Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi
Jak będziesz odłączał ESP to odepnij czujnik na którymś kole, wtedy na 100% nie będzie ESP oraz ABS działał.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi
mówisz, że nie robić tego włącznikiem? to mogę wykonać trzeci test z odłączonym zasilaniem sterownika ABS - pójdzie sprawniej i szybciej niż odłączanie czujnika przy kole
...tylko kiedy ja znajdę czas na to wszystko, przez najbliższy miesiąc nie ma szans
...tylko kiedy ja znajdę czas na to wszystko, przez najbliższy miesiąc nie ma szans
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi
Skąd ja to znam. Olej mi cieknie spod dekla w silniku, więc podmieniłem samochód, a golf stoi w garażu bo nie ma kiedy uszczelki wymienić
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi
Poradziłeś sobie z tym problemem? Mam to samo na dwóch kompletach opon. Zakładałem teraz zimowe i chciałem zrobić rotację ale okazuje się, że tylne są zjechane bardziej od przednich. Na letnich, które zdjąłem to samo.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi
Jeszcze nie ale się przymierzam. Zaopatrzyłem się w trzy komplety opon o różnych rozmiarach i pirometr...i zamierzam sprawdzić czy zmienia się temperatura przednich a tylnych w zależności od różnicy średnic całych kół. Wszystko co potrzebne już mam...teraz tylko trochę czasu potrzeba...
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi
Qto..... Nie masz zrobionej pierwszej podstawowej rzeczy czyli geometrii auta a już zagrzebałeś się w sprawdzanie temperatur ,innych opon itd.
Zacznij od geometrii!
Zacznij od geometrii!
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi
dany_47 jak tylko będę mógł to sprawdzę geo...a chwytam się innych rzeczy bo nie wierzę, że przestawiłem belkę tak że tnie obydwie opony równo i równo od lewej do prawej na poszczególnych oponach. Może w drugiej ćwiartce przyszłego roku będę mógł gdzieś podjechać na geo...
pafcioo całą belkę można ustawiać
pafcioo całą belkę można ustawiać
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi
Qto, jak ci się nie spieszy jakoś nadmiernie, to się wstrzymaj. Po ziemie zobaczę moje opony bo mam wrażenie, że pojawił się u mnie ten sam problem, ale za mało przejechałem żeby to było ewidentnie widać. Mam inny rozmiar opon z przodu i inny z tyłu (różnica niewielka, ale latam z wysokimi prędkościami więc różnica w prędkości na osiach może być już spora). I właśnie mam wrażenie, że tylne są nieco podtarte tak jak u ciebie.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi
Możesz jeszcze mieć pięknie, równo wygiętą belkę
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi
Nie spieszy mi się...możliwe, że do kwietnia będę miał czas na dumanie
Belka może być krzywa...ale auto mam 12lat i zawsze opony z przodu zużywały się bardziej i musiałem przerzucać przód - tył aby nie dobijać tylko opon przednich.
Belka sama się nie skrzywiła a mi nic nie wiadomo na temat dzwona czy czegoś podobnego...tylko ja tym autem jeżdżę.
Wczoraj trochę się nudziłem i wpadłem na pomysł pomiaru tyłu...nie jest zbyt precyzyjny ale jest. Niżej fotki urządzenia, które służy do ustawiania zbieżności przodu...ja założyłem je odwrotnie i pomierzyłem tył
Prawy przód
Lewy przód
Prawy tył
Lewy tył
Sprzęt jest jaki jest...ale coś mierzy. Zawieszenie podniesione bo inaczej się dziada nie założy...zbieżności przodu nie ustawiałem przed pomiarem tyłu ale nie ma to wpływu na wynik - całe przesunięcie zawieszenia w lewo lub w prawo mogłoby mieć wpływ ale też znikomy na samą zbieżność.
Wartości na kołach przednich pokazują, że koła tylne są pod tym samym kątem...a wartości na kołach tylnych pokazują że jest 2mm rozbieżności (-)...ale że urządzenie dokonuje pomiaru auta skierowanego do tyłu to do przodu będzie ta oś zbieżna - czyli 2mm zbieżności (+). Pi razy drzwi przeliczając wartości z mm na stopnie wychodzi 20'. Niestety nie wiem jaki wynik powinien być...do kwietnia na pewno dokładniejszego pomiaru nie wykonam...ale wykonam drugi na opuszczonym zawieszeniu...nie tak jak normalnie jeżdżę ale maksymalnie abym mógł założyć urządzenia na koła
Belka może być krzywa...ale auto mam 12lat i zawsze opony z przodu zużywały się bardziej i musiałem przerzucać przód - tył aby nie dobijać tylko opon przednich.
Belka sama się nie skrzywiła a mi nic nie wiadomo na temat dzwona czy czegoś podobnego...tylko ja tym autem jeżdżę.
Wczoraj trochę się nudziłem i wpadłem na pomysł pomiaru tyłu...nie jest zbyt precyzyjny ale jest. Niżej fotki urządzenia, które służy do ustawiania zbieżności przodu...ja założyłem je odwrotnie i pomierzyłem tył
Prawy przód
Lewy przód
Prawy tył
Lewy tył
Sprzęt jest jaki jest...ale coś mierzy. Zawieszenie podniesione bo inaczej się dziada nie założy...zbieżności przodu nie ustawiałem przed pomiarem tyłu ale nie ma to wpływu na wynik - całe przesunięcie zawieszenia w lewo lub w prawo mogłoby mieć wpływ ale też znikomy na samą zbieżność.
Wartości na kołach przednich pokazują, że koła tylne są pod tym samym kątem...a wartości na kołach tylnych pokazują że jest 2mm rozbieżności (-)...ale że urządzenie dokonuje pomiaru auta skierowanego do tyłu to do przodu będzie ta oś zbieżna - czyli 2mm zbieżności (+). Pi razy drzwi przeliczając wartości z mm na stopnie wychodzi 20'. Niestety nie wiem jaki wynik powinien być...do kwietnia na pewno dokładniejszego pomiaru nie wykonam...ale wykonam drugi na opuszczonym zawieszeniu...nie tak jak normalnie jeżdżę ale maksymalnie abym mógł założyć urządzenia na koła
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi
Na pewno kąt się zwiększy. Pytanie na ile.
@ dany_47 - u mnie dzwona żadnego nie było to nietypowe zużycie widać delikatnie na oponach które jeździły z tyłu zimą ( mają inny rozmiar niż przednie). Zobaczymy po tej zimie, bo spodziewam się do przekładki opon na letnie nakręcić jakieś 7-8tyś km tym autem ( odkąd mam inne w trasy to golf mniej już upalany jest).
@ dany_47 - u mnie dzwona żadnego nie było to nietypowe zużycie widać delikatnie na oponach które jeździły z tyłu zimą ( mają inny rozmiar niż przednie). Zobaczymy po tej zimie, bo spodziewam się do przekładki opon na letnie nakręcić jakieś 7-8tyś km tym autem ( odkąd mam inne w trasy to golf mniej już upalany jest).
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi
Jeśli nie dużo, to "mój" przyrząd może tego nie wykazać...ale większego znaczenia to nie ma.
Tak się zastanawiam, niezależnie od przyczyny, czy większość bieżnika nie zniknęła po przelocie przez Niemcy (3 miechy po tym zauważyłem zużycie opon) który miał miejsce zaraz po swapie...to nawet nie 1/10 zrobionego od tamtego czasu przebiegu ale prędkość sporadycznie tylko spadała poniżej 200 a przy pozostałym przebiegu max to 130...czasami przy wyprzedzaniu 160-200 ale to rzadko i na krótką chwilę.
Może wpływ miała luźna śruba na tulei (pisałem o tym wcześniej) jednak stuki wystąpiły 3 miechy po podróży także niekoniecznie musiała być luźna...może została za słabo dokręcona przy obniżaniu zawieszenia po podróży. Może to jednak coś z ESP i przy wyższych prędkościach bardziej oddziaływało to na opony...ehhh
Jak będę następny raz leciał przez Niemcy to pojadę na takich samych oponach jak mam teraz...a kolejny raz założę na przód 215/40/18...tylko to pewnie kolejny rok zleci. Będę też próbował upolować jakąś większą oponę na tył (235/40/18 albo 225-235/45/18...to różnice w rozmiarach będą większe i można osiągnąć to samo przy niższych prędkościach - zakładając że problemem jest ESP
W tą środę albo w następną obniżę zawias i z ciekawości zrobię jeszcze raz pomiar zbieżności tyłu. Później będę próbował wykonać testy z pirometrem...
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi
U mnie prędkości widzę podobne do Twoich na przelotach. Najdziwniejsze jest to, że wcześniej jeździłem na 4 takich samych oponach i ciorałem je któryś rok, nigdy nie zamieniając przodu z tyłem ( ja tnę przód aż do wymiany, wtedy tył ląduje na przodzie a na tył idą nowe). I problemu nie było. Teraz z tyłu mam inny rozmiar i mam wrażenie, że pojawiło się to o czym piszesz. Zobaczymy na wiosnę, przybędzie kilometrów to może będzie łatwiej uznać.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości