Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: ssarna1 » pn kwie 18, 2016 18:51

Panowie, jestem w trakcie swapu AGU do mk3. Wcześniej siedział tam 1.8 ADZ, powiedzcie mi czy muszę swapować heble na 5x100? Jeśli tak to czy muszę zmieniać wahacze na takie z GTI razem z jarzmami? Próbowałem zmienić przeguby wewnętrzne tak żeby zostały stare półosie ale nie pasują.


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
tom cio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 14:56
Lokalizacja: Radzyń Chełmiński

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: tom cio » pn kwie 18, 2016 19:33

Nie musisz zmieniać zawieszenia na 5x100, wystarczy, że przełożysz flansze w skrzyni biegów na te z 1.9tdi z golfa 3 i normalnie zakładasz swoje półosie które miałeś (jeśli miałem duże przeguby przy skrzyni, jeśli nie to zakładasz duże przeguby wewnętrzne też z tdi i po sprawie).



ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: ssarna1 » pn kwie 18, 2016 19:39

Ok dzięki, a mogą być flansze z afn z Toledo?


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
tom cio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 14:56
Lokalizacja: Radzyń Chełmiński

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: tom cio » pn kwie 18, 2016 20:03

Tak, te też będą dobre.



Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: darwaz » wt kwie 19, 2016 23:37

Czy ktoś z was miał styczność z pompami paliwa firmy MEAT & DORIA? Dokładniej chodzi mi o zamiennik pompy bosch 044 http://www.meat-doria.com/product_meat/76035" onclick="window.open(this.href);return false; . Nie szukam na siłę oszczędności bo cena boscha mnie nie powala, ale jeśli ten zamiennik się sprawdza to różnicę 400zł mogę sobie wydać na inne graty do silnika. Co o tym sądzicie?



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: kkkacper » wt kwie 19, 2016 23:59

darwaz, wez sobie 044 style z fmic np. jak chcesz i tak chinczyka.. tamte sa wzglednie sprawdzone i mozna na nich latac.. ale w jakie moce chcesz celowac, ze pchasz sie w 044? Wydaje mi sie, ze 040 albo walbro pewnie obsluzy to co potrzebujesz wiec lepiej wez mniejsza ale ori i bedziesz mial spokoj.. poza tym roznica 400zl? Nie bardzo wiem w jaki sposob skoro za 500 mozna normalnie ori 044 teraz dostac :jezor:


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: darwaz » śr kwie 20, 2016 01:13

kkkacper pisze:darwaz, wez sobie 044 style z fmic np. jak chcesz i tak chinczyka.. tamte sa wzglednie sprawdzone i mozna na nich latac.. ale w jakie moce chcesz celowac, ze pchasz sie w 044? Wydaje mi sie, ze 040 albo walbro pewnie obsluzy to co potrzebujesz wiec lepiej wez mniejsza ale ori i bedziesz mial spokoj.. poza tym roznica 400zl? Nie bardzo wiem w jaki sposob skoro za 500 mozna normalnie ori 044 teraz dostac :jezor:
W okolice 400ps. Nie chcę się koniecznie pchać w 044 ale mam pod ręką te pompy zamienniki Doria nowe po 200zł(044 liczyłem że wyjdzie 600). Zapytałem bo nie znam tej konkretnej firmy i nie wiem co to warte. Nie napisałem że chcę Chińczyka, nie przeszkadza mi że pompa będzie kosztowała 500zł jak ma być niezawodna. Pytam z czystej ciekawości bo dopiero dziś się dowiedziałem o istnieniu tej firmy.



ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: ssarna1 » śr kwie 20, 2016 09:39

tom cio pisze:Tak, te też będą dobre.
Dzięki za pomoc, kupiłem flansze za 20 zł :bigok: wszystko pasuje. Co zrobić z łapą przednią? Tylna skrzyni pasuje z dizla, tylna rozrządu z mojego starego a przednią mam też kołować z AFN?


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
tom cio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 14:56
Lokalizacja: Radzyń Chełmiński

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: tom cio » śr kwie 20, 2016 13:22

ssarna1 pisze:
tom cio pisze:Tak, te też będą dobre.
Dzięki za pomoc, kupiłem flansze za 20 zł :bigok: wszystko pasuje. Co zrobić z łapą przednią? Tylna skrzyni pasuje z dizla, tylna rozrządu z mojego starego a przednią mam też kołować z AFN?


Tak, z afn, abf, ahu ogółem żeby łapa była do skrzyni na linki 02a.



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: kkkacper » śr kwie 20, 2016 21:46

darwaz, no spoko.. dla mnie to firma krzak o ktorej nie mialem pojecia, a troche w tym siedzenie.. o chinczykach z fmic moge cos napisac bo kumpel z nich korzystal i jakos tam temat ogarniaja, mimo, ze suma sumarum i tak zostaly zmienione :jezor: haha ;)


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: ssarna1 » pn kwie 25, 2016 22:05

tom cio pisze:Tak, z afn, abf, ahu ogółem żeby łapa była do skrzyni na linki 02a.
Silnik siedzi :pub: teraz czeka mnie elektryka, znalazłem kilka tematów o słynnych czterech wtyczkach do podpięcia, ale w żadnym temacie nie ma dokładnie sprecyzowane co do czego. Np tutaj:
viewtopic.php?f=140&t=516379" onclick="window.open(this.href);return false;

mamy coś takiego:
"pomarańczowa 6drm
1.szaro biały - deska wskaźników
2.zielono biały - deska wskaźników"
itp, jest kilka przewodów opisanych "deska wskaźników", dwa opisane "klimatyzacja" albo "elektrozawór zbiornika" ale bez żadnych szczegółów, poza tym brakuje rozpiski czarnej 10-pinowej kostki. Czy ma ktoś dokładny opis który przewód do czego służy?

Czy mogę nie podpinać wstecznego i rozrusznika i zostawić to z mojej starej instalacji?


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
tom cio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 14:56
Lokalizacja: Radzyń Chełmiński

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: tom cio » wt kwie 26, 2016 12:58

Oczywiście, że wsteczny i rozruch zostaje ze starej instalki, po co ciąć i lutować kable ;) Co do kabli to osobiście nie opierałbym się na opisach na forach bo często są błędy, znajdź schemat i dojdziesz który kabelek do czego jest, a wtedy wpiąc kilka kabli w skrzynkę mk3 to już z górki.



ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: ssarna1 » śr kwie 27, 2016 21:37

No o ile ze schematami do AGU nie miałem problemów, to do ADZ mam :goof: Potrzebny mi schemat ideowo-montażowy, w książce sam naprawiam jest ideowy i nie jest on zbyt pomocny bo nie ma tam w ogóle złącz :kac:
Poratuje ktoś? Pomocna byłaby nawet rozpiska ecu i tego okrągłego złącza przy głowicy


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
tom cio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 14:56
Lokalizacja: Radzyń Chełmiński

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: tom cio » śr kwie 27, 2016 22:54

ADZ to nie jest 1.8 8v z mk3 seryjne? Jak tak no to bliźniak z abs i aam tyle że ma immo dołożone. Rozpiskę skrzynki bezpieczników masz tu: http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości