Chiptuning 1,8T AGU Pomorskie

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
dawidpap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pt paź 06, 2006 15:31
Lokalizacja: starogard gdański
Kontakt:

Chiptuning 1,8T AGU Pomorskie

Post autor: dawidpap » pn lut 09, 2009 16:46

Witam wszystkich, posiadam golfa mk4 1,8T :okej:
Posiadam silnik 1,8T AGU 150KM i planuje wstawić chipa.

Chciałbym osiągnąć 190-195KM. i moje pytanie:
-czy znacie kogoś dobrego kto mi to zrobi za przyzwoite pieniądze (w granicach 1000-1500zł)
-czy tyle KM (190)to nie za dużo jak na serię?

a moje drugie pytanie- może to dla niektórych głupie ale muszę sie tego dowiedzieć:)a mianowicie będę musiał niedługo robić turbo i zastanawiam sie czy warto wstawiać k04? pytam dlatego bo nie chce robić w golfie więcej niż 200KM bo nie mam kasy na takie daleko idące przeróbki ale sobie myślę że przy ok 200KM to małe k03 ma trochę ciężko.
I teraz wyjaśnijcie mi (patrz nowicjusz :D )
-co muszę zmienić żeby założyć k04? (wiem że kolektor od S3,TT) ale coś jeszcze?
-jakie będą tego koszta?
-i jakie będę miał z tego korzyści???

czy może najlepszym rozwiązaniem będzie k03s (tylko proszę mi wyjaśnić w czym ona jest lepsza od k03 a w czym gorsza od k04??)
Ostatnio zmieniony wt mar 10, 2009 14:19 przez dawidpap, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Scientist
Forum Master
Forum Master
Posty: 1245
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 20:41

Post autor: Scientist » pn lut 09, 2009 16:53

dawidpap pisze:-co muszę zmienić żeby założyć k04? (wiem że kolektor od S3,TT) ale coś jeszcze?
-jakie będą tego koszta?
-i jakie będę miał z tego korzyści???
załamie Cie troszke, ale K04 to powazne koszta... :P Pomysl ze do tego trzeba FMIC'a, wydech 2,5" moze 3", wtryski, masa gratow w postaci kolektora, wezykow i innych duperelków, i kogos kto to wystroi ... na uzywkach ze wszystkim moze w 7-8tys bys sie zmiescil.

chcesz cos w okolichac 200ps, to zmien turbine na K03s albo SP51, zrob bardziej drozny wydech, i przydałoby sie dolozyc FMIC'a, bo przy takiej mocy w cieple dni bedzie puchł .. no i zapodaj nowy soft.

[ Dodano: Pon 09 Lut, 2009 ]
dawidpap pisze:-i jakie będę miał z tego korzyści???
tu sie mozna pobawic na spokojne moce ponad 250ps .. ale taka moc na ośke to mi sie nie widzisz .. quattro co innego.



Awatar użytkownika
_Grześ_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr gru 03, 2008 14:56
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: _Grześ_ » pn lut 09, 2009 18:24

dawidpap pisze:co muszę zmienić żeby założyć k04? (wiem że kolektor od S3,TT) ale coś jeszcze?
-jakie będą tego koszta?
-i jakie będę miał z tego korzyści???
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=9320

tu masz wszystko o k04-02x co potrzebne i jak to zrobic , z kosztami jest roznie ale za 1 tys to nie idzie trego zrobic :grin:

na k03 mozliwe sa wyniki nawet 210 KM wszystko zalezy w jakim stanie jest silnik i turbina ale to tylko czesc bez wydechu i FMIC wtrsyków 320 nie ma sie za co zabierac do tego porządny nie załamany dolot i okolice 200 można atakować

k03S z wydechem dobrym FMIC wyryski 320, dolot nie załamany i 230 KM

dalsza opcja jest k04-001 turbina jest droga do tego wtrsyki ale juz najlepiej 380 , FMIC dolot i 240KM pęknie bankowo

FMIC jest koniecznością w tych autach chyba ze ktoś lubi zimowe konie

na k04-02X można uzyskac 270KM

Scientist, to czego szukasz leży na allegro
Scientist pisze:spokojne moce ponad 250ps .. ale taka moc na ośke to mi sie nie widzisz .. quattro co innego.
latem nie ma z tym problemu przy dobrych oponach natomiast zima na 16 i 205 zimowych to i na 4 mozna zapalic TCS

moim zdaniem 4motion to tylko powyżej 280 inaczej masa haldexa jest balastem
Ostatnio zmieniony pn lut 09, 2009 18:28 przez _Grześ_, łącznie zmieniany 2 razy.


[S] hamulce 312x25 do mk4

Awatar użytkownika
dawidpap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pt paź 06, 2006 15:31
Lokalizacja: starogard gdański
Kontakt:

Post autor: dawidpap » pn lut 09, 2009 19:08

_Grześ_, jeśli masz jeszcze cierpliwość to wyjaśnij mi co to jest ten FMIC (pewnie jakiś intercoler) i ile to kosztuje?
Najbardziej to mnie to ciekawi :
_Grześ_ pisze:k03S z wydechem dobrym FMIC wyryski 320, dolot nie załamany i 230 KM
ile by mnie taki komplet mógł kosztować?

[ Dodano: 09 Lut 2009 18:13 ]
A jeśli zregeneruje moje k03 i dołoże wtryski+FMIC+wydech 2,25cala czy tam 2,5+ program to ile da się z tego wyciągnąć? i jakie będą koszta?


Oceń moje GTI 1.8T AGU
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2624684#2624684

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn lut 09, 2009 19:18

dawidpap pisze:co to jest ten FMIC
intercooler z przodu samochodu najczęściej przed chłodnicą by lepiej na niego wiaterek dmuchał bez będnych pierdół i kierownic powietrza :)

[ Dodano: Pon Lut 09, 2009 18:22 ]
dawidpap pisze:Grześ_ napisał/a:
k03S z wydechem dobrym FMIC wyryski 320, dolot nie załamany i 230 KM


ile by mnie taki komplet mógł kosztować?
k03S z 1500zł
wydech zależy ale pewno z 500 + FMIC 300-400
wtryski pewno ponad 1000
czyli tak ze 3-4 tyś :P
Ostatnio zmieniony pn lut 09, 2009 19:23 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
_Grześ_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr gru 03, 2008 14:56
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: _Grześ_ » pn lut 09, 2009 19:44

FMIC to Front Mount Intercooler czili na polski to intercooler z przodu auta tak jak napisał kolega

k03S
http://moto.allegro.pl/item534463521_se ... zarka.html
http://moto.allegro.pl/item543380776_tu ... 180km.html

dobry FMIC to wydatek rzedu od 1 tys do 2 w zależności od tego kto robi bo nie sztuka kupic sam cooler ale o rurowanie dorobić z kwasowki

wydech podobnie od 1,5 do 2 tys na 2 przelotowych tłumikach 3"DP reszta 2,5"

wtryski to koszt max 400zl da sie taniej trzeba szukać
http://moto.allegro.pl/item542269995_se ... skowa.html

na jednej z aukcji z turbina widac zagiety dolot a na tej aukcji masz juz pelny
http://moto.allegro.pl/item548589053_do ... _1_8t.html

policz jeszcze robociznę zamontowanie np turbiny z nowymi uszczelkami bo stare odpadają

strojenie 1,5 tys
dawidpap pisze:A jeśli zregeneruje moje k03 i dołoże wtryski+FMIC+wydech 2,25cala czy tam 2,5+ program to ile da się z tego wyciągnąć? i jakie będą koszta?
jak turbina jest ok to nie ma sensu jej regenerować , okolice 200 km
Ostatnio zmieniony pn lut 09, 2009 19:48 przez _Grześ_, łącznie zmieniany 1 raz.


[S] hamulce 312x25 do mk4

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pn lut 09, 2009 21:57

Ja teraz zabiawiam sie z 1.8 t AJQ 180KM. Narazie zrobie tylko chipsa ale juz K04 i 380 wtryski leza na polce wiec moze miesiac i bede sprzedawal swoje K03s i 320 jak cos :)
Jestes z okolicy wiec moglbym Ci to zalozyc i wystroic. :chytry:


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » pn lut 09, 2009 23:29

mhhh... ale w sumie jak i tak bys robil nowy wydech i FMIC to ja bym polecial w k04-022 lub 023 bo na k03s to mysle ze gora i tak bedzie slaba ...Ale to musisz sam wiedziec bo tak jak koledzy napisali to nawet jak bedziesz wkladal tylko k03s plus wydech i icek z podlaczeniem z nierdzewki to i tak pewnie z 6500zl peknie

FMIC ok 2000zl
wydech tez z 2000zl
wtryski 300-400 zl
program z 1500zl
k03s 1000zl

A jak bys robil to na k04 to wyjda nie wiele wieksze koszta ,a zabawa wiele ciekawsza ....

przeplywka 200zl
kolektor z 300zl
przewody oleju i wody z 150zl


Albo najtansza opcja to k03s ,wtryskiwacze 320cc i program ,ale tak jak inni pisali latem bedzie sie pocil na tym seryjnym ic



Awatar użytkownika
_Grześ_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr gru 03, 2008 14:56
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: _Grześ_ » wt lut 10, 2009 01:13

roznica cenowa miedzy k03/k03s a k04-02X jest spora niech nit nie pisze ze nie jest wystarczy przeczytać dobrze ten artykuł

http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=9320
Rafalek114 pisze: przeplywka 200zl
kolektor z 300zl
przewody oleju i wody z 150zl
cena nie realne poza kolektorem chyba ze ktoś ma super dojścia
używanej przeplywki sie nie opłaca kupować bo można dostać kota w worku nowa to 500zł

kolektor 300zł to jest możliwe ale go nigdzie nie ma

przewody bardzo ciężko dostać albo ktos nie wie co ma albo sprzedają po 150zł sztuka

z ciekawości powiem ze wyjecie kolektora i włożenie tego od k04 kosztuje 150zl tyle będą kosztować nowe śruby podkładki i uszczelka

a gdzie dolot gdzie obudowa filtra , wtryski tez sa znacznie droższe , podpora pod turbo

k04 seryjna tez nie do końca będzie trzymać idealnie gore a żeby to robiła to potrzebne jest kolejne 500 do 800zl bo ceny walut drożeją
Ostatnio zmieniony wt lut 10, 2009 01:14 przez _Grześ_, łącznie zmieniany 1 raz.


[S] hamulce 312x25 do mk4

Zoltar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw sie 30, 2007 00:39
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Zoltar » wt lut 10, 2009 03:13

Witaj

Program bez problemu do zrobienia
Jeśli będziesz szedł dalej/wyżej, to również pomogę

Do końca miesiąca promocja


Pozdro


http://www.soft-car.pl
http://www.chiptuning-gdansk.pl
http://www.dpf.gda.pl Usuwanie filtrów DPF Gdańsk

- Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
- Hamownia Dynomet

Awatar użytkownika
dawidpap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pt paź 06, 2006 15:31
Lokalizacja: starogard gdański
Kontakt:

Post autor: dawidpap » wt lut 10, 2009 16:23

Zoltar pisze:Program bez problemu do zrobienia
chciałbym się dowiedzieć jak cenowo wygląda ten chip tuning i czego sie mogę spodziewać?
czy posiadacie Państwo hamownie? jaka jest cena samego pomiaru na hamowni z wykresami?

[ Dodano: 10 Lut 2009 15:30 ]
Scientist, To_mas, _Grześ_, Rafalek114, Zoltar,

Dzięki wam wszystkim za ciekawe info na pewno będę miał jeszcze mnóstwo pytań.
Póki co zrobię sam program mam nadzieję że auto będzie trochę szybsze a co do większych przeróbek to tak jak pisałem nie jest to na moją kieszeń chociaż bardzo bym chciał.
Auto i tak daję mi dużo frajdy z tą mocą bo moje poprzednie mk3 miało motor 1,6 75KM:) także 1,8T jak najbardziej spełnia moje oczekiwania:)


Oceń moje GTI 1.8T AGU
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2624684#2624684

Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » wt lut 10, 2009 16:35

co do ceny przeplywki to nie zapominajmy ze tu jest potrzebna z vr6 ,a taka np w intercars kosztuje nowa ok250zl , mowie oczywiscie o podrobie ..... A przy wydatku 6500zl , tysiac zl to nie az tak wielka roznica ... a zabawa zdecydowanie ciekawsza :jezor:

[ Dodano: 10 Lut 2009 15:37 ]
sam program tez da ci duzo radosci ,fajnie by bylo jak wrzucilbys chociaz wieksze ic bo na lato by sie przydalo....



Awatar użytkownika
dawidpap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pt paź 06, 2006 15:31
Lokalizacja: starogard gdański
Kontakt:

Post autor: dawidpap » wt lut 10, 2009 17:10

Rafalek114 pisze:fajnie by bylo jak wrzucilbys chociaz wieksze ic bo na lato by sie przydalo....
Większy tzn jaki? seryjnie jaki jest? a jaki musiałbym kupić? może jakieś przykłady IC z allegro...

[ Dodano: 10 Lut 2009 16:10 ]
aha i jakieś orurowanie też muszę do tego IC zrobić? czy tylko wymiana P&P???


Oceń moje GTI 1.8T AGU
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2624684#2624684

Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » wt lut 10, 2009 17:47

sluchaj najlepiej by bylo jak bys zakupil jakiegos FMIC ,nawet chinola ,a dolot to bys musial troche pokombinowac bo caly nowy z kwasowki to cie wyjdzie sporo..

FMIC np taki http://www.re5pect.pl/index.php?product ... rod_id=344 powinien juz spokojnie sobie dawc rade ,napewno duzo lepiej niz ten seryjny , do tego pewnie pare kolanek z nierdzewki ,mozesz wykorzystac tez ori gumy z twojego starego to bedzie duzo taniej ...., i auto bedzie jezdzilo latem podobnie jak zima :hehe:


do tego zmodernizowac troche wydech i bedzie :okej:
Ostatnio zmieniony wt lut 10, 2009 17:49 przez Rafalek114, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości