Chiptuning 1,8T AGU Pomorskie

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » wt lut 10, 2009 22:19

Ja do swojej A3 AJQ zapodalem IC z allegro. Chinol ale w TDI sie sprawdza wiec i benzyne powinien ogarniac. wymiary 700x180x60.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » wt lut 10, 2009 23:47

a no ja tez mam cos podobnego ,tez chinola i tez zajefajnie sobie radzi ... co wiecej mysle ze do 300ps poradzi sobie spokojnie :jezor: ,ale tyle to pewnie i tak nie bedzie u mnie ... maks to co da rade k04
Ostatnio zmieniony śr lut 11, 2009 06:01 przez Rafalek114, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dawidpap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pt paź 06, 2006 15:31
Lokalizacja: starogard gdański
Kontakt:

Post autor: dawidpap » pn lut 23, 2009 17:19

Rafalek114, widzę że Ty też robisz mody z 1,8T swap 1,8T do mk3 no no no gratulację, oglądałem na forum jak masz zrobiony to orurowanie do FMIC super to wygląda też tak bym chciał:)

[ Dodano: 25 Lut 2009 19:36 ]
po zastanowieniu i sprawdzeniu odłożonej kwoty w skarbonce :grin: zdecydowałem póki co na założenie tak jak koledzy tu mi radzą FMIC z orurowaniem + chip a później zobacze co z tego wyjdzie i czy dalej będę potrzebował jeszcze więcej mocy :) pozdr

[ Dodano: 11 Kwi 2009 19:24 ]
Rafalek114 pisze:sluchaj najlepiej by bylo jak bys zakupil jakiegos FMIC ,nawet chinola ,a dolot to bys musial troche pokombinowac bo caly nowy z kwasowki to cie wyjdzie sporo..

mam pytanie co do założenia orurowania do FMIC, a mianowicie chodzi mi o podłączenie tego, powiedzcie mi czy mam wyrzucić te gumowe przewody od starego ic i w to miejsce odpowiedni dogiąć rury z nierdzewki?? czy jak zakładam rury to są one już podłączane w inne miejsca?? pytam bo mam możliwość dogięcia rur w pracy w różnych kształtach i wyszło by mnie to taniej niż dawać do jakiś firm tuningowych. pozdr


Oceń moje GTI 1.8T AGU
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2624684#2624684

Awatar użytkownika
simens
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: śr kwie 04, 2007 11:42
Lokalizacja: Wroclaw

Chiptuning 1,8T AGU Pomorskie

Post autor: simens » ndz paź 31, 2010 14:34

montaz coolera z t5 albo z sprintera komus wyszedl moze?? czy to kompletnie zly pomysl??


VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!

Pomidor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob lut 12, 2005 21:25
Lokalizacja: 3miasto

Chiptuning 1,8T AGU Pomorskie

Post autor: Pomidor » ndz lis 14, 2010 03:27

Co do warsztatu na pomorzu, ktory zdecydowanie mozna polecic to: http://www.tune-up.pl/kontakt.php" onclick="window.open(this.href);return false;



JackGTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: czw sie 19, 2010 16:15
Lokalizacja: Horsens

Re:

Post autor: JackGTI » pt lis 19, 2010 21:41

[/quote]

na k03 mozliwe sa wyniki nawet 210 KM wszystko zalezy w jakim stanie jest silnik i turbina ale to tylko czesc bez wydechu i FMIC wtrsyków 320 nie ma sie za co zabierac do tego porządny nie załamany dolot i okolice 200 można atakować

k03S z wydechem dobrym FMIC wyryski 320, dolot nie załamany i 230 KM"


Tutaj mam powazne pytanie! chcialem ze swojego AGU turbina k03 jak wiadomo 150 KM wyciagnac 235 KM. Po przeczytaniu waszych postow np. tego powyzj od Grzesia zwatpilem czy rzeczywiscie wiecie co piszecie?

jezeli z seryjnego AGU k03 turbo mozna po chip tuningu osiagnac 193 KM to modyfikujac dolot, montujac FMIC oraz pozadny wydech uwazam ze smialo smialo mozna osiagnac 235 KM chociaz z tego co wy piszecie niemozliwe jest to nawet z k03s i 320 wtryskami!

doslownie tydzien temu zamontowalem jeden z najlepszych na rynku dolotow zimnego powietrza K&N Apollo ktory maksymalnie daje 15KM (jest to pomiar uzyskany na civic type R przez K&N) i gdybym juz teraz wybral sie na chip tuning to zapewne uzyskalbym wynik powyzej 200KM i to bez zadnych modyfikacji turbo wydechu i IC. Wiec jak to jest z waszymi kalkulacjami?



strikerbest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Chiptuning 1,8T AGU Pomorskie

Post autor: strikerbest » ndz lis 21, 2010 02:31

Mam nadzieję że nikt się nie obrazi ale takie wyliczenia że dolot daje 15KM czy kolektor dolotowy daje 10KM to można sobie wsadzić w nos bo wszystko zależy od tego jakie a uto. Ogólnie przyjęło się że nie warto robić samego programu, tym bardziej że z reguły mówi się w tedy "... a dalej zobaczymy". Po Chipie to wartość około 170-180KM. Każda dalsza modyfikacja zaczyna się od zmiany turbo na K03S a ona ciągnie za sobą dalsze modyfikacje czyli wtryski i intercooler. Moce po takim zabiegu to okolice 200KM. Zrobienie wydechu to najczęściej około 15KM i takie wyniki najczęściej można spotkać 210-215KM. Oczywiście są możliwe większe wyniki ale znajomi którzy modyfikowali auta otrzymywali właśnie takie wyniki.
Chciałem zaznaczyć że moje wywody dotyczą 1,8T AGU gdyż inne silniki 1,8T mają inne komponenty bazowe które pozwalają na inne przyrosty.



JackGTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: czw sie 19, 2010 16:15
Lokalizacja: Horsens

Chiptuning 1,8T AGU Pomorskie

Post autor: JackGTI » ndz lis 21, 2010 16:13

Heh to ja bede pierwszym ktory wam udowodni ze 230 KM z AGU jest mozliwe bez zmieniania turbo i wtryskow. Strikerbest pisze ze chip daje okolo 170-180 KM (no chyba ze masz strasznego grata, 500 tys km przebiegu to moze i tak) a chca dalej zwiekszac moc nalezy wymieniac turbo i wtryski - jest to conajmniej niedorzeczne Obecnie u siebie majac zamontowamy jedynie dolot Apollo K&N moglbym na chipie zrobic 200 KM. Dalsze modyfikacje pozwola na wzrost przynajmniej 30 KM i bez zmieniania turbo. Poczekamy zobaczymy!



Awatar użytkownika
Scientist
Forum Master
Forum Master
Posty: 1245
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 20:41

Chiptuning 1,8T AGU Pomorskie

Post autor: Scientist » ndz lis 21, 2010 18:18

JackGTI, buaha... prosze Cie ogarnij sie chłopie bo piszesz cos o czym nie masz pojecia. Na dolocie zyskasz moze z 5ps przy obecnej konfiguracji. Wiec musze Cie troszke rozczarowac, i zapisz to sobie wyraźnie - NIE UZYSKASZ 230ps NA SERYJNYCH GRATACH gdyż:

1) K03 nie wydoli
2) Wydech nie wydoli
3) Seryjne wtryski koncza sie przy ok 200ps
4) SMIC nie wydoli



JackGTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: czw sie 19, 2010 16:15
Lokalizacja: Horsens

Re: Chiptuning 1,8T AGU Pomorskie

Post autor: JackGTI » ndz lis 21, 2010 18:29

Scientist pisze:JackGTI, buaha... prosze Cie ogarnij sie chłopie bo piszesz cos o czym nie masz pojecia. Na dolocie zyskasz moze z 5ps przy obecnej konfiguracji. Wiec musze Cie troszke rozczarowac, i zapisz to sobie wyraźnie - NIE UZYSKASZ 230ps NA SERYJNYCH GRATACH gdyż:

1) K03 nie wydoli
2) Wydech nie wydoli
3) Seryjne wtryski koncza sie przy ok 200ps
4) SMIC nie wydoli
Scientist buhaha ty najwyrazniej nie umiesz czytac; kto kiedykolwiek pisal ze na seryjnych gratach bo przynajmniej nie ja? Czytaj uwaznie a zrozumiesz ze napisalem 230KM na KO3 bez wymiany wtryskow czyli modyfikujac inne podzespoly (m.in. FMIC, CIS, wydech Milltek) a nie wymieniajac seryjnego turbo! Oczywiscie 230 KM po profesjonalnym sofcie!

Teraz druga sprawa; wielu posiadaczy GTi AGU o ile masz zadbany silnik po chipie uzyskuje 193 KM wogole bez zadnych modyfikacji mechanicznych!!! Wiec dalej uwazasz ze 200PS z tak dobrym dolotem jak KN Apollo to cos nie mozliwego?



Awatar użytkownika
Scientist
Forum Master
Forum Master
Posty: 1245
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 20:41

Chiptuning 1,8T AGU Pomorskie

Post autor: Scientist » ndz lis 21, 2010 18:54

JackGTI pisze:Czytaj uwaznie a zrozumiesz ze napisalem 230KM na KO3 bez wymiany wtryskow
wiec na seryjnej turbinie i wtryskach, chocbys mial niewiadomo jaki dolot, wydech i FMIC i tak nie bedzie z tego mocy jakie Ci sie marzą ;) ale proboj proboj ...



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Chiptuning 1,8T AGU Pomorskie

Post autor: evolution » ndz lis 21, 2010 19:05

JackGTI, jak bedziesz mial do agu zalozone wtryskiwacze z arz i je uznasz jako fabryczne to ta moc co podajesz osiagniesz przy odpowiednim afr. potrzeba min 300 cc by miec taka moc i byla ona w minimalny sposob bezpieczna ale i tak bedzie ona bez zapasu.
no chyba ze bedziesz probowac walczyc z cisnieniem na listwie powyzej 4 bary i poteznie wydajna pompa paliwa, ale to bylby idiotyzm...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

strikerbest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Chiptuning 1,8T AGU Pomorskie

Post autor: strikerbest » ndz lis 21, 2010 20:12

Był kiedyś taki gość na forum A3-Club i też się chwalił że ma ponad 200KM na prawie seryjnych gratach i programie, tyle tylko że on używał kalkulatora do wyliczania mocy coś w stylu: dolot +15KM. Jack nie gniewaj się na mnie bo szczerze Ci życzę żeby Twoje plany udało Ci się zrealizować ale w AGU jest dość słaby osprzęt a turbo starcza do 210KM (są to wartości graniczne powyżej których istnieje niebezpieczeństwo że ośka turbiny pęknie - Borg Werner). Zaciekawiła mnie jednak Twoja wypowiedź i chciałbym żebyś ją rozwinął dla potomnych.



JackGTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: czw sie 19, 2010 16:15
Lokalizacja: Horsens

Chiptuning 1,8T AGU Pomorskie

Post autor: JackGTI » pn lis 22, 2010 11:47

Sam jestem ciekawy ile dam rade wyciagnac z AGU bez zmieniania turbo. W kalkulacjach nie powinienem mylic sie za bardzo, zobaczymy jedynie jak to bedzie z wtryskami ewntualnie z regulacja cisnienia paliwa. Tak czy inaczej 230 KM jest w granicach zasiegu tym bardziej ze bede uzywal podzespolow wysokiej jakosci dolot KN Apollo wydech to bedzie prawdopodobnie cat-back Milltek i downpipe od El-tec, FMIC jeszcze pomyslimy Wtedy przyjdzie dopiero czas na regulator cisnienia paliwa albo nowe wstryski Ale to wszystko na przyszly rok Teraz wymienielm tylko dolot i robie upgrade hamulcow Z reszta poczekamy zobaczymy!



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości