Filtr Stożkowy
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Merfi1986
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 19:08
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Filtr Stożkowy
Witka. Panowie czy ktoś ma może w swoim VR6 Filtr stożkowy? Miałem w poprzednim samochodzie ale w MK4 na puszce od standardowego filtra są podłączone czujniki i nie wiem czy można je odpiąć i normalnie stożek podłączyć? Poza tym do 2.8 filtr jest większy niż do 2.0?
Liczy się tylko moc...
:D
:D
- Merfi1986
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 19:08
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
a w puszce też miałeś czujniki? Jak go zamontowałeś? Bo nie wiem czy odpięcie czujników nie będzie wysyłać złego sygnału o podawanym powietrzu. Na dedykowany K&N ze 300zł pewnie co? Acha i jeszcze jak dźwięk? zmienił się mocno :>
Ostatnio zmieniony śr mar 17, 2010 15:31 przez Merfi1986, łącznie zmieniany 2 razy.
Liczy się tylko moc...
:D
:D
Różni się da facto wszystkim - to tak samo jakby porównać gaźnik z wielopunktem czy bębny z tarczami albo nawet AAZ z AWX-em - przeznaczenie to samo ale różnice w jakości filtrowania ogromne. Wiadomo, że ceny na naszym rynku to też lekka przesada ale niestety takie są zalety importu (cło, akcyza).. Swoją drogą budżetowa wersja filtra to np Simota ale z regularnym czyszczeniem i nasączaniem..Merfi1986 pisze:Bo mam taki niemarkowy i tak swoja drogą warto kupić droższy czym mogą się różnić?
Ahh.. I bym zapomniał, wielkość filtra stożkowego ma ogromne znaczenie kosztem przeniesienia momentu obrotowego - nie po to fabryczne puszki filtra powietrza są obliczane powierzchniowo w stosunku do pojemności aby uniknąć np zjawisk falowych czy rezonansu w dolocie.. Najistotniejszą rzeczą przy takim filtrze jest oczywiście umożliwienie mu zasysania tylko i wyłącznie zimnego powietrza (przy silniku atmosferycznym)..
Podam Ci przykład mojego - lato, mały stożek nieodgrodzony, miasto... Utrata odczuwalna 15-20KM..
Ostatnio zmieniony śr mar 17, 2010 17:34 przez Fałer, łącznie zmieniany 2 razy.
[img]http://img31.imageshack.us/img31/6241/sygnp.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246776]:grin: Mój Passiasty Variat :grin:[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246776]:grin: Mój Passiasty Variat :grin:[/url]
- Merfi1986
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 19:08
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Bylem w sklepie stożek K&N 550zł dość drogo. Poszukam na allegro może coś więcej wybadam. Mam w domu rurę dolotową tylko że średnica jej będzie chyba mniejsza niż 80mm, a to pewnie będzie ograniczać dopływ powietrza a nie o to chodzi...
Znalazłem coś takiego http://www.allegro.pl/item965451550_sto ... zkowy.html
myślę że będzie ok
Znalazłem coś takiego http://www.allegro.pl/item965451550_sto ... zkowy.html
myślę że będzie ok
Ostatnio zmieniony czw mar 18, 2010 19:02 przez Merfi1986, łącznie zmieniany 1 raz.
Liczy się tylko moc...
:D
:D
Kurna, zje*** sens zdania Oczywiście, rezonans w dolocie i zjawiska falowe są pożądane, chodziło mi o to, żeby nie zepsuć tego co zrobiła już fabryka, poprzez właśnie albo za bliskie umieszczenie filtra względem przepustnicy czy właśnie aby nie zasysał ciepłego rzadkiego powietrza..matys9 pisze:ziomuś akurat jest tak liczone żeby wlasnie zjawisko falowe sie pojawilo i zeby je wykorzystac. pozdroFałer pisze:by uniknąć np zjawisk falowych czy rezonansu w dolocie..
[img]http://img31.imageshack.us/img31/6241/sygnp.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246776]:grin: Mój Passiasty Variat :grin:[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246776]:grin: Mój Passiasty Variat :grin:[/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości