Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6146
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: rysiektr » śr lip 18, 2018 14:22

Szukaj takiego, żeby miał dobrą blachę, zawieszenie i hamulce i tak i tak będziesz miał do zrobienia od nowa jeśli to ma mieć ręce i nogi. Wiadomo, że jak kupisz z hamulcami tarczowymi z tyłu, czy ze wspomaganiem to już później nie będziesz musiał tego dokupować bo są to jednak jakieś koszty, ale mimo to dla mnie najwyższym priorytetem byłaby zdrowa blacha.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Michalst3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr cze 07, 2017 22:23

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Michalst3 » ndz lip 22, 2018 15:31

Przy 1.3 ma inną łapę tylną silnika niż 1.6 i większe. A łapa od tych większych przyda się do zamocowania 1.8t.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6146
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: rysiektr » ndz lip 22, 2018 16:39

Z 1.3 to zadna lapa nie pasuje, ale łapy to akurat jeden z mniejszych kosztów, więc tym bym sie nie przejmował.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3410
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: marcinas1983 » ndz sie 19, 2018 23:18

Nadal się męczę ze swoim drugim autem... czy ktoś spotkał się z takimi objawami w 1.8T agu...



Dodam, że pod kolektorem ssącym ta plastikowa fajka wymieniona na nową, zaworek w trójniku też, wąż między odmą a kapą zaworową też, DV sprawny, wężyk do DV też, wężyk do regulatora ciśnienia paliwa też, cewki 4 nowe ( przeróbka brak modułu na filtrze powietrza ) jak i świece ngk platyny, sonda lambda nowa bosch dedykowana, nie wiem gdzie już szukać przyczyny tego falowania. Czy może być to przepustnica?? Jest to jedyna rzecz, która ma wspólny udział przy PB i LPG oprócz układu zapłonowego, adaptacje przechodzi bez problemu.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6146
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: rysiektr » pn sie 20, 2018 22:12

A sprawdzałaś szczelność dolotu? Łańcuch z napinaczem ok?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3410
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: marcinas1983 » wt sie 21, 2018 13:51

rysiektr pisze:
pn sie 20, 2018 22:12
A sprawdzałaś szczelność dolotu? Łańcuch z napinaczem ok?
dolot szczelny, jako że mam lpg to mogę podejrzeć ile jest ciśnienia w kolektorze ssącym i mam 320mbar na wolnych obrotach i silniku rozgrzanym, do tego łańcuszek rozrządu zmieniłem niedawno i to nic nie dało. To falowanie jest też połączone z jakby wypadaniem zapłonu w sensie silnik drga. Miałem też odczyt napięcia stukowców wysoki w 2 pierwszych oknach ( dla pierwszego i drugiego cylindra ), ale okazało się, że czujnik był źle dokręcony. Dokręciłem go momentem 20nm i teraz wszystkie 4 maja równe odczyty. Nie wiem czy agu tak mają ale letni silnik zbiera się nawet ok, zaś jak się rozgrzeje to traci jak by moc... a na pewno nie ma takiego dołu jak na letnim.

EDYTA:

Zmieniłem maf na inny i chyba problemy się rozwiązały... wcześniej odczyt maf skakał od 2.7X mg/s do czasem 2.2X mg/s. Teraz mam na jalowych 1.9X - 2.3 mg/s gdy włączy się wentylator chłodnicy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Developers
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 549
Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
Lokalizacja: Garageee
Auto: GULF MK II AUDI S3 8L

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Developers » ndz paź 21, 2018 11:02

Siemanko, nie chcę zakładać nowego tematu.. Chciałbym się dowiedzieć co można po wywalać trochę nie potrzebnych rzeczy z 1.8t bo mam kaszanę. Audi S3 8l apy
Odmę już wydarłem gumy poszły w świat, pod ciśnienie łapało lewego powietrza, zaślepione będzie na ssącym odma troszkę inaczej pójdzie albo zrobię catch tank, alę chcę jak najwięcej miejsca.


Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6146
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: rysiektr » pn paź 22, 2018 12:10

Developers pisze:
ndz paź 21, 2018 11:02
Siemanko, nie chcę zakładać nowego tematu.. Chciałbym się dowiedzieć co można po wywalać trochę nie potrzebnych rzeczy z 1.8t bo mam kaszanę. Audi S3 8l apy
Odmę już wydarłem gumy poszły w świat, pod ciśnienie łapało lewego powietrza, zaślepione będzie na ssącym odma troszkę inaczej pójdzie albo zrobię catch tank, alę chcę jak najwięcej miejsca.
Evap bym zostawił, SAI S3 nie ma fabrycznie, wiec jedynie N112 i N249 zostaje do wywalenia spod kolektora ssącego. Ewentualnie 2 sonda.
viewtopic.php?t=500259 tu masz wszystko


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Developers
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 549
Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
Lokalizacja: Garageee
Auto: GULF MK II AUDI S3 8L

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Developers » śr paź 24, 2018 09:31

rysiektr pisze:
pn paź 22, 2018 12:10
Developers pisze:
ndz paź 21, 2018 11:02
Siemanko, nie chcę zakładać nowego tematu.. Chciałbym się dowiedzieć co można po wywalać trochę nie potrzebnych rzeczy z 1.8t bo mam kaszanę. Audi S3 8l apy
Odmę już wydarłem gumy poszły w świat, pod ciśnienie łapało lewego powietrza, zaślepione będzie na ssącym odma troszkę inaczej pójdzie albo zrobię catch tank, alę chcę jak najwięcej miejsca.
Evap bym zostawił, SAI S3 nie ma fabrycznie, wiec jedynie N112 i N249 zostaje do wywalenia spod kolektora ssącego. Ewentualnie 2 sonda.
viewtopic.php?t=500259 tu masz wszystko
SAI mam :D bo to pierwsze wypusty APY oznaczenie, tak jest na walone, że skrzyni biegów nie widać....


Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/

Awatar użytkownika
trepson_vlcrew
VAG ŁOWICZ
VAG ŁOWICZ
Posty: 3955
Rejestracja: śr gru 08, 2010 19:53
Lokalizacja: Łowicz

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: trepson_vlcrew » pt mar 15, 2019 14:38

Golf IV 1.8t auq zderzak R32 - jaki Max cooler bez rzeźby wejdzie.

I czy dedykowane zestawy fmic nadają się na montaż. Pytam bo przebitka cenowa ok 1000 za zestaw a tuner. Nie szykuje się na wielkie moce tylko chce mieć te 250km na spokojnie też nie będę się tym ścigał.


Obrazek

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=413934
#vlcrew #bagged #12_5j #widebody #1.8t #custom #LY3D #mk4

Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2322
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: kkkacper » pn mar 18, 2019 15:04

ja mam w zderzaku od R 600x300x76, ale bylo rezane bo nie moglem z kolankami na wyjsciach sie zmiescic.. ale na 250 konie to kazdy mniejszy pierdek Ci starczy :jezor:


:dol: 2.8 V6 24V Tornado Rot mk II :dol: :satan: :satan: :dol: VR6 Turbo [?? KM/?? Nm] 4motion mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: DJ_Mouse » czw wrz 05, 2019 16:54

Witam kolegów. Przeczytałem sporo stron tematu jednak mam kilka pytań, na które odpowiedzi nie znalazłem. Pacjent Golf mk1 silnik z A3 AGU. Motor wyjęty, ogarniam go mechanicznie do przeszczepu i żeby pójść dalej potrzebuje kilku wskazówek:

1. Wszyscy którzy montowali 1.8T piszą "łapy od wiadomo kogo" - możecie mnie uświadomić do kogo uderzyć? :grin: :kwiat:

2. Na puszce filtra powietrza jest moduł zapłonowy, od wewnętrznej strony ma radiator żeby powietrze zasysane go chłodziło - jak sobie z tym poradziliście? Gdzie go zamontować? Czy może być gdzieś na sztywnej blaszce przykręconej do grodzi? Nie przegrzeje się wtedy? Chciałbym zamontować stożek, obudowa z a3 nie zmieści się w mk1 bo potrzeba miejsca na dolot...

3. Będę usuwał EVAP - co z przewodami od niego? (jeden do kolektora IN za przepustnicą, drugi do rury dolotu za przepływką) - zaślepić? Da się wykręcić ten króciec z kolektora i wkręcić tam śrubę żeby nie zostawiać takiego pustego cycka?

4. Aktualnie w mk1 mam diesla więc nie ma żadnej pompy paliwa - nie chce pruć baku tylko zamontować pompę zewnętrzną - ktoś poleci jaką i czy lepiej w komorze silnika czy pod zbiornikiem paliwa? Aktualnie mam od zbiornika węże zbrojone, chciałbym przejść na przewody w oplocie stalowym - tylko czy takie przewody mają jakieś specjalne końcówki? Czy skręca się je opaskami jak standardowy przewód gumowy?

Znalazłem pompę od e30, Magneti Marelli opisuje wydatek 120l/h i ciśnienie 4bar - wystarczy? MAM00065 - kod magneti

5. Gdzie montowaliście w mk1 ECU? nie chcę ciąć za bardzo budy ze względu na jej stan, pod błotnikiem czy na wewnętrznej stronie ściany grodziowej?

6. Czy linka prędkościomierza z mk1/mk2 pasuje P&P do skrzyni 1.8t ? Mam skrzynkę 5 bieg o oznaczeniu DBZ. Ew, jeśli nie to jakieś sprawdzone patenty na to?


Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi ;)


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

Awatar użytkownika
trzeci5
Forum Master
Forum Master
Posty: 1062
Rejestracja: pn sty 22, 2007 21:08
Lokalizacja: Skrzyszów/Wodzisław.śl

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: trzeci5 » ndz paź 27, 2019 00:16

jeśli chodzi o łapy to wal do apsika z protune on też ci podpowie co zrobić z zbędnym osprzętem,pozdrawiam


Obrazek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=374315

Suuyek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz sty 26, 2020 17:55

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Suuyek » pn lut 10, 2020 23:27

Cześć potrzebuje pinout me 7.5 znalazłem dwa w necie i delikatnie się różnią



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości