hybryda 2.8 24V i R32

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

hybryda 2.8 24V i R32

Post autor: cowboy » pt lis 20, 2009 11:51

wiadomo że:
stare VR6 12V (174KM) mają skok 90,3mm i średnice 81mm, pojemność 2792

2.8 VR6 24V ma tak samo dokładnie

R32 ma większy skok 95,9mm pojemność 3189, średnica cylindra 84mm

korbowody takie same we wszystkich VRach 2.8, 2.9 i 3.2

Zatem wersja 3.2 musi mieć większe wykorbienia wału..

czyli w teori najwytrzymalszy i najlepszy do zakręcenia wysoko będzie właśnie hybryda 2.8 24V z głowica z R32 ..

w USA własnie tak kombinują:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4578486&page=1
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3968536


a gdyby zamiast żenić czapke z R32 do 2.8 zrobić tak, żeby w blok R32 zapodać wał z 2.8 (jeśli pasuje) to jaki stopień spręzania by wyszedł ?

nie bardzo wiem jak to policzyć...
Ostatnio zmieniony pt gru 18, 2009 10:16 przez cowboy, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt lis 20, 2009 12:40

zakladajac ze blok ma ta sama wysokosc w kazdej wersji i roznica miedzy r32 95.9 a 2.8 24 86.4 to wychodzi ze tlok obnizylby sie o 4.75 mm przy rednicy tloka 84 mm daje to dodatkowe 26.1 cm3 mamy jeden element ukladanki
drugi jest troche bardziej zlozony. wiec do dziela
wedlug roznych zrodel najczesciej podawanym stopniem sprezania r32 jest 10.9 pojemnosc 3189 wiec pojemnosc skokowa jednego cylindra to 531.5 cm3 pojemnosc komory spalania damy jako x wiec wyjdzie takie cos 10.9 = (531.5 +x)/x
po szybkim uproszczeniu 9.9 = 531.5/x x= 53.[68]cm3 ogolna komora spalania hybrydy wyjdzie wiec 79.79cm3
jest glowny parametr teraz drugi
objetosc skokowa cylindra takiej hybrydy:
szybkie liczenie objetosci walca wychodzi 478.57

liczymy podstawiajac do uzytego wczesniej wzoru (478+79.79)/79.79 daje to stopien sprezania 6.99 wiec turbo pompujace 3 bary daloby rade :D


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lis 20, 2009 12:44

liczymy podstawiajac do uzytego wczesniej wzoru (478+79.79)/79.79 daje to stopien sprezania 6.99 wiec turbo pompujace 3 bary daloby rade :D
dziekować, jednak trzeba pakować czapke z R32 :)

tak czułem, bo eRka ma bardzo długi skok...

jesty silnik R32 bez wału do kupienia i tak sobie kombionowałem czy zamiast odpręzać przekładką mozna byc zakombinować od dupy strony :grin: :helm:

[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 11:45 ]
evolution, a moze wał z 12V podejdzie - mógłby to policzyć... na czuja byłoby pewnie z 8,5:1 a to juz byłoby ciekawe :P

[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 11:47 ]
95,9 - 90,3 = 5,6 czyli 2,8mm niżej tłok



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt lis 20, 2009 12:47

lepiej bylo by zdeniac wal ze zwyklego vr6
pojemnosc komory wzrosla by o 15.39 cm3
po dodaniu 53.69 wyjdzie kompletna pojemnosc komory spalania 69.08cm3
pojemnosc skokowa 500.17 cm3 wiec liczac na szybko stopien sprezania 8.24 wiec duzo lepiej pozdrowionka


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lis 20, 2009 12:53

średnica tłoka 84mm

czyli pole to PIxr2

r= 42mm

czyli objętość komory spalanie wzrośnie o 15,5 cm3

[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 11:54 ]
evolution pisze:wiec liczac na szybko stopien sprezania 8.24 wiec duzo lepiej pozdrowionka
o tym własnie pomyslałem :)

dziekować :bigok:

teraz tylko pytanie czy z 12V siądzie wał do eRki :) ????



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt lis 20, 2009 13:02

cowboy pisze:o 15,5 cm3
fakt gdzies mi umknela jakas cyfra przy liczeniu wiec stopien bedzie lekko ponizej 8.24


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt gru 18, 2009 10:25

Kolejny pomysł, to:

silnik R32
wał z 2.8
tłoki doprężające do eRki

????

mogłoby to zapracowac ?



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pt gru 18, 2009 14:51

nie wiem czy to w czyms pomoze moze zaszkodzi porównanie uszczelek 2.8 24v i 3.2 24v
znalezione kiedys w necie

Obrazek
Ostatnio zmieniony pt gru 18, 2009 14:52 przez Borys, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt gru 18, 2009 16:29

Borys, dzieki znam to :)

czapka z R32 siada do 24V - to wiadomo, mimo kliku drobnych róznic

w USA tak żenią bo jak widać przepływy lepsze, wieksze zawory:

Intake Valves

BDF 31mm
BJS 33.2mm

Little over 2mm increase, but per valve it's a 14.7% gain in valve area.

Intake valve stems are also undercut on the BJS head where BDF valves are not.

BJS valves have a much larger dish.

Exhaust Valves

BDF 27mm
BJS 30.2mm

Obrazek

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3968536
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3929892

Borys, pytanie czy wał z 2.8 siądzie do R32 ? jak to widzisz ?

kurde jak sie zdecydowałem kupić silnik R32 w koncu
http://moto.allegro.pl/item852273361_vw ... mplet.html

to własnie wczoraj ktoś go kupił :( i mam podejrzenia kto :)

no nic na drugi raz nie ma sie co zastanawiać



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt gru 18, 2009 21:12

cowboy, jak chcesz zebym policzyl stopien sprezania podaj mi wartosc na tlokach w seryjnym silniku :)

[ Dodano: Pią Gru 18, 2009 20:13 ]
to własnie wczoraj ktoś go kupił i mam podejrzenia kto
to nie ja :green_fuck:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt gru 18, 2009 22:10

evolution pisze:jak chcesz zebym policzyl stopien sprezania podaj mi wartosc na tlokach w seryjnym silniku :)
nie pamietam ale seryjny R32 ma wysoki stopień coś koło 11,5 lub 11.7 jesli dobrze pamietam...
sa na pewno dostępne tłoki dopręzające jak ktoś idzie w mody n/a więc na pewno jesli na wale z 2.8 SS wyjdzie kole 8,2 to moze tymi tłokami udałoby się zrobić koło 9

do tego BIG Turbo i mozna robić monstera

jak sie okazuje, nie jestem pierwszy na świecie który to wydumał :)

http://www.ame-racing.de/dragracer/galerie-R30.shtml

- Motorblock : vom R32

- Kurbelwelle : 90,3 mm Hub

evolution pisze:to własnie wczoraj ktoś go kupił i mam podejrzenia kto
to nie ja :green_fuck:
wiem, kupił ktoś miejscowy :helm: :green_fuck:



Awatar użytkownika
ManiekGLS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 813
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 11:14
Lokalizacja: Krynica M(KLINIKA)
Kontakt:

hybryda 2.8 24V i R32

Post autor: ManiekGLS » pn sty 10, 2011 23:34

Odkopie temat z zapytaniem....

Obecnie pada moj dol w 2.8 12v i chce zorbic szlif wrzucic tloki od 2.9 czy wystarczy zorbic tylko szlif korby z 2.8 zalozyc tloki 2.9?pytam bo jeszcze nie rozebralem silnika i nie sprawdzalem nim.

Dzieki z gory za pomoc


Obrazek
Klinika Krynica M-Modyfikacje,SWAP
Drive Slow But Low
Mk2 GTI viewtopic.php?p=2552931#2552931" onclick="window.open(this.href);return false;
Mk1 GTI viewtopic.php?t=195507" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

hybryda 2.8 24V i R32

Post autor: cowboy » czw mar 24, 2011 13:53

podbiję temat bo mi wyszło że na wale 90,3 stopień sprężania R32 wyjdzie 8,78 czyli ideał dla mnie, bo planuję doładowania 1-1,3 Bara max
tłok opadnie o 2,8mm
pojemność dodatkowa 15,5 cm3
seryjna pojemność komory spalania 48,8
pojemnośc po założeniu niżeszgo wału 64,3
seryjny SS 11,25
nowy SS 8,78


AME Racing tak dłubie:

http://www.ame-racing.de/dragracer/galerie-R30.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ame-racing.de/dragracer/gale ... ster.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

jak mi sie sprzeda silnik 2,8 to bede takie coś rzeźbił :)

tylko skąd wziąść idealny wał do wersji 2,8 ???



ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości