Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

S.
Super eS.
Super eS.
Posty: 816
Rejestracja: wt gru 02, 2008 20:55
Lokalizacja: Santorini

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: S. » wt mar 18, 2014 22:41

Jak dla mnie AGU ma z prawej :hmm:



Awatar użytkownika
Sev
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt sty 25, 2011 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Sev » śr mar 19, 2014 14:36

True :D
Z tym że AGU = szeroki kanał, BAM = wąski kanał. Do AUM/AUQ z BAM'a pasuje jeżeli chodzi o kanały. Sam mam taki w swoim AUQ ;)


Projekt FiA: 6Y+20VT ;)
Obrazek

S.
Super eS.
Super eS.
Posty: 816
Rejestracja: wt gru 02, 2008 20:55
Lokalizacja: Santorini

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: S. » śr mar 19, 2014 22:23

Sev pisze:True :D
Z tym że AGU = szeroki kanał, BAM = wąski kanał. Do AUM/AUQ z BAM'a pasuje jeżeli chodzi o kanały. Sam mam taki w swoim AUQ ;)
Kolektor z S3 ma takie same kanały jak AUQ, to wiem. Wtryski i listwe zostawiałeś z AUQ?



Awatar użytkownika
Sev
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt sty 25, 2011 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Sev » czw mar 20, 2014 12:19

Wtryski i listwa początkowo tak, z AUQ. Potem wleciały 380tki z BAM'a (gabarytowo identyczne z 320tkami) a teraz siedzą 440tki które są dłuższe i dla nich w zasadzie nie trzeba zeszlifowywać tego dingsa na kolektorze. Listwa nadal z AUQ ale potrzebne było jej podniesienie o szerokość dosłownie 2 nakrętek M8 ;)
Poprzednio jeszcze w AUMie miałem seryjnie wrzucona listwę z wtryskami na kolektor z BAMa to zamieniłem kolejnością te rureczki które wadzą z listwą (rurki w górę listwa w dół) i te 1,5mm poszły w górę, dołożyłem 1 czy dwie podkładki i o te dodatkowe ok 3 mm poszły w górę a to wystarczyło żeby nie zahaczały.


Projekt FiA: 6Y+20VT ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Mr Coffee
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 17:31
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Mr Coffee » wt kwie 08, 2014 22:29

Mam takie pytanie. Obecnie posiadam AGU. Czy dużo będzie roboty, żeby włożyć tam AUM z anglika?
1 ) Czy kolektor ssący z AGU podejdzie do AUM? Chodzi o różnice w przepustnicach i listwe wtryskową (wolałbym zostawić z AGU bo łatwiej dostać tanie i wydajne wtryski)
2 ) Czy pedały z anglika pasują do europejczyka?



Awatar użytkownika
louderr_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: wt wrz 27, 2011 10:35
Lokalizacja: Biłgoraj

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: louderr_88 » śr kwie 09, 2014 08:26

Podstawowa różnica to taka ze AUM nie ma przepustnicy na linkę...
w ogóle to jest bezsens pchać AUM zamiast AGU... czemu??


Obrazek
Mój Czarnuch
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=508605" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Mr Coffee
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 17:31
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Mr Coffee » śr kwie 09, 2014 08:38

Różnice między AUM i AGU są mi znane. Przepustnica wiem, że na linke, chodzi mi o to czy da się ją przerzucić bo kolektor chce z AGU (ma już nawierty do wtrysków lpg) i do AGU łatwiej o większe wtryski a wiadomo do lpg wtryski benzynowe muszą mieć większy zapas aby nie było zapętleń. Do swojego AGU nie mam zastrzeżeń. Nie bierze oleju itp zalany 5w40 - przebieg prawie 250tys.
A czemu? Jest okazja założyć AUM z przebiegiem 68tys mil ;)
Po za tym AUM ma szerokopasmówke więc strojenie lpg jest bardziej dokładne. W AUM wystarczy chip i fmic i 200KM może być już znacznie przekroczone.



S.
Super eS.
Super eS.
Posty: 816
Rejestracja: wt gru 02, 2008 20:55
Lokalizacja: Santorini

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: S. » śr kwie 09, 2014 10:02

Skoro AGU masz w dobrym stanie, prościej będzie go postawić na ME 7.5..... Same plusy ;) Dobry dół, dobra głowica, dobry osprzęt :D



Awatar użytkownika
Sev
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt sty 25, 2011 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Sev » śr kwie 09, 2014 12:14

Mr Coffee pisze: 2 ) Czy pedały z anglika pasują do europejczyka?
Nie pasuje.
Mr Coffee pisze:1 ) Czy kolektor ssący z AGU podejdzie do AUM? Chodzi o różnice w przepustnicach i listwe wtryskową (wolałbym zostawić z AGU bo łatwiej dostać tanie i wydajne wtryski)
AUM ma małe kanały, bez rozwiercania kanałów w głowicy nie podejdzie, pomimo tego że na otwory pod śruby pasuje.

Weź z AUM turbinę (k03-053 praktycznie to samo co 052 z AUQ), ECU, przepustnicę wiązki itd i wrzuć to do AGU, pogrzebać w ECU żeby zmienne fazy powyłączać itp, wystroić i jazda.
Ostatnio zmieniony śr kwie 09, 2014 12:20 przez Sev, łącznie zmieniany 1 raz.


Projekt FiA: 6Y+20VT ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Mr Coffee
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 17:31
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Mr Coffee » śr kwie 09, 2014 12:19

S. pisze:Skoro AGU masz w dobrym stanie, prościej będzie go postawić na ME 7.5..... Same plusy ;) Dobry dół, dobra głowica, dobry osprzęt :D
Tylko później ciężko będzie się pozbyć słupka z aum - jest bezwartościowy a nie chciałbym dokładać zbyt dużo do interesu :) Ale wiadomo AGU + ME 7.5 to potęga :D
Mocy nie chciałbym napewno powyżej możliwości sprzęgła - 250KM więc AUM styknie. Druga sprawa to różnica w przebiegu 250tys a 100tys to jednak sporo
Sev pisze:
Mr Coffee pisze: 2 ) Czy pedały z anglika pasują do europejczyka?
Nie pasuje.
Wystarczy tylko dokupić pedał gazu? Jak z potencjonometrem?
I jeszcze jedna sprawa - układ od klimy, pompę hamulcową, serwo itp mogę zostawić z AGU?



Awatar użytkownika
Sev
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt sty 25, 2011 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Sev » śr kwie 09, 2014 12:24

Potencjometr z anglika sam jest OK, ale czy da się go na pedale zamontowąc - nei wiem, pedał jest na odwytrkę i nie zamontujesz P&P. Pedał z potencjometrem możesz np kupic tez od Fabii bo jest chyba taki sam.


Projekt FiA: 6Y+20VT ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Mr Coffee
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 17:31
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Mr Coffee » śr kwie 09, 2014 15:18

Te pytania to czysto teoretyczne bo nie wiem jeszcze czy będę coś w ogóle zmieniał. W tym roku inne wydatki.
Zastanawia mnie jeszcze właśnie czy mogą zostać przewody od klimy, pompa hamulcowa, serwo i reszta rzeczy, które są inne lub w innym miejscu.
Sev pisze:Potencjometr z anglika sam jest OK, ale czy da się go na pedale zamontowąc - nei wiem, pedał jest na odwytrkę i nie zamontujesz P&P. Pedał z potencjometrem możesz np kupic tez od Fabii bo jest chyba taki sam.
Bez różnicy czy od benzyny czy diesla?



JackGTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: czw sie 19, 2010 16:15
Lokalizacja: Horsens

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: JackGTI » śr kwie 09, 2014 18:56

witam
czy ktos wie z jakm momentem przykrecac walki rozrzadu w 1.8 t dokladnie AGU? wkladam walki od wolnossaka i ma ten dylemat, mam wartosci dla 1.9 tdi ale dla 1.8t moga byc inne, a wiec z jakim momentem przkrecac wałki??
pozdr



Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: ADi997 » śr kwie 09, 2014 19:41

10Nm


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości