Hamulce do mk2 - najlepsza opcja ??

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » pn sty 18, 2010 19:26

vwEmil, Dedi_S, dzięki za pomoc :)


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
ttygrys5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: pn maja 21, 2007 11:02
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Post autor: ttygrys5 » wt lut 23, 2010 20:08

Przeczytałem cały temat od początku do końca :)
Mam golfa GT RP ,teraz mam tarcze 239 i 226 czyli seria
Przymierzam się do swapa na 280 mm ,raczej wiem już wszystko jak to zrobić ,co kupić itp
Ale mam pytanie jak wzmocnić tył? Na 226mm nie ma dobrych tarcz (chyba ,że źle szukałem ) Na początku tego tematu jest wspomniane o swapu tyłu ,ale temat nie został rozwinięty...
W gre wchodzi tylko 4x100 rozstaw wiec tarcze z VR-a odpadają...
I jak będzie z regulacją siły hamowania?
Czekam na jakieś propozycję ;)


Mój WolF -> Aktualizacja 01.10.2010 <-
Obrazek
Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki,
gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"

Awatar użytkownika
smokatsu84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: wt sty 18, 2005 10:08
Lokalizacja: Gdansk/PO
Kontakt:

Post autor: smokatsu84 » wt lut 23, 2010 21:16

jeśli chodzi o tył to możesz szczęki wymienić na nowsze od mk4, stare często się zapiekają



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » wt lut 23, 2010 21:23

Na tył możesz zamontować tarcze np. nawiercane i nacinane + zaciski z Mk4
smokatsu84 pisze:jeśli chodzi o tył to możesz szczęki wymienić na nowsze od mk4, stare często się zapiekają
Kolega raczej mówił o tarczach z tyłu.

Z tego co mi coś po głowie chodzi to pasuje zestaw z jakiegoś francuza o wiele większym rozmiarze, ale niestety nie pamiętam dokładnie.
Moim zdaniem nie ma to aż tak dużego znaczenia bo tył i tak jest tylko pomocniczo, najważniejszy jest przód (ale równowaga musi być :D )

Widzę że kolega jest z miasta papieskiego :)
Ja już taki swap mam za sobą więc jakby co to wal na PW.
Ostatnio zmieniony wt lut 23, 2010 21:26 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 1 raz.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
ttygrys5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: pn maja 21, 2007 11:02
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Post autor: ttygrys5 » śr lut 24, 2010 14:26

W sumie mogły by zostać tarcze 226 tylko denerwuje mnie zapiekanie tyłu!
Znalazłem temat o swapie hebli z mk4
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15
I wystarczyło by mi tylko jak bym zmienił zaciski z mk4
Ale w tamtym temacie chłopaki nie odpowiedzieli na trafne pytania:
-Czy z każdego mk4 zaciski podejdą?
I nikt nie potwierdził czy to prawda?
golfiarz1 powiedział
"szukaj zacisków z audi a4 tam sa na taki sam przewod jak w mk2 "
Bo raczej łatwiej jest przełożyć z a4 bez problemu niż przekładać a mk4 i dorabiać przewód bo nie pasuje...
I czy zaciski z a4 pasują bez problemowo jak z mk4?

I jeszcze jedno szukałem na "alledrogo" jakiś dobrych tarcz na 226 i nic ciekawego nie znalazłem w rozstawie 4x100
Macie jakieś ciekawe propozycje na oku?


Mój WolF -> Aktualizacja 01.10.2010 <-
Obrazek
Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki,
gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"

Awatar użytkownika
smokatsu84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: wt sty 18, 2005 10:08
Lokalizacja: Gdansk/PO
Kontakt:

Post autor: smokatsu84 » śr lut 24, 2010 14:44

mikoda ma w ofercie frezowane i nawiercane na przód i na tył ;)



Awatar użytkownika
ttygrys5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: pn maja 21, 2007 11:02
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Post autor: ttygrys5 » śr lut 24, 2010 15:02

smokatsu84 pisze:mikoda ma w ofercie frezowane i nawiercane na przód i na tył ;)
Faktycznie ,dziex :pub: ,nie pomyślałem o stronie producent :P
To tarcze już mam ,teraz jeszcze czekam no odp odnośnie zacisków :)
Ostatnio zmieniony śr lut 24, 2010 15:07 przez ttygrys5, łącznie zmieniany 2 razy.


Mój WolF -> Aktualizacja 01.10.2010 <-
Obrazek
Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki,
gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"

Awatar użytkownika
smokatsu84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: wt sty 18, 2005 10:08
Lokalizacja: Gdansk/PO
Kontakt:

Post autor: smokatsu84 » śr lut 24, 2010 16:40

ze zdjęć , wynika że spasują , nie sądzę żeby projektowali inne zaciski do A4 tych pierwszych bynajmniej



Awatar użytkownika
Wrobel Gda
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn lut 27, 2006 23:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Wrobel Gda » czw lut 25, 2010 01:41

Zaciski od mk4 pasują na jażmo jak najbardziej ale jak kupujesz zaciski to kupuj razem z przewodami najlepiej i nic nie musisz przerabiać :bigok:



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » czw lut 25, 2010 08:59

Z tego co ludzie porównywali to z a4 pasuje bez problemów.
Pamiętaj, jeszcze że przy bębnach są inne przewody, nie ma też takiej łapki/klamry która trzyma przewód w miejscu łączenia się metalowego z gumowym. Musisz kupić inne linki oczywiście. Cała operacja z przodem na 280 i z tyłem licząc wszystkie tarcze z Mikody + jakieś w miarę klocki to będzie koszt w okolicach tysiąca. Dodatkowo po całej akcji może się okazać, że do wymiany będzie pompa i serwo na większe (u mnie na razie dają rady). Od razu jak miałem wszystko rozebrane to wymieniłem: gałki (miałem jeszcze ori vw), sworznie i wszystkie łożyska, ale to już zależy od Ciebie.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
ttygrys5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: pn maja 21, 2007 11:02
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Post autor: ttygrys5 » czw lut 25, 2010 11:06

Teraz to już nie wiem czy z a4 kopić czy z mk4 :P Ale raczej pójdę w kierunku audi,zobaczę co trafie alledrogo :)
Dedi_S, ale ja mam z tyłu tarcze oryginalnie 226,więc mam mniej roboty bo tylko zacisk zmieniam i tarcze mikody ,nawiercane,nacinane 226mm :)
A co do przodu to z 2 tygodnie temu wymieniałem sworznie,łączniki stabilizatora,gałki miałem w b,d stanie to narazie zostały.Teraz w pierwszej kolejności chce zrobić z tyłem bo mam tarcze już na złom ,przy zmianie docisku wymienię tez przewody i linkę od ręcznego i łożysko ,żeby to już zrobić jak należy :) pozdro


Mój WolF -> Aktualizacja 01.10.2010 <-
Obrazek
Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki,
gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"

Awatar użytkownika
Mac_Abra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 16:12
Lokalizacja: Otwock - WOT
Kontakt:

Post autor: Mac_Abra » ndz mar 28, 2010 02:02

ttygrys5, myślę, że dobrze kombinujesz, z tyłu nie ma sensu zmieniać na większe tarcze, tylko ewentualnie kupić te nacinane/nawiercane/pozłacane ;) A co do zacisków to te aluminiowe (z mk3/mk4 bodajże?) są podobno dużo lepsze a wchodzą do jarzm z np. mk2 i innych, jedynie stronami trzeba je zamienić, żeby odpowietrzniki były u góry :grin:

Ja mam inny problem i pytanie: regeneruję sobie powoli zestaw hamulców z jarzmami i zwrotnicami z Passta B3 GT i miały na bank pasować, ale w tym temacie na początku jest strasznie zamieszanie i nabrałem wątpliwości, czy mi to wejdzie na miejsce aktualnego badziewia, czyli 239mm...

Hamulce z paska to wentylowane 256mm i pytanie brzmi, czy od nich zwrotnice mają wszystko identycznie jak te z mk2? Słyszałem, że tak. Czy sworzeń może być inny? Albo pod kątem? Muszę iść i porównać chyba bo się nie uspokoję... :crazy:


Obrazek
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » ndz mar 28, 2010 13:45

Sworzeń z passata b3 jest taki sam jak w mk II.Ja mam taki sam zestaw jak u Ciebie niestety jeszcze nie zamontowny,ale jak go kupowałem to porównywałem kąty zwrotnicy odsadzenia itp.
Według mnie powinno pasowac ale ja tez czekam na jakies konkretne info. :grin: Bo faktycznie na poczatku tematu jedni wypowiadaja sie ze pasuje a inni ze nie



Awatar użytkownika
Fredi88
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 18:52
Lokalizacja: Hönigsberg
Kontakt:

Post autor: Fredi88 » wt kwie 06, 2010 10:46

nie bede zakladal specjalnie tematu na temat tarcz skoro ten jest o hamulcach... moze mi ktos tylko powiedziec czy te tarcze na 100% pasuja do golfa mk3 vr6 z 92 roku? sprzedajacy twierdzi ze nie pasuja bo jest inny numer czesci...
http://moto.allegro.pl/item965038531_sp ... _2szt.html



ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości