Rożnice pomiedzy silnikami 1.8 T
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Rożnice pomiedzy silnikami 1.8 T
Czym sie różnią od siebie poszczegulne silniki w 1.8 T ? Z tego co wiem jest kilka typów np AGU, ARZ, AUM, ARX, AQU ( 180KM ) - nie wiem czy podałem wszystkie dobrze o ile wszystkie Jestem ciekaw czy to są jakies wieksze różnice w mechanice czy w elektronice ? Jest w stanie ktoś mi to jakoś przedstawic :] ? I jezeli sie da to stwierdzic.. czy jest jakis najlepszy ?
Pozdrawiam !
Pozdrawiam !
Moje MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1827452#1827452
-
- Ma gadane
- Posty: 166
- Rejestracja: czw lut 28, 2008 00:50
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
czy ktos mogl by wypisac jakie sa silniki tzn wszystkie oznaczenia dopisac w jakich latach wystepowaly i w jakich modelach wystepowaly i czym sie roznia od pozostalych i najlepiej jeszcze ich podatnosc na mody??? lub podac jakas stronke na ktorej to wsyztsko znajde?? bo zastanawiam sie nad autkiem z takim silnikiem a do tej pory mialem kontakt tylko z tdi
- Rafalek114
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
- Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
- Kontakt:
raff.w pisze:Niekoniecznie, mam u siebie od nowości wstawioną turbinę k03s i fabrycznie auto miało 150PSScientist pisze:nnooxx, najlepsza glowica od AGU, czym sie jeszcze rożnia - 3 rodzaje turbosprężarek - wersje 150ps to K03, 180ps to K03S, no i 225ps z S3 to juz K04.
no to jakies wyjatkowe masz auto !!! a jakie masz oznaczenie ??? AGU? Bardzo dziwne ze masz orginalnie k03s
1.8 Turbo AGU - 110kW (150KM)andy_czarny pisze:czy ktos mogl by wypisac jakie sa silniki tzn wszystkie oznaczenia
1.8 Turbo AQA - 110kW (150KM)
1.8 Turbo ARZ - 110kW (150KM)
1.8 Turbo AUM - 110kW (150KM)
1.8 Turbo ARX - 110kW (150KM)
1.8 Turbo APP - 132kW (180KM)
1.8 Turbo ARY - 132kW (180KM)
1.8 Turbo AUQ - 132kW (180KM)
1.8 Turbo AJQ - 132kW (180KM)
1.8 Turbo AMK - 154kW (210KM)
1.8 Turbo APY - 154kW (210KM)
1.8 Turbo AUL - 154kW (210KM)
1.8 Turbo BAM - 165kW (225KM)
1.8 Turbo APX - 165kW (225KM)
150 PS / 1 L Club powered by CompSport
roznic było troszke
150KM
wtryski 280 i 320
turbiny k03 i k03s w wersiach silnikowych powyzej 2000r
n249 n112 EGR wtorna pompa lub bez
dwa rodzaje map
wersje z 2 jaki i z 1 sonda
2 rodzaje korb
głowice z szerokimi jak i z waskimi kanałami
2 rodzaje napinaczy łańcuszka
180KM
wtrsyki 320
tubo k03s
n249 n112 EGR wtorna pompa lub bez
dwa rodzaje map
wersje z 2 jaki i z 1 sonda
korby 19
gowice z waskimi kanałami
2 rodzaje napinaczy łańcuszka
210/225
turbo k04 wersje nowsze BAM/AMK mialy wejscie na EGT
wtryski 380
2 IC zamiast 1
n249 n112 EGR wtorna pompa lub bez
wersje z 2 jaki i z 1 sonda
gowice z szerokimi jak i z waskimi kanałami
duze zmiany w ukladzie chlodznei dodatkowa pompa wody
duze przeplywomierze
2 rodzaje dolotów duze puszki na filtr powietrza
kolektor z przepustnica na lewa strone
korby 20 pin
2 rodzaje napinaczy łańcuszka
zmieniony stopień kompresji względem 150/180 [9.0:1]
bylo jeszcze w Niemczech audi TT 1.8T BVF 245KM rzadkość zmiany raczej w oprogramowaniu względem wersji225 ale to nic potwierdzonego
trochę tego jest a ja nie o wszystkim moglem pamiętać
ja osobiscie jak bym mial teraz kupic 1.8T to szukal bym APX potem BAM
150KM
wtryski 280 i 320
turbiny k03 i k03s w wersiach silnikowych powyzej 2000r
n249 n112 EGR wtorna pompa lub bez
dwa rodzaje map
wersje z 2 jaki i z 1 sonda
2 rodzaje korb
głowice z szerokimi jak i z waskimi kanałami
2 rodzaje napinaczy łańcuszka
180KM
wtrsyki 320
tubo k03s
n249 n112 EGR wtorna pompa lub bez
dwa rodzaje map
wersje z 2 jaki i z 1 sonda
korby 19
gowice z waskimi kanałami
2 rodzaje napinaczy łańcuszka
210/225
turbo k04 wersje nowsze BAM/AMK mialy wejscie na EGT
wtryski 380
2 IC zamiast 1
n249 n112 EGR wtorna pompa lub bez
wersje z 2 jaki i z 1 sonda
gowice z szerokimi jak i z waskimi kanałami
duze zmiany w ukladzie chlodznei dodatkowa pompa wody
duze przeplywomierze
2 rodzaje dolotów duze puszki na filtr powietrza
kolektor z przepustnica na lewa strone
korby 20 pin
2 rodzaje napinaczy łańcuszka
zmieniony stopień kompresji względem 150/180 [9.0:1]
bylo jeszcze w Niemczech audi TT 1.8T BVF 245KM rzadkość zmiany raczej w oprogramowaniu względem wersji225 ale to nic potwierdzonego
trochę tego jest a ja nie o wszystkim moglem pamiętać
ja osobiscie jak bym mial teraz kupic 1.8T to szukal bym APX potem BAM
Ostatnio zmieniony czw gru 18, 2008 00:49 przez _Grześ_, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rafalek114
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
- Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
- Kontakt:
_Grześ_ w jakim 210/225 byla glowica z szerokimi kanalami???tzn jak mozesz to napisz
i czy chodzi o taka sama szerokosc jak np AGU albo AEB
i czy chodzi o taka sama szerokosc jak np AGU albo AEB
Ostatnio zmieniony czw gru 18, 2008 13:02 przez Rafalek114, łącznie zmieniany 1 raz.
widzialem taka glowize z oznaczeniem AMK nie mialem okazji zmierzyc szerokosci aby porowanc z AEB/AGU
zeby znalesc taka glowice trzeba szukac w pierwszych szt produkcyjnych np audi tt od 1999 do2002 APX i BAM 225KM i S3 od 1997 do 2000 AUL APY 209KM
z tymi kanalami bywa bardzo roznie a w etosie nie ma podanych parti z czy tez bez szerokich kanalow
zeby znalesc taka glowice trzeba szukac w pierwszych szt produkcyjnych np audi tt od 1999 do2002 APX i BAM 225KM i S3 od 1997 do 2000 AUL APY 209KM
z tymi kanalami bywa bardzo roznie a w etosie nie ma podanych parti z czy tez bez szerokich kanalow
Ostatnio zmieniony czw gru 18, 2008 14:19 przez _Grześ_, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości