Skrzynia z 1.9TDi do 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
browar19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sty 16, 2007 12:05
Lokalizacja: Gdańsk

Skrzynia z 1.9TDi do 1.8T

Post autor: browar19 » ndz cze 07, 2009 01:42

Czy ktoś moze montował albo wie jak zachowuje sie auto jeżeli do 1.8T 300+PS wsadze skrzynie z 1.9tdi?? auto bedzie wolniej sie rozpedzało?? bedzie lag po zmianie biegu?



Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Re: Skrzynia z 1.9TDi do 1.8T

Post autor: Rafalek114 » ndz cze 07, 2009 12:41

browar19 pisze:Czy ktoś moze montował albo wie jak zachowuje sie auto jeżeli do 1.8T 300+PS wsadze skrzynie z 1.9tdi?? auto bedzie wolniej sie rozpedzało?? bedzie lag po zmianie biegu?

bedziesz osiagal zawrotne predkosci na poszczegolnych biegach !! ja bym chyba zostal prz g60 skrzyni


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

Awatar użytkownika
browar19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sty 16, 2007 12:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: browar19 » ndz cze 07, 2009 13:18

niestety skrzynia z 1.8T ukrecila sie juz 3 razy. Mi chodzi o to czy jak bede zmienial biegi na skrzni z diesla to laga niebede miał laga;/ oraz czy auto bedzie sie podobnie rozpędzać jak na skrzyni z benzyny.



tomec 1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 464
Rejestracja: sob lis 08, 2008 16:34
Lokalizacja: inowrocław
Kontakt:

Post autor: tomec 1984 » ndz cze 07, 2009 13:33

napewno bedziesz szybciej zmnieniał biegi
dieselek ma krótkie pierwsze biegi
kumpel miał w swoim 2.0gti z 3orginalne skrzynie biegów i kazdą zajechał albo pękały albo cos ale zamontował od tdi i był zadowolony miał odejscie no i wytrzymała cały rok a nie 3 miechy

pozdro


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce07977662bcb304.html][img]http://images43.fotosik.pl/294/ce07977662bcb304m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » ndz cze 07, 2009 22:02

tomek1984 co Ty wygadujesz....na skrzyni od TDI bedzie mial masakrycznie dlugie biegi !!!


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
macpat1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn lut 12, 2007 00:27
Lokalizacja: woj pom
Kontakt:

Post autor: macpat1 » ndz cze 07, 2009 22:49

też się zastanawiłem nad włożeniem takiej skrzyni ale zniechęciło mnie własnie te długie przełożenia....zobaczymy jak w tym sezonie kasta sie sprawi?? jak padnie to przynajmniej będę wiedział co robić :) a kolega tomec 1984 w sumie ma rację ale tylko i wyłącznie z silnikiem diezla :)
Ostatnio zmieniony ndz cze 07, 2009 22:54 przez macpat1, łącznie zmieniany 1 raz.


macpat1

Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » ndz cze 07, 2009 23:08

browar19 pisze:niestety skrzynia z 1.8T ukrecila sie juz 3 razy. Mi chodzi o to czy jak bede zmienial biegi na skrzni z diesla to laga niebede miał laga;/ oraz czy auto bedzie sie podobnie rozpędzać jak na skrzyni z benzyny.

mysle ze bedzie to gorzej jechalo na skrzyni z TDI-tzn przez to ze przelozenia beda dluzsze


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

tomec 1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 464
Rejestracja: sob lis 08, 2008 16:34
Lokalizacja: inowrocław
Kontakt:

Post autor: tomec 1984 » ndz cze 07, 2009 23:39

to kurcze nie wiem jakie wkoncu miał biegi sie zakręciłem he he ale napeno wytrzyma więcej niz normalna


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce07977662bcb304.html][img]http://images43.fotosik.pl/294/ce07977662bcb304m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » pn cze 08, 2009 21:14

zakladaj z tdi- bardzo fajnie sie jezdzi na niej z silnym 1,8T
jedynka cos 80, dwojka 140, trojka 200, cztery 250, piatki nie dokrecilem do konca :)
predkosci sa podane przy odcince 7500rpm.
Ostatnio zmieniony pn cze 08, 2009 21:15 przez GTO, łącznie zmieniany 1 raz.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » pn cze 08, 2009 22:51

GTO pisze:zakladaj z tdi- bardzo fajnie sie jezdzi na niej z silnym 1,8T
jedynka cos 80, dwojka 140, trojka 200, cztery 250, piatki nie dokrecilem do konca :)
predkosci sa podane przy odcince 7500rpm.

od kiedy dla ciebie 300konny 1,8t to mocne auto :jezor: - chociaz w mk2 to pewnie juz fajnie sie odpycha


ps myslalem ze dla mr GTO mocne auta sie zaczynaja od bariery 500km np ABF :grin:
Ostatnio zmieniony pn cze 08, 2009 22:56 przez Rafalek114, łącznie zmieniany 1 raz.


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

Awatar użytkownika
Kevin_mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 768
Rejestracja: sob lis 20, 2004 02:09
Lokalizacja: Worthersee
Kontakt:

Post autor: Kevin_mkII » pt cze 12, 2009 15:09

widze wiekszosc nie jezdziła 1.8t z skrzynia z tdi a wysuwa teorie....
policzcie sobie lepiej przełożenia..


Pozdrawiam
Kevin

http://www.facebook.com/ksystem1 - K-system Car Detailing

michalurbi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw mar 27, 2008 23:46
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: michalurbi » pt lip 03, 2009 23:44

mam pytanko jak to jest z haldexem, mam skrzynie z tdi a dyfer tyl z bezyniaka jest jakas różnica miedzi haldexem z tdi a bezyna? np. ilosc zebow niezgadza sie w dyfsze itd :)


:)

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » sob lip 04, 2009 00:13

tu masz przełożenia skrzyni http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... riebe.html
a tu masz strone do obliczania prędkośći
http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html
jakby nie działało to można ręcznie obliczyć:
V = ( 0.188 * D * n ) / ( Ib * Ig )


D = ( 25.4*F + 0.02*S*P ) / 1000

V - predkośc rzeczywista [km/h]
D - średnica koła [m]
n - obroty silnika [obr/min]
Ib - przełożenie danego biegu
Ig - przełożenie przekładni głównej
F - średnica felgi [cale]
S - szerokość opony [mm]
P - profil opony

----------------------------------------------------------------------

Przykładowe wyliczenie :

opona 195/50R15

D = ( 25.4*15 + 0.02*195*50 ) / 1000 = 0.576 m

obroty silnika = 4000 obr/min
przełozenie 5-biegu = 0.744
przełozenie przekładni głównej = 3.15

V = ( 0.188*0.576*4000 ) / (0.744*3.15) = 185 km/h


oblicz i daj zanć



michalurbi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw mar 27, 2008 23:46
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: michalurbi » sob lip 04, 2009 12:07

opona 205/50r13 obwód -535mm

zeby sie przyjemnie jezdzilo trzeba miec przelozenie minimum 0.7 wtedy nedzie przy 4000 obrotow - 185 kmh czyli skrzynie DRZ , DUS , EWK ale zadna z tych skrzynek o ile dobrze sie orjetuje nie jest 4x4 piątkę przeżyje, ale lepiej żeby 6 byla :). i nadal niewiem czy haldex z bezyniaka pasuje do skrzyni z tdi 4x4

moze pomozecie mi w znalezieniu dlugości skrzyni z tt FMN podobno dluga
Ostatnio zmieniony sob lip 04, 2009 13:02 przez michalurbi, łącznie zmieniany 2 razy.


:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości