lżejsze koło zamachowe w vr6 jak i gdzie to zrobić ?

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

lżejsze koło zamachowe w vr6 jak i gdzie to zrobić ?

Post autor: lawrai » pn lip 09, 2007 18:25

chcem odchudzić koło zamachowe bo gdzieś wyczytałem że daje to niezły przyrost .
Pytanie jest takie , na jakiej zasadzie pracuje w ogóle koło zamachowe w silniku , w którym miejscu motoru się ono znajduje , o ile max można je odchudzić aby nie wyskoczyło przez maske i gdzie to można zrobić ? (tam gdzie planują głowice ?) . Jakie są koszta , co trzeba rozkręcić , wymienić , czy trzeba odrazu stroić kompa czy jeździ bez ingerencji w kompa i ogólnie co i jak krok po kroku jakby ktoś mógl mi wytłumaczyć to byłbym bardzo wdzięczny .

Silnik to 2.8 vr6 12v z 92 roku .
Ostatnio zmieniony pn lip 09, 2007 18:25 przez lawrai, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
BARANMC1
_
_
Posty: 1275
Rejestracja: pn lip 04, 2005 13:24
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BARANMC1 » pn lip 09, 2007 18:28

dobry tokarz i jedzie z 2,5-3 kg i tyle, chyba ze chcesz kupic sportowe, wiem ze Rafi Vr miał takie cos, nie trzeba ingerowac w kompa, jak wiadomo im lzejsze koło tym lzejszą prace ma silnik i lepiej sie wkreca
Ostatnio zmieniony pn lip 09, 2007 18:30 przez BARANMC1, łącznie zmieniany 1 raz.


GOLF MK3 VR6 http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4088
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536

Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » pn lip 09, 2007 18:33

wiem wiem ze miał i chcem iśc po niekąd jego śladami odnośnie motoru .

No tak 2,5 kg - 3 kg ładnie brzmi ale jak ktoś może podać w procentach bezpieczny poziom a zarazem odczuwalny na maxa we wzroście mocy i momentu auta to bym bardzo prosił .

Mile widziane jakieś zdjęcia , wskazówki itd. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn lip 09, 2007 18:33 przez lawrai, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
BARANMC1
_
_
Posty: 1275
Rejestracja: pn lip 04, 2005 13:24
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BARANMC1 » pn lip 09, 2007 18:38

przez odelzenie koła nie bedzie jakiegos wzrostu mocy, auto inaczej sie wkreca na obroty, to są raczej szczątkowe konie


GOLF MK3 VR6 http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4088
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536

Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » pn lip 09, 2007 18:40

a więc co daje jego odelżenie ? . Większy moment obrotowy ? . Jak tak to na jaki przyrost można liczyc albo o co w tym odelżaniu koła chodzi ? .


budujemy syncro :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405

Awatar użytkownika
BARANMC1
_
_
Posty: 1275
Rejestracja: pn lip 04, 2005 13:24
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BARANMC1 » pn lip 09, 2007 18:44

o łatwosc pracy silnika ,ciezko to wytłumaczyc w jakis konkretnych ilosciach przyrosty koni w stosunku do utraty wagi koła zamachowego, jest to jeden z wielu czynnikow usprawniających prace silnika, jest duze prawdopodobienstwo ze nie przybedzie ci ani 1 konia !! a jedyne co bedzie odczuwalne to lepsze wkrecanie sie na obroty


GOLF MK3 VR6 http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4088
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536

Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » pn lip 09, 2007 19:09

czyli lepszy moment obrotowy ... A jak sie ma to do zakresu obrotów ?


budujemy syncro :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn lip 09, 2007 19:47

tylko zeby nei przesadzic bo moze sie tak skonczyc:
http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 25&start=0


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » pn lip 09, 2007 19:50

no własnie widziałem to dlatego się pytałem :)


budujemy syncro :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405

Awatar użytkownika
Golf GTi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: pt lip 29, 2005 20:54
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Golf GTi » pn lip 09, 2007 19:57

ja sie chetnie podczepie do tego tematu, tylko jak to ma sie w PF"ie , z jakiej masy na jaka mozna zejsc.



Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » pn lip 09, 2007 20:06

niby mozna zejsc do 25 % masy koła , czyli ważysz , odejmujesz 25 % tej masy i toczysz , wazysz , toczysz wazysz az uzyskasz efekt który chcesz . 25 % jest wyczytanym pomiarem w temacie jak sie nie myle który wkleił kolega zaprzal . Pozdr


budujemy syncro :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405

Awatar użytkownika
BARANMC1
_
_
Posty: 1275
Rejestracja: pn lip 04, 2005 13:24
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BARANMC1 » pn lip 09, 2007 20:43

koelg aodelzył koło w VRrze dosyc sporo i fajnie to smiga, takie koło jak pisał Rafi to juz inny level tuningu ,zwanym MEGA HARDCOR hihih


GOLF MK3 VR6 http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4088
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » wt lip 10, 2007 00:52

BARANMC1 pisze:koelg aodelzył koło w VRrze dosyc sporo i fajnie to smiga, takie koło jak pisał Rafi to juz inny level tuningu ,zwanym MEGA HARDCOR hihih
ja mam liźnięte koło, ale w vr jest i tak w miare lekkie w porównaniu z kołem od passata 1.8


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
Ralfii_VR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: wt lis 09, 2004 01:15
Lokalizacja: Rzeszow
Kontakt:

Post autor: Ralfii_VR » czw lip 12, 2007 11:56

Przed fidanza mialem odelzone kolo zamachowe o 25% i wywarzone razem ze sprzegłem przez Radzikowskiego z wawy, koszty nieduze, nie biorac pod uwage kosztów wyciagniecia skrzyni i jej powtornego zalozenia, cos to dawalo ale auto czesto gasło i gubilo obroty, po zalozeniu Fidazny odlot i brak efektów ubocznych
Ostatnio zmieniony czw lip 12, 2007 11:58 przez Ralfii_VR, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości