mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO
- Grzechu_1990
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: pn kwie 19, 2010 18:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO
325i ma 8s, 328i 7.3s, masa wg Wikipedii od 1140kg do 1535kg.
Było: Opel Astra II 1.6 16V 101KM X16XEL, Skoda Octavia I 1.9TDI 110KM ASV.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.
- tomcio1
- Mały gagatek
- Posty: 100
- Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 22:47
- Lokalizacja: Jastrzębie, KrakóVW
- Kontakt:
Re: mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO
Ja daruje sobie takie komentarze jak Wy skończycie pisać takie głupoty. Ja nie muszę mierzyć przyspieszeń g techem żeby wiedzieć, że taki kloc jak Audi A6 3.0 TDI (240KM) z quattro ma do setki grubo ponad 7,2s a nie jak niektórzy śmią pisać 6.8s. Wcześniej miałem golfa 3 gti (ABF seria) i z takim audi baty dostawałem dopiero od 140 km/h wzwyż a to z tego powodu, że to wszystko chodzi w kiepskim automacie, gdzie przełączenie skrzyni w tryb sport powoduje tylko wkręcanie się silnika na nieco wyższe obroty, a szybkość zmiany biegów pozostawia wiele do życzenia.
Najlepiej wszystko weryfikuje ulica.
Pozdrawiam
Najlepiej wszystko weryfikuje ulica.
Pozdrawiam
Mądry nic nie powie, a głupi się nie domyśli...
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images32.fotosik.pl/132/14f30907b7eab63d.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images32.fotosik.pl/132/14f30907b7eab63d.jpg[/img][/url]
- xxxGlaDxxx
- ...
- Posty: 1200
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
- Lokalizacja: Wrocław
Re: mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO
A potrafisz szybciej zmienić w manualnej ? Chetnie bym to zobaczyłtomcio1 pisze:to wszystko chodzi w kiepskim automacie, gdzie przełączenie skrzyni w tryb sport powoduje tylko wkręcanie się silnika na nieco wyższe obroty, a szybkość zmiany biegów pozostawia wiele do życzenia.
mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO
W a6 masz tiptronic.Adigolfer pisze: że dsg jest kiepskie ?
Gdzie Ty tak rękę wyćwiczyłeś że zmieniasz szybciej biegi od tiptronica?tomcio1 pisze:że to wszystko chodzi w kiepskim automacie
Patrz w lusterka! Nieoznakowane radiowozy są wszędzie
mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO
kris, ale działa na tej samej zasadzie co dsg?
Te 204 KM tak popędza jego rękeGdzie Ty tak rękę wyćwiczyłeś że zmieniasz szybciej biegi od tiptronica?
- tomcio1
- Mały gagatek
- Posty: 100
- Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 22:47
- Lokalizacja: Jastrzębie, KrakóVW
- Kontakt:
mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO
Tak jak pisze kris w audi A6 nie ma skrzyni typu DSG.
xxxGlaDxxx napisał(a):A potrafisz szybciej zmienić w manualnej ? Chetnie bym to zobaczył
To zobacz co podają w danych katalogowych dla takiej samej konfiguracji samochodu ze skrzynią manualna a tiptronickiem. Manual jest średnio szybszy do 100 km/h o 0,5-1s i rozwija nieco większą prędkość maksymalną ze względu na większe straty występujące w automacie.
Nie działa na tej samej zasadzie bo to zupełnie inna skrzynia.Adigolfer pisze:kris, ale działa na tej samej zasadzie co dsg?
Każdy manual jest szybszy od tiptronica. Więc jeśli chcesz kogoś wyśmiać upewnij się chociaż, co piszesz.kris pisze:Gdzie Ty tak rękę wyćwiczyłeś że zmieniasz szybciej biegi od tiptronica?
xxxGlaDxxx napisał(a):A potrafisz szybciej zmienić w manualnej ? Chetnie bym to zobaczył
To zobacz co podają w danych katalogowych dla takiej samej konfiguracji samochodu ze skrzynią manualna a tiptronickiem. Manual jest średnio szybszy do 100 km/h o 0,5-1s i rozwija nieco większą prędkość maksymalną ze względu na większe straty występujące w automacie.
Mądry nic nie powie, a głupi się nie domyśli...
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images32.fotosik.pl/132/14f30907b7eab63d.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images32.fotosik.pl/132/14f30907b7eab63d.jpg[/img][/url]
mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO
Nie wiem dlaczego ale ubzdurałem sobie , że siedzi tam dsg
W takim przypadku wierzysz w dane katalogowe?To zobacz co podają w danych katalogowych dla takiej samej konfiguracji samochodu ze skrzynią manualna a tiptronickiem
- tomcio1
- Mały gagatek
- Posty: 100
- Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 22:47
- Lokalizacja: Jastrzębie, KrakóVW
- Kontakt:
mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO
Z Wami jak z dziećmi. Skoro producent już podaje, że samochód w danej konfiguracji jest wolniejszy to raczej tak jest pytanie tylko o ile? Poza tym każdy automat jest wolniejszy od manuala wyjątkiem są skrzynie automatyczne dwusprzęgłowe takie jak np. DSG, S tronic itd.Adigolfer pisze:W takim przypadku wierzysz w dane katalogowe?
Mądry nic nie powie, a głupi się nie domyśli...
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images32.fotosik.pl/132/14f30907b7eab63d.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images32.fotosik.pl/132/14f30907b7eab63d.jpg[/img][/url]
mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO
A mi coś sie wydaje, ze tomcio1, moze miec racje co do tej kwestii manual vs tiptronic. Chociaz moze te nowsze tip tronici byly szybsze bo te jak w passatach B5 dawaly mocno rade ale porownujac do DSG roznica jest. Osobiscie chcac wyprzedzic wolalbym automatem zrobic kick'a niz manualem ostra redukcje
mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO
tomcio1 zmieniasz tak biegi? Jeśli tak to gratuluje, widać praktyka za młodego była porządna. Wiesz dzisiejsze automaty to trochę inne zabawki niż jeszcze 10 lat temu
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrz w lusterka! Nieoznakowane radiowozy są wszędzie
mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO
Biegi można zmieniać tak samo jak w dsg czyli lewarkiem, pełny automat i łopatkami, różni je właśnie to że dsg jest dwusprzęgłowe, a tiptronic jedno, ale i tak sobie radzi bez problemuAdigolfer pisze:ale działa na tej samej zasadzie co dsg?
Patrz w lusterka! Nieoznakowane radiowozy są wszędzie
- tomcio1
- Mały gagatek
- Posty: 100
- Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 22:47
- Lokalizacja: Jastrzębie, KrakóVW
- Kontakt:
mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO
To nie jest tylko, a aż. Zrób sobie prosty test. Jedź na 6 biegu w swoim automacie około 80 km/h i wciśnij gaz do oporu (kick down) zobaczysz ile mu to potrwa. W awaryjnych sytuacjach najbardziej wychodzą na wierzch bolączki automatów tam jest 1 sprzęgło hydrokinetyczne. Wiem co piszę bo przez jakiś czas poruszałem się takim audi z 2005 roku. Najgorzej jest jak mu przyciśniesz i skrzynia zrobi kicka 2 biegi niżej tak że do limitera obrotów brakuje z 300 rpm i trzeba wrzucić już następny bieg to wtedy jest takie wrażenie jakby samochód przez prawie 2s wogóle nie przyśpieszał bo skrzynia się "pogubiła".kris pisze:Biegi można zmieniać tak samo jak w dsg czyli lewarkiem, pełny automat i łopatkami, różni je właśnie to że dsg jest dwusprzęgłowe, a tiptronic jedno, ale i tak sobie radzi bez problemu
Jeśli chodzi o filmik to wyraźnie na nim widać, że samochód do 100 km/h ma 8s, a nie 6,9s jak jest podane w tytulekris pisze:tomcio1 zmieniasz tak biegi? Jeśli tak to gratuluje, widać praktyka za młodego była porządna. Wiesz dzisiejsze automaty to trochę inne zabawki niż jeszcze 10 lat temu
" onclick="window.open(this.href);return false; ... re=related
Ogólnie to zwykły automat 1 sprzęgłowy nie będzie szybszy od manuala bo generuje dużo większe straty. A to, że nie ma zacięcia sportowego to chyba każdy wie kto lubi przycisnąć z miejsca. W DSG jest na przykład takie coś jak "procedura startu". Automat strzela ze sprzęgła i nie traci cennych sekund jak wyżej wymieniony tiptronic na start praktycznie z 1000 rpm.
Mądry nic nie powie, a głupi się nie domyśli...
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images32.fotosik.pl/132/14f30907b7eab63d.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images32.fotosik.pl/132/14f30907b7eab63d.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości