Strona 1 z 2

Swap 1.8 Turbo - kilka pytań

: sob gru 12, 2009 00:42
autor: Rafit
W skrócie robię SWAP na silnik 1.8 Turbo [AWT] - z Passata po lifcie i mam kilka pytań.

1. W moim poprzednim 2.0 8V wchodził wąż do przepustnicy chyba od filtra węglowego. W MK4 1.8T widziałem, że też to jest (foto poniżej). Przechodząc do sedna. Z tego co zauważyłem to w MK3 było to podłączone do filtra a z filtra szlo chyba pod auto do nikąd. W silniku z Passata w przepustnicy w ogóle nie mam tego podłączenia, więc czy to jest potrzebne? Czy mogę ten cały wąż zaznaczony wyrzucić całkowicie z samochodu wraz z oryginalnym filtrem z MK3

POGLĄDOWE Z MK4:
Obrazek

MOJE CABRIO:
Obrazek

2. Węże od wody do chłodnicy wychodzą na prawo. Można włożyć chłodnicę do góry nogami do auta. Czy to jest jakaś różnica jak jest włożona chłodnica?

3. Jak to jest z tą odmą tj. Co można wywalić i pozakładać filterki? W 1.8T z MK4 jeden wąż od odmy wychodzi z pokrywy zaworów, natomiast w AWT z passata to wychodzi z głowicy po prawej i trochę mi przeszkadza.

-----------------
Numeracja do zdjęcia:

1. tu jest jakiś chory zaworek w passacie, którego nie ma seryjnie w MK4 i bardzo przeszkadza. Z tyłu jest podłączenie do odmy. Czy to jest to co normalnie jest w pokrywie zaworów w MK4 gdzie wychodzi wąż nr 2 ?? Można tu gdzieś filterki założyć, aby pozbyć się węży?

3. to podciśnienie ma iść do kolektora?

4. Tu jest króciec wody problem taki, że pasuje tu tylko z Passata który ma wyjście w przód i w dół. Z MK4 który ma dodatkowe wyjście w tył auta prawdopodobnie do nagrzewnicy. Co zrobić z tym fantem?

Obrazek

I jeszcze to:

To jest wąż który ma być podpięty do nagrzewnicy czy do czego to ma iść?
Obrazek

: ndz gru 13, 2009 15:10
autor: hunterek
ostatnie foto to tutaj wpinasz sie do nagrzewnicy , o reszte pytaj ;)

: ndz gru 13, 2009 15:34
autor: Fido_dido
Rafit jedynka to jest egr można śmiało wywalić to jest taki śmieszny układ połączony z filtrem węglowym dla ekologów


http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=235106


tu masz korok po kroku jak wywalić ten cały układ w stanach bardzo popularny

robi konkretnego clean looka i wywala masę gratów miłej lektury i powodzenia

: pn gru 14, 2009 00:45
autor: Rafit
Fido_dido, :elegant:

No to po co ja te wszystkie rurki kupowałem :green_fuck:
Teraz będzie trzeba zrobić clean :bigok:

Może chciałbyś mnie odwiedzić jak jesteś trochę obeznany w temacie? :pub:

[ Dodano: Pon Gru 14, 2009 01:31 ]
Poczytałem poczytałem. I już dużo wiem :grin:

Cieszy mnie wywalenie EGR, bo to mi pozwoli zamontować króciec wody z MK4 co niweluje moje problemy.

I nie kumam skąd wychodzi podciśneinie do BOV wg tego rysunku (w kolektorze tylu otworów nie ma, a tu na rysunku pokazane jest, że wychodzi osobno, a nie z trójnika).

Kolektor ma
2 małe podciśnienia (1. listwa wtryskowa, 2. boost+westegate)
2 duże (1 do servo, 2 niby zaślepiony wg instrukcji)

To skąd BOV ? Czy na tym rysunku po prostu ktoś się machnął przy wymazywaniu w paincie, bo na pierwszym schemacie widać, że leci po obwodzie z podciśnienia na dole.

Obrazek



I druga ważna sprawa to: TO VAC. GENERATOR IN EXHAUST. Wychodzi tu z tego króca co widać na pokrywie zaworów. Tylko na mojej pokrywie tego w ogóle nie ma. Skąd by to miało wychodzić u mnie i dokąd to w ogóle idzie? W oryginale to idzie do odmy.
Obrazek

: pn gru 14, 2009 20:16
autor: Paulus
Tutaj masz kilka odpowiedzi na pytania:
schemat vacum 1.8T
BOV a raczej w tym silniku DV jest połączony z zaworem N249. W poprzecznym silniku ( nie wiem jak we wzdłużnym) jest pakiet metalowych rurek łączących te elementy.
Odmy w tym silniku są dwie jedna z głowicy druga z bloku (pod kolektorem dolotowym). Obie się łączą i podpięte są do zaworu odmy umieszczonego w przewodzie łączącym obudowę filtra z wejściem turbo.

: pn gru 14, 2009 21:53
autor: Fido_dido
Ciesze się Rafit ze mogłem pomoc przestudiuj tamte schematy powinny pomoc zadałeś sobie dużo problemu z tym silnikiem od passka mam nadzieje ze starczy ci zapału mi już się powoli on kończy

: pn gru 14, 2009 23:11
autor: Rafit
Paulus pisze:Odmy w tym silniku są dwie jedna z głowicy druga z bloku (pod kolektorem dolotowym). Obie się łączą i podpięte są do zaworu odmy umieszczonego w przewodzie łączącym obudowę filtra z wejściem turbo.
To kolego wiem :-) Tylko właśnie u mnie nie ma tej odmy z pokrywy zaworów, którą gość z tematu podłączył do czegoś co nie wiem czym jest "VAC. GENERATOR IN EXHAUST"

Fido_dido, kryzys był swojego czasu teraz działam twardo :bigok:
Mój silnik wygląda tak:

Obrazek

: wt gru 15, 2009 01:01
autor: Rafalek114
teraz to dopiero sie zaczna schody , nie zapomnij o tym ze potrzebujesz jeszcze inny zbiorniczek na wode od spryskiwaczy ,ale to akurat male piwno ...

: wt gru 15, 2009 01:15
autor: Rafit
Rafalek114, a co ma piernik do wiatraka. To to jest najmniejszy problem ze wszystkich możliwych. :grin: Zbiorniczek możliwe, że zostanie zastąpiony jakimś małym litrowym gdzieś ukrytym :-) Np w miejscu filtra węglowego.

: wt gru 15, 2009 20:51
autor: Rafalek114
Rafalek114, a co ma piernik do wiatraka
Nic mistrzu , poprostu ja jestem po takim swapie i moj zrobil juz ponad 12tys km bezawaryjnie , zobaczymy jak bedzie u ciebie :green_fuck:

ps a o zbiorniczku napisalem bo rzucilo mi sie to w oczy .... i zobaczymy jka bedziesz mowil po skonczonym swapie , bo te drobnostki wykanczaja finansowo

: wt gru 15, 2009 22:15
autor: Rafit
Rafalek114, ja tam na razie chce to ogarnąć, aby jeździło, wyglądem zajmę się pewnie jak będę malować cale auto. Co do awaryjności, to pewnie u mnie coś wyskoczy, bo mechanikiem nie jestem, a wszystko robię sam pierwszy raz w życiu.

Dobra a teraz kolejna seria pytań. Wywalam EGR, Odmę itd i tu pierwsze pytanie:

Może mnie ktoś olśnić czy mam wszystkie otwory zaślepić jak na tym głównym zakładam filterek czy co powinienem z innymi otworami zrobić?
Obrazek

No i kwestia tego zaworku, gdzie ma być podłączony ten przewód zaznaczony na żółto?
Obrazek
- Niebieski wchodzi do rury prowadzącej do turbiny
- Różowy z tego co mi się wydaje do WG
- A żółty ?


A tu silnik już trochę puściej:
Obrazek

: wt gru 15, 2009 22:31
autor: Paulus
Kolego jeszcze raz Cię odsyłam do schematu, który załączyłem w poprzednim poście. Różowy przewód podłącza się do rury na wyjściu z turbosprężarki (jest w niej króciec).
Odnośnie odmy. sprawdzałem i faktycznie niektóre AEB miały tylko jeden przewód ze skrzyni korbowej połączony poprzez zawór z przewodem od filtra do turbosprężarki. Rysunki mam ale tylko z ETKI.
Ten króciec który jest zaznaczony na zdjęciu powyżej (na niebiesko, pod kolektorem dolotowym) służy do doprowadzenia ciśnienia do zaworów N112 i N249 a nie do odmy.

: śr gru 16, 2009 01:02
autor: Rafit
Paulus, co do oryginalnych rur to mam ogromny bałagan, ponieważ silnik był z Passata, a teraz mam trochę osprzętu tego i trochę tego.

Mój silnik to AWT (a przynajmniej głowica i blok :green_fuck: ), bo reszta to raczej AEB

Jesteś pewny? Co do tego różowego, bo mi się osobiście wydaje, że dobrze go podłączyłem wg schematu. Przynajmniej ja to tak widzę. Niebieski jest na pewno poprawny, bo siedział w TIPie już od początku jak go kupiłem.

Swoja drogą u mnie nie było prawdopodobnie w ogóle N249, bo DV miałem podłączone bezpośrednio do kolektora. I nie miałem w aucie w ogóle wtórnej pompy (SAIP)

Obrazek
Obrazek

: śr gru 16, 2009 11:39
autor: Rafalek114
Rafit pisze:Mój silnik to AWT (a przynajmniej głowica i blok :green_fuck: ), bo reszta to raczej AEB
W takim razie ,albo mi sie wydaje ,albo ten motor to jeden wielki mix ... bo z tego co pamietam to AWT ma chyba cewki wciskane ,a nie przykrecane tak jak u ciebie. Chyba ze pokrywa jest jeszcze z jakiegos innego np wlasnie AEB

ps szkoda ze nie masz ori glowicy z AEB