problem po swapie 2,8 BDE do bory 1,9 TDI AJM
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
problem po swapie 2,8 BDE do bory 1,9 TDI AJM
Witam, jakiś czas temu włożyłem koledze silnik 2,8 24v BDE do bory 1,9 TDi AJM
dołożyłem pompę paliwa w zbiornik bo nie było, założyłem przekaźnik od pompy paliwa (on steruje jeszcze czymś chyba?)
no i przerobiłem tą wtyczkę co jest w plastikowym tunelu koło serwa, w tdi była 8pinowa, a bde mial 12pinów.
Kable podłączyłem chyba dobrze, chyba, wiazki pod deską nie przerabiałem, poza puszczeniem 1 lub 2 kabelków do licznika z tej właśnie kostki.
Auto odpala i jeździ ale jest problem, jest słaby, a właściwie nie czuć zmiennej fazy rozrządu, napięcia na kostkach od czujników wałków sie zgadzają (takie same są jak w moim toledo r32) to samo na tych "cewkach?" od zmiennej fazy. masy tez są w tych samych miejscach. Kable sygnałowe od czujników i tych "cewek" mają przejście do kostki przy ecu.
Ciekawostką jest to że auto odpala z odpiętymi obiema kostkami od czujników wałków, i moc sie nie zmienia. (moje toledo 3,2 bub nie ma szans aby odpaliło nawet z odpiętym jednym czujnikiem.
Sterownik jest z sharana (rożnica polega chyba na tym że sharan ma 1 sonde, a w bde są dwie) ale moje toledo normalnie śmiga na tym sterowniku i ma moc.
Macie jakieś rady co może byc nie tak?
dołożyłem pompę paliwa w zbiornik bo nie było, założyłem przekaźnik od pompy paliwa (on steruje jeszcze czymś chyba?)
no i przerobiłem tą wtyczkę co jest w plastikowym tunelu koło serwa, w tdi była 8pinowa, a bde mial 12pinów.
Kable podłączyłem chyba dobrze, chyba, wiazki pod deską nie przerabiałem, poza puszczeniem 1 lub 2 kabelków do licznika z tej właśnie kostki.
Auto odpala i jeździ ale jest problem, jest słaby, a właściwie nie czuć zmiennej fazy rozrządu, napięcia na kostkach od czujników wałków sie zgadzają (takie same są jak w moim toledo r32) to samo na tych "cewkach?" od zmiennej fazy. masy tez są w tych samych miejscach. Kable sygnałowe od czujników i tych "cewek" mają przejście do kostki przy ecu.
Ciekawostką jest to że auto odpala z odpiętymi obiema kostkami od czujników wałków, i moc sie nie zmienia. (moje toledo 3,2 bub nie ma szans aby odpaliło nawet z odpiętym jednym czujnikiem.
Sterownik jest z sharana (rożnica polega chyba na tym że sharan ma 1 sonde, a w bde są dwie) ale moje toledo normalnie śmiga na tym sterowniku i ma moc.
Macie jakieś rady co może byc nie tak?
JEDYNE W POLSCE TOLEDO R36Turbo :) www.facebook.com/SeatToledoR36Turbo
problem po swapie 2,8 BDE do bory 1,9 TDI AJM
Jacek6804, bde ma 4 sondy ogolnie, a ayl'e 2.. moj normalnie odpalal z odpietymi tymi czujnikami..
problem po swapie 2,8 BDE do bory 1,9 TDI AJM
To już głupi jestem :/ Jeszcze jest drugi problem taki że bez przepływki jeździ lepiej niż z, a przepływka napewno dobra,
JEDYNE W POLSCE TOLEDO R36Turbo :) www.facebook.com/SeatToledoR36Turbo
problem po swapie 2,8 BDE do bory 1,9 TDI AJM
a przeplywka na pewno od tego auta? Bo u dyzia byla masa roznych problemow, w tym bardzo zblizone do tych co napisales i na koncu sie okazalo, ze do silnika dostal przeplywke z 2.0TDI zamiast od 2.8.. a mial juz sprawdzone wszystko po 5 razy.. takze niezle jaja byly
Re: problem po swapie 2,8 BDE do bory 1,9 TDI AJM
Przepływki sprawdzane kilka sztuk i to samo jest.kkkacper pisze:a przeplywka na pewno od tego auta? Bo u dyzia byla masa roznych problemow, w tym bardzo zblizone do tych co napisales i na koncu sie okazalo, ze do silnika dostal przeplywke z 2.0TDI zamiast od 2.8.. a mial juz sprawdzone wszystko po 5 razy.. takze niezle jaja byly
JEDYNE W POLSCE TOLEDO R36Turbo :) www.facebook.com/SeatToledoR36Turbo
problem po swapie 2,8 BDE do bory 1,9 TDI AJM
a kompa calego sprawdzales po pinach czy oby na pewno sa tak samo? Bo z tego co pamietam, bde ma dodatkowego plusa, ktorego np. w sharanowskich kompach nie bylo.. tak czy owak pozostaje miernik w dlon i kabel po kablu szukac.. najgorzej, ale nic innego sie nie poradzi, a sam przez to przechodzilem nie raz xD
Re: problem po swapie 2,8 BDE do bory 1,9 TDI AJM
o plusie wiem, bo musiałem ręcznie przekaźnik załączać na kompie z sharana, ale moje r32 jeździło na tym kompie z sharana 2,8 tak samo jak na kompie z bde, oczywiście po ręcznym załączeniu przekaźnika.kkkacper pisze:a kompa calego sprawdzales po pinach czy oby na pewno sa tak samo? Bo z tego co pamietam, bde ma dodatkowego plusa, ktorego np. w sharanowskich kompach nie bylo.. tak czy owak pozostaje miernik w dlon i kabel po kablu szukac.. najgorzej, ale nic innego sie nie poradzi, a sam przez to przechodzilem nie raz xD
JEDYNE W POLSCE TOLEDO R36Turbo :) www.facebook.com/SeatToledoR36Turbo
problem po swapie 2,8 BDE do bory 1,9 TDI AJM
Naprawione, podmienianie wszystkiego co się da nic nie pomogło i okazało że że 1 kabelek od czujnika położenia wałka nie łaczył przy ECU...
JEDYNE W POLSCE TOLEDO R36Turbo :) www.facebook.com/SeatToledoR36Turbo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości