Rożnice pomiedzy silnikami 1.8 T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
nnooxx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:52
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Rożnice pomiedzy silnikami 1.8 T

Post autor: nnooxx » pn wrz 29, 2008 20:28

Czym sie różnią od siebie poszczegulne silniki w 1.8 T ? Z tego co wiem jest kilka typów np AGU, ARZ, AUM, ARX, AQU ( 180KM ) - nie wiem czy podałem wszystkie dobrze o ile wszystkie ;) Jestem ciekaw czy to są jakies wieksze różnice w mechanice czy w elektronice ? Jest w stanie ktoś mi to jakoś przedstawic :] ? I jezeli sie da to stwierdzic.. czy jest jakis najlepszy :) ?
Pozdrawiam !


Moje MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1827452#1827452

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » wt wrz 30, 2008 12:34

AGU i AEB ma większe kanały w głowicy.



rafik_xx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 22:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafik_xx » wt wrz 30, 2008 17:30

i jeszcze wszystkie oprócz AGU mają 2 sondy lambda przed i za katem a AGU ma tylko przed



Awatar użytkownika
nnooxx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:52
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: nnooxx » wt wrz 30, 2008 18:22

czyli generalnie są takie same ? :> Da sie określic który jest np bardziej podatny na zwiekszenie mocy, bardziej wytrzymały :) ?


Moje MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1827452#1827452

Awatar użytkownika
Scientist
Forum Master
Forum Master
Posty: 1245
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 20:41

Post autor: Scientist » wt wrz 30, 2008 18:58

nnooxx, najlepsza glowica od AGU, czym sie jeszcze rożnia - 3 rodzaje turbosprężarek - wersje 150ps to K03, 180ps to K03S, no i 225ps z S3 to juz K04.



andy_czarny
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: czw lut 28, 2008 00:50
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: andy_czarny » wt gru 16, 2008 12:14

czy ktos mogl by wypisac jakie sa silniki tzn wszystkie oznaczenia dopisac w jakich latach wystepowaly i w jakich modelach wystepowaly i czym sie roznia od pozostalych i najlepiej jeszcze ich podatnosc na mody??? lub podac jakas stronke na ktorej to wsyztsko znajde?? bo zastanawiam sie nad autkiem z takim silnikiem a do tej pory mialem kontakt tylko z tdi



Awatar użytkownika
raff.w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob paź 20, 2007 19:19
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: raff.w » wt gru 16, 2008 14:35

Scientist pisze:nnooxx, najlepsza glowica od AGU, czym sie jeszcze rożnia - 3 rodzaje turbosprężarek - wersje 150ps to K03, 180ps to K03S, no i 225ps z S3 to juz K04.
Niekoniecznie, mam u siebie od nowości wstawioną turbinę k03s i fabrycznie auto miało 150PS



Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » wt gru 16, 2008 17:01

raff.w pisze:
Scientist pisze:nnooxx, najlepsza glowica od AGU, czym sie jeszcze rożnia - 3 rodzaje turbosprężarek - wersje 150ps to K03, 180ps to K03S, no i 225ps z S3 to juz K04.
Niekoniecznie, mam u siebie od nowości wstawioną turbinę k03s i fabrycznie auto miało 150PS

no to jakies wyjatkowe masz auto !!! :jezor: a jakie masz oznaczenie ??? AGU? Bardzo dziwne ze masz orginalnie k03s



Awatar użytkownika
Scientist
Forum Master
Forum Master
Posty: 1245
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 20:41

Post autor: Scientist » wt gru 16, 2008 17:52

Rafalek114 pisze:no to jakies wyjatkowe masz auto !!! :jezor: a jakie masz oznaczenie ??? AGU? Bardzo dziwne ze masz orginalnie k03s
w AUM'ach takie były ... niedopisanie moje :)



Awatar użytkownika
raff.w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob paź 20, 2007 19:19
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: raff.w » wt gru 16, 2008 19:33

Rafalek114,
A czy ja pisałem że mam silnik AGU ??? :beah:

Kolega Scientist ma rację, właśnie w AUM jest K03S.
pozdrawiam



Awatar użytkownika
ven
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sty 04, 2008 17:42
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: ven » śr gru 17, 2008 15:09

andy_czarny pisze:czy ktos mogl by wypisac jakie sa silniki tzn wszystkie oznaczenia
1.8 Turbo AGU - 110kW (150KM)
1.8 Turbo AQA - 110kW (150KM)
1.8 Turbo ARZ - 110kW (150KM)
1.8 Turbo AUM - 110kW (150KM)
1.8 Turbo ARX - 110kW (150KM)

1.8 Turbo APP - 132kW (180KM)
1.8 Turbo ARY - 132kW (180KM)
1.8 Turbo AUQ - 132kW (180KM)
1.8 Turbo AJQ - 132kW (180KM)

1.8 Turbo AMK - 154kW (210KM)
1.8 Turbo APY - 154kW (210KM)
1.8 Turbo AUL - 154kW (210KM)

1.8 Turbo BAM - 165kW (225KM)
1.8 Turbo APX - 165kW (225KM)


150 PS / 1 L Club powered by CompSport

Awatar użytkownika
_Grześ_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr gru 03, 2008 14:56
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: _Grześ_ » czw gru 18, 2008 00:48

roznic było troszke

150KM
wtryski 280 i 320
turbiny k03 i k03s w wersiach silnikowych powyzej 2000r
n249 n112 EGR wtorna pompa lub bez
dwa rodzaje map
wersje z 2 jaki i z 1 sonda
2 rodzaje korb
głowice z szerokimi jak i z waskimi kanałami
2 rodzaje napinaczy łańcuszka

180KM
wtrsyki 320
tubo k03s
n249 n112 EGR wtorna pompa lub bez
dwa rodzaje map
wersje z 2 jaki i z 1 sonda
korby 19
gowice z waskimi kanałami
2 rodzaje napinaczy łańcuszka

210/225
turbo k04 wersje nowsze BAM/AMK mialy wejscie na EGT
wtryski 380
2 IC zamiast 1
n249 n112 EGR wtorna pompa lub bez
wersje z 2 jaki i z 1 sonda
gowice z szerokimi jak i z waskimi kanałami
duze zmiany w ukladzie chlodznei dodatkowa pompa wody
duze przeplywomierze
2 rodzaje dolotów duze puszki na filtr powietrza
kolektor z przepustnica na lewa strone
korby 20 pin
2 rodzaje napinaczy łańcuszka
zmieniony stopień kompresji względem 150/180 [9.0:1]

bylo jeszcze w Niemczech audi TT 1.8T BVF 245KM rzadkość zmiany raczej w oprogramowaniu względem wersji225 ale to nic potwierdzonego

trochę tego jest a ja nie o wszystkim moglem pamiętać :grin:

ja osobiscie jak bym mial teraz kupic 1.8T to szukal bym APX potem BAM
Ostatnio zmieniony czw gru 18, 2008 00:49 przez _Grześ_, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » czw gru 18, 2008 13:01

_Grześ_ w jakim 210/225 byla glowica z szerokimi kanalami???tzn jak mozesz to napisz


i czy chodzi o taka sama szerokosc jak np AGU albo AEB
Ostatnio zmieniony czw gru 18, 2008 13:02 przez Rafalek114, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
_Grześ_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr gru 03, 2008 14:56
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: _Grześ_ » czw gru 18, 2008 14:18

widzialem taka glowize z oznaczeniem AMK nie mialem okazji zmierzyc szerokosci aby porowanc z AEB/AGU


zeby znalesc taka glowice trzeba szukac w pierwszych szt produkcyjnych np audi tt od 1999 do2002 APX i BAM 225KM i S3 od 1997 do 2000 AUL APY 209KM

z tymi kanalami bywa bardzo roznie a w etosie nie ma podanych parti z czy tez bez szerokich kanalow
Ostatnio zmieniony czw gru 18, 2008 14:19 przez _Grześ_, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości