Otwór centrujący felg większy od piasty
Otwór centrujący felg większy od piasty
Witam. Posiadam felgi STALOWE z otworem centrującym 61 mm, a piasta mojego auta to oczywiście 57,1 mm. Pytanie jest takie czy to poważna różnica, która wpłynie na komfort i bezpieczeństwo jazdy? Czy można jakoś to pogodzić? Czytałem różne opinie na temat pierścieni centrujących lecz tylko co do felg aluminiowych, a jak jest ze stalowymi? Proszę o różne opinie i pomysły co z tym zrobić. Zaznaczam również, że jeśli ktoś chce napisać bym kupił nowe bo tanie, to mija się z celem, szukam środka zaradczego. Pozdrawiam!
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Otwór centrujący felg większy od piasty
do stali też możesz zalożyć pierścień centrujący...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Otwór centrujący felg większy od piasty
No dobrze, lecz czy to zagwarantuje mi bezpieczną jazdę, bo ponoć plastikowe tylko do dobrego nałożenia felg aluminiowych służą. Jaki to pierścień powinien być - plastikowy, aluminiowy, czy inny stop metalu o to tu chodzi
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Otwór centrujący felg większy od piasty
ogólnie mówiąc to śrubyasą ze stożka i one same już centrują koło
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Otwór centrujący felg większy od piasty
A co z przekazywaniem obciążeń, wtedy śruby wszystko przejmują chyba.
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Otwór centrujący felg większy od piasty
tak jest...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Otwór centrujący felg większy od piasty
No więc czy to bezpieczna jazda? Czy może jednak lepiej założyć jakieś metalowe pierścienie, aby jednak felgi opierały się o piastę?
Otwór centrujący felg większy od piasty
jezdzilem kiedys z wiekszymi otworami i dwa razy luzowaly mi sie sruby przy kole. Kolo zaczelo raz az stukac ale nie odpadlo.
Nawet myslalem, ze jakis sasiad z bloku mi robi psikusa i popuszcza sruby.
Nawet myslalem, ze jakis sasiad z bloku mi robi psikusa i popuszcza sruby.
Otwór centrujący felg większy od piasty
śruby Ci się luzowały, bo miałeś je źle dobrane. Ew. zakręcałeś koło niewspółosiowo do piasty i od bicia powstawały wibracje które luzowały śrubyjucek_l17 pisze:jezdzilem kiedys z wiekszymi otworami i dwa razy luzowaly mi sie sruby przy kole
zawsze tak jestYankeee pisze:A co z przekazywaniem obciążeń, wtedy śruby wszystko przejmują chyba.
niebioly05011 pisze:śrubyasą ze stożka i one same już centrują koło
Pierścień centrujący służy do wycentrowania felgi względem piasty, śruby służą do trzymania koła. Jeżeli średnica otworu nie zgadza się ze średnicą piasty to należy zastosować redukcje co pozwoli nam na równe przykręcenie koła. Pierścień (i centrowanie) nie przenoszą obciążeń.
Otwór centrujący felg większy od piasty
Teraz wszystko jasne Czy możesz mi powiedzieć gdzie taką redukcję można wyrwać?
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Otwór centrujący felg większy od piasty
tu je z Tobą kolego Shmatan, nie zgodzę bo zauważ pasowanie piasty by musiało być idealne można tak powiedzieć,pasowanie by musiało być jakieś 0,2mm ,a czasami jest tak ,a nawet u siebie mam w golfie i nie jednym aucie widziałem ,że po przykręceniu koła jest szczelina miedzy felgą a piasta,więc co to za centrowanie skoro felga nie dotyka piasty ,dodatkowo korozja też robi swoje....
z drugiej strony weź załóż do siebie fele o większej średnicy otworu jak piasta ,przykręć śrubami i sprawdź bicie czy jest,i jak sie jeździ ...kolega dwa lata tak jeździł ,czuć odrazu by było ....
z drugiej strony weź załóż do siebie fele o większej średnicy otworu jak piasta ,przykręć śrubami i sprawdź bicie czy jest,i jak sie jeździ ...kolega dwa lata tak jeździł ,czuć odrazu by było ....
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Otwór centrujący felg większy od piasty
I czuć, przez chwile tak jeździłem - jak chcesz to weź czujnik zegarowy i sam sprawdź. Zresztą nie zamierzam dyskutować - a jeżeli widziałeś szparę między felgą a piastą to albo źle dobrałeś pierścienie, albo nie pomyślałeś że felga oparła się na części fazy którą każdy pierścień i każda felga posiada
Yankeee, allegro
Yankeee, allegro
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Otwór centrujący felg większy od piasty
ja nie mówię o pierścieniu,normalnie o feldze pasujacej na piaste...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości