Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

Opisy Waszych KILLów, tylko rzeczowe dyskusje, spam będzie tępiony.

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2030
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

Post autor: sebekgolf » śr paź 21, 2020 19:50

monopolowy pisze:
śr wrz 28, 2016 20:26
Sztomel, to żeś przywalił :D Jednym słowem 240KM / 500Nm będzie szybsze od 300KM / 400Nm? :D Przy podobnej masie aut? :D
Jest wiele czynników które ma na to wpływ. Siedząc komuś na dupie masz zupełnie inny opór powietrza na co tu jeszcze nikt nie zwrócił uwagi, od tego należałoby zacząć. Do tego różnica w szerokości/wadze kół (a tu może być przepaść na ogromny + dla MK4 szczególnie przy wyższych prędkościach). Kolejna sprawa to jak poprowadzony jest moment, co z tego że ma 300KM i 400Nm jeśli pełny Nm ma do 3000 obr a taki golf po sofcie może mieć te 500Nm ale pociągnięte do np. 3500? Dodaj do tego ewentualność jaką jest możliwa modyfikacja skrzyni biegów w MK4 ( o ile ktoś ją zrobił) i uj z tego że tamten ma 300KM jak ta MK4 może na 4 biegu iść np. do 180. Nie da się wprost przy tak zbliżonych parametrach i masach samochodów od razu stwierdzić, czy ktoś ma szanse czy nie. Po prostu. Inna sprawa, że stare quattro jest po prostu zamulaste w uj i jeszcze trochę. Sam mam V8 w quattro 335km ( zdrowe) przy budzie ważącej 1800kg i A6 avant 2,0 tdi 170KM bez softu w manualu mnie robi jak chce :bajer: Co innego S60 2,0 turbo benzyna z nowym typem automatu. Tam nie wiesz kiedy i masz 2 paki na blacie...

Sam kiedyś zrobiłem killa moim MK4 na A7 3,0 tdi w quattro. Też nie mógł mi odejść i w końcu zjechał na prawy pas przy 230 a 6 jeszcze zapiętej nie miałem ... tyle że moje MK4 potrafi właśnie na 4 biegu podejść pod 190 km/h jak wejdziesz nieco głębiej w czerwone pole obrotomierza.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

markoss23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt gru 08, 2020 16:10

Re: Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

Post autor: markoss23 » pn gru 14, 2020 11:51

Wow! Ciekawy temat :D


Profesjonalny auto detaling samochodów marki VW - zapraszamy do https://nanoclinic.pl/ w Olsztynie - Powłoka ochronna Nanolex

Awatar użytkownika
masa1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pn sty 15, 2007 12:05
Lokalizacja: Czę100chowa
Auto: Golf mkIV GTI 1.8t i Bora variant 2.0 8v LPG
Silnik: AUQ

Re: Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

Post autor: masa1988 » sob mar 06, 2021 23:03

Bo te golfy to nie pozorne auta są. Moim gti auq podkręconym na ok 200. Niejednemu mocniejszemu pokazał na go stac. Np kierowca e92 2.5i 218km bez podejścia, a6 c6 3.0tdi tak samo że świateł dużo nie było by co pisac, na trasie ok 160 3.0tdi był zmuszony zmienić pas na prawo bo golf jechał na 3/4gwizdka. Ogółem takie auta typu Astra 3, delty inne mające średnio 220km jak później się okazuje w rozmowie. Dostają bęcki mk4 auq 200km. Najmocniejsze z którymi golf mógł się zmierzyć to był skylinem r32 mocy ok 340km, wtedy golf bym jeszcze w lekko niedomagającej seri. Owszem dostałem lekko ale porównując konie ten nissan miał ok jeszcze raz tyle s na drodze szału nie było. 2ldrugie auto mocne to był lexus chyba lx ogółem największy SUV v10 4xx koni. No to do jakiś 120 bo szybciej nie pozwalaly warunki drogowe. Golf był cały Czas naprzodzie o jakąś 1-1 1/2" długości trudno powiedzieć co bylo by dalej.



ODPOWIEDZ

Wróć do „KILLe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości