...glowica ma identyczne kanaly jak AGU , ale ma tez jedna przewage nad glowica AGU :wink:


ps jak dla mnie to najciekawsza glowica od wczoraj :bajer:


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz mar 07, 2010 17:43

To się pochwal z czym jest lepsza. :grin:



Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » pn mar 08, 2010 01:17

To się pochwal z czym jest lepsza. :grin:
wiesz moze nie tyle ze jest lepsza ,ale mozna ja montowac rowniez do nowszych wersji 1,8t bo ma wyjscie na ten caly AGR.
Ostatnio zmieniony pn mar 08, 2010 19:45 przez Rafalek114, łącznie zmieniany 1 raz.


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt mar 16, 2010 09:00

Dawno nic nie pisałem. A tu kolejne pytanie. Co ze sprzęgłem przy podniesieniu nm i KM ??
Serie mamy dwie 228mm na dwumasie i 240mm na dwumasie. Pewnie ci co podnoszą moc zaraz będą spawać dwumas żeby go odchamić, ale wiadomo, że zamiast 228mm w dwumasie da się spokojnie dobrać sprzęgło z innych VW.

I tak do skrzyń 5 biegowych pasuje tylko 228mm, docisk można wziąć z ABFa, 1Z, chyba nawet passata B3 z silnikiem 9A o ile skrzynie miał na linki bo tam też 228mm siedziało. Wszystko ładnie i pięknie ale ori dociski raczej są do prawie seryjnych mocy tylko. Wszędzie piszę, że tarcza i docisk z VR6, tylko ile to zniesie ????



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt mar 16, 2010 11:44

I tak do skrzyń 5 biegowych pasuje tylko 228mm, docisk można wziąć z ABFa, 1Z, chyba nawet passata B3 z silnikiem 9A o ile skrzynie miał na linki bo tam też 228mm siedziało. Wszystko ładnie i pięknie ale ori dociski raczej są do prawie seryjnych mocy tylko. Wszędzie piszę, że tarcza i docisk z VR6, tylko ile to zniesie ????
tylko docisk jest z VR6 jest taki sam jak ww. silnikach a tarcza różni się tylko tłumikiem drgań, wkładaj zestaw Sachsa z G60 i po problemie



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt mar 16, 2010 14:06

A ma ktoś jakiś doświadczenia jaki moment ten zestaw zniesie ?? Ja dla siebie to mam nowego sachsa z ABFa ale wiedza przyda się innym, którzy chcieli by nakupić przed robotą to co potrzeba.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » wt mar 16, 2010 14:35

Na razie jest sprawdzone 380Nm w G60, trzyma bez większego problemu


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » wt mar 16, 2010 23:44

TAZ pisze:A ma ktoś jakiś doświadczenia jaki moment ten zestaw zniesie ??
Wszystko zalezy od tego jak sie jezdzi.

1 przyklad ...caly kpl z sachsa i poslizgnal sie przy jakis marnych 260nm i 190km w moim mk3 , nie polecam ....

2 przyklad ... jest jeden ziomek na forum vwzone ktoremu gto robil swapa na APY w mk3 plus "soft,wydech,fmic" i sprzeglo z g60 pofrunelo w dwa tygodnie ,pozniej wszedl spiek i dopiero daje rade


3 przyklad Z drugiej strony wlozylismy nowy kpl sachsa z vr6 do audi tt na jednomasie z g60 by digitun ...moc to 306km i 380nm ...auto dawalo rade ale nigdy nie bylo strzelone ze sprzegla ,dlatego nie wiem jak to by sie skonczylo ,jak ktos mocno upala samochod to odradzam taki zestaw, jak ktos jezdzi spokojnie to tak jak Dario napisal moze i nawet do 380nm wytrzymac
Ostatnio zmieniony wt mar 16, 2010 23:52 przez Rafalek114, łącznie zmieniany 1 raz.


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » śr mar 17, 2010 02:34

_mumin_ pisze:Tu małe porównanie korb 1.9 TDI vs. 1.8T chyba nie muszę mówić która jest która :)

Obrazek

Obrazek

To już wiemy dlaczego warto zmienić korby na kute :P
Silnik 1,8 8v i 16v oraz 9a mają korby 144 mm, ABF, 2e itd mają 159 mm korby - jaki jest wymiar korby tej z TDI, które pokazałeś i z jakiego dokładnie to jest silnika ?

Z tego tematu wynika,że seryjne korby 20vT wytrzymują okolice 350 koni - czyli w zasadzie jak i inne korby seryjne vw ale taka ,,masiwna" z TDi to już musi dawać ładnie radę - pytanie tylko czy da się ją zaadoptować do jakiegoś benzynowego silnika i do ilu koni wytrzymałyby takie korby!?

Tak optycznie patrząc to jestem bardziej do nich przekonany niż do np korb kutych Wosner'a czy jeszcze jakiejś innej firmy!!

O GIGANTYCZNYCH sworzniach dla korb TDi nie wspomnę...z czego tu w ogóle tłoki podpasywać ?


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości