Witajcie ponownie.
Szykuje się od jakiegoś czasu do swapa jak w temacie biorca to MK3 1.9 1Z SYNCRO '96 dawca to MK4 2.8 24v AUE '01
Ten temat potraktuje jako zbiorczy dla problemów jakie napotkam w tej kwestii.
Na początek kilka pytań z kabelkologii. Wiązkę ma zrobić dla mnie wykonawca zewnętrzny (może nawet jest tu na forum), i zanim cokolwiek potniemy chciałbym zweryfikować kierunek prac aby nie narobić bigosu.
1. Kwestia nad którą się zastanawiam to czy CAN stanowi jakieś utrudnienie?
2. Biorca to rocznik 96 wyposażony w ABS - czy uda się go pogodzić z nowym sterownikiem czy powinienem przekładać vr'e razem ze sterownikami absu, esp itp.
3. Jak ma się do tego sterownik haldex?
4. Jak ma się do tego climatronic z mk3?
1Z syncro -> VR6 24v 4motion
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
1Z syncro -> VR6 24v 4motion
VW Golf MK3 Variant 1.8 GL 1993r. Sprzedany.
VW Passat 3BG Variant 1.9 AVF 2002r. Skradziony.
VW Golf MK3 Variant 2.0 1996r. <3 @ 20VT
VW Golf MK3 Syncro 1.9t 1996r. <3 @ 24V
VW Passat 3BG Variant 1.9 AVF 2002r. Skradziony.
VW Golf MK3 Variant 2.0 1996r. <3 @ 20VT
VW Golf MK3 Syncro 1.9t 1996r. <3 @ 24V
1Z syncro -> VR6 24v 4motion
henio098, climatronic ma sie nijak.. CAN mozna wyjebac, ale nie jestem pewny czy AUE w ogole bedzie go mialo.. ABS musisz porownac wersje, ale moga sie gryzc.. gdybys nie chcial ESP i innych gowien to wystarczy, ze poszukasz pompy ABS od mk IV bez esp i tyle.. Nie bardzo rozumiem pytanie jak ma sie do tego sterownik haldexa? A jak ma sie miec? Jak przelozysz wszystko jak nalezy to bedzie spokoj.. bede mial na sprzedaz kontroler Haldexa od Ecumastera prawdopodobnie jakbys chcial
1Z syncro -> VR6 24v 4motion
Właśnie nie bardzo wiem co to fizycznie jest ten CAN... rozumiem, że to po prostu sieć komunikacyjna bezpośrednio pomiędzy różnymi elementami?
Dawca jest 2001 i chyba ma CAN. Znalazłem pinout haldexa przykładowy (chyba taki jak mój) i jest wtyczka 8pin wszystko jest jasne ale dwa piny to CAN czyli ja zwyczajnie je pomijam? A mała wtyczka 2pin jest od czego?
Nie potrzebuje tu esp i najlepiej zostałbym przy tym co mam najwyżej bd szukał magików którzy mi to pogodzą. A zestaw abs esp chciałem przekładać do mk3 1.8t gdzie hamowanie na tanim gwincie nie jest zbyt pewne na nierównościach.
Co do tego climatronica to się zastanawiam ponieważ 2piny idą do sterownika w 1z a w mk4 też tak jest?
A co do sterownika to dzięki za info mój jest jeszcze sprawny a auto to zwykły popylacz bez większych modów.
Dawca jest 2001 i chyba ma CAN. Znalazłem pinout haldexa przykładowy (chyba taki jak mój) i jest wtyczka 8pin wszystko jest jasne ale dwa piny to CAN czyli ja zwyczajnie je pomijam? A mała wtyczka 2pin jest od czego?
Nie potrzebuje tu esp i najlepiej zostałbym przy tym co mam najwyżej bd szukał magików którzy mi to pogodzą. A zestaw abs esp chciałem przekładać do mk3 1.8t gdzie hamowanie na tanim gwincie nie jest zbyt pewne na nierównościach.
Co do tego climatronica to się zastanawiam ponieważ 2piny idą do sterownika w 1z a w mk4 też tak jest?
A co do sterownika to dzięki za info mój jest jeszcze sprawny a auto to zwykły popylacz bez większych modów.
VW Golf MK3 Variant 1.8 GL 1993r. Sprzedany.
VW Passat 3BG Variant 1.9 AVF 2002r. Skradziony.
VW Golf MK3 Variant 2.0 1996r. <3 @ 20VT
VW Golf MK3 Syncro 1.9t 1996r. <3 @ 24V
VW Passat 3BG Variant 1.9 AVF 2002r. Skradziony.
VW Golf MK3 Variant 2.0 1996r. <3 @ 20VT
VW Golf MK3 Syncro 1.9t 1996r. <3 @ 24V
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
1Z syncro -> VR6 24v 4motion
I tak i nie, jak masz sterownik ABSu w dawcy który zgłasza się jako 0001CAN to jeszcze ok, jak nowszy to jak pamiętam kontrolka ABSu leci po CANie.henio098 pisze:Kwestia nad którą się zastanawiam to czy CAN stanowi jakieś utrudnienie?
CAN ABSu łączysz z CANem sterownika silnika.
Jak tak to działa dobrze i nie potrzebuejsz fajerwerków w stylu kontrola trakcji czy inne co masz w biorcy to zostaw ABS z mk3, żeby działało ESP trzeba się bardzo natrudzić..henio098 pisze: Biorca to rocznik 96 wyposażony w ABS - czy uda się go pogodzić z nowym sterownikiem czy powinienem przekładać vr'e razem ze sterownikami absu, esp itp.
Instalacji climatronica nie ruszasz, podpinasz tylko sygnał po włączeniu klimy żeby sterownik podbił obroty.henio098 pisze:Jak ma się do tego climatronic z mk3?
Magistrala cyfrowa, służąca do wymiany informacji pomiędzy sterownikami np: ABS <=> silnik (ECU) <=> licznik itp. Zrobiona po to, żeby głównie ograniczyć liczbę kabli aby połączyć wszystkie sygnały pomiędzy sterownikami i przyspieszyć wymianę informacji pomiędzy nimi. Czasami ułatwia życie i trzeba go dołożyć przy swapie a czasami utrudnia, bo coś działa tylko po CANie.henio098 pisze:Właśnie nie bardzo wiem co to fizycznie jest ten CAN... rozumiem, że to po prostu sieć komunikacyjna bezpośrednio pomiędzy różnymi elementami?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
1Z syncro -> VR6 24v 4motion
henio098, 2 piny ida do pompy.. z tylu nic nie ruszasz.. generalnie lepiej nic nie ruszaj tylko daj to komus kto sie zna, bo widac, ze sam sobie z tym nie poradzisz na pewno..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości