Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Problemy z doborem felg i opon do auta? Napisz o tym tutaj, także wszystko na temat opon i felg.

Moderatorzy: Stalu, VIP

Awatar użytkownika
Wesley
OEM+ Lover
OEM+ Lover
Posty: 966
Rejestracja: sob maja 23, 2009 11:19
Lokalizacja: podlasie

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: Wesley » pn cze 24, 2013 10:44

orzech17111 pisze: moze dystans 5mm..(tu pytanie musze kupowac dluzsze sruby o 5mm ??)
koniecznie kupować, ja mierzyłem ostatnio 6mm dystanse to nawet jednego obrotu na ori śrubie nie szło zrobić



stunte
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pt maja 17, 2013 23:30
Lokalizacja: Izdebnik

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: stunte » pn cze 24, 2013 10:49

Witam, wejdzie do mkIV na 5x100 felga 5x98? ponoć ma wejść ale czy napewno?
i nie trzeba by było dystansów przy 17"8j et30?



Awatar użytkownika
Wesley
OEM+ Lover
OEM+ Lover
Posty: 966
Rejestracja: sob maja 23, 2009 11:19
Lokalizacja: podlasie

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: Wesley » pn cze 24, 2013 11:01

stunte pisze:wejdzie do mkIV na 5x100 felga 5x98?
na śrubach pływających powinno wejść, wiem że pod 4x100 na takich śrubach podchodzi 4x98 czyli powinna być analogia
stunte pisze: nie trzeba by było dystansów przy 17"8j et30?
nie trzeba dystansów



Awatar użytkownika
orzech17111
Forum Master
Forum Master
Posty: 1472
Rejestracja: czw cze 24, 2010 22:09
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: orzech17111 » pn cze 24, 2013 12:44

Wesley pisze:koniecznie kupować, ja mierzyłem ostatnio 6mm dystanse to nawet jednego obrotu na ori śrubie nie szło zrobić
no widzisz wlasnie zalezy jakie sruby masz. no mi wystawala prawie polowa sruby jak byl dystans 5mm. gadalem z facetem na uczelni od inzynierkit o mowi ze na spokojnie by dala rade tak ze tu tez zalezy kto jakie ma sruby.

przymiarka 215/35 była na 8". beznadzieja :/. 205/40 wyglada duzo lepiej



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: Shmatan » pn cze 24, 2013 14:38

orzech17111 pisze:ze szkoly wiem ze sruba ma pełną "twardosc" gdy wchodzi 1/3 długosci gwintu (całosci)
O czym Ty, Drogi Kolego, piszesz ;]? Proszę o jakąś podkładkę do takich herezji ;]



Awatar użytkownika
orzech17111
Forum Master
Forum Master
Posty: 1472
Rejestracja: czw cze 24, 2010 22:09
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: orzech17111 » pn cze 24, 2013 22:46

Shmatan, czy ja wiem czy herezje , gadalem z wykładowca to mowi ze jezeli wystaje 5mm (patrzac na długosc całej sruby) to powinna wytrzymac wiadomo co innego teoria co innego praktyka



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: Shmatan » wt cze 25, 2013 06:33

orzech17111, bardziej mi chodzi o podstawę do tego cytatu który napisałeś. Bo to są herezje. Ew. napisz w jakiej szkole uczą czegoś takiego żebym wiedział gdzie dzieciaka nigdy nie posyłać.
orzech17111 pisze:ale ze szkoly wiem ze sruba ma pełną "twardosc" gdy wchodzi 1/3 długosci gwintu (całosci)

Skoro wykładowca mówił że wystarczy wystawanie 5mm to generalnie albo Cię nie zrozumiał, albo nie ma pojęcia o samochodach. Czemu? otóż gwint w który wkręcasz śrubę przechodzącą przez felgę (wystającą w tym wypadku 5mm) znajduje się w piaście, a między felgą a piastą znajduje się tarcza hamulcowa której grubość wynosi... tak - ponad 5mm. To oznacza że śruba wystająca 5mm z felgi NIE MOŻE złapać nawet ćwierć obrotu, nie może dotknąć gwintu, nie może... utrzymać koła.

Kontynuując temat dalej, wykładowcy pewnie chodziło o warunki pracy i wytrzymałości gwintów. One zakładają że w gwincie (dokręconym bez zbliżania się do granicy plastyczności) z racji dokładności pasowania pracują jedynie 2-3 zwoje, co z wypadku skoku 1.5mm (vw) daje nam 4.5mm, ale z głębszych powodów założenia te nie znajdują tutaj logicznego zastosowania.

orzech17111 pisze:wiadomo co innego teoria co innego praktyka
Od tego jest teoria, żeby poprawnie zastosowana sprawdzała się w praktyce, wierz mi.



emil020287
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt cze 25, 2013 12:19

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: emil020287 » wt cze 25, 2013 12:41

witam jestem nowym użytkownikiem mam pytanie czy takie felgi wejda do bory kombi narazie jest seryjny zawias ale juz szukam jakiegos zawiasu zeby ja obnizyc ( jezeli ktos z uzytkownikow ma taki zawias na sprzedaz prosze pisac).
http://tablica.pl/oferta/mam-mt1-18-5x1 ... 2db344cb5c" onclick="window.open(this.href);return false;
dziekuje za pomoc
Ostatnio zmieniony śr cze 26, 2013 00:04 przez emil020287, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rc-men
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: czw mar 22, 2012 22:07
Lokalizacja: Łomża/WWA

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: rc-men » wt cze 25, 2013 20:19

Witam
Panowie czy jest możliwość zastosowania felg 7.5x18 5x108 ET 40 do Golfa MK4?



Awatar użytkownika
M@XIMUS
jetta A2 i golf MK4 rules
jetta A2 i golf MK4 rules
Posty: 1294
Rejestracja: pn sie 10, 2009 23:43
Lokalizacja: opole

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: M@XIMUS » wt cze 25, 2013 20:55

emil020287, wejdą

rc-men, z zastosowaniem dystansu zmieniającego rozstaw mogą być na granicy błotnika


VR6-->drze się nie do wytrzymania, w ogóle nie jedzie, trzepie, a jeźdzę jak *#cenzura#*, cała wypłata na benę w jedną noc

Awatar użytkownika
rc-men
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: czw mar 22, 2012 22:07
Lokalizacja: Łomża/WWA

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: rc-men » śr cze 26, 2013 09:00

Z tego co czytałem min. dystans zmieniający rozstaw to 20mm. Do tego opony 225/40. Na styk to bedzie?



Awatar użytkownika
M@XIMUS
jetta A2 i golf MK4 rules
jetta A2 i golf MK4 rules
Posty: 1294
Rejestracja: pn sie 10, 2009 23:43
Lokalizacja: opole

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: M@XIMUS » śr cze 26, 2013 10:15

rc-men, jak felga pozwoli i tokarz kumaty to i 13mm może być

z taką oponą moze być ciężko bardziej bym myślał o 215/35


VR6-->drze się nie do wytrzymania, w ogóle nie jedzie, trzepie, a jeźdzę jak *#cenzura#*, cała wypłata na benę w jedną noc

Awatar użytkownika
dżodżo1986
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 23:20
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Re: Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: dżodżo1986 » śr cze 26, 2013 12:58

rc-men pisze:Z tego co czytałem min. dystans zmieniający rozstaw to 20mm. Do tego opony 225/40. Na styk to bedzie?
Załóż opony na to 205/40/18, wyjdzie Ci et20 z przodu(dystans 20mm) i nie będzie wystawało, na tył proponował bym dystans w granicach 23-25. Na poprzedniej stronie masz zdjęcie mojej bory z takimi oponami ale na feldze 8J i przód ET24, tył ET19 a masz felgę 0.5" węższą



k1t9o4s8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn paź 08, 2012 18:26

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: k1t9o4s8 » sob cze 29, 2013 14:16

Witam,

obecnie mam stalowe felgi 6JX 15H2 ET38 z oponami 195/60/R15, ostatnio kupiłem felgi aluminiowe 7JX 15H@ ET37 z oponami 195/65/R15. Niestety nowe felgi nie pasują i potrzebuję dystanse. Mógłby mi ktoś służyć dobrą radą i powiedzieć jakie dystanse mają być, żeby wszystko było dobrze ;)

Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Opony i felgi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości