Problemy po swapie VR6 do mk2.
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Problemy po swapie VR6 do mk2.
Witam szanowne grono forumowiczy. Jestem świeżo po swapie vrki do mojego mk2. Silnik AAA na kopulce. Po podpieciu wszystkiego czas na odpal. Niestety zapalic nie chciał. Po chwili kreceniu rozrusznkkiem lapal ale gasl i kichal w dolot. Po kilku próbach szlak traffil czujnik polozenia walka w aparacie. Obcielo wszystkie kable. Wymjenilem aparat, auto pali lecz nie chce sie wkrecac, muli go na wysokich obrotach i nierówno chodzi na biegu jałowym. Wymienielem przeplywke i silniczek krokowy, problem z paleniem i obrotami na jałowym biegu ustał. Jednak dalej mam problem z wysokimi obrotami.. Podlaczylem obd i po podpieciu wyskakują 2 błędy, czujnik obrotow i stukowego spalania 2. Podmienilem czujniki z innego auta jednak bledy nie znikły i problem dalej został. Przy wkrecaniu na obroty do ok 5500tys chodzi ok, jednak przy otworzeniu przepustnicy do konca jest wielkie buu i czesto strzeli w stozek. Podmienialem kable i swiece i kopulke z dzialajacego auta, i dalej to samo. Plecionke Wymieniłem, pompke paliwa tez. Nie mam juz pomyslow czego sie zlapac.. Czy wina moze lezec w listwie wtryskowej? Dodam ze przy dodawaniu gazu bardzo glosno silnik "wydziera sie przez stozek" zas inny silnik na tym samym ffiltrze chodzi o wiele ciszej. Prosze o pomoc bo rece opadaja. I jeszcze jakby ktos mogl powiedziec jak zmierzyc kompresje w vr6? Czy jak wkrece manometr to tlok ma tylko raz pojsc w gore i tyle? Dzieki z gory za pomoc, ale pisze posta na telefonie jadac busem pozdraVWiam.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Problemy po swapie VR6 do mk2.
1. Błąd czujnika położenia wału (o ile o niego Ci chodzi) pojawia się zawsze jak auto diagnozujesz na zgaszonym silniku.
2. Błąd czujnika spalania stukowego wskazuje na kilka mozliwosci - albo paliwa masz za mało (pompa nie taka jak trzeba lub regulator cisnienia daje ciala) albo masz popieprzone coś z fazami rozrządu (źle poskladany lub krańcowo rozciagniete lancuchy i zużyte slizgi)
Pytanie jest jeszcze jakie to są dokładnie błędy, bo vag mowi duzo wiecej niz tylko ze jest blad, podaje tez jaki i co mu sie nie zgadza a to wazne sprawy są. Weź jeszcze dobrze posprawdzaj kolejnosc podłączenia przewodów zapłonowych. Mozna je tak pozamieniać że bedzie plulo bledem synchronizacji (czyli czujnikiem polozenia walu) a auto odpali i będzie chodzić.
2. Błąd czujnika spalania stukowego wskazuje na kilka mozliwosci - albo paliwa masz za mało (pompa nie taka jak trzeba lub regulator cisnienia daje ciala) albo masz popieprzone coś z fazami rozrządu (źle poskladany lub krańcowo rozciagniete lancuchy i zużyte slizgi)
Pytanie jest jeszcze jakie to są dokładnie błędy, bo vag mowi duzo wiecej niz tylko ze jest blad, podaje tez jaki i co mu sie nie zgadza a to wazne sprawy są. Weź jeszcze dobrze posprawdzaj kolejnosc podłączenia przewodów zapłonowych. Mozna je tak pozamieniać że bedzie plulo bledem synchronizacji (czyli czujnikiem polozenia walu) a auto odpali i będzie chodzić.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Problemy po swapie VR6 do mk2.
Podpinalem VAG COMem. Kolejnosc podlaczenia kabli sprawdzalem, a jesli chodzi o regulator cisnienia to ten na koncu listwy wtryskowej z podcisnieniem? Podmienilem go z innego vra i problem ten sam. Na rozrzad patrzylem jak skladalem silnik, lancuch nie wydawal sie naciagniety, slizg tez byl ok i nie bylo sladu na obudowie po lancuchu. Pompke paliwa wykluczam bo mam 2 vry pod domem na pkdmianke czesci. A myslisz ze objawy sa typowe dla tych bledow? Tzn czujnikow? A podpowiesz mi jak w vr kompreche mierzyc? Dzieki za zainteresowanie czekam na dalsze pomysly. Jeszcze sprobuje kompa przezucic. Dodam ze jak sie nim pogazuje czuc nieprzepalana benzyne, az szczypie w oczy. Pozdrawiam.
- Adanio
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: sob lut 06, 2010 17:45
- Lokalizacja: LUB (prawie Lublin)
- Kontakt:
Problemy po swapie VR6 do mk2.
Jak chcesz zmierzyć kompresję to wykręcasz świecę i wkręcasz manometr, potem kręcisz kilka sekund aż na manometrze wskazówka przestanie iść do góry. Niektórzy mówią że można otworzyć przepustnicę żeby lepiej zasysało powietrze ale nie ma to znaczenia na wynik pomiaru, może tylko rozrusznikowi jest ciut lżej.
I oczywiście przed kręceniem musisz zrobić coś żeby silnik Ci nie odpalił podczas pomiaru:)
Najprościej jest chyba wyjąć przekaźnik 109, możesz też odłączyć cewkę i wyjąć bezpiecznik od pompki paliwa.
I oczywiście przed kręceniem musisz zrobić coś żeby silnik Ci nie odpalił podczas pomiaru:)
Najprościej jest chyba wyjąć przekaźnik 109, możesz też odłączyć cewkę i wyjąć bezpiecznik od pompki paliwa.
- dawid018
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4630
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
- Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
- Kontakt:
Problemy po swapie VR6 do mk2.
moim zdaniem to brak paliwa.
obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
Problemy po swapie VR6 do mk2.
dawid018, w sensie pompka czy listwa? Bo pompkę podmieniałem i dalej to samo, cały przewód z baku do listwy też zmieniłem i to samo. Jak zostawię autko odpalone, czasem pododaje gazu, w garażu nie idzie wytrzymać tak szczypie w oczy i czuć nieprzepaloną benzynę. Czy przez lejącą listwę wtryskową, mogłyby być takie problemy? Dodam że listwa jest z bloku który jeździł na gazie, i szczerze mówiąc zapomniałem jej przerzucić bo posiadam drugą z silnika który jeździł tylko na PB, lecz tłok spotkał się z zaworem .
Jakieś inne pomysły?
A co koledzy z rozrządem, czy sprawdzę ustawienie bez problemu na aucie, bez ściągania skrzyni? Nigdy nie robiłem w VR-ce rozrządu więc pytam Pozdrawiam.
Jakieś inne pomysły?
A co koledzy z rozrządem, czy sprawdzę ustawienie bez problemu na aucie, bez ściągania skrzyni? Nigdy nie robiłem w VR-ce rozrządu więc pytam Pozdrawiam.
Re: Problemy po swapie VR6 do mk2.
Koledzy! Maly up. Wymieniłem kable WN na nowe (beru) i swiece platynowe NGK. Pompka paliwa nowa 3bar. Problem mocy czesciowo rozwiazany. Winowajcą był przewod ppdcisnieniowy idacy z kolektora ssącego do serwa. Na probe zalozyle go bez zaworka zwrotnego o czym na smierc zapomnialem. Jednak problem nadal jest. Mocny dół, słaba góra, brak odciecia. Silnik przy wcisnieciu pedalu w podloge glosniej drze sie przez filtr powietrza (stozek) niz wydech. Tak jakby zasysal zbyt wiele powietrza. Jakies pomysły?? Proszę o pomoc.
Problemy po swapie VR6 do mk2.
Przyszla mi mysl ze mpze dusi sie przez wydech, bo bardzo cicho pracuje. Sprobuje i dam znac i prosze o inne pomysły.
Problemy po swapie VR6 do mk2.
Wydech uwolniony, problem pozostał. Zasysa przez filtr za duzo powietrza. Pomysły jakies?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości