20V czy 24V?

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

20V czy 24V?

Post autor: Toshiba » wt sty 21, 2014 21:01

Witam.

Pytanie może z innej beczki. Przymierzał się będę niedługo do swapa w moim mk2.
Koniecznie więcej niż 4 gary :grin:
Chciałbym porządny dźwięk i moc :)
I teraz... co będzie lepsze? 2.3 20V czy 2.8 24V?
Cenowo między pierwszym a drugim jest co najmniej 1000 zł różnicy mniej. Chciałbym to spiąć na skrzyni od VR5 z piatym biegiem od VR6 12V - niezależnie czy by to było 2.3 czy 2.8. Wiadomo też, że 2.3 jest bardziej kompaktowy i chyba nie zajmuje miejsca tyle co 2.8 - a chciałbym mieć akumulator na swoim miejscu, zbiorniczki itd. O inne rzeczy nie pytam, bo to bliźniaczy SWAP co do 12V. 2.3 20V też ma dwumase? Jeśli tak to z jakiego silnika można ją zastąpić, z 12V? Obydwa mają dwie sondy, można programowo jedną za katem ją wyłączyć z tego co się orientuje tak? Wolałbym, żeby zegary zostały z mk2. W 2.3 widziałem, że to wszystko chodzi pod tym silnikiem. Zapewne potrzebny jakiś adaptor? Czy z 2.8 też tak będzie? Jak z indeksem prędkości? Musi być prędkościomierz wyskalowany do 260?
Wiadomo, koszty przy 2.8 będą trochę większe, ale chciałbym znać też Waszą opinię.
Ostatnio zmieniony wt sty 21, 2014 23:36 przez Toshiba, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Mr Coffee
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 17:31
Kontakt:

20V czy 24V?

Post autor: Mr Coffee » wt sty 21, 2014 21:42

Do mk2 2.3 to bardzo fajny silnik. Kupujesz np jakieś toledo anglika i masz to co trzeba do swapa a reszte części do ludzi. 2.8 też jest super ale przy masie mk2 i napędzie na jedną oś to z trakcją będzie słabiutko.
Sonde da się wyłączyć programowo ale jest też możliwość odsunięcia jej od spalin i ponoć ma wtedy nie świrować.
Dzwięk 2.3 rewelacja :bigok:
Ostatnio zmieniony sob sty 25, 2014 12:31 przez Mr Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

20V czy 24V?

Post autor: kkkacper » wt sty 21, 2014 23:18

wedlug mnie 2.3 to srednio udany motor i szalu nie robi totalnie.. 2.8 ma 24 zaworwy w ramach uscislenia.. zegary z mk II bedziesz mogl zostawic, ale potrzebny bedzie emulator zeby obroty dzialaly jak nalezy.. 2.3 mialy dwumas, 2.8 12v mialo jednomas, natomiast 24v juz tez dwumas.. czy mozna uzyc zamachu od 12v do 2.3 nie jestem pewny.. sonde waskopasmowa mozna usunac w kompie..


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

20V czy 24V?

Post autor: Toshiba » śr sty 22, 2014 00:38

Dzięki za odpowiedzi :) Z tego co widziałem to 2.3 już ładnie lata na krótkiej skrzyni :)
kkkacper pisze:2.8 ma 24 zaworwy w ramach
tak, tak.. już poprawiłem, za szybko pisałem :helm:

Może ktoś jeszcze się wypowie?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

20V czy 24V?

Post autor: rysiektr » śr sty 22, 2014 23:44

Toshiba pisze:I teraz... co będzie lepsze? 2.3 20V czy 2.8 24V?
Jeśli 2.3 to wersja 170 koni, jeden i 2 silnik jest tak samo pracochłonny przy swapie, osprzęt praktycznie taki sam więc sam musisz sobie odpowiedzieć czy chcesz dołożyć trochę kasy i mieć więcej koni, czy mniej.
Toshiba pisze:Wiadomo też, że 2.3 jest bardziej kompaktowy i chyba nie zajmuje miejsca tyle co 2.8 - a chciałbym mieć akumulator na swoim miejscu, zbiorniczki itd.
Z 2.8 da się wszystko zachować na swoim miejscu, tylko trzeba porzeźbić z przewodami od zbiorniczków, żeby ich nie przenosić, bo jeśli dawcą jest mk4 czy leon czy jeszcze inny vag to wiadomo, że tam są inaczej zbiorniczki rozmieszczone niż w mk2 i jeśli korzysta się z węży i zbiorniczków z dawcy to trzeba je przenieść.
Toshiba pisze:Wolałbym, żeby zegary zostały z mk2. W 2.3 widziałem, że to wszystko chodzi pod tym silnikiem. Zapewne potrzebny jakiś adaptor? Czy z 2.8 też tak będzie?
i w 2.8 i w 2.3 zegary z mk2 zostają, wtedy potrzebna jest przejściówka żeby działał obrotomierz
Toshiba pisze:Jak z indeksem prędkości? Musi być prędkościomierz wyskalowany do 260?
Nie ma takiej potrzeby. Chyba, że będziesz jeździł z prędkościami ponad max twojego obecnego licznika, to wtedy możesz zmienić na taki, który ma większy zakres pomiarowy :hmm:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

20V czy 24V?

Post autor: Toshiba » czw sty 23, 2014 01:26

No i pasuje :bigok:
Podziękował serdecznie :pub:



Mruffka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: sob sie 28, 2010 14:05

20V czy 24V?

Post autor: Mruffka » czw sty 23, 2014 21:23

A co do trakcji to wydaje mi się że przy dobrej oponie jest ok. Miałem w swoim mk2 2.8 vr6 12v po hamowni 173km i nie było problemu ;) fakt lekka buda ale silnik trochę waży więc przód "siada" i jakoś szczególnie nie ma problemu z trakcją, jedynie tył lekki i może być problem w zakrętach przy szybszej jeździe bo trochę ucieka



Rapcio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: śr lis 10, 2004 22:28
Kontakt:

20V czy 24V?

Post autor: Rapcio » pt sty 24, 2014 10:48

Posiadam od ponad pół roku silnik po swapie VR6 2.8 24v + zamach i sprzęgło z VR6 12v + skrzynia VR5. Polecam taki zestaw wszystko śmiga cały czas bez awaryjnie. Dla mnie mocy już ma za mało ale ja to mam w mk4 i pewnie w mk2 będzie to lepiej chodzić. Nikt tu nie napisał że problem jest z łapami silnika w VR5 jeżeli chcesz to włożyć do mk2,mk3 itp. z VR6 12v nie pasują więc łapy trzeba rzeźbić. Za to do 24v pasują łapy z 12v. Jeżeli chodzi o dźwięk to 24v szału w tym nie robi... nawet jak stożek założysz to praktycznie go nie słychać. Uważam że 12v brzmi znacznie lepiej. VR5 ma taki plus że można za grosze kupić całego anglika i reszte gratów sprzedajesz i masz cały silnik+skrzynie za darmo!



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

20V czy 24V?

Post autor: Toshiba » pt sty 24, 2014 14:14

Czyli do VR5 20V trzeba rzeźbić łapy? A do 24V już nie bo pasują z 12V? :goof: To tego nikt mi nie powiedział :helm:
Myślałem, że z łapami problemu nie będzie, bo to wszystko bliźniacze.
Jak jest dokładnie z tymi łapami? Jak z sankami i wachaczami i belką przednią pod silnik? Bo już jestem w kropce. Jeśli chodzi o 20V i 24V.



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

20V czy 24V?

Post autor: Dziku VR6 » pt sty 24, 2014 18:28

jak silnik v5 jest mniejszy o jeden gar to jak chciales tą tylną łape przypasowac? :bajer:
Jak dobrze powiekrzyc foto to widac jak tylna łapa jest przykrecona do grubego plaskownika a ten z kolei do bloku.
Obrazek
Ostatnio zmieniony pt sty 24, 2014 23:30 przez Dziku VR6, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

20V czy 24V?

Post autor: kkkacper » pt sty 24, 2014 22:59

Toshiba, wszyscy tak gadaja, ze lapy z 12v pasuja, a po powieszeniu silnika na nich w moim aucie, silnik wisial jak stara kur.. poza potrzeba klepania podluznicy i tak samo ulozenie silnika bylo nie do zaakceptowania i zrobilem sobei wszystkie lapy custom ;) belka pod silnik najlepiej od passat'a vr6. wahacze i wozek wedle uznania..


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

20V czy 24V?

Post autor: Toshiba » pt sty 24, 2014 23:01

W sumie racja :)
Myślałem, że 20V jest łatwiej postawić na ławie mimo wszystko niż 24V :)
Dlatego zapytałem Was, żeby rozwiać wszystkie wątpliwości :bigok:
A jakbym zostawiał swoją ławe i wachacze to co z półosiami w takim wypadku? Z silnika VR5 czy zostają moje tylko wystarczy inny przegub wewnętrzny?
Jeszcze jakieś niespodzianki mnie czekają? :helm:

A co myślicie o vr6 12v? Nie wiem czy mniej roboty, ale swap można kupić już za niedużą kasę, a zrobiłbym mu kapitalny remont, na nowych częściach, tak porządnie i bym wiedział co mam. Moc by chyba wtedy trzymał a różnicy wielkiej w przyspieszeniu chyba by nie było? Cały czas mowa o skrzyni VR5. Gra warta świeczki? Wiem, że może i drożej by wyszło, no ale na nowych częściach by był składany... a przy 24V chyba droższy koszt i nie wiadomo w jakim stanie się silnik kupi.



kmb92
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw lis 27, 2008 19:01
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

20V czy 24V?

Post autor: kmb92 » wt sty 28, 2014 15:35

stary vr jest wiekowy i remont wyjdzie tyle co 24v albo wiecej ale mając 12v komplet który jeździ w mk2 tak naprawde potrzeba ci słup z osprzętem 24v i są fajne długie biegi można tym na co dzień śmigać i pali mało mając taki zestaw trzeba zbudować przednią łape tył pasuje wózek mk3 skrzynia ze sprzegłem zostaje od vr6 12v i można cieszyć się jazdą :pub:
wiadmo kwestia elektryki immo chłodzenia i wydech ale to drobiazgi



ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości