Remont silnika VR6 AAA
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Remont silnika VR6 AAA
Szykuje sie u mnie w silniku na remont a to za sprawą ubywania oleju w moim silniku. Ubywa jakieś ponad 500ml na 1000km no i trzeba coś z tym zrobić. Byłem na pomiarze kompresji i wyniki były niezadowalające. Wyszło że:
1-10 , 2-7 , 3-9 , 4-10 , 5-9 , 6-9 (świeca zaolejona).
Jak widać na 2 cylindrze kompresja słaba, na 6 świeca zaolejona. Auto jak dłużej postoji ma troche problem z odpalaniem, podczas jazdy od czasu nim poszarpie przy przyspieszaniu i wyczuwam drgania. Czuc ze silnik nie równo pracuje.
Dlatego tez moje pytanie brzmi: Jakiej marki częśći, co wymienić, na co zwrócić uwage, jakie koszta poszczególnej czesci mniej wiecej, każde info przydatne. Przede wszystkim oczekuje odpowiedzi od ludzi którzy robili remont silnika VR6 i maja o tym jakies pojęcie. Poniżej lista gratów które planuje wymienić, robote bedzie robic mechanik, nie ja. Ale tak dla pomocy dodajcie coś od siebie itp.
-uszczelniacze zaworowe
-szklanki
-uszczelka pod głowice
-pierscienie cylindrów
-świece
-kable WN
-rozrząd
-uszczelka miski olejowej
Co jeszcze? Prosze o w miare jasne i zrozumiałe odpowiedzi zeby nie robić balaganu i kazdy wiedział o co chodzi. Jaki producent czesci, jakie koszta, o to mi przedewszystkim chodzi! Czekam na podpowiedzi!
1-10 , 2-7 , 3-9 , 4-10 , 5-9 , 6-9 (świeca zaolejona).
Jak widać na 2 cylindrze kompresja słaba, na 6 świeca zaolejona. Auto jak dłużej postoji ma troche problem z odpalaniem, podczas jazdy od czasu nim poszarpie przy przyspieszaniu i wyczuwam drgania. Czuc ze silnik nie równo pracuje.
Dlatego tez moje pytanie brzmi: Jakiej marki częśći, co wymienić, na co zwrócić uwage, jakie koszta poszczególnej czesci mniej wiecej, każde info przydatne. Przede wszystkim oczekuje odpowiedzi od ludzi którzy robili remont silnika VR6 i maja o tym jakies pojęcie. Poniżej lista gratów które planuje wymienić, robote bedzie robic mechanik, nie ja. Ale tak dla pomocy dodajcie coś od siebie itp.
-uszczelniacze zaworowe
-szklanki
-uszczelka pod głowice
-pierscienie cylindrów
-świece
-kable WN
-rozrząd
-uszczelka miski olejowej
Co jeszcze? Prosze o w miare jasne i zrozumiałe odpowiedzi zeby nie robić balaganu i kazdy wiedział o co chodzi. Jaki producent czesci, jakie koszta, o to mi przedewszystkim chodzi! Czekam na podpowiedzi!
VW GOLF Mk3 2.8 VR6 by WJ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=185252
- Vento Wąski
- Ma gadane
- Posty: 191
- Rejestracja: pn gru 28, 2009 15:05
- Lokalizacja: Warszawa-Puszków
- Kontakt:
kable i świece Beru - 500zł
uszczelka miski najtańsza gumowo-korkowa + klej/masa do uszczelnień miski olejowej -50zł
uszczelka miski najtańsza gumowo-korkowa + klej/masa do uszczelnień miski olejowej -50zł
Ostatnio zmieniony pn maja 24, 2010 10:39 przez adams, łącznie zmieniany 1 raz.
B5 3B 1.9TDI 115KM + chip & B4 2.8 VR6 174KM - oba na wypasie ;)
- Dj Darecki
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2252
- Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
- Lokalizacja: NEB-raska
- Kontakt:
Remont głowicy ( kompletny +nowe zawory ) 700 zł
Pierścienie Getze 40 kilka zł / na cylinder
Świece NGK - 19 zl / szt
Więcej nie pamiętam
Pierścienie Getze 40 kilka zł / na cylinder
Świece NGK - 19 zl / szt
Więcej nie pamiętam
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
Z tego co się orientuję:
- dobra uszczelka pod głowicę ~200zł
- dobra uszczelka pod klawiaturę ~100zł
- dobra uszczelka pod miskę ~100zł
- świece NGK zwykłe 20zł/szt. a platynówki 35-40zł/szt.
- kable NGK pod palec i kopułkę ~380zł, pod moduł ~ 320zł
- palec + kopułka Bosch/Beru ~120zł
- rozrząd kompletny czyli góra i dół na normalnych częściach jak SACHS, IWIS (2 ślizgi, 2 łańcuchy, 3 napinacze, mała zębatka + tam jakieś oringi pierdzingi) ~ 1200zł
- popychacz wg ETKI - 21 ojro za szt.
- dobra uszczelka pod głowicę ~200zł
- dobra uszczelka pod klawiaturę ~100zł
- dobra uszczelka pod miskę ~100zł
- świece NGK zwykłe 20zł/szt. a platynówki 35-40zł/szt.
- kable NGK pod palec i kopułkę ~380zł, pod moduł ~ 320zł
- palec + kopułka Bosch/Beru ~120zł
- rozrząd kompletny czyli góra i dół na normalnych częściach jak SACHS, IWIS (2 ślizgi, 2 łańcuchy, 3 napinacze, mała zębatka + tam jakieś oringi pierdzingi) ~ 1200zł
- popychacz wg ETKI - 21 ojro za szt.
[img]http://img31.imageshack.us/img31/6241/sygnp.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246776]:grin: Mój Passiasty Variat :grin:[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246776]:grin: Mój Passiasty Variat :grin:[/url]
Na prawdę konkretny remont vr-a to ok 7-9 k zł, więc nie mało.
Do tego trzeba doliczyć koszt zrobienia głowicy tak jak ktoś wyżej napisał ok 700zł
Koszt zrobieni szlifu bloku - niestety nie wiem jaki ale na pewno nie będzie to mnie niż za głowicę.
Nowe pierścienie, jak zrobisz szlif cylindrów to i tłoki nowe pod nowy wymiar tulei.
Do tego wszelkiego rodzaju płyny i filtry.
tu juz masz samych kosztów ok 5000zł a nie ma uwzględnionej robocizny.
tu kolega napisał skrawek gratów.Z tego co się orientuję:
- dobra uszczelka pod głowicę ~200zł
- dobra uszczelka pod klawiaturę ~100zł
- dobra uszczelka pod miskę ~100zł
- świece NGK zwykłe 20zł/szt. a platynówki 35-40zł/szt.
- kable NGK pod palec i kopułkę ~380zł, pod moduł ~ 320zł
- palec + kopułka Bosch/Beru ~120zł
- rozrząd kompletny czyli góra i dół na normalnych częściach jak SACHS, IWIS (2 ślizgi, 2 łańcuchy, 3 napinacze, mała zębatka + tam jakieś oringi pierdzingi) ~ 1200zł
- popychacz wg ETKI - 21 ojro za szt.
Do tego trzeba doliczyć koszt zrobienia głowicy tak jak ktoś wyżej napisał ok 700zł
Koszt zrobieni szlifu bloku - niestety nie wiem jaki ale na pewno nie będzie to mnie niż za głowicę.
Nowe pierścienie, jak zrobisz szlif cylindrów to i tłoki nowe pod nowy wymiar tulei.
Do tego wszelkiego rodzaju płyny i filtry.
tu juz masz samych kosztów ok 5000zł a nie ma uwzględnionej robocizny.
Tłoków nadwymiarowych nikt nie produkuje. Tylko kucizna zostaje doprężająca lub odprężająca. Szlif cylindrów wykonują tylko ci, którzy mają ruchomy stół i szlifują bloki typu V. Taki powiedzmy niezły remont bez wymiany tłoków da się zrobić jak nie ma progów i tuleje są proste. 50% silników nie spełnia tych warunków.
-
- Ma gadane
- Posty: 165
- Rejestracja: pt gru 11, 2009 03:12
- Lokalizacja: kielce
- Kontakt:
-
- Ma gadane
- Posty: 165
- Rejestracja: pt gru 11, 2009 03:12
- Lokalizacja: kielce
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości