zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Post autor: AD6 » śr paź 17, 2012 17:04

w tuaregu jest 3,2 220KM tak że gama tych silników jest dość spora


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

motoweld
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn wrz 17, 2012 07:40

Re: zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Post autor: motoweld » wt lis 20, 2012 00:13

witajcie, porównywał ktoś wykresy AQP/AUE z BDE/AYL ? wnosi cośdo przebiegu fazowanie dwóch wałków? jak wygląda z awaryjnością układu zapłonowego? lepsza jedna cewka czy 6 osobnych ?



Rokoś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 17:43
Lokalizacja: uk

zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Post autor: Rokoś » śr lis 28, 2012 17:14

wadą 2.8 BDE i V5 AQN sa przepalające się cewki, nie wiesz kiedy moze to nastąpić :). Oczywiście nie dzieje się to co miesiąc.
Swojego czasu miałem bore v5 i tam raz w jedny tygdoniu padła mi jedna, a w drugim padły mi 2 następne. Po prostu się tak stało. Takie cewki powinny hmm pokonać spokojnie 80 tyś. może więcej. Wypadało by je zmieniać jak świece np. 60-80 tyś, lub wozić ze dwie sztuki w bagażniku :). Dodatkowo bolączką tych silników jest przepalająca się sonda lambda. Oczywiście możesz zroboć 100 tyś i padnie lub 200 tyś. Po zatym więcej wad nie stwierdzono :) . Takie auto turla się aż miło i takie pierdoły to nie są aż tak ważne.

Może zmienne fazy rozrządu wraz ze zmiennymi długościami kolektorów ssących powinny dać poprawę w ekonomii i dynamice silnika. Dodatkowo mogły być wprowadzone ze względu na normy euro, które zabiły te silniki.


tylko .: R32

dzonyns
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt maja 25, 2012 00:25

zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Post autor: dzonyns » sob lip 18, 2015 22:59

przepraszam ze odkopie temat, ale czy ayl nadaje sie tak samo na swapa jak i bde czy inne pochdzodzące z mk4 ?



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Post autor: kkkacper » ndz lip 19, 2015 02:44

dzonyns, nawet jeszcze lepiej bo ma tylko jedna szerokopasmowke ;]


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

dzonyns
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt maja 25, 2012 00:25

zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Post autor: dzonyns » ndz lip 19, 2015 09:00

dzięki za info! w ktoryms temacie sie nadziałem na posta ze ktos mial problem wlasnie przy swapowaniu motorowni z sharana do mk2



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Post autor: kkkacper » ndz lip 19, 2015 17:44

problem na pewno nie byl po stronie silnika ;)


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

dzonyns
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt maja 25, 2012 00:25

zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Post autor: dzonyns » ndz lip 19, 2015 20:35

ok świetnie, zaczynam poszukiwania



marcin6356353
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt kwie 08, 2016 14:45

zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Post autor: marcin6356353 » pt kwie 08, 2016 14:55

Siemanko mam pytanie czy silniki AUE AQP AYL mają takie same głowice czy czymś się różnią ?
A czy jak bym chciał zrobić swapa z AUE na AQP lub AYL nie było by żadnych problemów ? np z elektroniką ?



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Post autor: kkkacper » pt kwie 08, 2016 20:19

marcin6356353, AQP i AUE jest szansa, ze zagra, bo to bardzo zblizone silniki.. ale AYL to juz nieco inny silnik, wiec musialbys go zmienic z cala wiazka silnika i ecu for sure..


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości