Przeciez pisze ze przy juz 70 wlacza sie wentylator to chyba jasne ze cos nie tak,skoro wczesniej bylo inaczej.Dzisiaj sie przejechałem,temp. nie przekroczyła 70. Ogrzewanie troche słabiej grzeje. Kolektor dolotowy jak kiedys gorący, tak dzisiaj lekko cieplutki.Rafał 82 pisze:Proponuje podłączyć VAG-a i zobaczyć co pokaże przy jakiej temperaturze rzeczywiście włączają się kolejne biegi wentylatorów
mk3 VR6 problem z woda...pomocy
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Re: mk3 VR6 problem z woda...pomocy
VW GOLF Mk3 2.8 VR6 by WJ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=185252
mk3 VR6 problem z woda...pomocy
te 70 widzisz pewnie na zegarach co nie musi być prawdą ( miałem tak w poprzednim golfie a w rzeczywistości była wyższa )
mk3 VR6 problem z woda...pomocy
Po remoncie auto było podpinane do kompa i wskazania licznika pokrywaja sie ze wskazaniami komputera.Jakieś inne podpowiedzi? Ewidentnie auto ma problem z niedogrzaniem, wyskoczyło to z dnia na dzień. Termostat? Niedogrzany,duży obieg, termostat otwarty non stop??? Tak jak mówie temp max 70 i od razu włącza sie przy 70 wentylator, wczesniej to robił przy temp 80-85. Ogrzewanie słabiej działa ale ciepło leci, zauważyłem różnice.
VW GOLF Mk3 2.8 VR6 by WJ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=185252
mk3 VR6 problem z woda...pomocy
Wczoraj wieczorem wyciągnąłem auto z garażu.Wyjechałem,coś tam jeszcze robiłem, pozamykałem garaż.Trwało to ok.10min. Auto stało odpalone przez ten czas.Po tych 10min włączył sie wentylator. Temp. wg. wskaźnika nie doszła nawet do 70, a wiatraki już sie włączyły.Na dworze jakieś ok -10. Odpiołem wentylatory, wyłączyły sie. Wtedy temp. wzrosła 70, 75, 80, 85. Ogrzewanie działa, dalej to samo. Juz nie wiem co nie tak. Auto sie nie dogrzewa,a wentylatory sie załączaja i chodzą non stop. Kolektor dolotowy zimny. Pomóżcie ktoś bo juz kuźwa mam dość...
VW GOLF Mk3 2.8 VR6 by WJ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=185252
mk3 VR6 problem z woda...pomocy
Zmień włącznik wentylatorów który jest na chłodnicy(w zależności od rocznika 3 lub 4 pinowa kostka) powinno pomóc.Jeżeli sie nie poprawi to może być uszkodzony sterownik wentylatorów umieszczony w okolicy zbiorniczka wyrównawczego.
http://trabantowy.prohost.pl/gs/forum/viewtopic.php?t=1063
Re: mk3 VR6 problem z woda...pomocy
OK. Sprawdze. A przy jakiej temp. powinny sie włączac wentylatory? 1szy bieg przy ilu? 2gi bieg przy ilu?TrabiVR6 pisze:Zmień włącznik wentylatorów który jest na chłodnicy(w zależności od rocznika 3 lub 4 pinowa kostka) powinno pomóc.Jeżeli sie nie poprawi to może być uszkodzony sterownik wentylatorów umieszczony w okolicy zbiorniczka wyrównawczego.
VW GOLF Mk3 2.8 VR6 by WJ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=185252
mk3 VR6 problem z woda...pomocy
W zależności od zastosowanego włącznika. Występuja dwa rodzaje:
1. pierwszy bieg włącza przy 85 wyłącza przy 80 drugi bieg włącza przy 98 a wyłącza przy 88
2. pierwszy bieg włącza przy 95 wyłącza przy 85 drugi bieg włącza przy 102 a wyłacza przy 92
1. pierwszy bieg włącza przy 85 wyłącza przy 80 drugi bieg włącza przy 98 a wyłącza przy 88
2. pierwszy bieg włącza przy 95 wyłącza przy 85 drugi bieg włącza przy 102 a wyłacza przy 92
http://trabantowy.prohost.pl/gs/forum/viewtopic.php?t=1063
mk3 VR6 problem z woda...pomocy
Koledzy sorki ale podepnę się z małym tematem nie chce zakładać nowego.
Posiadam jednostkę VR6 i ostatnio zauważyłem ubytki płynu chłodzącego. Jakiś miesiąc temu zagotował mi się przy –16, dolałem płyn wymieniłem korek i częściej zaglądam pod maskę. Dziś spojrzałem i zaniepokoiła mnie mokra rurka po wytarciu okazało się, że nie ona cieknie tylko cieknie z króćca, w którym znajduje się czujnik. (ten z prawej pomarańczowy). Dziś rano było –9, po przejechaniu 40 km płyn przestał wyciekać a resztki odparowały. Przy temperaturach ujemnych wszystko się kurczy no ale nie powinno przeciekać !!!!!!
I właśnie tu moje pytanie:
-Te trzy czujniki za co są odpowiedzialne?
-Czy są tam jakieś uszczelki?
-Czy musze wymieniać na nowy czujnik?
Jak zrobi się trochę cieplej będę musiał poprzeglądać wszystkie połączenia.......
Dzięki i sorki za wcinkę
Posiadam jednostkę VR6 i ostatnio zauważyłem ubytki płynu chłodzącego. Jakiś miesiąc temu zagotował mi się przy –16, dolałem płyn wymieniłem korek i częściej zaglądam pod maskę. Dziś spojrzałem i zaniepokoiła mnie mokra rurka po wytarciu okazało się, że nie ona cieknie tylko cieknie z króćca, w którym znajduje się czujnik. (ten z prawej pomarańczowy). Dziś rano było –9, po przejechaniu 40 km płyn przestał wyciekać a resztki odparowały. Przy temperaturach ujemnych wszystko się kurczy no ale nie powinno przeciekać !!!!!!
I właśnie tu moje pytanie:
-Te trzy czujniki za co są odpowiedzialne?
-Czy są tam jakieś uszczelki?
-Czy musze wymieniać na nowy czujnik?
Jak zrobi się trochę cieplej będę musiał poprzeglądać wszystkie połączenia.......
Dzięki i sorki za wcinkę
mk3 VR6 problem z woda...pomocy
Forumowicze! Brak mi już słów na te moje auto. Mam ochotę wziąć i je spalić w piz... Dzisiaj wieczorem, chce otworzyć auto z pilota. Echo, nie otwiera. No to z kluczyka go, lampka we wnętrzu nie świeci! No to juz wiem. Wentylator chodził non stop i wyładował NOWY akumulator do zera! Nie zwracałem uwagi na to ze chodzi po zgaszeniu auta no bo są te problemy z temp. a tydzień temu jak już sie zaczęły te szopki z niedogrzewaniem to wentylator pochodził chwile po zgaszeniu silnika i potem sie wyłączył, bo wczoraj auto odpaliłem bez problemu. Wracając do wentylatora. Chodził pewnie do czasu rozładowania akumulatora i bateria padła. Wziąłem odpaliłem na kable i zawiozłem pełny nerwów na VR'a auto do garażu. Jak odpaliłem auto na kable to wentylator załączył sie zaraz po odpaleniu auta, równo z rozruchem silnika, nie tak jak wczoraj jakieś 5min po odpaleniu, tylko od razu! Nie wiem co myśleć. Wjechałem do garażu zgasiłem silnik i odpiąłem wentylator żeby nie chodził non stop i o to co usłyszałem. Dźwięk brzęczenia tak jakby coś chodziło pod prądem takie bzzz. Dźwięk dochodził no właśnie z czego, bo nie wiem jak to sie nazywa, załączam zdjęcie i pokazuje strzałką. O dziwo po odłączeniu klem od akumulatora brzęczenie ustało, czyli coś kolejnego sie nie wyłącza po zgaszeniu zapłonu, a zaznaczam że kluczyk wyciągnięty ze stacyjki! Poniżej zdjęcie tej części co sobie chodzi a chyba raczej nie powinna. Co to za część i czy ktoś ma pomysły jakieś co z tym moim VR'em nie tak, bo naprawdę dość już mam tego auta!
Zdjęcie:
To brzęczenie wydobywa sie z tej części miedzy kopułką w która wchodzą kable wn a ta puszką od której wychodzi dużo kabli. Z tej części wychodzi wtyczka, sory nie wiem jak sie to nazywa,a może i wiem ale z nerwów już nic nie mogę mądrego napisać. Pomóżcie!
Czy czujniki od klimatyzacji, ewentualnie nie nabita klima mogą miec wpływ na te szopki z tym niedogrzewaniem i zalączaniem sie wentylatora? Klimy nie nabijałem po remoncie bo stwierdziłem że sie nie opłaca na zime.
Zdjęcie:
To brzęczenie wydobywa sie z tej części miedzy kopułką w która wchodzą kable wn a ta puszką od której wychodzi dużo kabli. Z tej części wychodzi wtyczka, sory nie wiem jak sie to nazywa,a może i wiem ale z nerwów już nic nie mogę mądrego napisać. Pomóżcie!
Czy czujniki od klimatyzacji, ewentualnie nie nabita klima mogą miec wpływ na te szopki z tym niedogrzewaniem i zalączaniem sie wentylatora? Klimy nie nabijałem po remoncie bo stwierdziłem że sie nie opłaca na zime.
VW GOLF Mk3 2.8 VR6 by WJ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=185252
mk3 VR6 problem z woda...pomocy
To co zaznaczyłeś na zdjęciu to dodatkowa elektryczna pompa wody, i to ona pracuje często po wyłączeniu zapłonu żeby ostudzić silnik po ostrej jeździe:)
Powinieneś jeszcze raz konkretnie sprawdzić wskazania czujników temperatury na kompie lub od razu wymienić o ile się nie mylę to brązowy...
sterownik wentylatorów albo jest uszkodzony, albo czujnik go oszukuje. Tak czy siak widzi bardzo wysoką temperaturę i próbuje ją zbić wentylatorami i dodatkową pompką wody.
pozdro
Powinieneś jeszcze raz konkretnie sprawdzić wskazania czujników temperatury na kompie lub od razu wymienić o ile się nie mylę to brązowy...
sterownik wentylatorów albo jest uszkodzony, albo czujnik go oszukuje. Tak czy siak widzi bardzo wysoką temperaturę i próbuje ją zbić wentylatorami i dodatkową pompką wody.
pozdro
- Dj Darecki
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2252
- Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
- Lokalizacja: NEB-raska
- Kontakt:
Re: mk3 VR6 problem z woda...pomocy
Żółty - wskaźnik tem na liczniku i chyba sterowanie dodatkowej pompki wody .
Niebieski - Temperatura płynu dla kompa
Brązowy - jakiś czujnik dla klimy
Po wyjęciu czujnika jest tam oring , można wymieniać
WJ, Ja miałem problemy z wentylatorem , czasami chodził bez kluczyka .
Winą była zaśniedziała wtyczka od czujnika klimy
Odepnij ta wtyczkę i zobacz czy dalej chodzi wentylator ( jak tylko mu sie podoba )
Znajduje się pod puszką od filtra powietrza , trzeba sie schylić pod auto , wtyczka siedzi w aluminiowej gruszce ( chyba 4 przewodowa )
POzdrO
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
mk3 VR6 problem z woda...pomocy
Że tak jeszce wtrace - oringi kupione cena 0,70 zł za sztuke
No to tylko niech jakoś normalnie się zrobi bo u mnie -7 masakra bo jeszce mi zamki zamarzają w TDIku i w VRce. Na domiar złego zawsze przednie nigdy tylne drzwi oszalec idzie nic nie pomaga odmrażacze różnego rodzaju, hektolitry WD40 nawet ostatnio okovitka poszła bo sie z koleśiem pod garażem broniliśmy przed mrozem
No to tylko niech jakoś normalnie się zrobi bo u mnie -7 masakra bo jeszce mi zamki zamarzają w TDIku i w VRce. Na domiar złego zawsze przednie nigdy tylne drzwi oszalec idzie nic nie pomaga odmrażacze różnego rodzaju, hektolitry WD40 nawet ostatnio okovitka poszła bo sie z koleśiem pod garażem broniliśmy przed mrozem
Re: mk3 VR6 problem z woda...pomocy
A jednak klima coś ma z tym wspólnego, przynajmniej jej wtyczka.Dziś VR'a wkońcu odstawiam do lekarza.Zobaczymy co lekarz powie...Dj Darecki pisze:Żółty - wskaźnik tem na liczniku i chyba sterowanie dodatkowej pompki wody .
Niebieski - Temperatura płynu dla kompa
Brązowy - jakiś czujnik dla klimy
Po wyjęciu czujnika jest tam oring , można wymieniać
WJ, Ja miałem problemy z wentylatorem , czasami chodził bez kluczyka .
Winą była zaśniedziała wtyczka od czujnika klimy
Odepnij ta wtyczkę i zobacz czy dalej chodzi wentylator ( jak tylko mu sie podoba )
Znajduje się pod puszką od filtra powietrza , trzeba sie schylić pod auto , wtyczka siedzi w aluminiowej gruszce ( chyba 4 przewodowa )
POzdrO
VW GOLF Mk3 2.8 VR6 by WJ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=185252
mk3 VR6 problem z woda...pomocy
Wracając do szopek z moimi wentylatorami i temperatura. Wymieniłem czujnik ten co w chłodnicy jest. Teraz temperatura wzrasta prawidłowo.Nawet do 90,czego wcześniej nigdy nie było! Wentylator włącza się przy ponad 85',zbije temperaturę, do 80' i tak w kółko.Nie trzymie stałej temperatury. Ale tak się dzieje jak auto jedzie bardzo powoli w granicach 20km/h lub postoi dłużej,przy temp. na zewnątrz ok -10'. Jak jadę w trasie przy wyłączonym ogrzewaniu,prędkość 100km/h temp max 70'!!! Rzadko kiedy 75'.No coś za mało!Jak włączę ogrzewanie to minimalnie poniżej 70'.
Przy okazji wymieniłem wentylatory,bo te co były przy włączeniu robiły larmo takie jak Boing przy ładowaniu. Wentylator był 4 pinowy,ten co zamontowałem, a raczej mój mechanik jest 3 pinowy. Miało byc OK i wszystko grać wg mechanika,ale nie gra! Przy włączeniu klimy nie włącza się wentylator a na 4 pinowym sie włączał,czyli też coś nie tak.Ten jeden kabel do wentylatora wisi se luźno.Czy musi być zamontowany wentylator 4 pinowy jak mam klimę? Czy można to podłączyć 3 pinowy tak zeby działało jak należy
Pomoże ktoś co z tą temperatura i tymi wentylatorami?
Przy okazji wymieniłem wentylatory,bo te co były przy włączeniu robiły larmo takie jak Boing przy ładowaniu. Wentylator był 4 pinowy,ten co zamontowałem, a raczej mój mechanik jest 3 pinowy. Miało byc OK i wszystko grać wg mechanika,ale nie gra! Przy włączeniu klimy nie włącza się wentylator a na 4 pinowym sie włączał,czyli też coś nie tak.Ten jeden kabel do wentylatora wisi se luźno.Czy musi być zamontowany wentylator 4 pinowy jak mam klimę? Czy można to podłączyć 3 pinowy tak zeby działało jak należy
Pomoże ktoś co z tą temperatura i tymi wentylatorami?
VW GOLF Mk3 2.8 VR6 by WJ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=185252
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości