dwa problemy

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
kaper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 10:48
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

dwa problemy

Post autor: kaper » pt wrz 26, 2008 21:16

Witam!

a więc tak, zaczne od tego że jak już sie coś zaczęło dziać to od razu pare rzeczy, ale mam problemy z dwuma chyba najważniejszymi.

Pierwszy problem to stuki odczuwalne na drążku zmiany biegów. Otóz do trzeciego biegu przy małych obrotach czasami słychać stuki właśnie spod skrzyni biegów, dziasiaj pojechałem na kanał i niby wszystko ok, ale dopatrzyłem sie że poduszka skrzyni biegów (przynajmniej tak mi sie wydaje że to właśnie jest poduszka), chyba nie jest w stanie takim jakim powinna być:

Obrazek



Obrazek

Co o tym sądzicie, sorry za jakość zdjęć, ale robione były na szybko :grrr:
Jak nie to to co by mogło być przyczyną tych stuków?

Druga sprawa to jak narazie niewielki wyciek oleju z tego miejsce:

Obrazek Obrazek

Właśnie tam od czasu do czasu ukazuje sie kropla oleju, szczególnie po bardzoej ostrej jeździe, tak jak pisałem wyciek jest narazie mały, bo kapnie raz czy dwa co 3-4 dni.
Pytanie moje jest takie, czy jest z tym dużo grzebania, i jaki może być koszt naprawy obu problemów.

Temat pisany na szybko, mam nadzieje że nie namieszałem, i z góry dziękuje za odpowiedzi.


Zapraszam do mnie ---------->>>

[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=155878&postdays=0&postorder=asc&start=0[/url]

Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » sob wrz 27, 2008 10:37

problemem stukania moze byc luźna śruba od poduszki lub poduszka ale to byś czuł szarpiąc rękoma za silnik - byś widział ze jest tam bardzo luźny tzn. zawsze jest delikatny uskok na poduszkach (bo to tylko guma) ale nie luz .

drugą przyczyną stukania np. przy ruszaniu mogą być przeguby , luźne na śrubach lub już wyjechane .

Co do kapania jest to chłodniczka oleju przykręcana na śrube 24 jak dobrze pamietam i jest ona dokręcana na zwykły oring (uszczelka gumowa) i to zapewne oring już się splaszczył i nie dociąga - koszt znikomy jak zrobisz to sam - około 10 zł :) .


budujemy syncro :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405

Awatar użytkownika
kaper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 10:48
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: kaper » sob wrz 27, 2008 10:51

Co do przegubów to sprawdziłem i są ok. A stukanie słychać nie tylko przy ruszanie bo nawet na trzecim biegu przy niskich obrotach się zdarzy, A ostatnio nawet odczułem stuknięcie na większej nierówności na drodze. Najbardziej podejrzliwa jest dla mnie ta poduszka, ale to jeszcze sprawdze. A ile by był koszt samej poduszki?
Co do wymiany oringu to podejrzewam że trzeba spuścić olej żeby go wymienić? Tego elementu jeszcze nie ruszałem więc nie znam zasady działania :grin:
Pozdrwaiam!


Zapraszam do mnie ---------->>>

[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=155878&postdays=0&postorder=asc&start=0[/url]

Killof102
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pt gru 08, 2006 23:28
Lokalizacja: Jawor/Stanisławów
Kontakt:

Post autor: Killof102 » wt wrz 30, 2008 21:11

kaper pisze:Co do wymiany oringu to podejrzewam że trzeba spuścić olej żeby go wymienić? Tego elementu jeszcze nie ruszałem więc nie znam zasady działania
Co do tej wymiany oringów to nie trzeba oleju spuszczać tylko ewentualnie uzupełnić stan po wymianie. Co do oringów to kupywałem oryginalne w ASO i zapłaciłem ok 20 zł za komplet (2 szt.). Jak bedzieasz się zabierał za wymianę to najlepiej cały przód zdemontować (dosłownie 20 min. roboty) no chiba, że masz klime to troche lipa !!!


GOLF II 1,8 GT 90 PS - ex
GOLF III 2,8 VR6 174 PS - ex
GOLF III 2,0 GTI 115 PS - ex
GOLF IV 2,3 V5 GTI 170 PS - EX
SKODA OCTAVIA 1,9 TDI 4x4 101 PS - :)

Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » czw paź 02, 2008 12:30

a klima to dodatkowe dwa przewody przykręcone do chłodnicy - wiec 25 minut roboty :) heh


budujemy syncro :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw paź 02, 2008 17:41

lawrai pisze:a klima to dodatkowe dwa przewody przykręcone do chłodnicy - wiec 25 minut roboty :) heh
+ późniejsze nabicie :goof:



Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » czw paź 02, 2008 19:44

niestety :/


budujemy syncro :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405

Awatar użytkownika
kaper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 10:48
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: kaper » pn paź 06, 2008 22:29

co do wymiany oringów to jeszcze sie zastanowie jakim sposobem je wymienie, czy z kanału czy poprzez demontaż przodu i (niestety) klimatyzacji która i tak w przyszłości jest do demontażu.
Narazie walcze z wymianą poduszek, mam nadzieje że stuki znikną :grin:
Dzięki za rady :okej:


Zapraszam do mnie ---------->>>

[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=155878&postdays=0&postorder=asc&start=0[/url]

Awatar użytkownika
wozo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: wt lip 18, 2006 09:13
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: wozo » wt paź 07, 2008 10:43

toffic pisze:+ późniejsze nabicie :goof:
Jedziesz do firmy gdzie robia klimatyzacje, oddajesz im swoj czynnik, naprawiasz co trzeba i pozniej przyjezdzasz i pobierasz czynnik "spowrotem", skasuja tylko jakies grosze za usluge. ja tego nie wiedzialem i przy naprawianiu wentylatora chlodnicy bylem 260 pln w plecy przez nabijanie.


MK5 GTI++ viewtopic.php?f=90&t=565944" onclick="window.open(this.href);return false;
IBIZA na bonusie viewtopic.php?t=245433" onclick="window.open(this.href);return false;
MK3 VR6 viewtopic.php?t=57882" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kaper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 10:48
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: kaper » czw paź 09, 2008 21:43

No i zaczyna się robić nie ciekawie :grrr:
Poduszki wymienione, a stuki nie znikły, a nawet jakby się nasiliły. Niemam już pojęcia co może być przyczyną, a stuki są odczuwalne najbardziej na drążku skrzyni biegów. Ma ktoś jakieś pomysły co by to mogło jeszcze być?


Zapraszam do mnie ---------->>>

[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=155878&postdays=0&postorder=asc&start=0[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości