Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory
Re: Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory
Witam potrzebuję następujących informacji . Interesuje mnie ile cm mają ranty w felgach
http://allegro.pl/felgi-wolfrace-model- ... 90477.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/felgi-dare-rs-18x-8j- ... 98714.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/asa-bbs-18-5x100-vw-a ... 74618.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Oraz w felgach RH ZW 3 17 cali 9j , 9,5j , 8j , 8,5j
Za wszystkie informacje z góry dziękuję
http://allegro.pl/felgi-wolfrace-model- ... 90477.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/felgi-dare-rs-18x-8j- ... 98714.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/asa-bbs-18-5x100-vw-a ... 74618.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Oraz w felgach RH ZW 3 17 cali 9j , 9,5j , 8j , 8,5j
Za wszystkie informacje z góry dziękuję
Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory
Panowie pytanko,
felgi 9jx19
et60
opona 215xz35
zawieszenie gwint
Jaki dać dystans na przód, a jaki na tył?
felgi 9jx19
et60
opona 215xz35
zawieszenie gwint
Jaki dać dystans na przód, a jaki na tył?
Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory
Z przodu wynikowe et dla felgi 18" 8.5j to 30, więc dla 9j 18" szukałbym et w okolicach 24/23 - wtedy będzie na styk z kolumną, ale sprężyną naturalnie nie zejdziesz pod rant więc musisz wyjąć helpery, a i może zasadzić poduchy od polo. Z tym że kolumna idzie pod kątem w stosunku do sprężyny, dlatego dla 19" można by celować w lekko wyższe et, ale niestety bez przymiarki nie ogarne w jakie. Natomiast et dla 9j żeby rant był równo z błotnikiem to ok 35.
Na tył w zależności od tego od tego czy masz prosto belkę czy krzywo jak większość mk4 ;] przy równym osadzeniu belki byłoby to et 32 żeby rant był na równo z błotnikiem.
Z przodu przygotuj się na wystawanie rantu, w zależności od tego ile odejmiesz od przedniego et 35 (żeby weszło obok kolumny), tyle też odejmij z tyłu żeby było na równo. Poza tym skontaktuj się z chłopakami którzy dawali 19" z bmw, oni mogą Ci doradzić jakie mieli bazowe et i ile dawali adaptera
Na tył w zależności od tego od tego czy masz prosto belkę czy krzywo jak większość mk4 ;] przy równym osadzeniu belki byłoby to et 32 żeby rant był na równo z błotnikiem.
Z przodu przygotuj się na wystawanie rantu, w zależności od tego ile odejmiesz od przedniego et 35 (żeby weszło obok kolumny), tyle też odejmij z tyłu żeby było na równo. Poza tym skontaktuj się z chłopakami którzy dawali 19" z bmw, oni mogą Ci doradzić jakie mieli bazowe et i ile dawali adaptera
Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory
Na to, że bedzie wystawać jestem przygotowany. Głównie chodzi mi o to jaki musi być dystans na przodzie, żeby nie obcierało o gwint, czyli jakie maksymalne ET.
Moze jak go spawali z kilku przystanków to belke równo zrobili, sam nie wiem, bede musiał sprawdzic
Moze jak go spawali z kilku przystanków to belke równo zrobili, sam nie wiem, bede musiał sprawdzic
Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory
Powitać, chyba i ja będę potrzebował waszej pomocy. Noszę się z zamiarem upchnięcia w swoim MK4 takiego felunku: http://moto.allegro.pl/oryginal-mercede ... 01156.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mam jednak pare dylematów. Otóż felgi przy średnicy 18'' występują w kilku szerokościach z różnym ET. Mianowicie:
1. tak jak w linku powyżej 7,5j et 36 oraz 8,5j et 30
2. http://moto.allegro.pl/felga-aluminiowa ... 82064.html" onclick="window.open(this.href);return false; -> 9,5j et 30
3. http://moto.allegro.pl/felga-aluminiowa ... 88623.html" onclick="window.open(this.href);return false; -> 9,5j et 33
4. http://moto.allegro.pl/felga-aluminiowa ... 97406.html" onclick="window.open(this.href);return false; -> 8,5j et 28
5. http://moto.allegro.pl/mercedes-orygina ... 49273.html" onclick="window.open(this.href);return false; -> i tu jeszcze znalazłem 8j et 30
Stąd moje pytanie: jak najlepiej skomponować felgi na przód oraz na tył ?( oczywiście rozumiem że musiałyby dojść adaptery, czyli minimalnie 20mm na przód i więcej lub tyle samo na tył w zależności od szerokości felgi na tył ). Dodaję, że jak narazie zawias to seria GTI, bardzo możliwe, że dojdą springi obniżające w najbliższym czasie.
Mam jeszcze pytanie odnośnie adapterów. Z tego co się orientuję to felgi Mercedesa mają otwór centrujący o średnicy 66,6mm, a VAG 57,1mm. Przy zakupie adapterów będę więc musiał szukać takich które również zmieniają średnicę otworu centrującego?
Mam jednak pare dylematów. Otóż felgi przy średnicy 18'' występują w kilku szerokościach z różnym ET. Mianowicie:
1. tak jak w linku powyżej 7,5j et 36 oraz 8,5j et 30
2. http://moto.allegro.pl/felga-aluminiowa ... 82064.html" onclick="window.open(this.href);return false; -> 9,5j et 30
3. http://moto.allegro.pl/felga-aluminiowa ... 88623.html" onclick="window.open(this.href);return false; -> 9,5j et 33
4. http://moto.allegro.pl/felga-aluminiowa ... 97406.html" onclick="window.open(this.href);return false; -> 8,5j et 28
5. http://moto.allegro.pl/mercedes-orygina ... 49273.html" onclick="window.open(this.href);return false; -> i tu jeszcze znalazłem 8j et 30
Stąd moje pytanie: jak najlepiej skomponować felgi na przód oraz na tył ?( oczywiście rozumiem że musiałyby dojść adaptery, czyli minimalnie 20mm na przód i więcej lub tyle samo na tył w zależności od szerokości felgi na tył ). Dodaję, że jak narazie zawias to seria GTI, bardzo możliwe, że dojdą springi obniżające w najbliższym czasie.
Mam jeszcze pytanie odnośnie adapterów. Z tego co się orientuję to felgi Mercedesa mają otwór centrujący o średnicy 66,6mm, a VAG 57,1mm. Przy zakupie adapterów będę więc musiał szukać takich które również zmieniają średnicę otworu centrującego?
Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory
rombinik mam nadzieje że wiesz że to bedzie dość mocno wystawać? tu masz temat na forum z tymi kołami http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... =hubert+x5
ja bym na przód pakował opcje nr 1. będzie najmniej wystawać. w sumie wysokie zawieszenie i wystające koła też nie wyglądają za ciekawie, też gwint by sie przydał.
a co do otworu centrującego to dystanse zmieniające rozstaw na 5x112 powinny już mieć centrowanie na 66.6 (jak byś ze sprzedawcą zagadał), chyba że będzie inne to zawsze można pierścienie centujące dokupić.
ja bym na przód pakował opcje nr 1. będzie najmniej wystawać. w sumie wysokie zawieszenie i wystające koła też nie wyglądają za ciekawie, też gwint by sie przydał.
a co do otworu centrującego to dystanse zmieniające rozstaw na 5x112 powinny już mieć centrowanie na 66.6 (jak byś ze sprzedawcą zagadał), chyba że będzie inne to zawsze można pierścienie centujące dokupić.
Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory
http://imageshack.us/photo/my-images/801/25772540.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false; -> chyba nie ma aż takiej tragedii ale fakt udało mu się dość wąskie adaptery trafić ( 17,20 )Wesley pisze:dość mocno wystawać
+ kolega Hubert zakładał komplet kół, wszystkie w jednolitym rozmiarze 8,5j x 18 et 30. Sprawdzałem teraz i według kalkulatora felga 7,5j x 18 et36 schowałaby się względem tej 8,5 calowej o 19 mm wgłąb. Więc myślę, że byłoby idealnie nawet gdyby wrzucić 20mm adapter na przód zamiast kombinowania z 17 mm <- tym bardziej, że 20 milimetrowy będzie dużo łatwiej dostać, czyż nie?
Tylko troche mnie dziwi fakt, że zarówno koło tylne jak i przednie było u niego mniej więcej w tej samej pozycji względem błotnika przy różnicy adapterów jedynie 3mm. Ja jeżdże na codzień na felgach 6,5x16 i z tyłu felga siedzi zdecydowanie głębiej...
- lukasz3001
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: śr paź 05, 2011 10:17
- Lokalizacja: Lubin
Odp: Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory
Mam pytanie czy felgi 19" 9J et60 5x130 po zalozeniu najcienszego mozliwego dystansu zmieniajacego rozstaw na 5x100 beda wystawaly z tylu lub chaczyly przy skrecie z przodu ? Oczywiscie na skreconym gwincie nie na serii i jaki najcienszy dystans jest mozliwy do kupienia z zmieniajacych rozstaw srob 15mm ?
Wysyłane z mojego HTC Wildfire S A510e za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego HTC Wildfire S A510e za pomocą Tapatalk 2
Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory
lukasz3001, grubość adaptera zależy od kształtu felgi od tyłu - przy feldze z podfrezowywaną przylgnią dałoby się zejść do 12-13mm.
9j z przodu zawsze będzie wystawać (bo inaczej nie zmieści się obok gwintu), ale jakbyś przeczytał mój post kilka postów wyżej to byś wiedział że i tak wynikowe et musisz mieć ok 30 więc daje Ci to ok 30mm adaptera.
9j z przodu zawsze będzie wystawać (bo inaczej nie zmieści się obok gwintu), ale jakbyś przeczytał mój post kilka postów wyżej to byś wiedział że i tak wynikowe et musisz mieć ok 30 więc daje Ci to ok 30mm adaptera.
- orzech17111
- Forum Master
- Posty: 1472
- Rejestracja: czw cze 24, 2010 22:09
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory
Panowie na feldze 18 " 8" i et 38 felga jak w 25th mk4. oponka 225/40 jest szansa ze bedize ocierac o gwint ?
duzo "mniejsza " bedzie opona niz w 205/45 ? bo zadnego kalkulatora nie moge znalesc.
duzo "mniejsza " bedzie opona niz w 205/45 ? bo zadnego kalkulatora nie moge znalesc.
Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory
będzie superorzech17111,
edit
orzech17111, felga 8.5 et 35 czyli 5mm + ~12 mm masz szerzej a mi wchodzi ewentualnie 2mm nakrętka przeszkadza ale to ciebie nie obejmuje
edit
orzech17111, felga 8.5 et 35 czyli 5mm + ~12 mm masz szerzej a mi wchodzi ewentualnie 2mm nakrętka przeszkadza ale to ciebie nie obejmuje
VR6-->drze się nie do wytrzymania, w ogóle nie jedzie, trzepie, a jeźdzę jak *#cenzura#*, cała wypłata na benę w jedną noc
Re: Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory
jak spuścisz go na dół to będzie tarło o nakrętke, ja bym celował w et 30, nie powinno wtedy trzecorzech17111 pisze:Panowie na feldze 18 " 8" i et 38 felga jak w 25th mk4. oponka 225/40 jest szansa ze bedize ocierac o gwint ?
tu można sobie oponki pomierzyć http://www.willtheyfit.com/
Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory
sorki orzech17111, ale przeczytałem ze masz 30 a nie 38
to masz 4mm mniej niż ja czyli przejdzie na włos obok nakrętki ale obok amortyzatora przejdzie na 100%
to masz 4mm mniej niż ja czyli przejdzie na włos obok nakrętki ale obok amortyzatora przejdzie na 100%
VR6-->drze się nie do wytrzymania, w ogóle nie jedzie, trzepie, a jeźdzę jak *#cenzura#*, cała wypłata na benę w jedną noc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości