Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
Witam
Znalazłem na internecie kilka informacji że silnik 3.2 VR6 BUB , BMJ można odpalić na instalacji i komputerze z silnika 2.8 BDE. Może ktoś to potwierdzić na 100% ?
Kupiłem już silnik 3.2 BMJ i zaraz po nowym roku biore się za swap i właśnie zastanawiam się czy jest sens próbowania odpalenia na instalacji BDE bo taki mam teraz silnik pod maską. Jeżeli chodzi o komputer to trzeba zrobić strojenie pod silnik 3.2 czy się wrzuca soft z kompa 3.2 do kompa 2.8 BDE ?
Znalazłem na internecie kilka informacji że silnik 3.2 VR6 BUB , BMJ można odpalić na instalacji i komputerze z silnika 2.8 BDE. Może ktoś to potwierdzić na 100% ?
Kupiłem już silnik 3.2 BMJ i zaraz po nowym roku biore się za swap i właśnie zastanawiam się czy jest sens próbowania odpalenia na instalacji BDE bo taki mam teraz silnik pod maską. Jeżeli chodzi o komputer to trzeba zrobić strojenie pod silnik 3.2 czy się wrzuca soft z kompa 3.2 do kompa 2.8 BDE ?
Re: Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
Silnik dziś odpaliłem na wiązce i komputerze z 2.8 BDE. Silnik chodzi równo ,normalnie się wkręca na obroty i pracuje w zasadzie identyko jak 2.8. Wiązka pasowała w 100% wszystkie czujniki mają takie same kostki jak 2.8. Przepływka jest z 2.8 ale docelowo wlatuje z 3.2. Komputer zostawiam z 2.8 tylko będzie strojony. Z silnika 2.8 BDE wykorzystałem: łapę silnika od strony podłużnicy, łapę która trzyma osprzęt,alternator,kompresor klimy, pompę wspomagania, napinacz paska, cały układ chłodzenia (węże, obudowa termostatu) Podstawa filtra oleju jest taka sama w 2.8 i 3.2 różnica jest tylko w chłodnicy oleju. Kolektory wydechowe założyłem z 2.8 i mają mniejsze otwory niż w 3.2 ale powód był taki że silnik 3.2 mam z Audi A3 i tam kolektory są inne i musiałbym przerabiać dwurukę. Muszę kupic kolektory wydechowe z Audi TT 3.2 lub golf 4 r32 wtedy bedą pasować bez przeróbek.
Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
Rapcio, i jaki sens takiego kombinowania? Wiele Ci to nie da, jesli w ogole..
Re: Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
Dlaczego kombinowania ? Jeżeli jest wiązka ta sama to po co mam ją zmieniać ? Osprzęt i tak musiałem dostosować do Golf 4 i np audi TT 3.2 i mk4 r32 mają taki sam osprzęt jak 2.8 (chodzi o sprzęt z przodu, łapa, altenator itp). Dlaczego twierdzisz że ma mi nic to nie dać jeśli słupek jest 3.2, kolektor ssący i przepustnica 3.2, wtryski z listwą 3.2 , przepływką z rurą 3.2, wszystkie czujniki przy silniki są z 3.2. Kolektory wydechowe 2.8 zastosowałem tylko na parę dni żeby to odpalić bo silnik kupiłem nie odpalany i musiałem się upewnić że jest sprawny. Widziałem na forach że nie które firmy wykorzystywały sterownik BDE to uturbionych R32. Mój sterownik ma wyłączone Imo, wyłączone sondy za katami, wyłączony egr i pompę powietrza. Będzie program i zobaczymy jak to będzie chodzić. Na pewno wybiorę się na wiosnę na hamownie i wkleję wykres tu na forum.
Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
Rapcio, moj blad, pomylily mi sie tematy.. teraz doczytalem.. w takim ukladzie mnie to juz nie dziwi.. sorry za zamiesznanie
Re: Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
Dziś odbyły pierwsze testy R32 i co ciekawe auto jezdzi bez problemu na sterowniku 2.8 BDE. Mój sterownik jest po programie jeszcze za czasów 2.8 pod maską tylko nie byłem już na hamowni ile dało to w 2.8. Nie ma absolutnie jakiś problemów że auto przerywa czy coś takiego a silnik chodzi na wkładzie przepływki z 2.8. Obudowa jest z 3.2. Dopiero na dniach będzie strojenie pod 3.2.
Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
To że chodzi równo nie znaczy że pracuje dobrze. na dłuższą metę wygeneruje to wiele problemów. Pokaż zrzut błędów ze sterownika. Jeśli ktoś przestawi ci w ECU obsługę zmiennych faz na zestaw części z mk5 no i oczywiście wgra program od 3.2 to będzie to działać normalnie.
Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
ciekawa kombinacja i fajnie że wszystko gra Jak możesz to napisz mi gdzie robisz programy i jaki jest przybliżony koszt.
JEDYNE W POLSCE TOLEDO R36Turbo :) www.facebook.com/SeatToledoR36Turbo
Re: Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
Sterownik wyrzucał mi tylko jeden błąd czujnika położenia wału ale już założyłem czujnik z silnika 2.8 BDE i nie wywala już żadnych błędów. Wczoraj pojezdziłem trochę i silnik daje rade. Przyśpiesza elegancko jest różnica w porównaniu do 2.8 BDE. Silnik pracuje wzorowo równiutko itp. Kolektory wydechowe 2.8 BDE, dwururka 2.8 BDE, tłumiki założyłem seryjne z 1.8T które mają ok 50-55mm bo mi sie znudził układ wydechowy o średnicy 70mm który był głośny a dał mi on w 2.8 BDE 6km i 10Nm. Wrzuce z powrotem ten układ wydechowy 70mm ale na wiosnę. Wrzucam filmik jak to przyśpiesza. Na moim kanale youtube można porównać jak przyśpieszał z silnikiem 2.8 BDE. Różnica jest widoczna gołym okiem a jeszcze sterownik nie był strojony!
ps. Skrzynia biegów VR5 DZL, koło zamachowe z VR6 12v odelżone na 5kg, sprzęgło VR6 12v, pompa paliwa z 1.8t
[youtube][/youtube]
ps. Skrzynia biegów VR5 DZL, koło zamachowe z VR6 12v odelżone na 5kg, sprzęgło VR6 12v, pompa paliwa z 1.8t
[youtube][/youtube]
Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
Największa różnica z silnikach mk4 (2.8, 3.2) a silnikach mk5 to inny wałek wydechowy i inny fazator na tym wałku. Różnica w fazatorze polega na zastosowaniu w mk5 bolca blokującego przemieszczanie wałka względem koła zębatego w położeniu zerowym i druga zmiana to inne położenie krzywki impulsowej. Powinno to powodować pojawienie się błędu korelacji rozrządu. Masz nagrzebane w ecu i pewnie ktoś z rozpędu wykasował za dużo błędów z tablicy DTC. Druga zmiana generacyjna to zmiana w zasilaniu paliwem. Wcześniej był regulator ze zmiennym ciśnieniem, w nowszym jest stały zabudowany w filtr paliwa. Drobiazg, ale powoduje duże korekty na biegu jałowym i w zakresie niższych obciążeń. ME7.1.1 dzięki sondom szerokopasmowym dosyć mocno dostosuje się do nowych warunków pracy, ale będzie i tak sporo brakować do optymalnych parametrów. Jak ciekawostkę napiszę, że kiedyś ścisnął mi się wąż powrotny od paliwa co skutkowało ciśnieniem około 7 barów na listwie wtryskowej i auto jeździło normalnie i do tego paliło normalne ilości paliwa, jedynym objawem były większe obroty biegu jałowego bo sterownik nie mógł już bardziej skrócić czasu wtrysku. Kiedyś robiliśmy też testy 3.2 BDB (sprzętowo taki jak BMJ) na kompie od BDE bo akurat taki był pod ręką i uwierz, że wiem co piszę bo nawkładałem się już trochę erek i teraz ten silnik naprawdę nie chodzi jak powinien. Zresztą sam zobaczysz różnicę jak ogarniesz sprawy w ECU bo jest to jak najbardziej wykonalne. Piszę to wszystko, żeby komuś nie wpadła do głowy po przeczytaniu tego tematu jazda w takim zestawieniu na gotowo.
Re: Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
Komputer ogarniał mi nie byle kto tylko Genowefa Garage. Filtr paliwa z regulatorem zastosowałem z Audi A3 3.2 i pasował bez problemu w miejsce fabrycznego pod autem (golf 4) nawet spinki pasowały trzeba było tylko delikatnie przerobić powrót. Ja już jezdze 3 dzień i wydaje mi się ze coraz lepiej ten silnik chodzi a nie na odwrót.
Ok nie ma co gdybać dziś wieczorem mam nadzieje że będzie to strojone i zdam relacje czy jest jeszcze lepiej.
Ten temat ma służyć temu żeby każdy użytkownik 2.8 BDE wiedział że może sobie sam wsadzić R32, odpalić i nawet dojechać do kogoś kto ogarnie mu sterownik.
Oczywiście nie może to być silnik 2.8 AQP, AUE ze względu na inny układ zapłonowy i że ma tylko jedną faze a nie dwie jak 2.8 BDE i R32.
Ok nie ma co gdybać dziś wieczorem mam nadzieje że będzie to strojone i zdam relacje czy jest jeszcze lepiej.
Ten temat ma służyć temu żeby każdy użytkownik 2.8 BDE wiedział że może sobie sam wsadzić R32, odpalić i nawet dojechać do kogoś kto ogarnie mu sterownik.
Oczywiście nie może to być silnik 2.8 AQP, AUE ze względu na inny układ zapłonowy i że ma tylko jedną faze a nie dwie jak 2.8 BDE i R32.
Re: Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
Sprawa wygląda tak że dałem kumplowi sterownik i miał mi wgrać soft z 3.2 ale podobno podczas wgrywania sterownik umarł no i powiedziałem mu żeby go tylko naprawił i zostawił go w spokoju. Tak też zrobił więc śmigam cały czas na sterowniku z 2.8 i zero problemów. Silnik chodzi perfekcyjnie i przyśpiesza elegancko.
Kupiłem sterownik z 3.2 o nr 022906032GJ i kumpel ściągnął imo i dziś go założyłem. Auto odpaliło, chodzi równo, jezdzi bez przerywania ale na kompie wyskakuje 15 błędów, nie działa mi obrotomierz i jak go przegoniłem do odcinki na 2 biegu to nagle przestał działać potencjometr gazu Trzeba będzie pogrzebać w tym sterowniku i powyłączać nie potrzebne rzeczy i zobaczymy co dalej. Jeżeli chodzi o osiągi to na sterowniku z 3.2 auto chodziło jak wściekłe i gubiło trakcje na całym drugim biegu a na sterowniku 2.8 nie ma w ogóle czegoś takiego
Kupiłem sterownik z 3.2 o nr 022906032GJ i kumpel ściągnął imo i dziś go założyłem. Auto odpaliło, chodzi równo, jezdzi bez przerywania ale na kompie wyskakuje 15 błędów, nie działa mi obrotomierz i jak go przegoniłem do odcinki na 2 biegu to nagle przestał działać potencjometr gazu Trzeba będzie pogrzebać w tym sterowniku i powyłączać nie potrzebne rzeczy i zobaczymy co dalej. Jeżeli chodzi o osiągi to na sterowniku z 3.2 auto chodziło jak wściekłe i gubiło trakcje na całym drugim biegu a na sterowniku 2.8 nie ma w ogóle czegoś takiego
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości