[mk3] Co daje kolektor i przepustnica z 2.9 ABV w 2.8 AAA

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

[mk3] Co daje kolektor i przepustnica z 2.9 ABV w 2.8 AAA

Post autor: lawrai » pn lip 09, 2007 18:38

wiem że nie którzy zakładają przepustnice z kolektorem ssącym od 2.9 ABV do 2.8 AAA aby uzyskać lepsze efekty . Ale czy tak na prawdę daje to jakieś odczówalne przyrosty czy to tylko legenda ? . Jakby ktoś mial wykres z hamowni 2.8 AAA przed i po takiej modyfikacji to proszę o wklejenie . Pozdrawiam



Awatar użytkownika
BARANMC1
_
_
Posty: 1275
Rejestracja: pn lip 04, 2005 13:24
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BARANMC1 » pn lip 09, 2007 18:41

widze ze kombinujesz tak samo jak ja, przepustnica i kolektor + dolot , + wałki ktore to wykozystają napewno cos dadzą, nie nastawiaj sie na to ze to i to da tyle koni a tamto tyle bo szybko sie zniechecisz


GOLF MK3 VR6 http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4088
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536

Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » pn lip 09, 2007 18:44

nienastawiam SIę Panie na "duże konie" ale pytam o to i tamto aby mieć jakieś porównanie czy w ogole te przeróbki mają jakiś sens co do gotówki za nie .


budujemy syncro :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405

Awatar użytkownika
BARANMC1
_
_
Posty: 1275
Rejestracja: pn lip 04, 2005 13:24
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BARANMC1 » pn lip 09, 2007 18:48

popatrz AAA ma 174ps , 2,9 ABV 190 ps, a są inne wałki ,inny kolektor z przepustnicą inne nastawy pracy silnika wieksza pojemnosc o 0,869ccm, a to zaledwie marne 16ps a ile zachodu


GOLF MK3 VR6 http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4088
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536

Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » pn lip 09, 2007 18:51

no jedno do drugiego coś tam da znacznego . W ogóle orientujesz SIę ile mozna wyciągnąć max z wolnossącego vr6 2.8 ?


budujemy syncro :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405

Awatar użytkownika
BARANMC1
_
_
Posty: 1275
Rejestracja: pn lip 04, 2005 13:24
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BARANMC1 » pn lip 09, 2007 18:52

mysle ze taką bardzo zblizoną mocą do maxa to to co RAfi wykrzesał czyli 215-220 , ale to juz gruba zabawa, powiem ci tak ze ja chce najpierw remont zrobic a pozniej zakładac zabaweczki

[ Dodano: Pon Lip 09, 2007 18:53 ]
kolejna sprawa to zwiekszenie pojemnosci do np 3,1l ,trzeba sobie przeliczyc czy nie lepiej zamontowac turbo lub kompresor


GOLF MK3 VR6 http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4088
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536

Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » pn lip 09, 2007 18:55

z tego co widzę to zapewne lepiej wsadzić kompresor bo chyba przy tej modyfikacji nie trzeba zakuwać tak jak przy turbinie ? .


budujemy syncro :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405

Awatar użytkownika
BARANMC1
_
_
Posty: 1275
Rejestracja: pn lip 04, 2005 13:24
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BARANMC1 » pn lip 09, 2007 18:59

na kompresorze spokojnie mozna latac ,przykład MLa na stage 1 miał prawie 250ps co na oske bedzie juz sporym wyzwanien, z tego co wiem to w okolice 300 mozn asmiało celowac bez kucia


GOLF MK3 VR6 http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4088
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536

Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » pn lip 09, 2007 19:06

możliwe ale co modyfikować w wolnossącym aby uzyskiwać takie moce ? . Bo wałeczkiem , kolektorkiem , przepustką i wydeszkiem z kolektorkiem i czipsem nie wyjdziesz ponad 210 - 220 koni . Czy sie myle ?


budujemy syncro :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405

Awatar użytkownika
BARANMC1
_
_
Posty: 1275
Rejestracja: pn lip 04, 2005 13:24
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BARANMC1 » pn lip 09, 2007 19:10

remont silnika o ile nie trzymał serii, porting głowicy, jak mowi Borys duzo to dało, mozna kombinowac z głowicą z ABVa, wsystko zalezy w jakim stanie jest silnik , znowy przykłądem bedzie Borys , remont,+porting + czip od GTo 188 ps i wszystko na tem temat, powiem ci ze jak osiagne 200-210 w moim MK2 to bede mega zadowolony


GOLF MK3 VR6 http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4088
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536

Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » pn lip 09, 2007 19:14

A kto by nie był zadowolony :food:


budujemy syncro :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405

Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » pn lip 09, 2007 20:03

lawari ogólnie kolektor, przepustnica z ABV-a daje więcej powietrza ale dobrze by było do tego sofcik potem zrobić żeby wykorzystać większy oddech.
Z wolnossącego VR-a można wykrztusić ponad 200 PS-ów ale koszta zaczynają być takie, że wchodzimy w ceny instalacji kompresora.
Tak na prawdę to najbardziej efektywnym rozwiązaniem jest właśnie kompresor albo jeszcze lepiej turbo ;)
ABT miało jeszcze opcję 230 konną VR-a ale to już mocno dłubnięte bo pojemność zwiększona do ponad 3 litrów - ogólnie żeby to zrobić teraz samemu to nieopłacalne.


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » pn lip 09, 2007 20:12

a jaki jest koszt instalacji kompresora w vr6 ? . Pozdr


budujemy syncro :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405

Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » pn lip 09, 2007 20:16

Jak ja się orientowałem to za "stage 2" jak to określili około 8 tys zł.
Miało by to dać w granicach 300 koni.

Turbo krzyknęli 18 tys. zł ale to już z zakuciem silnika razem i miało to dać około 500 koni.


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości