Strona 177 z 181

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: sob gru 30, 2017 18:05
autor: CORNEK
Jeżdżę nim już 2 tygodnie i jest ok, dźwięk właściwie się nie zmienił tylko turbo bardziej świszczy, no i jak by szybciej wstaje teraz.

Mnie natomiast nurtuje czy jak po DP i sofcie będzie te 215 KM to czy ori TIP mi zassie czy nie?

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: ndz gru 31, 2017 19:09
autor: Mr Coffee
DP i chip nie jest gwarantem "tych" 215KM. Każdy silnik reaguje inaczej bo jest inaczej eksploatowany i na pewno w innym stopniu zużyty. Na pewno tip by tu pomógł to osiągnąć. Jednak tak jak koledzy wcześniej napisali największą robotę zrobił by tu właśnie fmic. Te 200+ miał byś w każdych warunkach. Sam miałem 1.8T ARY 180KM w serii i przy 30st był naprawdę odczuwalny spadek mocy.
Co do samego tipa to warto go zmienić bo dobrze pospawany tip eliminuje ewentualne nieszczelności i można zyskać zawsze te 2-3KM.

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: czw sty 04, 2018 09:40
autor: CORNEK
A wie ktoś czy można wyciąć tłumik środkowy?
Czy nie pogorszy to osiągów?
Pytam bo poprzedni właściciel wsadził jakiś zamiennik który jest chyba od 1.6 MPI i mechanicy przy montażu DP powiedzieli, że wlot do niego ma mniejszą średnicę i dławi trochę reszte wydechu.

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: czw sty 04, 2018 11:57
autor: kkkacper
oczywiscie, ze mozna.. tymbardziej w takiej sytuacji jak mowisz..

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: czw sty 04, 2018 12:20
autor: rysiektr
Nawet jest to wskazane :pub:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: wt sty 09, 2018 09:51
autor: Zakatek
Wyrzuciles ten srodkowy tłumik? Jakaś rurka u tlumikarza, czy gotowiec?

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: sob sty 13, 2018 18:19
autor: marog60
potrzebuje info w sprawie wryskow i pompy.
silnik 1,8t zrobiony na strokera 2,0 turbo gt30 doladowanie max 1,7b czy wtryski 630cc wystarcza czy lepiej kupic 850cc
i jaka pompa to obsluzy,aktualnie jest walbro 255 ori z poprzedniego projektu.a moze regulator zminic na 4 barowy
??? nie wiem nieznam sie licze na pomoc

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: sob sty 13, 2018 21:46
autor: kkkacper
W ile mocy celujesz bo to ulatwi zweryfikowanie? Do 400koni 630cc ogarna spokojnie raczej, powyzej tego dla spokoju zalozylbym 850cc, a obstawiam ze jak dobrze przygotowane to powinno byc ponad 400.. temat 4barowego regulatora od razu odpusc, bo to totalny bezsens.. walbro 255 bedzie raczej za slabe.. wtryski 630cc i 850 mam od reki, zapraszam ja priv jak jestes zainteresowany :pub:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: ndz sty 21, 2018 14:51
autor: AdAsKo122
darwaz pisze:
AdAsKo122 pisze:Witam jestem w trakcie swapa 1,8 t 180 ARY do golfa 1 cabrio i mam kilka pytan
1 jak rozwiazac hydrauliczny wysprzeglik kombinowal ktos cos na orginalnym pedale mk1 czy trzeba podjechac innym
2 jakie hamulce zeby to mialo rece i nogi chce zostac przy rozstawie 4x100 g60? i czy tylne piasty z tarczami z golfa 2,3 podpasuja na belke mk1
3 schemat opisowka kabli kostek glownie tych wchodzacych do kabiny
4 jakies pomysly na pasek wielorowkowy wyrzocone sprezarka klimy i pompa wspomy tylko napinacz i alternator krotszy pasek zda egzamin?
Z gory wielkie dzieki za podpowiedzi :bigok:
Zobacz sobie wątek z mojego podpisu. Na część pytań tam masz odpowiedź.
Darwaz wielkie dzieki duzo pomogl mi Twoj temat :bigok: Motor zagadal czekam na redukcje do dolotu opaski no i kwasiaka zeby dp wyspawac ,polos zawiezc do tokarza i z mechanicznych spraw by zostaly hamulce.
Zostaje kwestia ogarniecia obrotomierza pod zegary mk1 co z czym znalazlem jakies schematy z sumatorem itp ale troche nie jasne to dla mnie jaki wzmacniacz napiecia potrzebny zeby z 5 na 12v .Druga sprawa podlaczenie czujnika oleju kable mam opisane ale niestety nic nie funkcjonuje kontrolka w liczniku sprawna moze zalzyc czujnik z mojego poprzedniego 1,8 16v ? zlacze obd2 ogarniete komp laczy sie ,co do czujnika temp wody wpiac sie w kostke pod czujnik 4 piny?

Obrazek
Obrazek
" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: czw mar 08, 2018 23:27
autor: rysiektr
Ogarnales to juz? Czy Ci napisać jak to podlaczyc?

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: ndz mar 25, 2018 15:34
autor: marcinas1983
Szybkie pytanie czy można zmienić sterownik silnika z 1.8T agu 06A 906 018 CF na sterownik z 1.8T AEB 8D0 907 558 E??

Wiem, że agu ma lepsze wtryski przy czym ciśnienie paliwa niższe, zaś aeb ma gorsze wtryski zaś ciśnienie na listwie wyższe. Dlaczego pytam się o sterownik... bo mam w swoim agu lpg i problem tego typu, że auto pętli PB na serii i sterownik lpg brc tego nie ogarnia. Dlatego zamiast zmieniać sterownik lpg pomyślałem o zmianie sterownika silnika. Z tego co wyczytałem na necie aeb podobno nie pętli w serii a mam znajomego co ma taki sterownik, tylko by musiał mi go przesłać. Jeśli to nie zadziała to bez sensu jest próba takiej podmianki.

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: ndz mar 25, 2018 18:11
autor: AarturR
marcinas1983 pisze:
ndz mar 25, 2018 15:34
Szybkie pytanie czy można zmienić sterownik silnika z 1.8T agu 06A 906 018 CF na sterownik z 1.8T AEB 8D0 907 558 E??

Wiem, że agu ma lepsze wtryski przy czym ciśnienie paliwa niższe, zaś aeb ma gorsze wtryski zaś ciśnienie na listwie wyższe. Dlaczego pytam się o sterownik... bo mam w swoim agu lpg i problem tego typu, że auto pętli PB na serii i sterownik lpg brc tego nie ogarnia. Dlatego zamiast zmieniać sterownik lpg pomyślałem o zmianie sterownika silnika. Z tego co wyczytałem na necie aeb podobno nie pętli w serii a mam znajomego co ma taki sterownik, tylko by musiał mi go przesłać. Jeśli to nie zadziała to bez sensu jest próba takiej podmianki.
No ale oba te silniki mają reduktor ciśnienia na listwie 3b więc jakim cudem będzie większe/niższe ciśnienie na listwie jak i na wtryskach?

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: ndz mar 25, 2018 18:50
autor: marcinas1983
AarturR pisze:
ndz mar 25, 2018 18:11
marcinas1983 pisze:
ndz mar 25, 2018 15:34
Szybkie pytanie czy można zmienić sterownik silnika z 1.8T agu 06A 906 018 CF na sterownik z 1.8T AEB 8D0 907 558 E??

Wiem, że agu ma lepsze wtryski przy czym ciśnienie paliwa niższe, zaś aeb ma gorsze wtryski zaś ciśnienie na listwie wyższe. Dlaczego pytam się o sterownik... bo mam w swoim agu lpg i problem tego typu, że auto pętli PB na serii i sterownik lpg brc tego nie ogarnia. Dlatego zamiast zmieniać sterownik lpg pomyślałem o zmianie sterownika silnika. Z tego co wyczytałem na necie aeb podobno nie pętli w serii a mam znajomego co ma taki sterownik, tylko by musiał mi go przesłać. Jeśli to nie zadziała to bez sensu jest próba takiej podmianki.
No ale oba te silniki mają reduktor ciśnienia na listwie 3b więc jakim cudem będzie większe/niższe ciśnienie na listwie jak i na wtryskach?
Proste... bo aeb nie ma 3 barowego regulatora ciśnienia paliwa. Agu ma regulator ciśnienia paliwa 3 barowy, zaś aeb ma 4 barowy. Dlatego wtryski z agu są wydajniejsze i mają 258ccm/min przy 3 barach ciśnienia zaś te z aeb mają 224ccm/min też przy 3 barach.

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: ndz mar 25, 2018 20:03
autor: rysiektr
marcinas1983 pisze:
ndz mar 25, 2018 15:34
Szybkie pytanie czy można zmienić sterownik silnika z 1.8T agu 06A 906 018 CF na sterownik z 1.8T AEB 8D0 907 558 E??
Powinno zagrać, na szybko przejrzałem schematy i pinout obu sterowników wydaje się być taki sam.