Strona 3 z 4

Golf IV 2.8 V6 montaz TURBO

: ndz kwie 14, 2013 21:46
autor: daniel1d
Dziku VR6 pisze:beznany jesteś w temacie to podpowiedz jakie turbiny by nadawały się do vr6 zeby wyciągnąć z niego okolo 300km lub wiecej
każda która ma taki potencjał np gt28rs.
Dziku VR6 pisze:To super :) podaj wiecej info jak jestes w temacie :)
informację są w temacie z golfem.

Golf IV 2.8 V6 montaz TURBO

: pt lis 22, 2013 00:09
autor: piotrekvw24
witam wszystkich jestem tu co prawda nowy ale za to maniakiem vw.... wiec tak mianowicie mam obecnie bore 2.3v5 w standardzie kulam sie nią kilka lat mam pare tys zł i chce doinwestowac fure optyke robiłem juz 2 razy i utopiłem w to koło 30tys teraz chce zmienic silnik na 2.8v6 204hp+biturbo
mianowicie mój cel jest taki turbo bedzie chłodzone olejem beda 2 turbiny od 1.8turbo bo teoretycznie pasuja do kolektora wydechowego ,blow up,intercooler podwójny ,rury dolotowe do powietrza ,czujnik cisnienia z zegarem w srodku na słupku od strony kierowcy .... . i teraz zaczyna sie problem i pytania wydaje sie ze to łatwe, powiedzmy turbo zamontowane do silnika podłączone smarowanie (mysle ze wystarczajaca bedzie schładzana olejem) podłączony intercooler załozony czujnik ciśnienia i blow up.... co z kolektorem ssacym wytrzyma ? co z wtryskami dadzą rade? uszczelka pod głowica? tłoki i korbowody tez seria czy wytrzymaja? co z mapą wtrysku i komputerem czy trzeba bedzie przeprogramowac. widziałem golfa iv proturbo tam co prawda koles zakuł silnik i w połączeniu z turbo i nos doszedł o 700ps ,ale mi wystarczy narazie 300-350ps kiedys zakuje tez ten silnik i bede chciał uzyskac moc podobna do proturbo golfa 4 ... wspomne tez ze mój mechanik twierdzi ze to nie do zrobienia ale ja jak sie upre to i tak to zrobie sam osobiscie mysle ze z waszą pomoca i wiedza stworzymy cos o czym marze od roku :okej:

Golf IV 2.8 V6 montaz TURBO

: pt lis 22, 2013 00:24
autor: kkkacper
piotrekvw24, tematow w sieci jest cala masa, na prawde tak ciezko poszukac? wejdz na racingforum i poczytaj.. bo czesc rzeczy o ktorych wspominasz wskazuje na fakt, ze nie masz pojecia o czym moiwsz.. ;)

Golf IV 2.8 V6 montaz TURBO

: pt lis 22, 2013 10:13
autor: piotrekvw24
kkkacpar czesc rzeczy o ktorych mówie jest tylko przyblizona do tematu i dlatego tez prosze p pomoc bardzo by mi sie tu przydała pomoc daniela z proturbo on juz uturbił ten silnik :smoke:

Golf IV 2.8 V6 montaz TURBO

: pt lis 22, 2013 10:19
autor: piotrekvw24
kkkacper wiesz tematów wiem ze jest kilkatysięcy w necie ale kazdy mówi cos innego bop ktos tam cos słyszał ktos gdzies cos widział ja szukam pomocy u kogos co taki silnik zrobił i krok po kroku mi wytłumaczy co i jak

Golf IV 2.8 V6 montaz TURBO

: pt lis 22, 2013 10:24
autor: daniel1d
piotrekvw24 pisze:ja szukam pomocy u kogos co taki silnik zrobił i krok po kroku mi wytłumaczy co i jak
myślisz że ktoś Ci taką wiedzę "sprzeda" i wytłumaczy krok po kroku jak to zrobić ? Jeśli ktoś z tego żyje i na tym zarabia i doszedł do tego sam ucząc się na swoich błędach często bardzo kosztownych..

Re: Golf IV 2.8 V6 montaz TURBO

: pt lis 22, 2013 13:25
autor: piotrekvw24
A kit z tym sam sobie poradzę z montażem gorzej bedzie ze zestrojeniem ... .
daniel ty zakuwałeś silnik ,ale tylko kute tłoki i korby ? czy wał tez wzmacniałeś a co z głowica seria da rade ?

Golf IV 2.8 V6 montaz TURBO

: pt lis 22, 2013 13:49
autor: daniel1d
tłoki i korby

Golf IV 2.8 V6 montaz TURBO

: pt lis 22, 2013 14:15
autor: piotrekvw24
a jakiej firmy bo jak czytam opinie to juz sam nie wiem niby prism jest dobry znowu inni ze jakies chinole i znowu inni ze goldeneagle

Golf IV 2.8 V6 montaz TURBO

: pt lis 22, 2013 14:22
autor: Dziku VR6
piotrekvw24 pisze:wystarczy narazie 300-350ps
to po co ci kute graty?
odpreżyc silnik odrazu wyremontować głowice awentualnie dól silnika. zakupic dorobic osprzęt pod turbo. Reszte zapytać sie tunera który podejmie sie strojenia jakie wtryski, turbo i sterownik do tego. 15tyś peknie raczej :)

Golf IV 2.8 V6 montaz TURBO

: wt lis 26, 2013 05:26
autor: Sandorr
Tu macie bestie z ProTurbo viewtopic.php?f=160&t=497766" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Golf IV 2.8 V6 montaz TURBO

: wt lis 26, 2013 10:07
autor: daniel1d
Sandorr pisze:Tu macie bestie z ProTurbo viewtopic.php?f=160&t=497766" onclick="window.open(this.href);return false;
do bestii to mu jeszcze dużo brakuje :D

Re: Golf IV 2.8 V6 montaz TURBO

: wt gru 03, 2013 19:02
autor: Kozel
Masakra co się tutaj dzieje, tematów tyle jest w sieci że głowa mała a takie pytania i tezy się stawia.

Jako że jest to całkiem poważne forum warto napisać kilka podstaw żeby uzmysłowić niektórym że za 20zł nie uturbią vr'a.

Turbina: T04E Trim 46, 57, 60, turbiny te wystarczą do ok. 400-450 koni z czego na trim 46 raczej już tylko do 400 koni. Lub garrett gt3582r na tej turbinie nawet 500 jest do zrobienia. Jest jeszcze cała masa holsetów które są dosyć tanie ale mają swoje wady.

Ogólnie do doboru turbiny polecam stronę

http://www.squirrelpf.com/turbocalc/" onclick="window.open(this.href);return false;

Blow off: powiedzmy FORGE

Wastegate: Greddy, Tial lub coś innego. Chyba że turbo z wewnętrznym WG.

Kolektor wydechowy trzeba spawać, lub kupić żeliwny

Orurowanie razem z Intercoolerem o wymiarach np. 450x230x65

Do tego przewody olejowe do smarowania turbo, itd.

Przydała by się jeszcze chłodnica oleju z termostatem.

Przed takimi zabawami warto zainwestować z nowe panewki, rozrząd, uszczelnić silnik. Co do zmniejszania kompresji na seryjnym dole to dobrym ruchem jest delikatne podfrezowanie tłoków bo kanapka pod głowicą przestawia fazy rozrządu i ogólnie rozrząd pracuje w trochę innych warunkach niż w tych do których został zaprojektowany.

Do tego dochodzi elektronika czyli strojenie na seryjnym kompie lub jakiś Stand Alone np. EMU (SA ma bardzo dużo zalet, ale sporo da się również zrobić na seryjnym kompie)

Do tego dochodzą wydajniejsze wtryskiwacze, wydajniejsza pompa paliwa, wskaźniki AFR, EGT, BOOST to absolutne minimum do tego dobrze było by mieć jeszcze temperaturę oleju.

Był bym zapomniał jeszcze sprzęgło może się poddać seryjne, więc dobrze było by wrzucić spieka.

To co tutaj napisałem to jest tylko odrobina informacji, na kilku rzeczach dało by się zaoszczędzić, ale zanim ktokolwiek weźmie się za zbieranie gratów niech poczyta bardzo dużo na ten temat, bo tutaj jest trochę obliczeń do wykonania i lepiej to dobrze zaplanować niż wysadzić silnik.

NA SERYJNYM UKŁADZIE KORBOWO-TŁOKOWYM MAX TO OK. 450HP W PRZYPADKU 2,8 24V. NATOMIAST R32 24V ~500HP

Golf IV 2.8 V6 montaz TURBO

: śr gru 04, 2013 02:05
autor: daniel1d
Kozel pisze:NA SERYJNYM UKŁADZIE KORBOWO-TŁOKOWYM MAX TO OK. 450HP W PRZYPADKU 2,8 24V. NATOMIAST R32 24V ~500HP
wytrzymują dużo więcej bez zakucia.